Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kufry symetryczne vs. niesymetryczne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Bagaż
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lppbgn
A1



Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 13:01, 03 Paź 2018    Temat postu: Kufry symetryczne vs. niesymetryczne

Witajcie,
wiem, że tematów o kufrach jest całe mnóstwo na forum, ale nie znalazłem takich porównań wprost. Stoję przed wyborem odpowiednich kufrów, w końcu jest to wybór na lata, a nie chciałbym być niezadowolony i zmieniać po pierwszym wyjeździe. Ogólnie wybór padł na kufry aluminiowe, wybrałem ofertę Piotrassa i tu temat dla mnie raczej jest zamknięty. Do niedawna zastanawiałem się jedynie nad ich wielkością, a właściwie głównie nad ich szerokością, bo nie chciałbym zrobić z motocykla ciężarówki. No i miały być symetryczne. Ale po znalezieniu oferty na stelaż zacząłem brać pod uwagę również te niesymetryczne. I tu zrobiłem krótkie wyliczenia… stelaż z oferty w wersji symetrycznej ma rozstaw 62 cm, natomiast niesymetryczny ma 58 cm, co daje 4 cm różnicy.
- przy konfiguracji kufrów symetrycznych 45/35/22 szerokość motocykla wyniosłaby około 106 cm, a pojemność kufrów wynosiłaby 69,2 l
- przy konfiguracji kufrów niesymetrycznych 45/35/20 i 45/35/25 szerokość motocykla wyniosłaby około 103 cm, a pojemność kufrów wynosiłaby 70,8 l
- przy konfiguracji kufrów niesymetrycznych 45/35/22 i 45/35/25 szerokość motocykla wyniosłaby około 105 cm, a pojemność kufrów wynosiłaby 73,9 l.
Widać więc, że przy kufrach niesymetrycznych można mieć mniejszą szerokość motocykla i większą pojemność kufrów. Przy symetrycznych ewentualną przestrzeń po lewej stronie motocykla można wypełnić kibel rurą, co zrównoważy ewentualną pojemność kufrów. Poza tym jakoś kłuje mnie w oczy ta niesymetryczność, szczególnie przy dużym kufrze centralnym.
Powiedzcie mi więc jak to jest z użytkowaniem tych kufrów niesymetrycznych? Czy nie wpływa to na stateczność i kierowalność motocykla, gdyż większe opory powietrza będą jednak po lewej stronie (różnicy w masie pewnie nie poczuję, w sumie nieznacznie zrównoważy to tłumik)? Może inne uwagi Wam się nasuną, może macie własne spostrzeżenia co do użytkowania symetrycznych i niesymetrycznych.
Z góry wielkie dzięki!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 17:06, 03 Paź 2018    Temat postu:

podobno symetria to estetyka glupcow Wink ale aktualnie tez takie wybralem z tym ze w moim aktualnym motocyklu powoduje to akurat mniejsza szerokosc.
I to wedlug mnie jest najwazniejszy aspekt. tu tez czasami te pare cm moze miec znaczenie Embarassed

jezeli chodzi o niesymetryczne i statecznosc to wedlug mnie nie ma to w praktyce wiekszego znaczenia. Zawsze mozesz do wezszego kufra wsadzic mniejsze i ciezsze rzeczy a wieksuego lezejsze i wieksze aby wagowo mniej wiecej wyrownac.
poniewaz z kuframi raczej nie bije sie rekordow predkosci sama jazda tez nie stawarza problemow.
Kiedys wyjezdzajac o swicie po dluuugim wieczorze z gospodarzami w Bosni zalozylem jeszcze zmeczony noca te niesymeztryczne odwrotnie- tz szerszy na strone tlumika i.. zorientowalem sie na pierwszym tankowaniu po prawie 400 km

nie wiem jaki masz model motocykla ale np Holan oferuje waskie symetryczne stelaze i kufry ( z wycieciem pod tlumik )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 19:43, 03 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lppbgn
A1



Dołączył: 16 Lip 2018
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 19:03, 03 Paź 2018    Temat postu:

jotes napisał:

jezeli chodzi o niesymetryczne i statecznosc to wedlug mnie nie ma to w praktyce wiekszego znaczenia. Zawsze mozesz do wezszego kufra wsadzic mniejsze i ciezsze rzeczy a wieksuego lezejsze i wieksze aby wagowo mniej wiecej wyrownac.

nie wiem jaki masz model motocykla ale np Holan oferuje waskie symetryczne stelaze i kufry ( z wycieciem pod tlumik )


Wiem, że ciężar nie ma aż takiego znaczenia, natomiast pytałem o to czy taka ściana wyraźnie większa jedna od drugiej nie powoduje efektu żagla.

Mam DL650 12+

Holan oferuje, ale cena kufrów bocznych nawet ze stelażem w cenie to 800 euro, a ja cały komplet wraz z centralnym, stelażem i torbami kupię w cenie około 2 tys. zł, równie zacnie wyglądających, więc sam rozumiesz...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lppbgn dnia Śro 19:04, 03 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 19:59, 03 Paź 2018    Temat postu:

dlatego napisalem Ci tez ze sama jazda nie stwarza problemow.
Jezeli chcesz podrozowac z 3 tak duzymi kuframi zakladam ze bedziesz jechal z pasazerem wiec juz wasze nogi rozbijaja struge powietrza tworzac "spojler" dla kufrow .

jak pisalem . dla mnie istotna jest tylko szerokosc ale bardziej ze wzgledow praktycznych niz aerodynamicznych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KG-200
Motocyklista



Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-direct

PostWysłany: Czw 17:51, 04 Paź 2018    Temat postu:

Moim zdaniem to jak masz obciążone kufry i sam Motocykl to wymiary kufrów nie mają wpływu na stateczność przy wietrze . Inaczej będzie przy pustych i lekkim Moto .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Bagaż Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin