Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opony na Nordkapp

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 11:52, 24 Sty 2014    Temat postu: Opony na Nordkapp

Co polecacie na letnią wyprawę na Nordkapp?

Z tego co wyczytałem w wielu relacjach, w północnej Skandynawii asfalt jest wyjątkowo szorstki, co powoduje szybkie ścieranie się opon. No i dodatkowo, trzeba się liczyć z częstymi deszczami, czyli mokrą nawierzchnią. Planuję poruszać się tylko po asfaltach.

Co proponujecie na te warunki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Pią 12:08, 24 Sty 2014    Temat postu:

Proponuje starego i sprawdzonego Metzelera Tourance'a lub ciut nowszego, szosowego z koncowka EXP.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Pią 12:50, 24 Sty 2014    Temat postu:

Metzelar jest ok ale jednak dość szybko znika, zwłaszcza środek ma tendencję do wypłaszczenia. Osobiście wybrałbym continental trail attack, bo z mojego doświadczenia wynika, że są najżywotniejsze. Minus to gorsza przyczepność na mokrym i zimnym ale tam dodatkowo masz bieżnikowane drogi wiec chyba nie będzie źle. Myślę, że jak wrzucisz cokolwiek nowego, to spokojnie objedziesz cała trasę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Pią 13:10, 24 Sty 2014    Temat postu:

Mi EXP wytrzymal 20kkm.
Conti tez dobre,ale niestety pomimo zalozenia wzmacnianego przodu (Z), wciaz widoczne/odczuwalne drgania. Bylo sporo o tym na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nita
Motocyklista



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 14:03, 24 Sty 2014    Temat postu:

Kumpel 2 lata temu robił Norwegie jeszcze Dragiem 1100 i gdy normalnie na oponach 20 tys. to tam po 9,5 były łyse .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pią 14:31, 24 Sty 2014    Temat postu:

A ja pacząc na swoje doświadczenia dotyczące żywotności / przyczepności śmiało proponuję anakee 3

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Pią 15:22, 24 Sty 2014    Temat postu:

Patrząc Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 17:02, 24 Sty 2014    Temat postu:

Topinka napisał:
Metzeler jest ok ale jednak dość szybko znika,


????? Nie wiem o jakim modelu mówisz, ale Tourance to jedna z wytrzymalszych opon, miałem takie w 2 motocyklach i 25-30kkm dało się zrobić.

A z tymi oponami na szorstkie drogi to bez przesady, jechałem z pasażerem i ciężkim bagażem i jakoś specjalnie mocno w tej Skandynawii opona się nie zużyła. Zresztą tam stale pada co zmniejsza tarcie, no i stara prawda, że największy wpływ na zużycie opon ma...kierowca Smile Są tacy którym żadna opona nie wytrzymuje nawet 10 tys.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 17:05, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 21:52, 24 Sty 2014    Temat postu:

z doswiadczenia Idea a jako takie mam to tu na tychze norweskich drogach jak do tej pory najlepiej spisywaly sie anakee2 i to polecam 3ki jeszcze nie probowalem

Metzeler tourance wytrzymal 7 tys km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 22:01, 24 Sty 2014    Temat postu:

Nowe. Wink , kazdy z tak zwanych "premium" producentow sie sprawdzi. Ja mialem Dunlopy TR 91 i jakos ich "nie zjadlo" nawet do polowy. ( jazda solo ok 5000 km)
Wysokie kary za predkosc powoduja delikatne operownie manetka gazu co tez sie przeklada na zuzycie opon Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 22:03, 24 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Esi
A1



Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: 3city

PostWysłany: Pon 21:58, 17 Lut 2014    Temat postu: Sprawdzone na asfaltach NO

Haidenau k76, nie znikały , ostry asfalt nawet w deszczu dobrze trzyma tę opone.
Polecam na asfalt.

Wracam tam na szutry z m. tourancem 1

Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Wto 11:04, 18 Lut 2014    Temat postu:

Floydoo napisał:


Metzeler tourance wytrzymal 7 tys km


mowisz o EXP czy starszym modelu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neno
Motonita



Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 751
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Wto 11:51, 18 Lut 2014    Temat postu:

Tourance lub Anake 2, koniecznie wyjazd na nówce! Zakładam, że zrobisz tam ok 9kkm czyli pojedzies z mostami a nie promem Razz

Ja Hayką, na której norma była wymiana kapcia z tyłu przy 8-9kkm pojechałem z twardszą guma niż zawsze zakładałem. Dodatkowo jechałem na maxa ekonomicznie.
Wynik: opona łysa po przebiegu ok.5kkm.
Koszt zakupu nowej na miejscu: nie chcesz wiedzieć Razz

Tu masz linka do relacji, zobaczysz tam jak ściera opony szorstki skandynawski asfalt (jazda z V 80-90km/h, bez przyspieszeń - toczenie się i podziwianie krajobrazów) :
http://www.vstromclub.fora.pl/relacje-z-podrozy,62/cel-a-to-a-cel-b-to-b-i-tak-az-do-g-do-punktu,8368.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Wto 13:21, 18 Lut 2014    Temat postu:

Witam, ja w tamtym roku na przełomie sierpnia i lipca byłem na nordkappie z plecaczkiem i załadowany na maxa. W tamtą stronę jechałem Norwegią a wracałem Finlandią. Przejechałem prawie 9 tyś km, na felgach miałem nowe zwykłe metzeler tourance (nie exp) i myślę że jeszcze 3 tyś km w tym sezonie na nich przejadę. Ogólnie opona godna polecenia. Wszak tak jak ktoś już wspomniał wszystko zależy od kierowcy, jak będzie operował manetką.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 16:06, 02 Lip 2014    Temat postu:

Objechałem cały Bałtyk, a po drodze była Pribałtyka, Nordkapp, Lofoty, Droga Atlantycka, Droga Trolli, duńskie mosty, itd. - sumie 7 tys. km Smile Praktycznie cała droga w dość niskich temperaturach (najniższa 3 stopnie) i sporo w deszczu.

Przed wyjazdem założyłem nowe opony Michelin Pilot Road 4 Trial. Bieżnik przed wyjazdem (nowa opona) i po powrocie przedstawia się następująco:

przód: 4,6 mm | 3,3 mm
tył: 6,5 mm | 3,2 mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin