VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> Przygotowanie nowo założonych opon (docieranie opon)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Przygotowanie nowo założonych opon (docieranie opon)
PostWysłany: Śro 17:06, 07 Sie 2013
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Koledzy.
Jutro jadę zmienić opony (Miały być Anakee 2, ale że nie było od ręki to wziąłem Anakee 3). To będzie moja pierwsza wymiana opon i pytanie mam takie:
Czy muszę na coś szczególnie zwrócić uwagę podczas pierwszych km użytkowania? Na Youtubie widziałem, jak jeden gość jechał po całej oponie papierem ściernym. Czy aż tak śliskie są nówki? Jak wygląda mocne pochylenie? Jest się czego obawiać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Pią 12:05, 09 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:12, 07 Sie 2013
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Forma w której opona jest robiona (wulkanizowana) jest smarowana po to, żeby można było oponę łatwo z niej wyciągnąć. Dlatego pierwsze 50-100km szczególnie na mokrej nawierzchni powinno się jechac bardziej ostrożnie, aż opona się zeszorstkuje ( powierzchnia zostanie oczyszczona zrysowana tak jak tym papierem ściernym).
Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:57, 07 Sie 2013
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 636
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





Po mojej wymianie opon w drodze powrotnej do domu zaczęło padać... Lekka makabra. Nowa opona + cały ten syf z drogi = bardzo ślisko. Musiałem jechać wyjątkowo ostrożnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:01, 07 Sie 2013
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





letko napisał:
(...)Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Tutaj widzę jeden problem. Żeby zetrzeć oponę na całej szerokości, muszę się bardzo mocno złożyć, a więc pojechać sporo szybciej w zakręcie. Trochę się to kłoci z "odpuszczaniem" sobie. Jak więc ugryźć taką zagwozdkę (oprócz "jechania" opony papierem ściernym)?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Śro 20:04, 07 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:35, 07 Sie 2013
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja tak tylko trochę w temacie, trochę obok... Jest prawdą, że we w miarę nowych oponach, takich 2, 3 latnich, "proces starzenia", zaczyna się dopiero po rozpoczęciu używania? Że dopiero jakopona zaczyna pracować zachodzi jakaś reakcja chemiczna i zaczyna się starzeć? Zakładam oczywiście prawidłow składowanie... Jest to prawdą?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:05, 07 Sie 2013
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





SoH napisał:
letko napisał:
(...)Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Tutaj widzę jeden problem. Żeby zetrzeć oponę na całej szerokości, muszę się bardzo mocno złożyć, a więc pojechać sporo szybciej w zakręcie. Trochę się to kłoci z "odpuszczaniem" sobie. Jak więc ugryźć taką zagwozdkę (oprócz "jechania" opony papierem ściernym)?



jedną stronę można zamknąć na rondzie, drugą stronę w sumie też tylko jak będzie trochę później i ruch mniejszy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:10, 07 Sie 2013
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





rodman napisał:
SoH napisał:
letko napisał:
(...)Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Tutaj widzę jeden problem. Żeby zetrzeć oponę na całej szerokości, muszę się bardzo mocno złożyć, a więc pojechać sporo szybciej w zakręcie. Trochę się to kłoci z "odpuszczaniem" sobie. Jak więc ugryźć taką zagwozdkę (oprócz "jechania" opony papierem ściernym)?



jedną stronę można zamknąć na rondzie, drugą stronę w sumie też tylko jak będzie trochę później i ruch mniejszy Very Happy


W sumie rozchodzi mi się o to. Czy robiąc to, co radzi Rodman, nie popłynę na nowych, świeżo założonych oponach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:43, 08 Sie 2013
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Opony starzeją od dnia wyprodukowania a nie od momenty założenia.
One się "samowulkanizują" tzn. Po wysmażeniu (wulkanizacji) ten proces się nie kończy i trwa przez cały czas.
Ja kiedyś kupiłem oponę nową ale leżak ni spojrzałem na datę a ona miała chyba z 7 lat efekt był taki, że się ślizgała nawet na suchym a co gorsza to ją zjechałem na dystansie 5 tyś. km. Jak w połowie wakacji w Chorwacji spojrzałem na bieżnik to się przeraziłem bo bałem się, że mi nie starczy opony na powrót.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:02, 08 Sie 2013
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





SoH napisał:
rodman napisał:
SoH napisał:
letko napisał:
(...)Nie musisz nic szczególnego robic tylko przez pierwsze kilometry troche sobie odpuścić Smile


Tutaj widzę jeden problem. Żeby zetrzeć oponę na całej szerokości, muszę się bardzo mocno złożyć, a więc pojechać sporo szybciej w zakręcie. Trochę się to kłoci z "odpuszczaniem" sobie. Jak więc ugryźć taką zagwozdkę (oprócz "jechania" opony papierem ściernym)?



jedną stronę można zamknąć na rondzie, drugą stronę w sumie też tylko jak będzie trochę później i ruch mniejszy Very Happy


W sumie rozchodzi mi się o to. Czy robiąc to, co radzi Rodman, nie popłynę na nowych, świeżo założonych oponach?


Jak nie będzie mokro, to nie popłyniesz. Ja na swoich nowych Conti od razu zacząłem szlifować podnóżki i nic się nie działo. Ale na suchym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:17, 08 Sie 2013
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





A ja na suchym (michasie Anakee2) pojechałem aż miło. Przesunęło mnie w bok o dobry metr i sam nie wiem jak to się stało, że się nic nie stało? :-)Od tamtej pory pierwsze kilometry jadę po wymianie jak z jajkiem a pochylenia w złożeniu staram się zwiększać stopniowo centymetr po centymetrze. I to cała filozofia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:07, 08 Sie 2013
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Też całkiem niedawno zakładałem nowe Anakee 3. Nie przecierałem papierem tylko uważałem w zakrętach. Chciałem tez sprawdzić czy faktycznie jest tak śliska na początku i na prostej z niskich biegów chciałem zerwać przyczepność gazem, nie udało mi się. Więc pojeździj trochę (mi zalecali 100km) trochę ostrożniej, w zakrętach tak jak pisał Topinka stopniowo i bez szaleństw.

Możesz też na początku zjechać gdzieś do lasu, jakiś szuter, piach. w takim terenie łatwiej o kontakt krańców opon z podłożem bo w piachu czy na kamykach opona przecież musi się zapaść.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Czw 15:08, 08 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:00, 09 Sie 2013
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Najlepszy przekaz jak śliskie mogą być nowe opony.
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4
Jeden obraz milion słów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:56, 09 Sie 2013
Despok
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 697
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Topinka napisał:
A ja na suchym (michasie Anakee2) pojechałem aż miło. Przesunęło mnie w bok o dobry metr i sam nie wiem jak to się stało, że się nic nie stało? ...

To potwierdza tezę ze Anakee2 to słabe opony, to przesuwanie na piasku, uślizgi na gresie, białych malowaniach, na przejściu ze środka bieżnika na boki, niestabilność w łukach przy prędkościach 100-120km/h. Po założeniu metzeler tourance skończyły się wszystkie przypadłości jak wyżej, moto nabrało stabilności w wolnych i szybkich zakrętach od razu od założenia, gumy świeże 2 miesiące od momentu produkcji.

Oczywiście rozsądek trzeba zachować przez pierwsze 100km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Despok dnia Pią 14:21, 09 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:17, 09 Sie 2013
slawekk
A2

 
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





To potwierdza tezę ze Anakee2 to słabe opony, to przesuwanie na piasku, uślizgi na gresie, białych malowaniach, na przejściu ze środka bieżnika na boki, niestabilność w łukach przy prędkościach 100-120km/h to potwierdza

I dlatego są tak popularne, bo ludzie kochają adrenalinę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:48, 09 Sie 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Topinka napisał:
A ja na suchym (michasie Anakee2) pojechałem aż miło. Przesunęło mnie w bok o dobry metr i sam nie wiem jak to się stało, że się nic nie stało? Smile


Normalnie. Dotarły się i złapały Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:14, 09 Sie 2013
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





express napisał:
Topinka napisał:
A ja na suchym (michasie Anakee2) pojechałem aż miło. Przesunęło mnie w bok o dobry metr i sam nie wiem jak to się stało, że się nic nie stało? Smile


Normalnie. Dotarły się i złapały Smile


Że ja na to nie wpadłem Smile to była metoda expressowa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przygotowanie nowo założonych opon (docieranie opon)
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin