VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> błąd FI 42
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
błąd FI 42
PostWysłany: Śro 18:11, 16 Lis 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Czy ktoś miał do czynienia z tym błędem? Objawia się to w momencie włączenia zapłonu zapala sie FI, rozrusznik kręci a silnik nie pali. Po kilku próbach wł/wyłącz zapłon jest ok.
Szukałem w serwisówce i jakoś ten błąd jest dla mnie nieczytelnie wytłumaczony. Nie wiem gdzie łapki wsadzic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:52, 18 Mar 2012
seku
A2

 
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 54
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Ostatnio miałem dokładnie ten sam problem w moim 1000 K2.
Udało się ustalić w czym problem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:50, 18 Mar 2012
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Nic z tym nie robiłem. Jeżdze tak cały czas.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:02, 19 Mar 2012
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Brak sygnału zapłonu na ECU - do sprawdzenia styki w stacyjce, złaczka wiązki nad chłodnicą i ewentualnie złacze ECU (baardzo mało prawdopodobne). zacząłbym od rozpięcia złączki nad chłodnicą i sprawdzenia przejścia zgodnie z serwisówką przy przełączaniu kluczyka (dla DL650 opis 8-39, dla DL1000 opis 7-32).
Opis demontażu stacyjki - przyda się jeżeli tam będzie problem a nie na zielonym złączu nad chłodnicą którego styki czasem ulegaja przegrzaniu w naszych moto.

Powodzenia w naprawie - problem wygląda na łatwy do ogarnięcia dla lubiacych majsterkować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:08, 19 Mar 2012
jerry-120
A1

 
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krosno





Ja w sobotę z tym walczyłem.
Zgodnie ze wskazówkami opisanymi w serwisówce, zdemontowałem zbiornik paliwa i obudowę filtra powietrza. Rozłączyłem zieloną złączkę, podociskałem malutkim śrubokrętem każdą końcówkę konektorową, a następnie wszystko nasmarowałem smarem miedzianym.
Po zmontowaniu przeprowadziłem kilkanaście prób i wszystko działało jak należy.
Oby taki stan się nie zmienił.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:06, 27 Mar 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Warto to złącze potraktować preparatem typu "kontakt". Mi przez nie nieprawidłowo działał wskaźnik paliwa...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:07, 23 Maj 2012
ŁUKASZ44
A1

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





witam .mam dl 1000 z 2003 roku i mam ten sam problem czyli FI miga i błąd c42 iskra jest paliwo cisnie ale wtryski nie puszczają co mam zrobic , kostki czysciłem i nic nie pomogło, co mam zrobic bo juz nie mam siły do tego wariata??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:32, 23 Maj 2012
DRUID
A2

 
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja przestawię mniej optymistyczną wersję niż zaśniedziałe styki....otóż w moi DL 1000 K3 pojawiał się ten sam problem świecąca kontrolka F1 kręci i nie odpala. Później zaczął nierówno pracować i kichać w airboxa. Wiedząc o tym że moto u poprzedniego właściciela stał 3 lata bez użytkowania, sprawdziłem bak i niestety trafiłem, rdza w baku poszła w pompę i wtryski. Jedno i drugie do wyrzucenia. Po zakupie "nowych" po problemie.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:20, 23 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





C42 to brak masy ze stacyjki na ECU.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:44, 23 Maj 2012
ŁUKASZ44
A1

 
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





C42 to brak masy ze stacyjki na ECU.

czyli co moge zrobic gdzie szukac tej masy??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:34, 23 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ŁUKASZ44 napisał:
C42 to brak masy ze stacyjki na ECU.

czyli co moge zrobic gdzie szukac tej masy??


Obejrzeć stacyjkę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:30, 06 Gru 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1176
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Dzisiaj na MotoMikołaju zgasiłem motocykl, rozdałem cukierki i motocykla ponownie nie mogłem już odpalić.
Migająca czerwona kontrolka i F1 na wyświetlaczu... Kanapa w górę, zworka - błąd C42 - Ignition Switch Signal (Anti-Theft).
-Światła są
-wskazówki chodzą
-pompa paliwa załącza się tylko na 0,5sek (powinna 3sek)
-rozrusznik kręci ale motocykl nie odpala

Do garażu nie miałem daleko więc szybkie holowanie i rozbieram motocykl.
Na pierwszy ogień poszły przyciski do odpalania przy prawej manetce, i kostki pod chłodnicą. Co z góry wydawało mi sie mało prawdopodobne ponieważ całkiem niedawno czyściłem wszystkie te punkty i smarowałem wazelina techniczną. Kostki i przełączniki ok więc szukam dalej.
W drugim podejściu zająłem się stacyjką (kierowałem się wskazówkami z forum SV http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=5335 )
Po rozebraniu stacyjki problem było widać jak na dłoni.



Jeden przewód żółto-pomarańczowy urwał się przy lucie. Końcówka urwanego kabla była zaśniedziała, to na pewno osłabiło przewód do tego wibracje i usterka gotowa. Po przylutowaniu urwanego kabla na swoje miejsce motocykl gadał jak trzeba.

Kostka od wiązki kabli ze stacyjki, to zielona kostka za chłodnicą.

Do odkręcenia stacyjki od górnej półki (dwie śruby wkręcone na klej) potrzebny jest specjalny bit (torx z otworem w środku)


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Nie 19:33, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
błąd FI 42
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin