VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Philips Luxeon ZES Canbus - żarówki LED H4
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Philips Luxeon ZES Canbus - żarówki LED H4
PostWysłany: Pon 22:26, 12 Wrz 2016
bacaoca
A

 
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 195
Przeczytał: 103 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Takie coś mi dzisiaj wpadło w oko.
Co o tym sądzicie? Cena trochę wysoka, ale w teście wygląda to dobrze

http://ultraleds.pl/test-zarowki-led-h4-4000lm-philips-luxeon-zes-canbus,169.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:23, 13 Wrz 2016
quba666
A1

 
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trzebinia





Powiem szczerze, że robi wrażenie.
Ciekaw jestem, czy już ktoś to zastosował i czy widoczna jest różnica


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:18, 13 Wrz 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Nie bez znaczenia może być fakt, że pierwsza żarówka dostaje 11V a druga 12V co widać na filmiku

Do tego tak naprawdę w instalacji mamy więcej niż 12V bo poprawne ładowanie jest w granicach 13.8V-14.4V więc żarówka zwykła da wówczas więcej światła.
Natomiast ledowa nie ponieważ ma jakiś stabilizator napięcia, który będzie utrzymywał 12V

Wg mnie test naciągany aczkolwiek więcej światła prawdopodobnie żarówka Philipsa daje. Pytanie tylko czy wydanie 400zł za żarówki jest uzasadnione.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Wto 13:24, 13 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:25, 13 Wrz 2016
gorghu
A

 
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Wydaje mi się że póki co to więcej tylko z tym problemów może być. Po pierwsze (i najważniejsze) takie żarówki nie maja homologacji do używania na drodze. A ponieważ świecą mocniej to nie trzeba żadnych urządzeń pomiarowych żeby przy pierwszej kontroli drogowej utracić dowód. Druga sprawa (trochę powiązana z tez z homologacją) to taka że klosz lampy zaprojektowany jest pod żarówkę halogenową. Wsadzając w taki klosz taką żarówkę LED cała lampa świeci inaczej. Przez co traci tez homologację. Dodatkowo ta żarówka dość mocno się grzeje i konieczny jest zamontowany radiator odprowadzający ciepło (a widziałem też wersję z zainstalowanym wiatrakiem). To może doprowadzić do uszkodzenia całej lampy.

Uważam więc, że jak za tą cenę (190 zł za żarówkę) i problemy jakie można przez to mieć gra nie jest warta świeczki. Jeśli brakuje ci światła na drodze to lepiej te prawie 400 złociszy zainwestować w dodatkowe halogeny LED, które masz możliwość włączać/wyłączać kiedy chcesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:31, 13 Wrz 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Nie wiem czy z tą homologacją to nie naciągana sprawa. Musiałbym zobaczyć czy na żarówkach są znaczki homologacyjne. Lampa nie straci homologacji gdy założymy żarówki bez niej (jeśli wymagana) ale oświetlenie jako całość będzie wówczas niehomologowane.

Natomiast sprawa na którą zwróciłeś uwagę to temperatura. Podczas jazdy nie stanowi raczej problemu. Problem będzie podczas postoju np w korkach itp. Ledy mają to do siebie, że się mocno nagrzewają i muszą mieć wydajne chłodzenie przy takiej jasności światła. A pamiętajmy, że klosze są plastikowe i mogą zmatowieć.

Kolejna sprawa. Zakupujemy za te 190zł żarówkę plus jakieś tam urządzonko - zapewne stabilizator napięcia.
Gdy spali się żarówka to kupujemy żarówkę czy cały zestaw??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Wto 13:32, 13 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:22, 13 Wrz 2016
gorghu
A

 
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 131
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Faktycznie trochę źle sformułowałem to zdanie o utracie homologacji lampy. Dzięki centrino za korektę Smile Nie zmienia to jednak ogólnego sensu całości.

Co do homologacji żarówek. Cobyś nie szukał na szybko zrobiłem fotkę żarówki która miałem pod ręką (Philips H4 White Vision):


Jak widać żarówka jest oznaczona homologacją E1, czyli dopuszczona do ruch w Europie (kraj wydający homologację - Niemcy).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:57, 13 Wrz 2016
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Jeżeli dobrze pamiętam, to jeden z kolegów na forum ma taką żarówkę w nowym tysiącu. Na pewno nie mają żadnej homologacji. Świeci bardzo w górę. I według mnie od razu powinni zabierać dowód rejestracyjny za stosowanie takiej żarówki. Wali strasznie po oczach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:31, 13 Wrz 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





gorghu napisał:
Faktycznie trochę źle sformułowałem to zdanie o utracie homologacji lampy. Dzięki centrino za korektę Smile Nie zmienia to jednak ogólnego sensu całości.

Co do homologacji żarówek. Cobyś nie szukał na szybko zrobiłem fotkę żarówki która miałem pod ręką (Philips H4 White Vision):


Jak widać żarówka jest oznaczona homologacją E1, czyli dopuszczona do ruch w Europie (kraj wydający homologację - Niemcy).


Jak widać jednak żarówki mają homologację i to chyba dobrze, bo jakaś kontrola musi być


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:49, 13 Wrz 2016
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Kiedyś gdzieś na forum widziałem już temat o tych żarówkach (co zresztą wspomniał Kamil, że ktoś ma w nowym tysiącu)
i wyszło na to, że pomijając już brak homologacji, to te żarówki nie są philipsa!
tylko jakiś tam układ/moduł/część jest philipsa, a tak to chiński wyrób Smile

Do tego snop światła nie taki jak powinien być.

Wszystko wskazuje na stanowcze - NIE!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:51, 15 Wrz 2016
SimOn!
A1

 
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 40
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





mar111cin napisał:
Kiedyś gdzieś na forum widziałem już temat o tych żarówkach (co zresztą wspomniał Kamil, że ktoś ma w nowym tysiącu)
i wyszło na to, że pomijając już brak homologacji, to te żarówki nie są philipsa!
tylko jakiś tam układ/moduł/część jest philipsa, a tak to chiński wyrób Smile

Do tego snop światła nie taki jak powinien być.

Wszystko wskazuje na stanowcze - NIE!


O tototo! Tam tylko sama dioda LED (to co emituje światło) jest Philipsa.

Druga sprawa to przedstawiony "test", robiony przez sprzedawce tychże żarówek, jak dla mnie wiarygodność tego typu porównań jest dyskusyjna.
Ledowe to można sobie postojówki, kierunki zrobić i tyle.
Mnie do szału doprowadza to, że w naszym kraju ogromna liczba samochodów i moto też ma źle ustawione światła albo pozakładane ledy czy zenony do lamp pod halogenowe żarówki. Świeci to człowiekowi po oczach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Philips Luxeon ZES Canbus - żarówki LED H4
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin