VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> regulacja wys. świateł
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
regulacja wys. świateł
PostWysłany: Wto 15:43, 19 Kwi 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





jak się reguluje wysokość świateł przednich w DL650?

w moich poprzednich motocyklach było pod czaszą specjalne pokrętło, w DL650 nie mogę go znaleźć, w instrukcji nic nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:56, 19 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jest w instrukcji, str.86. Osobno regulujesz odbłyśnik lewy, osobno prawy. Każdy ma dwie śrubu - do regulacji pionowej i poziomej. Ściana na przeciwko, klucz w rękę i do dzieła...Smile (w drugą rękę proponuję piwko). Chwilę trzeba pokręcić żeby zobaczyć zmianę światła na ścianie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:19, 08 Paź 2011
Leciutki1
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 294
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice





Witam, ostatnio to przerabiałem, według książki zrób to sam , potrzebny jest śrubokręt krzyżak czyli PH2 dość długi bo otwory są pod owiewką, nad błotnikiem, zewnętrzne śruby (prawa lampa prawa śruba u góry, lewa lampa lewa śruba u góry, patrząc z motonga) to regulacja wysokości . Śrubokręt przełożony przez otwór dodatkowo jest prowadzony przez specjalne prowadnice w lampie i napędza taką zębatkę . Ustawiamy motonga na płaskiej powierzchni przed ścianą , zaznaczamy na ścianie środek lamp (motąg stoi przy ścianie dotykając przednim kołem ściany, kierowca siedzi na motongu) cofamy motong o 10m siadamy na motong, linia świateł powinna znajdować się 10cm poniżej od zaznaczonego środka lampy. Kręcąc w prawo podnosimy zasięg świateł. Śruby (zębatki) pomiędzy lampami służą do regulacji prawo-lewo.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:42, 09 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Leciutki1 napisał:
Witam, ostatnio to przerabiałem, według książki zrób to sam , potrzebny jest śrubokręt krzyżak czyli PH2 dość długi bo otwory są pod owiewką, nad błotnikiem, zewnętrzne śruby (prawa lampa prawa śruba u góry, lewa lampa lewa śruba u góry, patrząc z motonga) to regulacja wysokości . Śrubokręt przełożony przez otwór dodatkowo jest prowadzony przez specjalne prowadnice w lampie i napędza taką zębatkę . Ustawiamy motonga na płaskiej powierzchni przed ścianą , zaznaczamy na ścianie środek lamp (motąg stoi przy ścianie dotykając przednim kołem ściany, kierowca siedzi na motongu) cofamy motong o 10m siadamy na motong, linia świateł powinna znajdować się 10cm poniżej od zaznaczonego środka lampy. Kręcąc w prawo podnosimy zasięg świateł. Śruby (zębatki) pomiędzy lampami służą do regulacji prawo-lewo.


Wszystko się zgadza, przy czym proponuję do regulacji posadzić na moto plecaczka a do kufra wrzucić kilka cegieł, albo ustawić 15 a nie 10 cm niżej. W przeciwnym wypadku jadąc na wyjazd/zlot będziesz świecił po gałach i koronach drzew...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:07, 09 Paź 2011
r_gustaw
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





czyli niema możliwości szybkiej zmiany wysokości snopu światła ?
hipotetycznie załóżmy, że jedziemy po kogoś gdzieś "tam" z właściwym snopem reflektora , a wracamy "stamtąd"
świecąc po oczach innym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:33, 09 Paź 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





r_gustaw napisał:

hipotetycznie załóżmy, że jedziemy po kogoś gdzieś "tam" z właściwym snopem reflektora , a wracamy "stamtąd"
świecąc po oczach innym.


tak wlasnie jest i raczej klopotliwe jest czeste przestrajanie swiatel, wartosc trzeba usrednic i na takim jezdzic, ja mam ustawione swiatla raczej krotko bo czesto smigam w podwojnej obsadzie, ale jak jeszcze dojda kufry to czasem mi mrugaja Very HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:38, 09 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





r_gustaw napisał:
czyli niema możliwości szybkiej zmiany wysokości snopu światła ?
hipotetycznie załóżmy, że jedziemy po kogoś gdzieś "tam" z właściwym snopem reflektora , a wracamy "stamtąd"
świecąc po oczach innym.


Niestety nie... Czysto teoretycznie można sobie utwardzić mniej lub bardziej zawieszenie co spowoduje mniejsze lub większe podniesienie/opuszczenie dupy, ale w praktyce nie do końca się to sprawdza. Światła DL są na tyle skuteczne że z powodzeniem można je ustawić trochę niżej niż powinny być, bez szkody dla oświetlenia drogi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:41, 19 Kwi 2013
heros2000
A1

 
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 16
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Piastów





Regulowałem dziś wysokość świateł i z opisem Leciutki1 po części się nie zgadza, mianowicie śruby do regulacji wysokości i szerokości są na klucz 8mm, a nie jak napisał na śrubokręt krzyżak. Siedząc na moto i kręcąc kluczem w lewo skrajną lewą bądź prawą śrubę podnosimy światła, a w prawo ję obniżamy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:06, 20 Kwi 2013
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





JAk sie przyjrzeć to pokrętło ma taką dużą flanszę taką zębatą, a pod nią na obudowie reflektora są dwie wypustki, taka prowadnica. To jest właśnie wejście pod duży krzyżak. Od spodu masz dwie dziury w nadkolu. właśnie pod śrubokręt.
Swoją drogą, kiedyś widziałem gościa który na te flansze założył korki od coli żyby można było "z pazura" kręcić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:26, 29 Mar 2014
karku
A1

 
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja też regulowałem kluczem 8 mm i różnica była na prawdę duża. Zakres regulacji jest zaskakujący.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:05, 17 Lip 2014
blue
A1

 
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





W K5 także wysokość świateł ustawia się kluczem 8, bezproblemowa obsługa – po opisach myślałem,że będzie gorzej. Piszę bo początkowo szukałem pod owiewką jak ktoś sugerował tu na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
regulacja wys. świateł
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin