Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana żarówek na LEDy. Ile mocy można zaoszczędzić

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EMEKPP
A1



Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:06, 13 Gru 2015    Temat postu: Wymiana żarówek na LEDy. Ile mocy można zaoszczędzić

Zastanawiałem, się ile można zyskać mocy na wymianie żarówek.
Może być to przydatne zwłaszcza dla osób jeżdżących na krótkich odcinkach, lub ze sprzętem obwieszonym odbiornikami elektycznymi.

Seryjny DL ma podczas jazdy na stałe włączone:
2 x 55W na mijania
5 x 5W na pozycyjne + podświetlenie tablicy

Razem 135W czy się stoi czy się leży.

Zamiennik w5w który świeci na oko 4x mocniej zużywa 1W.
Kupując zatem 5 żarówek LED w5w, zyskujemy zapas mocy na 2 ładowarki 5V/2A (Czyli nawigacja + telefon)

Montaż świateł LED na przód do jazdy w dzień. Naprawdę konkretne zużywają koło 15-20W, czyli nie paląc h4 zyskujemy przynajmniej 90W
Grzane manetki Oxforda wg dokumentacji mogą brać nawet 60, i tak zostaje 30W w zapasie

W sumie więc na Ledach możemy podczas jazdy w dzień zyskać około 100W.

Na dniach zmierzę jeszcze cęgowym ile pobiera DL na obsłużenie silnika, żeby wyliczyć ile realnie można podwiesić pod moto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 8:54, 14 Gru 2015    Temat postu:

Tylko po co Wink Question
Masz tam altek prawie 400W. Jak chcesz go przeciążyć, to musiałbyś odpalić długie, z jakimś oświetleniem dodatkowym i podgrzewanymi manetkami kierowcy i pasażera...

Ale ile pobiera zapłon i komp sam bym się chętnie dowiedział. Że to niewiele, to wiem, ale, dokładnie ile to nikt nie jest w stanie podać Confused . Czy cęgowym to dobrze pomierzysz to wątpię, bo pewnie jeszcze będzie prąd ładowania aku, żarówek itd... Ale kibicuje Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EMEKPP
A1



Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 18:49, 15 Gru 2015    Temat postu:

Cytat:
Masz tam altek prawie 400W. Jak chcesz go przeciążyć, to musiałbyś odpalić długie, z jakimś oświetleniem dodatkowym i podgrzewanymi manetkami kierowcy i pasażera...

Nie jest trudno osiągnąć...
Nie wiem jak u was, ale ja po pisku pompy paliwa słyszę jak zmienia się napięcie jak chociazby STOP sie swieci, moze mam jakis problem techniczny, ale przy 1300 obr po nacisnieciu stopów swiatła mijania już przygasają, bez żadnych innych dodatków na moto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bubus1940
A1



Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 18:54, 30 Sty 2016    Temat postu:

Ja jestem przeciwny wymianie żarówek na LEDy. Powód jest jeden klosze lamp od naszych moto nie są przystosowane do oświetlenia LED (nie posiadają odpowiednich certyfikatów które są umieszczone na kloszach lamp). Moto z zamienionymi żarówkami na LEDy nie przejdzie przeglądu, mogą być też problemy przy kontroli drogowej. Ja próbowałem zamienić żarówki na LEDy w kierunkach ale wynikły same problemy. Musiałbym wymienić przerywacz dostosowany do LEDów. Dodatkowo nie podobało mi się to, że w przypadku uszkodzenia LEDów nie miałbym sygnalizacji na pulpicie. Żarówka jak się spali to przerywacz szybciej pracuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon 17:14, 01 Lut 2016    Temat postu:

EMEKPP napisał:
Cytat:
Masz tam altek prawie 400W. Jak chcesz go przeciążyć, to musiałbyś odpalić długie, z jakimś oświetleniem dodatkowym i podgrzewanymi manetkami kierowcy i pasażera...

Nie jest trudno osiągnąć...
Nie wiem jak u was, ale ja po pisku pompy paliwa słyszę jak zmienia się napięcie jak chociazby STOP sie swieci, moze mam jakis problem techniczny, ale przy 1300 obr po nacisnieciu stopów swiatła mijania już przygasają, bez żadnych innych dodatków na moto


Po psiku to można usłyszeć jak spada napięcie, ale w pęcherzu Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin