Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

akumulator dziwne objawy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek76
Motonita



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy

PostWysłany: Czw 10:45, 22 Gru 2011    Temat postu: akumulator dziwne objawy

Witam! mam problem z aku. po ok. 3 tyg. nieużywania chciałem odpalić moto a tu klapa tylko zegarek działa, wyjąłem aku i miernikiem sprawdziłem napięcie na zaciskach - wyszło 12,7. po podłączeniu do ładowarki "lidlowskiej" po kilku sekundach przechodzi w stan podtrzymywania (naładowany full). Podłączyłem znów do moto i lipa tylko zegarek działa. Dodam że na innym aku odpalił jak zawsze od strzału. Czy aku padł mimo spoczynkowego napięcia 12,7? co może być przyczyną?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fish67
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn

PostWysłany: Czw 11:25, 22 Gru 2011    Temat postu:

Pewnie padł. Jak uruchamiasz zapłon to światła normalnie świecą? Klakson działa normalnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Czw 12:48, 22 Gru 2011    Temat postu:

Po prostu aku jest rozładowany. A napięcie się mierzy po obciążeniu aku, na przykład podczas próby uruchomienia silnika.
O samych ładowarkach z Lidla dużo było napisane. To szajs na który szkoda pieniędzy !!! Mnie też tak "ładuje" to ustrojstwo z Lidla. Weź prawdziwą ładowarkę, naładuj aku i wtedy oceń jego stan.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek76
Motonita



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy

PostWysłany: Czw 15:25, 22 Gru 2011    Temat postu:

światła, klakson nie działają - mocy tylko na zegarek wystarcza. Ładowarka z Lidla nowa - pierwszy raz podłączona - może i ona padła. Zobaczę na prostowniku - dzieki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 15:44, 22 Gru 2011    Temat postu:

Mnie w ubiegłym roku tez padł akumulator , po prostu alarm go wykonczył i napiecie spadlo do 4,5v . Czyli prawie smierc dla batarii. Tez probowąłem podładowac go takimi małymi prostownikami ale nic to nie dalo . Dopiero jak zawiozłem go do kolegi ktory zajmuje sie elektryka w smaochodach i podłaczył mi pod normalny duzy prostownik to sie naładował i przez cały sezon nie miałem z nim najmnijeszego problemu. Podłacz go pod "duzy" prostownik i niech pod małym pradem powoli sie ładuje . Moze go uratujesz , no chyba ze ci cele poszły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 18:18, 22 Gru 2011    Temat postu:

misiek76 napisał:
światła, klakson nie działają - mocy tylko na zegarek wystarcza. Ładowarka z Lidla nowa - pierwszy raz podłączona - może i ona padła. Zobaczę na prostowniku - dzieki


Sprawa wydaje się prosta: aku rozładowany bardzo mocno, a ładowarka nie potrafi sobie z tym poradzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johny
A



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Czw 19:12, 22 Gru 2011    Temat postu:

Wydaje mi się że jak by był rozładowany aku to by nie miał napięcia 12,7V
Bardziej bym obstawiał przerwę między celami, pod obciążeniem napięcie spada do prawie do zera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fish67
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn

PostWysłany: Czw 20:50, 22 Gru 2011    Temat postu:

akumulator został głęboko rozładowany i się zasiarczył i kaput. Bardzo mała pojemność. Pokazuje napięcie nominalne ale pewnie ma kilkadziesiąt mAh pojemności.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fish67 dnia Czw 20:50, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Pią 8:10, 23 Gru 2011    Temat postu:

express napisał:
a ładowarka nie potrafi sobie z tym poradzić.
Bo te ładowarki z Lidla są niesprawne już w sklepie. Jedna mi w ogóle nie ładowała, a drugą już mi Lidl "naprawia" od miesiąca. Ciekawe, jak im to gów*o uda się naprawić ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 9:20, 23 Gru 2011    Temat postu:

Blunio poluzuj trochę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek76
Motonita



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pią 10:52, 23 Gru 2011    Temat postu:

zobaczę jeszcze prostownikiem jak się nie uda to na wiosnę trza będzie kupić nowe aku, ładowarkę z lidla zaraz jadę oddać -na szczęście u mnie nie robią problemów ze zwrotem i zazwyczaj po 2-4 tyg. zwracają kasę lub dają nowy towar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 14:06, 23 Gru 2011    Temat postu:

ostatnio miałem podobny problem i okazało się ze wyłączony był obwód na przełączniku... wiem pierdoła ale sprawdź Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek76
Motonita



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pią 17:35, 23 Gru 2011    Temat postu:

o jakim przełączniku piszesz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 19:34, 23 Gru 2011    Temat postu:

misiek76 napisał:
o jakim przełączniku piszesz?


dokładnie o tym zaznaczonym na czerwono

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek76
Motonita



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy

PostWysłany: Sob 12:01, 24 Gru 2011    Temat postu:

przełącznik jest ok, na dwóch innych akumulatorach pali od strzału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Nie 16:29, 25 Gru 2011    Temat postu:

Cytat:
na dwóch innych akumulatorach pali
Toteż spróbuj naładować swój aku. Jak ma zwarcie wewnętrzne lub jest zasiarczony, trzeba go po prostu oddać do sklepu w zamian za nowy. Nie wykluczone, że będą w sklepie chcieli od Ciebie jakąś kasę. Najczęściej do moto kupuje się suche aku z elektrolitem w butelce. Gdybyś kupił teraz, wstrzymaj się z zalaniem aku do wiosny Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 20:05, 25 Gru 2011    Temat postu:

W prosty sposób możesz sprawdzic swoje aku.

Spróbuj odpalic na swoim aku ale kablami podepnij sie do innego, jezeli aku bedzie padniete to nie dopusci pradu do rozrusznika z drugiego aku, natomiast jezeli odpali na kablach to pozostaw niech sobie pochodzi i niech alternator motocykla go podladuje bo to najpewniejsza ładowarka Very Happy.
Potem zobaczysz czy po zgaszeniu odpali sam, jezeli odpali to nie pozostaje Ci nic innego jak tylko zaopatrzyc sie dobry prostownik/ładowarke i naladowac porzadnie swój akumulator.
POWODZENIA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greentop
A



Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Połomia

PostWysłany: Czw 12:55, 22 Mar 2012    Temat postu:

Żeby sprawdzić ładowanie i baterie to jakie powinny być wskazania voltomierza?
12,7V w spoczynku, 14,3V podczas ładowania altrernatorem?
Sprawdzacie podpinając się pod bieguny baterii czy pod + baterii i masę, np blok silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mario-Awario
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 17:02, 08 Lip 2012    Temat postu:

podbiję tema
DL 1000 K4
nowe dwumiesięczne aku padło..
latanie po mieście, koledzy, stacja - tankowanie, jedzenie i tak popołudnie cale do wieczora..i pod sklepem juz nie odpalił
dopiero z kabli (od strzału), dojazd do garażu,
pomiary (mierzone na aku)i 11.7 V normalnie, przy probie odpalenia i pracy pompy spada do 10.6 V.
czyli aku do ładowania ale czy ktoś ma pomysł gdzie prąd może uciekać?
na co zwrócić uwagę, wszystkie bezpieczniki całe grzane manety i olejarka odłączone
coś jeszcze jest na rzeczy bo przy jeździe, czasem jakby wszystko minimalnie przygasało delikatnie na chwilkę i zaraz jest ok,
rozumiem ze elektryka do sprawdzenia ale na co szczególnie patrzyć
pzdr M.-Awaryjny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mario-Awario dnia Nie 17:04, 08 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 18:25, 08 Lip 2012    Temat postu:

Mario-Awario napisał:
podbiję tema
DL 1000 K4
nowe dwumiesięczne aku padło..
latanie po mieście, koledzy, stacja - tankowanie, jedzenie i tak popołudnie cale do wieczora..i pod sklepem juz nie odpalił
dopiero z kabli (od strzału), dojazd do garażu,
pomiary (mierzone na aku)i 11.7 V normalnie, przy probie odpalenia i pracy pompy spada do 10.6 V.
czyli aku do ładowania ale czy ktoś ma pomysł gdzie prąd może uciekać?
na co zwrócić uwagę, wszystkie bezpieczniki całe grzane manety i olejarka odłączone
coś jeszcze jest na rzeczy bo przy jeździe, czasem jakby wszystko minimalnie przygasało delikatnie na chwilkę i zaraz jest ok,
rozumiem ze elektryka do sprawdzenia ale na co szczególnie patrzyć
pzdr M.-Awaryjny

jakie masz ładowanie podczas pracy silnika?
Może padł lub pada regulator.
Poczyść podokręcaj główne przewody prądowe i mase.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mario-Awario
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 18:52, 08 Lip 2012    Temat postu:

dzięki, przekażę sugestie mojemu znachorowi
i zapytam o
to łądowanie!
p.s.
czy znajde na forumie mapy / schematy do tego modelu i rocznika?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mario-Awario dnia Nie 18:52, 08 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 19:04, 08 Lip 2012    Temat postu:

posprawdzaj kostki laczace zegary z reszta instalacji i sprawdz ladowanie jak magrafb napisal wyzej Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mario-Awario
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 19:20, 11 Lip 2012    Temat postu:

diagnoza regulator napięcia nie doładowywuje
aku 12.6 odpalamy pompka i enter spada na 12v
i zaczyna falować 12.4 V- 13.06 na 5 tys.obrotów
----------------------------
alternator daj prad sprawdzone
----------------------------
teraz pytanie czym się różni 5o a 7o kablowy regulator
w DL 1000 2004 jest 7 kabelków Smile
i skad polecacie kupić regulator ew. czy da sie coś z tym zrobić

pzdr M


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 22:28, 11 Lip 2012    Temat postu:

Mario-Awario napisał:
diagnoza regulator napięcia nie doładowywuje
aku 12.6 odpalamy pompka i enter spada na 12v
i zaczyna falować 12.4 V- 13.06 na 5 tys.obrotów
----------------------------
alternator daj prad sprawdzone
----------------------------
teraz pytanie czym się różni 5o a 7o kablowy regulator
w DL 1000 2004 jest 7 kabelków Smile
i skad polecacie kupić regulator ew. czy da sie coś z tym zrobić

pzdr M

ja kupowalemu tu [link widoczny dla zalogowanych]
Cena dobra, sprzedawca - twórca produktu rzeczowy. Regulator działa jak należy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin