Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Płyn uszczelniający oponę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deeprunner
A1



Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Śro 11:03, 27 Kwi 2011    Temat postu: Płyn uszczelniający oponę

Witam kolegów Wink)

Widzieliście taki coś ? Wink)
http://www.youtube.com/watch?v=C_BsT8D9JYY

ciekawe czy działa to w motocyklu , czy przy jeździe z płynem w oponie czuć jakieś bicia na kierownicy ? ... sprawdzał ktoś z was może ten wynalazek ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 11:22, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Chodzi Tobie pewnie o cos takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
To nie plyn tylko mus(stosowany w rajdach WRC - tylko od dwoch lat zabroniony w celu ciecia kosztow) Fajna sprawa tylko
- droga
- nie zdejmniesz opony (nóż i tniemy)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deeprunner
A1



Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Śro 11:44, 27 Kwi 2011    Temat postu:

nie to jest co innego Wink nazywa sie to NO TUBES i jest stosowane w rowerach ( na wyścigach górskich, szosowych ) kosztuje na allegro ok 80 zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 12:38, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Widzialem. To jest po mojemu cos w stylu pianki budowlanej czyli wlewasz plyn a opona wypelnia sie. jak na pianka- musem. Do opony moto musialbys dac pewnie ze trzy takie opakowania i istnieje ryzyko nierownomiernego rozprowadzenia czyli bicia na predkosci. Mysle ze opone tez trzeba scinac po tym preparacie. Dla zastosowan moto to tylko profesionalny mus.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 13:11, 27 Kwi 2011    Temat postu:

magrafb napisał:
Widzialem. To jest po mojemu cos w stylu pianki budowlanej czyli wlewasz plyn a opona wypelnia sie.


Mleczko do opon w stylu "No Tubes", "No Flats" (i inne) stosowane w rowerowych oponach bezdętkowych to nic innego niz płynny kauczuk (w uproszczeniu), który po przebiciu opony ma za zadanie zakleić powstały otwór. Płyn cały czas pozostaje plynem, nie robi sie z niego żadna pianka.
W rowerach działa bardzo dobrze. Stosuje się go głównie do rowerów używanych na zawodach.

Inna rzecz to preparaty naprawcze (pojemniki cisnieniowe z rurką), które wtlacza się przez wentyl do opony po przebiciu. Tu faktycznie w środku opony tworzy się piana oblepiajaca wszystko i zaklejająca dziury, a gaz napędowy pianki tworzy cisnienie w oponie. Po zaschnięciu trudno paskudztwo usunąć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Śro 13:12, 27 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buli
A2



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Śro 21:42, 27 Kwi 2011    Temat postu:

a czy jest takie cudo do opon dętkowych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:12, 28 Kwi 2011    Temat postu:

Do dętkowych to chyba nie.
W mojej opinii wszelkie pianki uszczelniające są półśrodkiem. Lepszym rozwiązaniem są kołki z klejem. Pianek nie używałem ale ludzie po doświadczeniach mówili, że w wulkanizacji był problem z czyszczeniem wnętrza opony i felgi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 9:24, 28 Kwi 2011    Temat postu:

buli napisał:
a czy jest takie cudo do opon dętkowych?


No-flats.com oferuje plyn do uszczelniania detek, w zamysle co prawda do roweru, ale w stosunku do moto to tylko kwestia ilości płynu wlanego w detkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 9:25, 28 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziki
A



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 9:35, 28 Kwi 2011    Temat postu:

to jest niezłe [link widoczny dla zalogowanych]
Mam coś takiego na wyposażeniu moto i w ofercie sprzedażowej (jakby co )
Ps jak będzie wieksza ilość chętnych , mogę załatwić taniej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Czw 10:13, 28 Kwi 2011    Temat postu:

Podobnie jak Oliwnik uważam, że lepsze są sznury z klejem.
Rozmawiałem z wulkanizatorem i też wspominał o tych piankach "pod ciśnieniem". Potwierdził to, co słyszałem już od innych - pianka to syf niemożebny - zakleja wszystko i ciężko później oponę doczyścić nie mówiąc o tym, że tuż po jej użyciu wyważenie koła idzie się je... znaczy... chciałem napisać, że koło już wyważone nie jest. Cool Podobno czasami po piance nawet taka opona też jest już tylko do wyrzucenia, chociaż częściej płacisz u wulkanizatora dodatkowe kilka ładnych złociszy za czyszczenie. Confused Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 10:30, 28 Kwi 2011    Temat postu:

tomano napisał:
Podobnie jak Oliwnik uważam, że lepsze są sznury z klejem.
Rozmawiałem z wulkanizatorem i też wspominał o tych piankach "pod ciśnieniem". Potwierdził to, co słyszałem już od innych - pianka to syf niemożebny - zakleja wszystko i ciężko później oponę doczyścić nie mówiąc o tym, że tuż po jej użyciu wyważenie koła idzie się je... znaczy... chciałem napisać, że koło już wyważone nie jest.


Pianka i mleczko to dwie różne rzeczy.
Pianka zastyga i zakleja wszytko i jest trudna do usuniecia.
Mleczko pozostaje płynne i da sie wypłukać woda. Jest go tez mniej niż pianki. Pianka to srodek do doraznego usuniecia awarii.
Najlepiej jest nie przebić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Czw 10:37, 28 Kwi 2011    Temat postu:

express napisał:


Pianka i mleczko to dwie różne rzeczy.


Ano... to dwie różne rzeczy i z tym się zgodzę. taką tylko dygresję walnąłem i jak widzę nie ja jedyny Wink

Może i to "mleczko" jest OK, ale dopóki ktoś nie przetestuje to ja się od niego z daleka trzymać będę. Coś mi się wydaje, że taka dodatkowa ciecz w oponie po prostu strasznie zmienia wyważenie koła i to po prostu może "bić" przy wyższych prędkościach. Ale to tylko moje przypuszczenia. Czekam na wyniki testu pierwszego odważnego z forum Rolling Eyes Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 10:48, 28 Kwi 2011    Temat postu:

tomano napisał:

Coś mi się wydaje, że taka dodatkowa ciecz w oponie po prostu strasznie zmienia wyważenie koła i to po prostu może "bić" przy wyższych prędkościach.


Ja jestem zdania, że płyn ze względu na jego (niewielką) ilość i działanie na niego siły odśrodkowej rozpłynie się równomiernie w oponie i nie będzie powodować żadnych anomalii w wyważeniu koła.
Tym się różni od zastygniętej pianki.
W każdym razie w rowerze (tak wiem, nie te prędkości, choć 90 km/h nie jest niczym nadzwyczajnym na wyścigach) nijak nie przeszkadza, a drobnych przebić w ogóle się nie zauważa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziki
A



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 20:39, 28 Kwi 2011    Temat postu:

Napiszę krótko :
Jak jesteś daleko od domu -na zlocie , w lesie a wulkanizator ...uj wi gdzie to wierzcie mi uszczelniacz Slime i kompresor jest baaaardzo dobry! , wtedy za takie narzędzie zapłaciło by się i 300 zł.A propos mycia opony po uszczelniaczu Slime -czysta woda załatwia sprawę.
Ja nie śmigam z uszczelniaczem w oponie , stosuję go w razie potrzeby.
Ale taka ilość płynu w oponie: ( siła odśrodkowa załatwia sprawę) tak jak napisał Express


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 22:01, 28 Kwi 2011    Temat postu:

kupiłem sobie kiedyś na wszelki wypadek ten Slime (zielone, niezastygające mleczko) i jestem bardzo ciekaw opinii osób które miały okazję przetestować to w praktyce, na jakichś przebitych oponkach.
Wiadomo - na reklamach wszystko pięknie, a jak jest naprawdę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:50, 28 Kwi 2011    Temat postu:

No dobrze. A jak jest z terminem przydatności do spożycia mleczka slime? Jest to związek chemiczny, który traci z czasem swoje właściwości. Sznur z klejem, właściwie to sam klej, tez pewnie traci ale będąc w "czarnej dupie" ze sznurem i przeterminowanym klejem prędzej sobie poradzisz niż z przeterminowanym mleczkiem. Zestaw naprawczy do opon (sznur, klej i co tam jeszcze jest) kupiłem we wrześniu. Jeszcze go nie używałem, i bardzo dobrze, ale prędzej pojadę znów gdzieś daleko z takim "starym" zestawem niż ze starym "mleczkiem".

A tak w ogóle, to lepiej żeby nikt się nie musiał przekonać jak to jest z mleczkiem czy ze sznurem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deeprunner
A1



Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Pią 6:48, 29 Kwi 2011    Temat postu:

Dziki napisał:
to jest niezłe [link widoczny dla zalogowanych]
Mam coś takiego na wyposażeniu moto i w ofercie sprzedażowej (jakby co )
Ps jak będzie wieksza ilość chętnych , mogę załatwić taniej



Powiedz mi jeszcze. Czy to jest tak że po wprowadzeniu tego w opone mozesz kontynuować jazde bez konieczności zawitania u wulkanizatora ? bo niektóre preparaty mają taką małą uwagę w opisie - dojazd do 50 km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziki
A



Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 7:42, 29 Kwi 2011    Temat postu:

Tu masz wszelakie info o produkcie : [link widoczny dla zalogowanych]

Ten uszczelniacz jest u mnie pod siodłem tylko awaryjnie. Warto go mieć , tak na wszelki wypadek.
Uszczelniacz jest w zestawie z kompresorem (sprytne koło) i dla samego kompresora warto kupić zestaw
Nic nie zastąpi kołka [link widoczny dla zalogowanych]
ale tak czy siak- kompresor się przyda.
Ja osobiście nie jeździł bym długo po zaaplikowaniu uszczelniacza -należy traktować go doraźnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
routerek
Motonita



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW

PostWysłany: Pią 8:22, 29 Kwi 2011    Temat postu:

Zestaw z kołkiem/sznurkiem (kołkiem toto jednak trudno nazwać) dostałem od Mikołaja na ostatnią gwiazdkę - więc jest jeszcze świeży. Zestaw z Louisa podobny do podlinkowanego przez Dzikiego. Sam nie musiałem użyć, ale ratowałem kolegę z niebieskiego stroma wracając z motoszkoły w Ułężu. Udało nam się zakołkować oponę i nadmuchać trochę nabojem. Robota w sumie na 30-40 minut, z czego większość czekania. Rozstałem się potem z kolegą, on zjechał na stację dopompować a ja pognałem do domu, bo mi było późno Smile. Przy okazji pytanie - czy można gdzieś dokupić same naboje i klej? Narzędzia są OK, kołków mam dużo, a kleju to jednak trochę schodzi i naboje zostały mi tylko 2.

m.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 8:33, 29 Kwi 2011    Temat postu:

routerek napisał:
Przy okazji pytanie - czy można gdzieś dokupić same naboje i klej?


Naboi na CO2 poszukaj w:
- sklepach rowerowych
- sklepach z bronią/militariami (np. militaria.pl i podobne)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
routerek
Motonita



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW

PostWysłany: Pią 8:52, 29 Kwi 2011    Temat postu:

Dzięki. Nie wiem, czy takie od broni będą OK, tutaj musi być z gwintem na wężyk. W sumie to może w sklepach z akcesoriami motocyklowymi będą mieli Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 9:15, 29 Kwi 2011    Temat postu:

routerek napisał:
Dzięki. Nie wiem, czy takie od broni będą OK, tutaj musi być z gwintem na wężyk. W sumie to może w sklepach z akcesoriami motocyklowymi będą mieli Question


Poszukaj, sa różne.
Te z gwintem zwykle minimalnie droższe. Na pewno sa w sklepach rowerowych bo uzywa sie tego dosyć sporo.
W sklepach z bronią sa tez wieksze np. 80 g z gwintem. Jak masz koncówke z zaworem (np. [link widoczny dla zalogowanych]) to może być tańsze i lepsze rozwiązanie niż małe (12 gramów) naboje, które z trudem wystarczają na napompowanie opony w rowerze.
Takiego rozwiązania jak w linku uzywam na zawodach MTB od kilku lat i działa bardzo dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miccal
Motocyklista



Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 206
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce

PostWysłany: Pią 9:21, 29 Kwi 2011    Temat postu:

nie którzy z nas mają stare opony, nie którzy z nas mają kontakty ,, proponuje połączyć siły i wypróbować proponowany przez Dzikiego środek,, niedowiarki sie przekonają , reklamujący sie uwiarygodni- pewno wtedy sprzeda nie kilka a wielokrotnie więcej, ku uciesze swojej i naszego pożytku

coś letko milczy w temacie,, Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deeprunner
A1



Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Polanica-Zdrój

PostWysłany: Nie 9:48, 01 Maj 2011    Temat postu:

kupiłem kołki z klejem, mały kompresor pod zapalniczke który zajmuje w kufrze mało miejsca i wczoraj oblatałem z kolegami Czechy , obym nie musiał sprawdać użyteczności w/w zestawu. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Pon 10:23, 02 Maj 2011    Temat postu: Płyn

Dziki napisał:
Napiszę krótko :
Jak jesteś daleko od domu -na zlocie , w lesie a wulkanizator ...uj wi gdzie to wierzcie mi uszczelniacz Slime i kompresor jest baaaardzo dobry!



A ja to stosowałem (ciekły zielony szlam produkcji UK, którego używa cała brytyjska poczta we flocie)
Na małe przebicia pomaga, natomiast przy większym płyn częściowo zatka dziurę, że powietrze tak szybko nie ucieknie i możemy dojechać do jakiegoś punktu wulkanizacji. Z tym, że mój kolega złapał większą dziurkę i to zielone ustrojstwo było wszędzie na tyle z motocykla bo blokując dużą dziurę wyciekało podczas jazdy i miał również ochlapane ciuchy ale do celu dojechał. Czyli uznajmy, że częściowo pomogło.

Natomiast jeśli już nam ujdzie powietrze i opona zejdzie w którymś miejscu z felgi to kompresor możecie sobię w du.. ę wsadzić.

Uważam, że najlepszy jest zestaw z nabojami i kołkami. Nabój poprzez strzał ciśnienia rozepchnie oponę na felgę i w trasie to jest nie zastąpione. Kolejnym atutem kołków jest to, że jeśli prawidłowo wykonamy naprawę to bez stresu przejeździmy do końca żywota oponę.
BMW stosuje w niektórych motocyklach ten zestaw jako wyposażenie standardowe. I ja również go polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin