VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> czy zmieniać seryjne?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
czy zmieniać seryjne?
PostWysłany: Sob 0:23, 20 Lut 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 977
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





W zeszłym roku kupiłem nowego małego DL'a. Przejechane około 5000 km (w trakcie sezonu rozwaliłem kolano i miałem małą przerwę w jeździe). W tym roku planuję kilka dłuższych tras (m.in. Skandynawię) i zastanawiam się czy kupić nowe opony np. na Anakee 3. I tu pytanie do bardziej doświadczonych Kolegów, zostawić seryjne czy zmieniać? Uprzedzając pytania poza asfalt rzadko się wypuszczam, ale deszczu się nie boję Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:33, 20 Lut 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 3141
Przeczytał: 158 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Jeśli planujesz Skandynawię, to powtórzę tu radę, której mnie udzielono dwa lata temu - na ich piekielnie ostre i szorstkie asfalty musisz mieć nowe opony! Jaki model jest sprawą drugorzędną...

Jak pojedziesz tam na częściowo zużytych i zetrzesz je do końca, to np. w Norwegii zapłacisz majątek za wymianę. Poszukaj na forum relacji neno.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:00, 20 Lut 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1995
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





biblo slusznie prawi.
tym bardziej ze zanim wyjedziesz, cos tam dojezdzisz i beda mialy z 7 -8 tys.
mimo ze Brigestone sa dosyc twarde moze Ci bieznika zabraknac. A u "gory" roznie bywa.
moze byc duzo deszczu i jednocyferkowe temperatury.
No chyba ze jedna z tych "kilku" tras chcesz zrobic przed skandynawia, to seryjne zostaw i zaloz nowe przed samym wyjazdem na polnoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:27, 20 Lut 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 977
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Dzięki za opinie, zrobię jak radzicie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:43, 20 Lut 2016
Luti
A

 
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reszel





Jaka trasa po Skandynawii? KIlometraż podaj.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luti dnia Sob 10:47, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:29, 20 Lut 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 977
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Luti napisał:
Jaka trasa po Skandynawii? KIlometraż podaj.


Około 2,5k. Warszawa, Niemcy, Dania, Szwecja, promem do Polski i z Gdańska do Warszawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:34, 20 Lut 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 3141
Przeczytał: 158 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Eee... to jak tylko taką traskę planujesz, to możesz się nie przejmować oponami Smile Myślałem, że jakiś Nordkapp, Lofoty...

P.S. A zastanów się nad promem z Trelleborga (Szwecja) do Sassnitz (Niemcy) i dalej na kołach. Sassnitz leży na klifowej Rugii i są tam klimatyczne, nadmorskie kurorty w stylu XIX-wiecznym. Bardzo fajne okolice. A przeprawa promem jest sporo tańsza i krótsza niż bezpośrednio do Polski.

P.S.2. W Danii polecam wizytę w Ribe - to jedno z najstarszych miast w Europie, a jego historia wiąże się z bocianami Wink I koniecznie pojedź na pobliską wyspę Mandø, do której podczas odpływu można dojechać groblą przez rezerwat ptaków. Super miejsce!

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 15:55, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:38, 20 Lut 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1995
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





to mozesz spokojnie zostwic.
w Dani jedyne winkle to ronda, poludniowa szwecja tez raczej same proste + dojazdowki - wedlug mnie to nie musisz zmieniac.

Smile biblo, za dlugo wysylalem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Sob 15:40, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:37, 20 Lut 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 977
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Pytając o opony bardziej chodziło mi o jakość oryginalnych opon a nie o to czy wytrzymają Smile W trakcie sezonu podejrzewam, że nie zrobię więcej niż 6-8k.
Jako alternatywę dla Danii rozważam jeszcze południe z obowiązkowym punktem - Großglockner. Trasa na pewno obejmowałaby Czechy, Słowenię, może Włochy (oczywiście w innej koleności Wink )
Podejrzewam jednak, że zdecyduję się na Skandynawię. W zeszłym roku byłem na południu.

Biblo, dzięki za propozycję. Przy planowaniu trasy na pewno wezmę pod uwagę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:06, 20 Lut 2016
Luti
A

 
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reszel





U mnie fabryczny tył wytrzymał ok22-23 tys, w tym ok 5 tys po Skandynawi (Szwecja pd norweskie góry). Użytkowany w różnych warunkach pogodowych. Zastrzeżeń brak. Podnóżkami nie tarłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luti dnia Sob 17:07, 20 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:20, 07 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 240
Przeczytał: 60 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wracając do tematu. Czy w przypadku fabrycznych opon i jezdzie 70 on oraz 300 off dadza radę? Można je zamykać na asfalcie? Czy raczej unikać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:07, 07 Mar 2017
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1995
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Bosman78 napisał:
Wracając do tematu. Czy w przypadku fabrycznych opon i jezdzie 70 on oraz 300 off dadza radę? Można je zamykać na asfalcie? Czy raczej unikać?


zalezy co masz na mysli piszac off
im bardziej sypko i siisko tym gorzej. ubite drogi lesne, suche szutry to raczej zaden problem. Duzo zalezy od predkosci i Twoich umiejetnosci.
zawsze mozesz popuscic troche powietrza , bedzie lepiej.

Co do asfaltu to da sie je zamknac, latem nie robily problemu aby przytrzec podnozkiem ale jesienia gdy bylo chlodno i nie daj panie mokro to na wejsciu w zakret uciekal mi przod a przy wyjsciu tyl.

przy normalnej spokojnej turystyce mozna jednak je zjezdzic do konca.( jezeli nie beda za stare )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 20:08, 07 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:19, 07 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 240
Przeczytał: 60 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Moje mają dot 2016, a jak sie na mokrym sprawują?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:58, 07 Mar 2017
bacaoca
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 315
Przeczytał: 72 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Wg mnie na suchym i ciepłym są w miarę, na suchym i zimnym są mocno przeciętne, a na mokrym ciepłym/zimnym są zwyczajnie beznadziejne. Dlatego też zakupiłem dzisiaj Anakee 2 które wg mnie są doskonałe na każdym asfalcie, całkiem całkiem na szutrach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:34, 08 Mar 2017
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 654
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





IMO Anakee 3 słabe opony. Na 3 komplety w różnych motocyklach ścierały się nierówno. Po kilku tysiącach na środku był mocno wyczuwalny garbik twardszej mieszanki.
Co do Skandynawii wcale nie wciąga opony. Asfalt jak asfalt Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 6:25, 08 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 240
Przeczytał: 60 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





bacaoca napisał:
Wg mnie na suchym i ciepłym są w miarę, na suchym i zimnym są mocno przeciętne, a na mokrym ciepłym/zimnym są zwyczajnie beznadziejne. Dlatego też zakupiłem dzisiaj Anakee 2 które wg mnie są doskonałe na każdym asfalcie, całkiem całkiem na szutrach.

Anakee 2 miałem w trapku, rewelacja to jeszcze je produkują?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:25, 08 Mar 2017
bacaoca
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 315
Przeczytał: 72 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Czy produkują to nie wiem, ale kupiłem rocznik 2016


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:41, 08 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 240
Przeczytał: 60 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kupił bym ale trochę szkoda mi kasy na wymianę nowych opon Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:43, 08 Mar 2017
bacaoca
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 315
Przeczytał: 72 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Też się z tym gryzłem, ale po głębokim namyśle stwierdziłem, że mój komfort i bezpieczeństwo jest na pierwszym miejscu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:20, 08 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 240
Przeczytał: 60 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Póki co zrobilem 360 km w temp ok 10-15C i tragedii nie ma, zobaczymy jak będzie dalej. Jesli bedzie ok to przelatam z 3 sezony i zmienie na anakee2 jesli jeszcze beda lub tkc70


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:46, 23 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 240
Przeczytał: 60 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzis zrobiłem troche km po mieście na fabrycznych oponach, w deszczu tem ok 7c, zero problemów a nawet bym powiedzial że cut efektywniej hamowaly niz na suchym. Z tymi oponami pewnie jest tak jak pisal Hubert z motogumy.pl sa ok do pewnego momentu potem szybko spada ich jakość ( kwestia wieku) moje sa z połowy 2016 r.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czy zmieniać seryjne?
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin