VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> Dętka vs felga V-strom
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dętka vs felga V-strom
PostWysłany: Nie 10:01, 09 Cze 2013
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Pytanie laika - czy dętkę da się zastosować na seryjnych felgach suzi??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:10, 09 Cze 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





oczywiście że się da


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:21, 09 Cze 2013
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





a jakaś specjalna musi być - jakiś wentyl specjalny - czy obojętnie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 4:32, 10 Cze 2013
Neno
Motonita

 
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 652
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zambrów





Wystarczy zwykła.
Kiedyś jeden z producentów opon bezdętkowych zalecał stosowanie dętek do tychże... więc powinni wiedzieć co nakazują Wink
A z ciekawości - jaki cel takiego zabiegu ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:34, 10 Cze 2013
ArturS
A2

 
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Stawiam, że się jakaś ciekawa wyprawa kroi, gdzie łatwo o gumę Laughing Dętka potrafi wtedy uratować 4 litery, ale ściąganie bezdętkowej opony zapewne nie idzie tak bezboleśnie ja na szprychówkach Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:27, 10 Cze 2013
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Gruzja za 1,5 miesiąca - oponki już leżą ( K60 ) tak wiem że bezdętkowe - ale jak przyjdzie po górach kołkowaną oponką jeździć - to może nie być ciekawie :/ dlatego też interesuje mnie jakiej gumy użyć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:34, 10 Cze 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Kriss napisał:
Gruzja za 1,5 miesiąca - oponki już leżą ( K60 ) tak wiem że bezdętkowe - ale jak przyjdzie po górach kołkowaną oponką jeździć - to może nie być ciekawie :/ dlatego też interesuje mnie jakiej gumy użyć Wink


Może to Cie zainteresuje:

http://shop.touratechpolska.pl/puncture-repair-kit-stop-go-pocket-tire-plugger.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:54, 10 Cze 2013
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Kolejny ciekawy patent Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:47, 11 Cze 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





Kriss a nie myślałeś nad doborem innych kół?
Dętka to jedno ale w DLu masz odlew i jak sa góry kamole etc. to łatwo felgę uszkodzić i wtedy jesteś w większej d....pie niż z kołkowaną oponą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:04, 11 Cze 2013
ArturS
A2

 
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





express napisał:
Kriss napisał:
Gruzja za 1,5 miesiąca - oponki już leżą ( K60 ) tak wiem że bezdętkowe - ale jak przyjdzie po górach kołkowaną oponką jeździć - to może nie być ciekawie :/ dlatego też interesuje mnie jakiej gumy użyć Wink


Może to Cie zainteresuje:

http://shop.touratechpolska.pl/puncture-repair-kit-stop-go-pocket-tire-plugger.html

Mam takie na stanie, tylko tańsze, później wkleję fotę. Ale to wszystkiego nie załatwi. Większego paciaka nie da sie zakołkować, a czasami nawet zakleić. Miałem tak w samochodzie, boczne uszkodzenie - opona nowa, więc było szkoda, w alusa powędrowała więc dętka. Mimo wszystko widziałbym to tak, że zestaw do kołkowania na pierwszy rzut, a dętka na wszelki wypadek. Do tego woziłbym kawałek grubej gumy, np z dętki traktora.
To poniżej to boczne uszkodzenie w dętkowej TKC80, gdzieś w Górach Przeklętych (Albania)

Dętka zwyczajnie wychodziła bokiem. Sprawę załatwił dopiero lokalny gumiarz, klejąc od środka wielkiego gumowego placka. Oczywiście to extreeme i raczej bym się ich spodziewał w albańskich górach, gdzie podłoże sprzyja takim atrakcjom.

--edit--
zestawy naprawcze, małe i duże



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Wto 12:53, 11 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:35, 12 Cze 2013
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Teraz już raczej wymiana felg w grę nie wchodzi Sad Finanse na to nie pozwolą Sad skłaniam się jednak do rozwiązania Artura.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:42, 12 Cze 2013
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





ArturS napisał:

Mam takie na stanie, tylko tańsze, później wkleję fotę.

--edit--
zestawy naprawcze, małe i duże



Zestawy naprawcze oferowane przez Touratech działają na innej zasadzie - są to specjalne "grzybki", które za pomocą specjalnego narzędzia wciska się w dziurę w oponie, bez użytku kleju.

BTW
Kriss napisał:
Gruzja za 1,5 miesiąca - oponki już leżą ( K60 ) tak wiem że bezdętkowe - ale jak przyjdzie po górach kołkowaną oponką jeździć - to może nie być ciekawie :/ dlatego też interesuje mnie jakiej gumy użyć Wink


Mały OT:: Kriss, a którędy jedziesz/jedziecie? Przez Ukrainę i Rosję, czy przez Turcję? W ile motocykli?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Śro 18:57, 12 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:44, 12 Cze 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





Kriss napisał:
Teraz już raczej wymiana felg w grę nie wchodzi Sad Finanse na to nie pozwolą Sad skłaniam się jednak do rozwiązania Artura.

no to pozostaje jedyna słuszną opcja... ale wez pod uwagę sposób użytkowania... tak aby nie przegiąć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:31, 13 Cze 2013
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1815
Przeczytał: 160 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





ArturS napisał:
Miałem tak w samochodzie, boczne uszkodzenie - opona nowa, więc było szkoda, w alusa powędrowała więc dętka.


hm...bylo szkoda.To na ile cenisz zdrowie albo zycie ? 300- 400 PLN ?
Zdajesz sobie sprawe jak pracuje opona podczas jazdy ?
Prosze dopisz dla nieswiadomych ze to tylko na dojazdowke do warszatu, i zeby tak nie robili bo ktos sobie albo komus krzywde zrobi.
Konstrukcja opony ma swoje racje, po to sa indeksy predkosci i nosnosci.
Pewnie, pan Henio w wulkanizacji nakleji latke i bedzie "noofka sztuka" tylko pewnie sam na takich nie jezdzi. A i wiecej zarobi na klejeniu niz na sprzedarzy nowej.
Na oponach i hamulcach sie nie oszdzedza. Sorry za OT


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:20, 13 Cze 2013
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Podpiszę się tylko pod jotesem i doda, że jednym z elementów budowy opony jest karkas, właśnie ta boczna część, która najbardziej pracuje. Bieżnik odpowiada "tylko" za przyczepność, a robotę zawieszenia robi karkas właśnie. Dlatego też nie kupuje się używanych opon...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 6:08, 14 Cze 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





opony w moto szosowym a moto do terenu różnią się budową i obręczą na jakie są zakładane.
dobra kostka będzie lepiej pracować na dobrej szprychowej obręczy niż na odlewie i całkiem odwrotnie z szosową.

a co do ratowania opon to najśmieszniejsi sa ludzie którzy do aut typu bmw serii 7 (takich ponad 10letnich) kupują bieżnikowane bo najtańsze xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:03, 14 Cze 2013
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Haart napisał:
Dlatego też nie kupuje się używanych opon...


Powinieneś napisać "nie kupuję" bo "nie kupuję się" oznaczało by że to coś złego jest Twisted Evil

Nie kupuje się to opon w złym stanie, a czy nowe czy używane to raczej decyduje zasobność porfela vs przebieg roczny posiadacza takowych gum. Inaczej do używanych opon podchodzi gosciu co na nowych gumach jeździ 4 sezony a inaczej taki co zużywa 3 komplety w sezon.

Wracając do tematu.
Pomysł z zapasową dętką (dętkami bo 17" i 19" ? ) jest ciekawy.
Flega DLa jest gotowa zarówno do opon dętkowych jak i bez dętkowych.
Jedyne co musisz jeszcze sprawdzić to czy twoja opona jest przewidziana do pracy z dętką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:44, 14 Cze 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





sladek napisał:

Flega DLa jest gotowa zarówno do opon dętkowych jak i bez dętkowych.
Jedyne co musisz jeszcze sprawdzić to czy twoja opona jest przewidziana do pracy z dętką.

Generalnie każda felga przewidziana do opon bezdętkowych poradzi sobie z dętkowymi.
Podobnie jak opona przewidziana jako bezdętkowa może pracować z dętką.
Co za różnica czy opona jest rozpierana przez czyste powietrze czy dętkę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:02, 14 Cze 2013
ArturS
A2

 
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





jotes napisał:
ArturS napisał:
Miałem tak w samochodzie, boczne uszkodzenie - opona nowa, więc było szkoda, w alusa powędrowała więc dętka.


hm...bylo szkoda.To na ile cenisz zdrowie albo zycie ? 300- 400 PLN ?
Zdajesz sobie sprawe jak pracuje opona podczas jazdy ?
Prosze dopisz dla nieswiadomych ze to tylko na dojazdowke do warszatu, i zeby tak nie robili bo ktos sobie albo komus krzywde zrobi.
Konstrukcja opony ma swoje racje, po to sa indeksy predkosci i nosnosci.
Pewnie, pan Henio w wulkanizacji nakleji latke i bedzie "noofka sztuka" tylko pewnie sam na takich nie jezdzi. A i wiecej zarobi na klejeniu niz na sprzedarzy nowej.
Na oponach i hamulcach sie nie oszdzedza. Sorry za OT

Dopiszę. Nie na dojazd do warsztatu i opona spokojnie przejeździła 40tys.km i poszła do utylizacji. Opona nie była przecięta, a dziurawa i znalezienie tej dziurki nie było łatwe. Powietrze schodziło na tyle powoli, że trzeba było dopompować raz na 2-3tyg., jakby ktoś zrobił dziurę igłą. Zakołkować się tego nie da, klejenia łatkami odradzili, a nie był to serwis typu "szopa pana Edka". Na zdrowie i życie to nie wpływa Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Pią 14:05, 14 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:18, 15 Cze 2013
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Mam zakupione nówki K60 Scout - i są typowo bezdętkowe. Wiec dętka była by rzeczywiście alarmowo Wink

OT: Biblo jedziemy przez Turcję - 3 motocykle Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:46, 15 Cze 2013
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





K60 Scout są i TL i TT ale w rozmiarze do DL tylko TL (TubeLess).

Nieprosty -> pewnie znaczenia nie ma dużego ale jednak.
Z tego co słyszałem chodzi o temperatury.
Opona z dętką grzeje się bardziej.
Oczywiście jeździć się da ale żeby mieć pewność że nośność i index prędkości takiej opony jest OK to powinna być przez producenta oznaczona jako dętkowa/bezdętkowa. Oznacza to że, czy z dętką czy też bez, będzie ona tak samo bezpieczna bo producent takie testy przeprowadził.

Przecież wystarczy że taka tylko bezdętkowa będzie beznadziejnie wykończoną od środka ( bo przecież nie musi być gładka) i będzie kłopot.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:03, 15 Cze 2013
PiotrekS
A2

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kris. Ja pewnie zrobię tak samo. Ale nie wiem czy pakować dętkę od razu do gumy, czy w kufer. Jak dorwę kapcia, to i tak muszę cholerstwo rozebrać Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:01, 16 Cze 2013
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Ja biorę gumy w kufer Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:42, 17 Cze 2013
PiotrekS
A2

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kris,

Jaki dętki kupiłeś ?
Są różne grubości, od 2,5mm do 4,0mm. Nie wiem co brać Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PiotrekS dnia Pon 19:42, 17 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:12, 18 Cze 2013
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Jeszcze zakupu nie dokonałem - ale może inni podpowiedzą Smile?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:53, 18 Cze 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin












W zeszłym roku gdzieś w Górach Sowich spotkała mnie podobna "przyjemność" w rowerze. Wtedy starą dętkę rozciąłem wzdłuż i obwinąłem nią zapasową dętkę pod oponą. Jak widać i tak wystawał bąbel. Więc pozostało mi modlić się, żeby jakoś zjechać z gór i dotoczyć się do najbliższego rowerowego po nowa oponę. Na takie akcje lepiej mieć grubszą dętkę, a nawet kawałek jakiejś naprawdę grubej gumy na podkładkę w miejsce uszkodzenia. Oczywiście jeżeli mówimy o uszkodzeniu kilerze.
Na szczęście K60 jest diagonalna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dętka vs felga V-strom
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin