VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Awaria GIPRO w/ATRE + gasnący silnik przy wbijaniu 1-ki
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Awaria GIPRO w/ATRE + gasnący silnik przy wbijaniu 1-ki
PostWysłany: Pią 1:37, 01 Lip 2016
gorghu
A

 
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 130
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Wracając w niedzielę dopadła mnie dziwna awaria. Mianowicie dojeżdżając do skrzyżowania wbiłem jedynkę i w tym momencie zgasł silnik. Szybko odpaliłem i pojechałem dalej (myśląc że popełniłem jakiś szkolny błąd). Zauważyłem jednak że wyświetlacz biegów (Gipro z atre) w ogóle nie świeci i nie pokazuje biegów. Przy następnym skrzyżowaniu sytuacja się powtórzyła. Dokładnie w momencie wbicia biegu (pierwszego, i tylko tego) silnik gasł (sprzęgło miałem cały czas wciśnięte). Za skrzyżowaniem zatrzymałem się i zacząłem na szybko badać problem. Nic się nie porozpinało i wyglądało OK. Odpaliłem moto. zacząłem wbijać biegi w górę i w dół. Silnik pracuje normalnie i nic nie gaśnie. Za to wyświetlacz biegów zapalił się tylko na luzie pokazując "0". W pozostałych przypadkach gasł. Zielona dioda "N" na desce także zapalała się na luzie utwierdzając mnie w fakcie, że wtyki od sensora pozycji biegów (GPS) są raczej prawidłowo podłączone i nic się tam nie zluzowało. Powoli ruszyłem dalej testując działanie silnika i "wbijanie" biegów. W tym przypadku problem z gasnącym silnikiem nie wystąpił. Tak dojechałem prawie do domu, gdzie na ostatnich kilometrach (i kilku skrzyżowaniach) silnik zgasł mi 2 razy dokładnie w momencie kiedy wbiłem jedynkę.
Na następny dzień zacząłem grzebać przy wskaźniku. Próby resetu do ustawień fabrycznych, odłączenie od zasilania jak i wypięcie/wpięcie na wtyki GPS nie pomogły. Sięgnąłem po serwisówkę i zacząłem mierzyć napięcia na wtyczce GPS. Z odłączonym wyświetlaczem napięcia dla poszczególnych biegów były w normie. Z podłączonym były już dużo poniżej normy.

Zakładam więc że wyświetlacz biegów jest uszkodzony i pójdzie do naprawy gwarancyjnej (oby). Zastanawia mnie jednak to gaśnięcie silnika. Czy uszkodzony wyświetlacz mógł mieć na to wpływ? Z odłączonym wyświetlaczem zrobiłem rundkę ok 20 km "wachlując" biegami góra-dól i ani razu moto nie zgasło. Zakładam więc że tak ale wolę podpytać Smile

A może ktoś na Rzeszowie (lub okolicy) ma małego DLa (przed liftem, wtyczka GPS kwadratowa z 3 kabelkami) i mógłby pomóc sprawdzić ten wskaźnik? Chciałbym przed wysyłką do ewentualnej naprawy zobaczyć czy po podłączeniu do innego moto wskaźnik będzie działał czy nie (czy na 100% jest uszkodzony i nic nie wyświetla).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:29, 28 Lip 2016
gorghu
A

 
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 130
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Tak informacyjnie gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem ze wskaźnikiem GIPRO w/ATRE. Wskaźnik odesłany do naprawy gwarancyjnej i gwarancja została uznana. W między czasie krótkie trasy i problemy z gasnącym silnikiem nie wystąpiły. Tak więc wszystkiemu była winna usterka wyświetlacza biegów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Awaria GIPRO w/ATRE + gasnący silnik przy wbijaniu 1-ki
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin