Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błąd C12 - Czujnik położenia wału korbowego (CKPS)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Altihion
A1



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 21:35, 19 Cze 2017    Temat postu: Błąd C12 - Czujnik położenia wału korbowego (CKPS)

Witam,

Od niedawna jestem właścicielem VStrom'a 650 rocznik 2007 z ABS. Mój problem polega na tym, że motocykl czasem zapala, a czasem nie. Gdy rozruch się nie powiedzie, a jest włączony 'dealer mode', na ekranie pojawia się błąd C12, który wg instrukcji związany jest z czujnikiem położenia wału korbowego.

Jak dotąd w celu zdiagnozowania problemu korzystałem z tej instrukcji: (mam nadzieję, że zamieszczanie tego typu linków jest dozwolone)

[link widoczny dla zalogowanych]

Do tej pory udało mi się przejść przez punkty 1-6, nie znajdując źródła problemu.

Czy ktoś ma jakieś wskazówki / natknął się na podobny problem? Jestem totalnym nowicjuszem więc wszelkie wskazówki mile widziane Smile.
Dalsze kroki postaram się przeprowadzić jutro / w środę i zaktualizwać informacje + dodać ewentualne zdjęcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Pon 21:48, 19 Cze 2017    Temat postu:

Ja znalazłem instrukcję w amerykańckim wydaniu, ale ta tłumaczona na polski jest lepsza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 8:18, 20 Cze 2017    Temat postu:

Pewnie uszkodzony czujnik. I tak masz fajnie bo wyrzuca ci błąd wiesz gdzie szukać.
U mnie błędu nie było i dopiero oscyloskopem namierzylem drania.
Jak się nie mylę 650 i 1000 maja takie same czujniki.
Według serwisu jest on jednym elementem z uzwojeniami alternator , ale można rozdzielić wiązka i wymienić osobno.
Możesz jeszcze zdjąć dekiel i go wyczyścić (może się zdarzyć że jest zanieczyszczony - np od kruszacych się magnesow)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Altihion
A1



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:51, 20 Cze 2017    Temat postu:

Dzięki za pomoc! Co do zdjęcia dekla i dobrania się do tego czujnika, czy wiąże się to z czymś, o czym powinienem wiedzieć, typu, że przy każdym rozebraniu trzeba wymieniać uszczelki na nowe, albo zaklejać w odpowiedni sposób? Czy po prostu rozbieram, sprawdzam, skręcam z powrotem jak było i tyle? W instrukcji nie widzę żadnych pułapek w tym temacie ale wolę zapytać ; ).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 20:24, 20 Cze 2017    Temat postu:

Z pułapek to olej, albo go spuścić, albo pochylić moto na prawy bok tak na 45 stopni .
Uszczelka jak chcesz ja ponownie użyć to wypada jej nie zniszczyć przy demontażu .
A i jeszcze potrafi a raczej na pewo wypadnie zębatka od "rozrusznika" razem z tuleja która lubi wpaść w olej i wtedy magnes i szukasz😁


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Altihion
A1



Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 17:23, 26 Cze 2017    Temat postu:

Koniec końców zawiozłem motocykl do Wrocławskiego ASO pol-motors. Z tego co zrozumiałem to podobno są jakieś złe napięcia na czujniku i trzeba go wymienić. Serwisant podczas rozmowy powiedział, że wymiana samego czujnika jest kłopotliwa i chyba nawet nie da się zamówić tylko tej części. Zasugerował wymianę całego alternatora. Koszt takiego alternatora zamawiany przez ASO to ponad 1000zł netto.

Chciałbym jakoś jednak zredukować te koszty. Wiecie może, gdzie mógłbym zamówić sam czujnik, albo chociaż sensowny używany alternator? Może jakieś inne pomysły ?

Szukam od kilku godzin, ale nie wpadłem jeszcze na nic ciekawego.

Z góry dzięki za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 7:53, 27 Cze 2017    Temat postu:

Jest tak jak pisałem powyżej. Wymień sam czujnik cały problem polega tylko na rozcieciu przewodu i tej gumki izolacyjne co idzie w dekiel.
Potem składasz na silikon izolujesz i jeździsz. Muszę poszukać mialem gdzieś taki czujnik w garażu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Wto 8:29, 27 Cze 2017    Temat postu:

Panowie,

Woli precyzji każdy ma rację, tylko odpowiedzialność za to ponosi ten kto zrobi. (a nie ten co radzi).

ASO słusznie twierdzi, że nie da rady kupić samego czujnika, bo tam są zatopione przewody w uszczelce, Rozcięcie może doprowadzić do wycieku w przyszłości. Silnik nie lubi jak oleju brakuje, a opony nie lubią jak olej cieknie na asfalt.
[link widoczny dla zalogowanych]

DL od 2004 do 2009 miały ten sam alternator.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin