Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak świateł, wskazań liczników żarzące kierunkowskazy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin_Torx
A



Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 9:56, 26 Cze 2015    Temat postu: Brak świateł, wskazań liczników żarzące kierunkowskazy

Panowie prośba o pomoc - pilne dla kolegów w trasie.

DL650 - po przekręceniu zapłonu brak świateł, kierunkowskazy się żarzą - nie działają wskazania liczników - co to może być ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 10:45, 26 Cze 2015    Temat postu:

Może akumulator padł? Niech podłączą na chwilę inny i sprawdzą. Mógł paść w czasie jazdy alternator i wyładować aku lub mogło coś zostać włączone na parę godzin...
To pierwsze co bym sprawdził .
Po tem podłączenie masy, zwarcia raczej można wykluczyć ( chyba że ktoś przerabiał sam instalację ) bo poleciał by któryś bezpiecznik lub zaczęła by się smażyć instalacja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin_Torx
A



Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 11:10, 26 Cze 2015    Temat postu:

Ok - problem rozwiązany. Winowajca to wtyczka pod owiewką (L) Nie było masy + zwarcie. Dzieki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Setniew
A



Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:17, 26 Cze 2015    Temat postu:

ja nie mogę rozpiąć tej wtyczki a od czasu do czasu tez mi się tak dzieje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 11:58, 28 Cze 2015    Temat postu:

U mnie podobne objawy ale podczas jazdy najpierw zapaliła sie kontrolka ABS-u, potem podświetlenie deski rozdzielczej przygasło, nie działał obrotomierz i wskaźnik biegów, jak sie zatrzymałem , żeby sprawdzić czy świecą światła to przy probie ponownego odpalenia nie obrócił wałem w ogóle. Doholowałem do domu, dziś rano odpalił z biedą ale drugi raz już nie chciał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 12:24, 28 Cze 2015    Temat postu:

Może ładowanie ci padło?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Nie 12:24, 28 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 12:28, 28 Cze 2015    Temat postu:

No taką właśnie mam myśl, że to może ładowanie , alternator coś nawala. Może regulator napięcia. Tylko czy wtedy nie powinna się palić kontrolka ładowania ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 13:18, 28 Cze 2015    Temat postu:

bankier napisał:
No taką właśnie mam myśl, że to może ładowanie , alternator coś nawala. Może regulator napięcia. Tylko czy wtedy nie powinna się palić kontrolka ładowania ?


Miernik i napięcie na akmulatorze. Potem odpalić i znowu napięcie na aku. Przy pracującym silniku powinno być wyższe, pomiędzy 13.5V a 14.6 V.
Jeżeli napięcie nie wzrasta to alternator lub reg. Napięcia. Ew. Bezpiecznik
Jak wzrasta , a akumulator jest poprawnie naładowany to sprawdzić masę i stan styku przewodów. Ew, szukać zwarcia na obwodach nie zabezpieczonych bezpicznikami (domowych doróbek jak są...).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 14:03, 28 Cze 2015    Temat postu:

Dzięki, masz racje, wygląda to na regulator napięcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 11:42, 30 Cze 2015    Temat postu:

Niestety spalony regulator i uzwojenie alternatora.... Klęska

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bankier dnia Wto 18:28, 30 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 19:25, 07 Lip 2015    Temat postu:

Może komuś się przyda to info. Nie wiem jak wykonane jest uzwojenie alternatora w modelu przed 2012 ale w moim tymże modelu druty uzwojenia alternatora nie są"zalane" żywicą a mają tylko powłokę ochronną. Powoduje to niestety mniejszą trwałość podczas wstrząsów i wszelakich drgań . U mnie objawiło się to tym, że jedno uzwojenie przetarło drugie i spowodowało zwarcie. Alternator padł. Motocykl ma przebieg obecnie 19 tyś km i alternator do wymiany. Dałem do przezwojenia i "zalania" żywicą , która bardzo podniesie trwałość i wyeliminuje na przyszłość opisaną powyżej przypadłość. Przewinięcie uzwojenia i zalanie żywicą z roczną gwarancją to koszt 160 zł. Czuwaj Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 9:22, 14 Sie 2015    Temat postu:

Fuck, kur... !!!!!! Znowu ten sam problem, po 800 km od naprawy stało się to samo. Dupa dupa dupa!!!! Gdzie może leżeć przyczyna , jakieś zwarcie , sam już nie wiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 12:19, 14 Sie 2015    Temat postu:

Masz gwarancje roczną, to niech robią. Sprawdź tylko czy nie masz jakichś dodatkowych sprzętów podłączonych na pałę bez bezpieczników, czy bezpieczniki są takie jak być powinny a nie te "co akurat były pod ręką" , czy nie masz domontowanych jakichś dodatkowych prądożernych odbiorników prądu itp. Znam człeka co pod gniazdko zapalniczki podłączał dużą przetwornicę 230 v, bezpiecznik leciał to założył taki który przepalić się nie miał prawa... itd.
Pomierzyć instalację, napięcia na załączonym i wyłączonym moto, czy gdxieś nie masz ruchomej przerwy, która w czasie jazdy iskrzy itd.
A może po prostu przewinięty układ był niewłaściwie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 14:59, 14 Sie 2015    Temat postu:

Odebrałem właśnie moto od mechanika. Alternator w porządku - gość, który przezwaja jest polecany, robi dla motocyklistów takie usługi od wielu lat i zrobił to dobrze (dał roczną gwarancję) . Padł regulator napięcia - zmieniony na nowy w ramach gwarancji oczywiście. Mechanik odłączył mi nawigację podłączoną pod aku oraz grzane manetki. Zostawil tylko automatyczną smarowniczkę łańcucha. Zobaczymy co się będzie działo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 21:37, 17 Sie 2015    Temat postu:

Może to niepolityczne co napiszę ale przejeździłem 3 sezony Transalpem, 2 sezony Varadero - objechałem całe Bałkany i oprócz spalonej żarówki nic nie padło. Mogłem wsiąść i jechać gdziekolwiek a tu 3-letni motocykl i takie problemy. Jestem trochę rozczarowany tym Dl-em i czuje się niepewnie bo znowu gdzieś w drodze będę musiał wzywać kogoś z busem żebym mnie dowiózł do domu.... Załamka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Wto 8:04, 18 Sie 2015    Temat postu:

Sprawdź dobrze podłączenie wszystkich przewodów z rzeczy akcesoryjnych i czy są pod dobre przewody podpięte kolega spalił tak u siebie 3 regulatory aż dał do elektryka a ten się za głowę złapał co on tam powydziwiał, jak mu zmienił tak śmiga bez żadnych problemów do tej pory.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin