 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 15:40, 04 Cze 2012 Temat postu: Sonda Lambda |
|
|
Czołem
Kupiłem niedawno DLa 1000 po zgruzowaniu Bandita gdy pewien miły Pan wymusił.
Wreszcie porządny motocykl do turystyki.
I teraz pytanko. Spalił mi 3,8 litra w 2 osoby z 3 kuframi w Biesach przy prędkosciach 80-120 i masa winkli(hamowanie i przyspieszanie), ale trzymałem się zakresu obrotów do 6 tysiecy.
W mieście - wziął mi teraz 8,5 litra(!!!!) - a wcale nie mam cięzkiej reki na razie.
Poprzedni właściciel mówił, ze odpina się sonde lambda, zeby w terenie za dużo nie palił. Czy to prawda, czy ktoś z Panów tak robi i gdzie ew. można ją podpiąc?
Zdróweczka wszystkim. Szukałem opcją "Szukaj" ale nie znalazłem podobnego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 16:10, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Sonda lambda jest wkręcona w kolektor wydechowy, niedaleko prawego podnóżka kierowcy, ciężko ją przeoczyć. Kostka, w którą się ją wpina jest po prawej stronie silnika, koło sprzęgła, z resztą dojdziesz po kablu.
Jak się sondę odepnie, to komputer wywala błąd, na zegarach pojawia się czerwona lampka FI, a jak zewrzesz styki w gnieździe diagnostycznym, powinien pojawić się kod błędu, chyba C44 odpowiada za sondę.
Jeżeli ktoś ją usunął, a błędu nie ma, to najprawdopodobniej wstawił zamiast niej zwykły opornik, który oszukuje komputer. Chociaż pierwsze słyszę, by wypinanie sondy miało zmniejszyć spalanie, raczej jest odwrotnie, jeśli spalanie nagle wzrasta ponad miarę, to pierwszym co się sprawdza, to właśnie czy przypadkiem sonda nie padła...
Swoją drogą ciekawi mnie, jak mierzysz średnie spalanie, bo o ile 8,5/100 jest do zrobienia, to 3,8/100 nie jestem w stanie wyobrazić sobie dużym DLem, a też jeździłem po górach i jestem przekonany, że mam ekonomiczny egzemplarz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 18:43, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
No z sonda mi się to samo wydawało, że od jej odpiecia rośnie spalanie Czytałem przy power commanderach właśnie ze przy odpiętej sondzie się pali FI, u mnie sie nie pali.
Wlałem do baku do pełna, po przejechaniu 110 km bodajże zajechałem na stację, i znów zalałem do pełna - weszło 4 litry z haczykiem
No i problem który chyba jest czestszy - mianowicie wydmuchało mi uszczelke spod kolektora chyba.
I ostatnia rzecz - jak schodzi z obrotów, to zawsze jest jeden wystrzał, i idą niebieskie płomienie z obu rur(kumple mi mówili) - mieszanka sie dopala w tłumikach? Rozumiem ze za bogata pewnie. Tłumiki oryg nie wybebeszane.
P.S. I już sie z różnymi opiniami spotkałem - przepustnice w DLu się reguluje?(ja jestem na tak, jak najbardziej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|