VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne -> Irydowe świece NGK
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Irydowe świece NGK
PostWysłany: Sob 12:54, 07 Lut 2015
alaxa99
A

 
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 160
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zamość





Witam czeka mnie wymiana świec i znalazłem na allegro irydowe świece NGK do dl 650 koszt jednej 45 zł chciałem się dowiedzieć czy ktoś z forumowiczów używa takich i czy wogole jest sens kupna prawie dwa razy droższych od standardowych?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:15, 07 Lut 2015
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2276
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Teoretycznie są trwalsze, w rudym mam irydowe. Różnicy w użytkowaniu nie ma. Ja bym sugerował zostać przy dedykowanych, niż brać irydowe Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:17, 07 Lut 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1170
Przeczytał: 178 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





A ja mam pytanie z innej beczki, jakie były oryginalnie zakładane świece do DLa? (mam K5). Przy wymianie wyciągnąłem właśnie irydowe NGK, ale po konsultacjach z mechanikami założyłem nowe zwykłe.

Według wyszukiwarki NGK : http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/MOTORRAEDER/ZUENDKERZEN/SUZUKI/DL%2520650%2520V-STROM%2520TWIN%2520SPARK/CR8E/8756/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Sob 13:18, 07 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:19, 07 Lut 2015
golkow
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 36
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Miałem te świece w SV650K6 - zrobiłem na jednym komplecie 24kkm. Nie nosiły śladu zużycia i silnik na nich palił tak samo jak były nowe. Ogólnie silnik lepiej na nich odpalał i równiej chodził. Miałem wrażenie, że mniej palił, ale nie potwierdzę tego na 100%. W nowym moto też zakładam te świece na wiosnę. Trzeba uważać na podróbki i kupować tylko w sprawdzonych miejscach - te świece są często podrabiane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:24, 07 Lut 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1170
Przeczytał: 178 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





U mnie wymiana świec miała miejsce po tym jak motocykl pewnego razu nie odpalił mi za pierwszym strzałem. Dopiero po dłuższym kręceniu za drugim podejściem odpalił i jakoś diwnie wkręcał sie na obroty. Od razu wycelowałem w świece, wymiana pomogła ale nie zauwazyłem żadnych róznić miedzy zwykłymi a irydami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:36, 07 Lut 2015
alaxa99
A

 
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 160
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zamość





Dziękuję Panowie za informację myślałem że irydowe mają jakieś super właściwości kupie zwykle chociaż parę PLN zostanie na inne akcesoria do dl-a


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:54, 07 Lut 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Swoją drogą ciekawe jaki jest uzasadniony przebieg w motocyklu na świecach. W samochodzie - toyota yaris - świece wymieniłem po 100.000km (bo sobie o nich przypomniałem), teraz ma 173.000 km przebiegu i znowu nic nie wskazuje na to, aby świece "dopominały" się o wymianę.
O ile rozumiem że olej może tracić swoje właściwości i trzeba przestrzegać interwałów wymian, o tyle świece? Skoro pojazd dobrze odpala, pali równo, nic nie strzela ani prycha...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:44, 07 Lut 2015
misiek76
Motocyklista

 
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 432
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy





Ja na irydowych zrobiłem już ok. 27 tys. Moto pali od pierwszego. Obroty nie falują. Wyglądają bardzo dobrze to jeszcze na nich pojeżdżę. Cena wyższa, ale wymiany robisz rzadziej a w DL-u dostęp taki średni do świec.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:05, 07 Lut 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Mój deel ma coś koło 26-28 tys km (nie pamiętam dokładnie), wymieniłem filtr powietrza ale świece nie -są te montowane przez suzuki, więc raczej nie irydowe. Działa, śmiga, odpala.
Kiedyś w w hondzie varadero wymieniłem chyba przy 48 tys, nie było oznak zużycia ani złych zachowań silnika, ale po prostu... przestraszyłem się, że może przeginam Smile
Reasumując: na podstawie swoich doświadczeń świece uważam za dość mało istotny element eksploatacji - z jednym wyjątkiem, te japońskie są jakieś wrażliwe i jak już raz się zaleją do tego stopnia że trzeba je wykręcić do przeczyszczenia - wolałbym wymienić (doświadczenia na podstawie obserwacji motocykli kolegów, później zawsze już problem był z takimi świecami, delikatne jakieś).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:04, 07 Lut 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1170
Przeczytał: 178 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





To fakt, jak sie świece zaleje to już później nie jest to co powinno być.
Kiedyś w swoim 125 w zime robiłem mały serwis i postanowiłem wymienić świece bo od kiedy go kupiłem nie wymieniałem. Siedziała tam trzystykowa świeca Bosha. Wymieniłem na nową świece NGK według serwisówki. Po około 100km od założenia świecy motocykl zgasł podczas jazdy i nie chciał odpalić. Zamieniłem na starą świece i motocykl znów zaczął gadać...

Wniosek z tego taki że nie wszystko co nowe jest lepsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:20, 07 Lut 2015
golkow
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 36
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Mnie zawsze zastanawiało, czemu wszyscy zalecają nową świecę wygrzać. Czy ktoś może mi to wyjaśnić ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:48, 07 Lut 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1170
Przeczytał: 178 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Pierwszy raz słysze o takim zabiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:43, 07 Lut 2015
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Po wymianie świecy na nową jeśli nie zostawimy po pierwszym uruchomieniu silnika do osiągnięcia temperatury roboczej bogata mieszanka która będzie na świecy nie spalona może "wniknąć" pomiędzy izolator zmniejszając jego skuteczność i przez to pogarszając jakość iskry więc i sprawność samej świecy.
Załatwiłem raz tak komplet 8-miu świec w aucie kiedy po wymianie auto zostało odpalone na chwilę a potem zgaszone. W efekcie miałem kłopoty z odpalaniem i nierówną pracą. Zmieniłem jeszcze raz, "wygrzałem" i problem zniknął.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STACHU dnia Sob 18:46, 07 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:56, 07 Lut 2015
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Ja pitole ale chłopakowi bzdety piszecie, to po co wymieniacie olej przecież nie czuć różnicy przed i po. Po co regulować zawory przecież motor jeździ.

Świece wymienia się okresowo tak jak i inne elementy. Jak dobrze pamiętam w DL 1000 świece "zwykłe" powinno wymieniać się co 12tyś km.
Dlaczego, dlatego aby nie stanąć w trasie gdy świeca "zdechnie". Po 6 tyś powinno się sprawdzić przerwę czy jest właściwa. W zwykłej świecy wypalają się elektrody więc rośnie przerwa.

Świece irydowe są lepsze bo:
mają większą żywotność wymiana co 24 tyś.
z racji że elektrody są irydowe to się nie wypalają, co za tym idzie nie ma potrzeby sprawdzania przerwy.
są bardzo odporne na wszelkiego typu "zalania" co zdecydowanie zmniejsza ryzyko "stania na trasie"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:03, 07 Lut 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Bzdety lub nie, ja właśnie napisałem że nigdy dłuższy przebieg świecy od zalecanego nie spowodował żadnych przykrych konsekwencji. Ty nazywasz to bzdetem, ja faktem z własnego doświadczenia.
A'propos oleju - to przecież wyraźnie napisałem, że dla mnie to nie to samo co świece, więc nie rozumiem Twojego porównania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:23, 07 Lut 2015
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Staszek napisał:


W samochodzie - toyota yaris - świece wymieniłem po 100.000km (bo sobie o nich przypomniałem), teraz ma 173.000 km przebiegu i znowu nic nie wskazuje na to, aby świece "dopominały" się o wymianę.
O ile rozumiem że olej może tracić swoje właściwości i trzeba przestrzegać interwałów wymian, o tyle świece? Skoro pojazd dobrze odpala, pali równo, nic nie strzela ani prycha...

Właśnie dlatego nie kupuje się aut w Polsce, a te po Niemcu to tak fajnie jeżdżą...

Staszek napisał:


Reasumując: na podstawie swoich doświadczeń świece uważam za dość mało istotny element eksploatacji .

No tak najwyżej w czarnej dupie odpadnie elektroda od świecy i przy odrobinie pecha uszkodzi zawór.

Oponę też można dojechać do płótna, zawory też można sprawdzać co 50tyś przecież motor będzie palić i jechać.
W jakimś celu producent zalecił wymianę świec tak samo jak inne prace i trzeba tego przestrzegać aby cieszyć się dobrą kondycją i niezawodnością pojazdu.
Koszt świec to kropla w morzu wydatków przy moto. Sto złoty za irydy raz na 24tyś to dla wielu z forum trzy, cztery sezony. Ja myślę że warto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:09, 08 Lut 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Nie miałem nigdy problemu ze sprzedażą jakiegokolwiek swojego pojazdu, zawsze kupował ode mnie ktoś znajomy. I nie zawiódł się.
Powtórzę więc - mimo większych interwałów od zalecanych nigdy nie miałem problemów ze świecami. I nie chodzi o koszt świec, raczej o demontaż wielu elementów motocykla, aby do tych świec się dobrać. Może jak kiedyś na zadupiu odpadnie mi kawałek świecy i uszkodzi zawór - przyznam Ci rację. Ale dotychczas przejechałem ponad dwudziestoma posiadanymi w życiu motocyklami kilka setek tysięcy kilometrów i nic takiego nie nastąpiło. Na razie więc mam przekonanie, że producenci wymuszają w tym przypadku zbyt częsty serwis/wymianę tego konkretnego elementu. I nie muszę zaraz uogólniać tego przeświadczenia i przenosić go na inne elementy typu opony, aby móc takimi przykładami "rozdzierać" szaty nad pazernością Polaka.

A wracając do tytułowego pytania - jak będę wymieniał zakupię te irydowe. Właśnie dlatego że wymienia się je rzadko więc warto zakupić teoretycznie odporniejsze na zużycie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:33, 08 Lut 2015
misiek76
Motocyklista

 
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 432
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy





A może ktoś wie dlaczego w autach producenci zalecają wymiany świec co 60 lub więcej tys.km a w motocyklach co 12tys od czego to zależy? Obciążenia termiczne? NGK podaje ze na irydach można przejechać do 120 tys.km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez misiek76 dnia Nie 1:35, 08 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:20, 08 Lut 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Panowie
Oczywiście ,że świeca może przejeździć znacznie dłużej niż zaleca to fabryka . Może jeździć aż do pęknięcia do którego dochodzi w dzisiejszych czasach znacznie rzadziej niż kiedyś czyli przez może 100 a może i 200 tys km . Zalecenia producentów powinny być przestrzegane gdyż gołym okiem nie jesteś w stanie rozpoznać jaki jest przebieg wyładowania elektrycznego na świecy . Tu chodzi tylko i wyłącznie o narzucanie producentom norm spalania , ekologii itp. Swieca wypracowana załóżmy po 20 tys km nadal dla odczuwalnej przez kierowcę sprawności silnika nie ma znaczenia natomiast dla katalizatora do którego dostają się odrobiny niespalonego paliwa oraz dla czegoś co w Polsce mało kogo interesuje jak OCHRONA ŚRODOWISKA I CZYSTOŚCI POWIETRZA czyli składu spalin a więc przestrzegania norm Euro ma znaczenie kolosalne .
Tocząca się tu dyskusja jest moim zdaniem lekko jałowa bo jeszcze raz podkreślę producenci zalecają wymianę dla zachowania pełnych norm emisji spalin a nie dla tego ,że świeca nie przejeździ 100 tys km .
No , to teraz możecie się na mnie zacząć wyżywać jaki to jestem mało techniczny itd., itp. ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:50, 08 Lut 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Nikt tu nie zamierza się wyżywać. Twoja argumentacja jest bardzo dobra, bardziej mnie przekonuje niż ryzyko awarii.
Ale nadal lekko w opozycji napiszę, że jeżdżę na przeglądy na stację diagnostyczną, gdzie diagnosta dość skrupulatnie bada pojazdy (dla własnego bezpieczeństwa) i samochód zawsze podłącza pod analizator spalin. Mimo tych 100 tys. czy obecnych prawie 80 tys. analizator nie zasygnalizował nieprawidłowości, więc prawdopodobnie margines jest naprawdę duży.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:28, 08 Lut 2015
misiek76
Motocyklista

 
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 432
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy





gdyby chodziło tylko o środowisko to w samochodach też interwał wymiany świeć wynosiłby 12 tys, km. a tak nie jest!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:10, 08 Lut 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Motocykl zwykle pracuje z o wiele wyższymi obrotami niż samochód, więc świeca motocyklowa przy danym przebiegu wykona więcej cykli pracy - więc i przebieg zakładany powinien być dla niej niższy.
Chyba...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:38, 08 Lut 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





misiek76 napisał:
gdyby chodziło tylko o środowisko to w samochodach też interwał wymiany świeć wynosiłby 12 tys, km. a tak nie jest!


Dawniej wynosił może nie 12 ale 15 tys km i w samochodach przed 2007 r nadal wynosi . Teraz wynosi tyle jak jest gaz w silniku ( mowa o zwykłych świecach ) .Technologia produkcji świec idzie również do przodu .
Poza tym nie można tak do końca porównywać świec samochodowych do motocyklowych gdyż samochodowe są większe ( większa średnica i elektrody ) a więc i lepsze oddawanie ciepła i mniejsze zużycie elektrod . Poza tym silniki motocyklowe kręcą się od 7 tys km a samochodowe do 7 tys obr/min Smile co ma chociażby kolosalne znaczenie dla utrzymania ciśnienia sprężania w silniku więc wyzwaniem dla producentów świec do motocykli jest takie uszczelnienie izolatora najczęściej ceramicznego między metalową obudową masową aby ciśnienie nie uciekało. Często o tym zapominamy ,że my jako kierowcy nie odczujemy spadku mocy a przez przedmuchy na świecach hamownia podczas badania wykaże np. o 3 KM mocy mniej niż na świecach szczelnych nowych . Są to szczegóły o któych nie myślimy ,ale producent pojazdów i świec myśli bo je homologuje. Pierwsze ślady przedmuchów na świecach w motocyklach widziałem już po 4-5 tys km ( zależy od rodzaju moto i nadgarstka kierownika).
Z tego jednak co wiem interwały wymian jak mówiłem są wprowadzane przez producentów jako gwarancja pracy silnika zgodnie z zadeklarowanymi podczas procesu homologacji dopuszczającej do ruchu parametrami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Nie 14:46, 08 Lut 2015, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Irydowe świece NGK
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria elektroniczne i elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin