Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ŚM 9/2010

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalina
Motonita



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 813
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork

PostWysłany: Wto 16:18, 24 Sie 2010    Temat postu: ŚM 9/2010

Właśnie zatopiłem się w niesamowitą lekturę Swiata Motocykli. Wrzucono artykuł o DL 650 Traveller Edition i pomiary z hamowni wykazały moc mx 59 KM i moment 51Nm Rolling Eyes - Co teraz czy kufry super alu są tak kwadratowe że rolki na hamowni wyłapują wiatr ??? Very Happy normalnie zawsze ma 67 KM i 60 Nm. Generalnie artykuł skupił się na tym ze kase dopłaty mamy niezastąpiny zestaw kufrów no name, osłona silnika i gmole i to 3/4 artykułu, reszta to ze to stary znajomy ble ble. Skąd takie niskie wrtości w danych i czy ktoś kupił już taką wersję - jak się prezentują te walizeczki i czy faktycznie słabszy jest. Jak napisał Pan Potyński " aluminiaka nie oszukasz - tu wszystko musi być precyzyjnie spasowane" , hmm troche śmieszne te podsumowania..

Kalina


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:24, 24 Sie 2010    Temat postu:

czytalem ten art. dawno temu i az mnie korcilo zeby napisac do red. naczelnego, ze takiego kiepskiego art. to dawno nie bylo Razz
jedyne co fajne to, ze pojechal troche po suzuki za "starosc" np.
"No cóż, latka lecąi nawet niektóre chińskie motocykle maja już na wyposażeniu wyświetlacz biegów i komputer pokładowy."
"...- pełna wersja wyprawowa. No, powiedzmy niemal pełna, bo przydałaby się jeszcze nawigacja GPS, światła przeciwmgielne, centralna podstawka, podgrzewane manetki, ale nie wybrzydzajmy - i tak jest dobrze" - troche pojechal pod BMW Smile

no i tekst ktorym troche mnie zrazil nieznajomoscia tematu Razz
"Traveller to wersja o tyle ciekawa, że dostępna jedynie w niektórych krajach, a w dodatku nie da się jej sklecić z części w warunkach domowych. Domowych znaczy mieć seryjnego V-Stroma i dokupić do niego wszystkie podróżnicze gadżety. Sprawdziliśmy - takie wyposażenie w akcesoryjnej liście dodatków do motocykla nie występuje" - no może nie w akcesoryjnej liście, ale kufry pewnie fajniejsze są u nas w kraju robione (Pancernik, Hiszpan z innego forum i moze letko), plyta od letko, centralka od letko lub ZoWA, gmole Givi bo te z suzuki to moze i dzialaja, ale brzydko wygladaja, NIE MA HANDBAROW w tej wersji traveller, no i jeszcze nasi forumowi magicy z rurami i skrzynkami na narzedzia, swiatlami, diodami i chuk wie czym jeszcze...

EDIT:
i jeszcze teksty, ze z kuframi to szeroki jest i w korku sie nie poprzeciskasz, ale ktorym moto z kuframi latow przeciskac sie w korku? poza tym to kufry na codzien mozna chyba zdjac czy je "przyspawali" zeby nic nie brzeczalo" Very Happy

no i maja jakies "rozbierznosci" bo z hamowni wyszlo im 59KM, a w tekscie jest "66KM generowanych przez widlastą jednostkę napędową..."


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Wto 17:28, 24 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilk stepowy
A1



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: małopolska

PostWysłany: Śro 13:00, 25 Sie 2010    Temat postu:

Ta gazeta już dawno zeszła na psy.. Dobrze że Dziawer go nie testował bo 3/4 artykuły by było o tym jak jeździ na kole i z którego biegu wstaje. Że nie jest elastyczny bo przecież wg niego widlak nie może być elastyczny bo szarpie na niższy obrotach...itp

Śmieszne jest to że pewnego dnia stwierdziłem co będzie w artykule nim go zacząłem czytać. Panowie z gazety SM chyba niestety stracili już serce do tej pracy, artykuł za artykułem jest taki sam, często z błędami takimi jak z tą wpadką z mocą silnika, pisane na zlecenie i dla producentów, nie dla konsumentów..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wilk stepowy dnia Śro 13:00, 25 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 13:32, 25 Sie 2010    Temat postu:

Wilk stepowy napisał:
Ta gazeta już dawno zeszła na psy..


Po kupieniu numeru sierpniowego powiedziałem sobie, że na razie dam sobie spokój z tą gazetą, bo kiedy się ich czyta, to ogórki kiszą się w piwnicy.
Mam między innymi bardzo duże zastrzeżenia do języka, którego używają.

Nie podoba mi się również to, że robią przedruki z innych gazet, słowem o tym nie wspominając (tak jak ostatnio - test turystycznych enduro).
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raper
Motocyklista



Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź

PostWysłany: Śro 13:39, 25 Sie 2010    Temat postu:

gp69 napisał:
powiedziałem sobie, że na razie dam sobie spokój z tą gazetą


Ja też Wink
W Motovoyagerze znajduje wszystko czego mi trzeba - chociaż wiadomo, że chciało by się więcej i pewne braki też tam się znajdzie (jak wszędzie).
To pismo od motocyklistów dla motocyklistów dlatego polecam wszystkim, którzy jeszcze go nie próbowali Wink

A ŚM i MOTOCYKL to komercyjna pożywka Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Raper dnia Śro 13:40, 25 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 13:46, 25 Sie 2010    Temat postu:

Raper napisał:


A ŚM i MOTOCYKL to komercyjna pożywka Wink


Chyba dałem plamy, bo miałem właśnie na myśli MOTOCYKL a nie ŚM.
Ale różnica w zasadzie niewielka ...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:33, 25 Sie 2010    Temat postu:

Roznica jest taka, ze Motocykl to taki wiekszy przedruk niemieckiego Motorrad, a SM tworza u nas w kraju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 16:05, 25 Sie 2010    Temat postu:

Wilk stepowy napisał:
Ta gazeta już dawno zeszła na psy.


Odnoszę podobne wrażenie. Nie mają co konkurować z Motocyklem (Motorrad), bo tamci mają naprawdę porządne artykuły, testy i dostęp do sprzętu. Oczywiście jest to kopiowane z Motorrada, ale to nawet lepiej, bo Niemcy mają bardziej profesjonalne podejście do tego typu testów itd.

Numer bodajże dwusetny wydrukowali już niemal na papierze toaletowym. Dobrze, że mamy w ogóle jakiś wybór...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Śro 20:25, 25 Sie 2010    Temat postu:

koledzy!!!
nie łamcie już mi nadgarstków - wystarczy o tych gazetach proszę.
Bo żyjąc z tą świadomością że zostało mi jeszcze z 7 miesięcy zapłaconej prenumeraty to coś mnie trafia.

Faktycznie komercja i jeszcze raz komercja powiązana z bełkotem na niczym nie znających się gości Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3285
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:23, 26 Sie 2010    Temat postu:

Wracając do tematu, ja równiez wpadłem kiedys na informację, że 66KM daje w rzeczywistości poniżej 60-ciu "na kole". Postanowiem poszukać tego artykułu i znalazłem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Swoją drogą tego tekstu nie pokochają miłośnicy AfricaTwin Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Czw 14:16, 26 Sie 2010    Temat postu:

Hmm, a czy ktoś zauważył, że w opisie moto jest napisane także, że rama jest stalowa? Wink może to opis innego motocykla? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:41, 26 Sie 2010    Temat postu:

to jest opis Traveller Ed. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 17:11, 26 Sie 2010    Temat postu:

Moc 59 jest ok. SM podaje na kole (ze niby bardziej profesjonalnie Smile) Tylko na co mi to jak nie mogę porównać z mocą deklarowaną przez producenta
Wykresy są żałosne - przy tej podziałce każda krzywa momentu jest paska (Niemcy z "Motocykla" maja ładniejsze).
Mały kreci ok 69 KM w serii - 59 na kole wydaje sie realne.

Co do artykułu (jak i całej gazety) totalny żenx - które moto ma w standardzie GPS ?

Co do kufrów - oglądalem je w salonie i na 99% to Traxy SW-motecha - tak samo zresztą jak pozostałe akcesoria - płyta kopiowana min przez Letko oraz gmole. Dywagacja pt. jakie to wielkie halo zrobić kufry alu są smieszne - na forum transalpa gość robi podobne tylko lepsze w garażu Smile

Co do gazet (SM i polski przedruk Mottorad) - za każdym numerem sie zzymam co za debile i amatorzy tam piszą (kupa błedow, tendencyjne testy,etc) ale ... kupuje bo można przejrzeć na kiblu:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 17:24, 26 Sie 2010    Temat postu:

Goldas w wersji DeLuxe ma navi w standardzie Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
denver
A



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW

PostWysłany: Pią 12:21, 27 Sie 2010    Temat postu:

jscoolg napisał:

Co do gazet (SM i polski przedruk Mottorad) - za każdym numerem sie zzymam co za debile i amatorzy tam piszą (kupa błedow, tendencyjne testy,etc) ale ... kupuje bo można przejrzeć na kiblu:)


Swięte słowa widze że nie jestem osamotniony w działaniach, od dawna czuć było powiem promowania niemieckich marek i nie tylko, zresztą zdjęcia z prób zawsze są z niemieckimi tablicami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:35, 27 Sie 2010    Temat postu:

ale o ktorej gazecie mowisz? o motocyklu? niemieckie blachy bo niemiecka gazeta, tak jak autoswiat (pewnie nalezy do tego samego koncernu), a jak masz w SM niemieckie lub inne blachy to pewnie dlatego, ze testy byly prowadzone gdzies za granica przy okazji prezentacji np. opon na jakims torze lub motocykla. No i wez napisz zle slowa o sprzecie jezeli ktos zaprasza cie w zime do Palm Springs na prezentacje nowego H-D? Smile

Raper, Motovoyager to zupelnie inna gazeta i o czym innym (niby o motocyklach, ale jednak dla mniejszej grupy odbiorcow). No i tez komercha bo przeciez nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie dokladal do interesu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raper
Motocyklista



Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź

PostWysłany: Pią 14:55, 27 Sie 2010    Temat postu:

bibop napisał:

Raper, Motovoyager to zupelnie inna gazeta i o czym innym (niby o motocyklach, ale jednak dla mniejszej grupy odbiorcow). No i tez komercha bo przeciez nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie dokladal do interesu.


To oczywiste, że jak każdy biznes musi na siebie zarobić ale...

Mam wrażenie, że na wydawanie SM i MOTCYKLA przepis jest taki: 80 % reklam + 20 % jakiś tam testów i sruuu - mamy kolejny numer, a nad jego jakością już nikt się nie zastanawia.

W przypadku MV póki co te proporcje są trochę inne. Swoja drogą, ciekawe jak długo, bo wydawcy pewnie chętnie przyjmowali by tony reklam i pomnażali przy tym zyski. Być może kiedyś tak się to skończy ale póki co... reklamy nie przytłaczają, jakieś tam ciekawostki z rynku są opisane a lwią część zajmują relacje podróżników. Testy oczywiście też się zdażają (np. butów czy kufrów) ale też w porównaniu do SM i M wydają mi się opisywane z poziomu kogoś kto chce przekazać w miarę obiektywny i przystępny sposób informace, a nie w taki żeby przypodobać się sponsorom i producentom.

Kurde... może przesadzam troche z tym zachwalaniem Motovoagera ale akurat dorwałem dużo archiwalnych numerów i jestem 'na fali' więc może brak mi obiektywizmu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilk stepowy
A1



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pią 15:09, 27 Sie 2010    Temat postu:

JA też wolę Motovoyagera. Jeszcze nie ma w nim takiej komercji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:10, 27 Sie 2010    Temat postu:

w MV artykuly pisane sa przez zwyklych motocyklistow takich jak my. Nie wiem czy oni cos placa za arty, a jezeli tak to pewnie nie za duzo. Sprowadza sie to do tego, ze przy tworzeniu gazety moze pracowac duzo mniej ludzi, a to sie przeklada na koszty.
Wazne tez ile osob czyta MV. Jezeli bedzie czytalo coraz wiecej to bedzie coraz wiecej reklam, proste Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pią 15:24, 27 Sie 2010    Temat postu:

Dzięki Waszym pochlebnym zdaniom na temat MV postanowiłem zapoznać się z owym pismem i zaliczyłem kilka miejsc gdzie byłem przekonany że pismo "wyhaczę" tu d...a. Nikt o takim piśmie nie słyszał Crying or Very sad
Pozostaje tylko prenumerata 12 numerów za 99,00 pln.
Podpowiedzcie może jest jakaś sieć kolporterska gdzie ją znajdę - chcę zapoznać się z próbką.
Szukałem w Kolporterze, Imedia, i kilku salonikach gazetowych w centrach handlowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pią 15:29, 27 Sie 2010    Temat postu:

marlon777 napisał:
Szukałem w Kolporterze, Imedia, i kilku salonikach gazetowych w centrach handlowych.


to jest właśnie problem MV: nigdzie godostać nie można. czasem w empiku się pojawi, albo w jakimś kiosku ośiedlowym. bardzo mały nakład mają Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raper
Motocyklista



Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź

PostWysłany: Pią 17:29, 27 Sie 2010    Temat postu:

bibop napisał:
w MV artykuly pisane sa przez zwyklych motocyklistow takich jak my.

Dokładnie Wink a nawet przez niektórych z nas, bo w ostatnim numerze zamieścili relacje z objazdu po Chorwacji, która napisałeś Ty Bandit, prawda Question Wink

ologc napisał:
czasem w empiku się pojawi

No w Empikach można dorwać czasem - mi udało się ostatnio w Manufakturze w Łodzi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marynarz
A2



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk

PostWysłany: Pią 20:50, 27 Sie 2010    Temat postu:

Czytałem artykuł i największą wpadką jest to, że fachowcy dziennikarze z branży nie wiedzą, że kufry są z SW-Motech (Trax). Reszta w miarę. Mogliby zmierzyć konkretnie szerokosć z kuframi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:22, 27 Sie 2010    Temat postu:

Wracając do gazet - mnie razi tez taki niby luzacki język w Motorrad (sorry Motocykl).
Teksty niby blyskotliwe i smiesze a zjezdzają czerstwym i niesmiesznym niemieckim dowcipem (troche to kwadratowe i moze smieszyć Niemcow po 60 tce).
Poza tym - juz kiedys pisalem na forum Suzuki GS500 - 1 motocykl w 1 tescie mozę miec trzy rożne wartości mocy Smile i 2 rożne wagi (ile wazy transalp - sprobujcie dowiedzieć sie tego z Motocykla)

Zalamuje mnie tez poziom a przede wszystkim brak obiektywności testów (SM jest tu ciut lepszy). Porownuja np. turystyczne enduro - wygrywa BMW ale dlaczego - w sumie nie napisali (dla zasady)
Poza tym nie biora pod uwage ceny ! Czy rzeczywiście BMW jest lepsze od Viadra ? Moze, tylko za cene BMW mam Viadro i KTM enduro - wiec czy BMW nadal jest lepsze.

W jednym z testow nie mogli schamowac BMW GS bo glupial komp (fale na wykresie) - czyli brand new bike i juz fuckup ale czy wplynelo to na ocene BMW ?? Nieeee!! Sorry ale jakby wyrzygał na moto 60-70K i mi w nówce wariował komp to diabli wzieliby mnie na miejscu.

W zadnym tescie nikt nie wzial pod uwage ze w kilku relacjach z wypraw (zamieszczonych w tym samym Motorrad) ludziska opisuja problemy z GS-em a nikt nigdy nie pisal o problemach z Viadrem czy Vstromem.
Nikt nie zwraca uwagi na kretynski i drogi serwis BMW w PL.

Poza tym manipulują (nie wietrze spisku - raczej brak wiedzy). W BMW jest super ABS, ESA, ale w zestawieniu cen BMW kosztuje 56k. Super tylko za 56 K to masz BMW bez ESA, ABS itd. Ten testowy kosztuje 70 K (trzeba przyznac ze chyba podali cene testowanej wersji w jednym z testów)

Nie wspomne juz o milionie tysiecy literówek i bledow w kazdym numerze (Motorrad i SM)!!

Z plusów w Motorad mamy zawsze czytelny wykres z hamowni (na silniku) w przeciwienstwie do obrzydliwych bohomazów w SM (na ktorych nie widac krzywej momentu) dodatkowo podawanych na kole (wiem liczy sie co masz na kole ale mnie obchodzi czy mam tyle co mowi producent czy nie a nie ze na kolach mam 15% straty)


Czytalem tez kilka razy motormanie - na razie amatorka, ale jak porownywali GSXR, R1 i cos jeszcze to w sumie na koniec postawili pytanie - czy warto kupic super r1 czy calkiem niezlego GSXR i zostac z 15k w kieszeni - doszli do wniosku ze GSXR+ 15 k wlozone w niego bedzie zawsze fajniejsze od R1. Podobnie zestawili VMAX z Suzuki BKING.
Takiej analizy brakuje mi w Motorrad.

Wiadomo kazdy chce miec BMW, ale jak pomyśle ze F650 GS z sensownym wyposażeniem (ABS + Alarm) kosztuje o 7k wiecej od VStroma to wole miec moto troche gorsze.

Czemu kupuje i czytam ? Bo w sumie moge sie dowiedziec o nowym moelu rekawic czy butów, a testy tez mają jakąś wartość ale wnioski wyciagam sam Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Pią 21:29, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 22:04, 27 Sie 2010    Temat postu:

jscoolg napisał:
W zadnym tescie nikt nie wzial pod uwage ze w kilku relacjach z wypraw (zamieszczonych w tym samym Motorrad) ludziska opisuja problemy z GS-em a nikt nigdy nie pisal o problemach z Viadrem czy Vstromem.
Nikt nie zwraca uwagi na kretynski i drogi serwis BMW w PL.

Poza tym manipulują (nie wietrze spisku - raczej brak wiedzy). W BMW jest super ABS, ESA, ale w zestawieniu cen BMW kosztuje 56k. Super tylko za 56 K to masz BMW bez ESA, ABS itd. Ten testowy kosztuje 70 K (trzeba przyznac ze chyba podali cene testowanej wersji w jednym z testów)


Lepiej za bardzo nie sugeruj się tym, co opisują "ludziska" - każdy wychwala swoje, a psują się wszystkie. W dużych GS'ach potrafi cieknąć skrzynia, komputer też potrafi zgłupieć i nie trzymać zadanych obrotów. Varadera dostają jakichś stuków w silniku, V-Stromom padały kosze sprzęgłowe.

Dlaczego twierdzisz, że serwis BMW jest "kretyński"? Cokolwiek by to nie miało oznaczać...

Goły GS 1200 TU kosztuje 54 100 zł, w pełni wyposażony około 65000. O 70-tkę zahacza wersja Adventure w pełnej opcji, a ceny mogli po prostu podać wersji podstawowych i dopisać w co dodatkowo wyposażony był egzemplarz testowy.


jscoolg napisał:
Wiadomo kazdy chce miec BMW, ale jak pomyśle ze F650 GS z sensownym wyposażeniem (ABS + Alarm) kosztuje o 7k wiecej od VStroma to wole miec moto troche gorsze.


Akurat F650GS niespecjalnie ma wiele atutów, które klasyfikowały by go ponad małym V-Stromem. Lepsze prowadzenie w zakrętach i mniejsza masa. Silnik jest bardzo dobry, ale podobno DL650 też ma niezły. Dostajesz za to twardą kanapę, sztywniej zestrojone zawieszenie, zerową osłonę przed wiatrem i mniejszy zbiornik paliwa. Gdybyś przywołał 800-tkę, byłoby to bardziej zasadne, bo to "pełniejszy" motocykl, który stanowi już jakąś alternatywę dla 1200, ale ceny od 39tyś. przebijają nawet DL1000. GS 650 jest półśrodkiem, na który na ogół decydują się ludzie, którzy mają aspiracje, aby jeździć enduro, ale nie dosięgają na nich do ziemi... Lub są kobietami i tyczy ich się to samo Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pią 22:06, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:05, 27 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:

Lepiej za bardzo nie sugeruj się tym, co opisują "ludziska" - każdy wychwala swoje, a psują się wszystkie. W dużych GS'ach potrafi cieknąć skrzynia, komputer też potrafi zgłupieć i nie trzymać zadanych obrotów. Varadera dostają jakichś stuków w silniku, V-Stromom padały kosze sprzęgłowe.


Na dwie relacje z podróży - jedna z Islandi, druga z Maroko - oba zespoły mialy problem z 1200 GS, w moto za 60 k to ciezkie do zniesienia.

Cytat:

Dlaczego twierdzisz, że serwis BMW jest "kretyński"? Cokolwiek by to nie miało oznaczać...


Rozmawiałem z kilkoma posiadaczami BMW wszyscy zgodnie przyznali- serwis w PL dno (nie znają sie,drogo,etc), poszukaj zresztą na forach

Cytat:

Goły GS 1200 TU kosztuje 54 100 zł, w pełni wyposażony około 65000. O 70-tkę zahacza wersja Adventure w pełnej opcji, a ceny mogli po prostu podać wersji podstawowych i dopisać w co dodatkowo wyposażony był egzemplarz testowy.


Nie ADV tez moze kosztowac ponad 70K (w konfiguratorze doleciałem do 67 a nie było tam kufrów -w testach zachwycają sie kuframi BMW)

Nie zgadzam sie z twoja opinią - powinni podawać cene testowanego motocykla - w przypadku BMW ma to szczegolne znaczenie bo mozna spokojnie dobajerzyć go zwiekszajac cene o 1/4.

Jak chca porownywac BMW za 54K to niech nie biora pod uwage kufrow,ESA, ABS i innych cudów - wtedy duzy GS zaczyna odstawać nawet od Viadra (które jest najstarszym sprzetem w tej klasie - poza DUŻYM który nie jest juz dostępny w EU)

Cytat:


Akurat F650GS niespecjalnie ma wiele atutów, które klasyfikowały by go ponad małym V-Stromem. Lepsze prowadzenie w zakrętach i mniejsza masa. Silnik jest bardzo dobry, ale podobno DL650 też ma niezły. Dostajesz za to twardą kanapę, sztywniej zestrojone zawieszenie, zerową osłonę przed wiatrem i mniejszy zbiornik paliwa. Gdybyś przywołał 800-tkę, byłoby to bardziej zasadne, bo to "pełniejszy" motocykl, który stanowi już jakąś alternatywę dla 1200, ale ceny od 39tyś. przebijają nawet DL1000. GS 650 jest półśrodkiem, na który na ogół decydują się ludzie, którzy mają aspiracje, aby jeździć enduro, ale nie dosięgają na nich do ziemi... Lub są kobietami i tyczy ich się to samo Smile


Uwazaj bo jeszcze ktos sie obrazi (Bold) Smile. Sugerujesz ze 650 jest dla kurdupli o za duzych aspiracjach (nie napisałeś tego ale taki to ma wydźwiek - mi to rybka ale ktos moze wziać do bani),choc w sumie BMW rzeczywiscie traktuje 650 jako model dla poczatkujacych i pań.

Wracając do tematu jak kupowałem GS-a myślałem o BMW - w sumie bardziej o 800 - choć w porównaniu Motorrad 650 tez wygrał z VS, a argumenty były przekonujące (w sumie lepszy silnik i zawiechy mnie przekonuje) doszedłemjednak do wniosku ze nie jest wart az tyle w porownaniu do VS.
Pamietaj ze 39 k i nie masz nawet ABS, jak go dołożysz - wychodzi ok 43 - czyli 13 k wiecej od Stroma (w 2009 wychaczylem nowego za 28k za= alarmem - to 2/3 BMW).

800 tka co prawda da fanu w terenie a strom może co najwyzej miec za wysokie aspiracje Smile z drugiej strony za 13 k moge sobie jakiegos rasowego uzywanego enduraka nabyć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Pią 23:07, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 13:45, 28 Sie 2010    Temat postu:

jscoolg napisał:
Cytat:

Dlaczego twierdzisz, że serwis BMW jest "kretyński"? Cokolwiek by to nie miało oznaczać...


Rozmawiałem z kilkoma posiadaczami BMW wszyscy zgodnie przyznali- serwis w PL dno (nie znają sie,drogo,etc), poszukaj zresztą na forach


Nie wiem, gdzie ci posiadacze BMW serwisowali swoje motocykle i na jakiej podstawie oceniają, że serwis się nie zna (sic!), ale że jest drogo to prawda. Usprawiedliwieniem jest m.in. to, że części są droższe, że serwisowanie jest trudniejsze i wymaga od cholery sprzętu, którego w serwisie Suzuki czy Kawasaki nie spotkasz. A ktoś to musi najpierw kupić, prawda? Dopiero wtedy można wykonywać pewne czynności serwisowe, których nie zrobisz nigdzie poza BMW Smile


jscoolg napisał:
Cytat:

Goły GS 1200 TU kosztuje 54 100 zł, w pełni wyposażony około 65000. O 70-tkę zahacza wersja Adventure w pełnej opcji, a ceny mogli po prostu podać wersji podstawowych i dopisać w co dodatkowo wyposażony był egzemplarz testowy.


Nie ADV tez moze kosztowac ponad 70K (w konfiguratorze doleciałem do 67 a nie było tam kufrów -w testach zachwycają sie kuframi BMW)


Co w takim razie dodałeś tam oprócz Pakietu II i Bezpieczeństwa wraz z alarmem? Bo wtedy cena wynosi 65 tyś. z groszami. Kufry to wyposażenie dodatkowe i nie jest wliczone do ceny motocykla wytwarzanego w fabryce, jest to liczone jako dodatkowe akcesorium.


jscoolg napisał:
Nie zgadzam sie z twoja opinią - powinni podawać cene testowanego motocykla - w przypadku BMW ma to szczegolne znaczenie bo mozna spokojnie dobajerzyć go zwiekszajac cene o 1/4.

Jak chca porownywac BMW za 54K to niech nie biora pod uwage kufrow,ESA, ABS i innych cudów - wtedy duzy GS zaczyna odstawać nawet od Viadra (które jest najstarszym sprzetem w tej klasie - poza DUŻYM który nie jest juz dostępny w EU)


Akurat nie jest to moja opinią, tylko domysł - że może po prostu w taki, a nie inny sposób to zaprezentowali. Moim zdaniem powinni podawać ceny bazowe motocykli i ceny motocykli testowych (czyli tego, czego de facto dotyczy test), tak by mi to wyglądało najrozsądniej.


jscoolg napisał:
Cytat:


Akurat F650GS niespecjalnie ma wiele atutów, które klasyfikowały by go ponad małym V-Stromem. Lepsze prowadzenie w zakrętach i mniejsza masa. Silnik jest bardzo dobry, ale podobno DL650 też ma niezły. Dostajesz za to twardą kanapę, sztywniej zestrojone zawieszenie, zerową osłonę przed wiatrem i mniejszy zbiornik paliwa. Gdybyś przywołał 800-tkę, byłoby to bardziej zasadne, bo to "pełniejszy" motocykl, który stanowi już jakąś alternatywę dla 1200, ale ceny od 39tyś. przebijają nawet DL1000. GS 650 jest półśrodkiem, na który na ogół decydują się ludzie, którzy mają aspiracje, aby jeździć enduro, ale nie dosięgają na nich do ziemi... Lub są kobietami i tyczy ich się to samo Smile


Uwazaj bo jeszcze ktos sie obrazi (Bold) Smile. Sugerujesz ze 650 jest dla kurdupli o za duzych aspiracjach (nie napisałeś tego ale taki to ma wydźwiek - mi to rybka ale ktos moze wziać do bani), choc w sumie BMW rzeczywiscie traktuje 650 jako model dla poczatkujacych i pań.


Dokładnie tak, dlaczego miałbyś kupować 650 zamiast 800, która wygląda potężniej, ma lepsze zawieszenie, więcej mocy i jest generalnie "pełniejszym" motocyklem. Powód - początkujący lub osoba niska. Nie widzę w tym nic dziwnego, takie miało być założenie. Rozumiem, że ceny nie bierzemy pod uwagę (bo WTEDY jest to półśrodek)? Smile

jscoolg napisał:
Wracając do tematu jak kupowałem GS-a myślałem o BMW - w sumie bardziej o 800 - choć w porównaniu Motorrad 650 tez wygrał z VS, a argumenty były przekonujące (w sumie lepszy silnik i zawiechy mnie przekonuje) doszedłem jednak do wniosku ze nie jest wart az tyle w porownaniu do VS.
Pamietaj ze 39 k i nie masz nawet ABS, jak go dołożysz - wychodzi ok 43 - czyli 13 k wiecej od Stroma (w 2009 wychaczylem nowego za 28k za= alarmem - to 2/3 BMW).

800 tka co prawda da fanu w terenie a strom może co najwyzej miec za wysokie aspiracje Smile z drugiej strony za 13 k moge sobie jakiegos rasowego uzywanego enduraka nabyć


Rozumiem, że jak kupowałeś V-Stroma, to myślałeś o BMW? Smile
Silnik nie wiem czy jest lepszy, DL650 nie jeździłem, ale silnik 800cc w BMW to naprawdę świetny motor, naprawdę jest bardzo, bardzo przyjemny i przewidywalny. Mogli z niego wycisnąć więcej mocy, ale nie wiem czy nie mijałoby się to z celem. Jeśli chodzi o zawieszenie, to 650GS ma z przodu tradycyjny widelec teleskopowy, a 800GS już upside-down, więc tutaj też są pewne różnice. 800 jest dodatkowo wyższa, co wpływa na prowadzenie. Ale ogólnie manewrowanie nimi to sama przyjemność, pozycja na 800-tce i 1200 bardzo mi odpowiadała (z 650 niespecjalnie się zapoznałem) i jest jednym z czynników, które wpływają na łatwość tak precyzyjnego manewrowania. One ogólnie są wyjątkowo dobrze wyważone, szczególnie w porównaniu do Suzuki, myślę że nie bez znaczenia pozostało umieszczenie zbiornika paliwa pod siedzeniem.

Jeśli chodzi o cenę 800, to właśnie tak napisałem - lekkie przegięcie w porównaniu do konkurencji. Nie mówię, że maszyna nie jest tego warta, ale przebija ceną dużego DL'a, a konkuruje raczej z małym (choć bezpośrednią konkurencją jest oczywiście odpowiednio 1200 i 650).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Sob 13:47, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:12, 28 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:

Co w takim razie dodałeś tam oprócz Pakietu II i Bezpieczeństwa wraz z alarmem? Bo wtedy cena wynosi 65 tyś. z groszami. Kufry to wyposażenie dodatkowe i nie jest wliczone do ceny motocykla wytwarzanego w fabryce, jest to liczone jako dodatkowe akcesorium.

Dodałem wszystkie bajery i wyszło 67k (co sie da). Generalnie chodzi mi o to ze podczas testów uwzględniają kufry na plus BMW ale porównując ceny nie biora pod uwage ze takie BMW kosztuje ok 70k

Cytat:

Dokładnie tak, dlaczego miałbyś kupować 650 zamiast 800, która wygląda potężniej, ma lepsze zawieszenie, więcej mocy i jest generalnie "pełniejszym" motocyklem. Powód - początkujący lub osoba niska. Nie widzę w tym nic dziwnego, takie miało być założenie. Rozumiem, że ceny nie bierzemy pod uwagę (bo WTEDY jest to półśrodek)? Smile


Powodem dla ktorego zestawiam małego akurat z 650 jest to ze taki test był w motocyklu (i wygrał BMW) Dla mnie jedynym powodem zakupu 650 moglabybyć cena Sad
Cytat:


Rozumiem, że jak kupowałeś V-Stroma, to myślałeś o BMW? Smile


Tak bylo - tyle ze nie udalo mi sie nawet przejechać na BMW Sad
DL650 juz traci myszką - w zasadzie od 2004 bez poważniejszych zmian, z tym ze w moim porownaniu cena miała wysoką wage i swiadomy wad DLa jego wlasnie wybrałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalina
Motonita



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 813
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork

PostWysłany: Nie 11:09, 29 Sie 2010    Temat postu:

Miałem BMW F 800 ST czyli baza silnika do GS, dużo ciekawych rozwiązań, ale jedno z czym się zgodzę - serwisy do bani - nie znali w 2008 wogóle tych silników, straciłem czas, nerwy i kase, mot sprzedałem i DL 650 to mój 4 motocykl z którym nie mam powyższych problemów. Jeżeli kupować bmw to 1200 bo ten silnik niedouki z bmw znają od 45 roku Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 11:20, 29 Sie 2010    Temat postu:

kalina napisał:
Jeżeli kupować bmw to 1200 bo ten silnik niedouki z bmw znają od 45 roku Smile


Haha, to dobre Smile

Tak na poważnie, to kiedyś po dealerach BMW w Warszawie pałętał się mechanik imieniem Jacek. Część właścicieli serwisowanych tam beemek go uwielbiała, inni natomiast go przeklinali. Więcej było tych klących, i taka też opinia panuje wśród większości osób, które miałem okazję poznać. Na ogół u każdego dealera był jeden mechanik i ewentualnie jakiś pomocnik. Teraz u jednego z dealerów BMW pracuje chłopak imieniem Maciek - przeszedł z Kawasaki, zdaje się że znajomy Konra.dzika, i gość jest naprawdę, naprawdę dobry. Przynajmniej tak to na razie wygląda jeśli chodzi o BMW Smile

Znajomemu zrobiono gdzieś taki numer, że po wymianie wału napędowego puścili go z kołem przykręconym na dwóch (zamiast czterech) śrubach, które zaczęły się odkręcać podczas jazdy... Dokręcił je palcami gdzieś na autostradzie w Niemczech.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3285
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:04, 29 Sie 2010    Temat postu:

Lubię te Wasze elaboraty na dwie strony A4. Fajnie się to czyta po dwóch browarach. Szkoda, że zupełnie nie na temat...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raper
Motocyklista



Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź

PostWysłany: Nie 20:58, 29 Sie 2010    Temat postu:

cynek napisał:
Lubię te Wasze elaboraty na dwie strony A4. Fajnie się to czyta po dwóch browarach. Szkoda, że zupełnie nie na temat...




Dobrze mówi - polać mu Laughing Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pon 7:53, 30 Sie 2010    Temat postu:

no to zamykamy imprezę, już poniedziałek czas pracować...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin