Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dźwięk "przeskakiwania" łańcucha na zębatce zdawcz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Sob 15:06, 07 Mar 2015    Temat postu: Dźwięk "przeskakiwania" łańcucha na zębatce zdawcz

Witam,

Dzisiaj zauważyłem u mnie taki problem, na który wcześniej nie zwróciłem uwagi. Mianowice poruszając kołem - łańcuchem na centralnej stopce słyszę wyraźne przeskakiwanie łańcucha dochodzące z zębatki zdawczej. Znalazłem na YouTube film gdzie jest podobny temat poruszony, którego autor opisuje że żeby to zniwelować wystarczy obrócić samą zębatkę zdawczą. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Dodam iż przebieg moto to 56K km. Łańcuch i zębatki wymienione przez poprzedniego właściciela... . Na samym początku bałem się że to wina łożyska wałka zdawczego co by było nie lada problemem, jednak nie chce mi się wierzyć żeby przy takim małym przebiegu mogło paść...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 15:52, 07 Mar 2015    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=72xZQ9QXY2E

Ten film Question Question Question Gdzieś go widziałem Razz , niestety patent pomaga na kilka kilometrów .
Ni mniej ni więcej, tylko napęd się kończy. Nie mówię, że będzie to już zaraz, ale powoli zbliża się ten czas...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Sob 16:32, 07 Mar 2015    Temat postu:

Dokładnie nawet głośniej u mnie. Jak sądzisz wystarczy wymiana samych zębatek czy całego kompletu z łańcuchem? szkoda mi trochę wymieniać łańcuch bo nie jest nawet rozciągnięty w 1/3

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 16:35, 07 Mar 2015    Temat postu:

MarioSWD napisał:
szkoda mi trochę wymieniać łańcuch bo nie jest nawet rozciągnięty w 1/3


A skąd to wiesz? Ile przejechał ten cały napęd?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 16:36, 07 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Sob 17:07, 07 Mar 2015    Temat postu:

Ile przejechał nie mam pojęcia. Sugeruję się tylko stopniem naciągnięcia łańcucha, który widzę po znacznikach na wahaczu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Sob 17:09, 07 Mar 2015    Temat postu:

to zmień samą przednią zębatkę. Ale jak łańcuch jest już skończony to zrobisz parę tysięcy km i będzie to samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 17:46, 07 Mar 2015    Temat postu:

Ja proponuję wymienić cały napęd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Sob 17:59, 07 Mar 2015    Temat postu:

Na początku chyba wykręcę samą zębatką zdawczą i ją sprawdzę ewentualnie obrócę lub kupię nową. Koszt ok 50zł z tego co widzę w intermotors więc nie jest źle. Zobaczę po tysiącu km jak to się dalej zachowuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 18:58, 07 Mar 2015    Temat postu:

Mario. Ile Kkmma twój napęd Question Question Question
Jeżeli będzie to w okolicach ok 7-12Kkm, to śmiało wymieniaj zębatkę. Ale jak podchodzisz pod 20Kkm to będzie to tylko strata tych 50Pln.

Łańcuchy mają tak, że najpierw jest długo długo nic, a potem nagle naciągasz co tankowanie (dosłownie co tankowanie). Wymiana zębatki zdawczej w połowie żywotności napedu ma sens, bo jest to najsłabsze ogniwo w napędach. Ale trzeba to zrobić w odpowiednim momencie. Efekt nie będzie też jakiś cudowny, czy magiczny. Przedłużysz żywotność łańcucha o 10, może 15%... Po przekroczeniu 15Kkm to już nie baw się w wymianę zdawczej tylko cały napęd, bez gadania, że tylna jeszcze ładnie wygląda. A do stukotania musisz się wtedy przyzwyczaić. Jak to mawia mój znajomy. W motorach (samochodach zresztą też), są dwa rodzaje odgłosów. Z jednymi do mechanika, żeby je zlikwidował, z drugimi do psychiatry żebyś je zaakceptował Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Sob 20:40, 07 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kicek2000
A2



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Sob 20:29, 07 Mar 2015    Temat postu:

Ja tak miałem, że zębatka z przodu dawała o sobie znać. Po zmianie zębatki na większą o 1 ząb i przesmarowaniu łańcucha to niby było cicho, ale to na krótko. Na pewno jest dużo lepiej niż wcześniej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Salva_dore
A2



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:44, 07 Mar 2015    Temat postu:

Wymiana napędu, szkoda pieniędzy i czasu na wymianę zębatki zdawczej, tym bardziej że nie masz pewności ile ma "nabite " napęd. Było już o tym na forum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 21:17, 07 Mar 2015    Temat postu:

Salva_dore napisał:
Wymiana napędu, szkoda pieniędzy i czasu na wymianę zębatki zdawczej, tym bardziej że nie masz pewności ile ma "nabite " napęd. Było już o tym na forum.


Zgadzam się z tą opinią! A z reguły jest tak, że jak coś piardnie, to w najgorszym momencie Smile Jak latasz wkoło komina, to wielkiego problemu nie będzie, ale jak w dłuższej podróży, to może się dziać Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 21:18, 07 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Nie 0:23, 08 Mar 2015    Temat postu:

Problem w tym że nie wiem ile poprzedni właściciel zrobił na tym wymienionym napędzie. Nie chcę tutaj zgadywać. Sugeruję się tylko jak na moje oko dobrym stanem łańcucha i tym hałasem od zębatki zdawczej. Miałem wcześniej kilka moto i widziałem gorsze napędy. Stąd moja opinia o tym aktualnym. Zobaczę jak wymiana zębatki nie pomoże to wymienię cały. Generalnie oprócz organoleptycznego spojrzenia na same zębatki i łańcuch można jakoś sprawdzić czy sam łańcuch ma swoje dobre dni za sobą nie znając przebiegu?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarioSWD dnia Nie 0:25, 08 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Nie 9:16, 08 Mar 2015    Temat postu:

MarioSWD napisał:
[...] Generalnie oprócz organoleptycznego spojrzenia na same zębatki i łańcuch można jakoś sprawdzić czy sam łańcuch ma swoje dobre dni za sobą nie znając przebiegu?


Można iść do wróżki ?
To nie prom kosmiczny - wymień przednią zebatkę - jak ją szybko zjedzie to znaczy że cały naped juz do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 14:44, 08 Mar 2015    Temat postu:

Najlepiej podjedź do mechanika niech rzuci okiem, wszystko Ci powie.
Napisz przede wszystkim jaki masz napęd.
Długość życia łańcucha od 10 do nawet 40tyś km. Wszystko zależy jak dobry masz napęd, jak dbasz i gdzie jeździsz.
Generalnie złote Didy wytrzymują nawet 30tyś i się nie rozciągają - zaczynają wypadać im rolki. (można posłuchać czy nie dzwonią)
Fabryczne często rozciągają się nierównomiernie - można pomierzyć w kilku różnych odcinkach.
Znów inne napędy się strasznie rozciągają aż brakuje naciągu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GryzliGT
Maniak motocyklowy



Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 2389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj

PostWysłany: Nie 16:07, 08 Mar 2015    Temat postu:

Ja jak miałem do wymiany napęd mechanik zasugerował żeby założyć np. RK"(i takowy założyłem RK wzmacniany) zamiast DID-a wprawdzie jak powiedział że DID potrafi wytrzymać 2 komplety zębatek, ale lepiej napęd wymienić w całości na nowy łańcuch i zębatki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hada
Motocyklista



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:57, 08 Mar 2015    Temat postu:

MarioSWD napisał:
Problem w tym że nie wiem ile poprzedni właściciel zrobił na tym wymienionym napędzie. Nie chcę tutaj zgadywać. Sugeruję się tylko jak na moje oko dobrym stanem łańcucha i tym hałasem od zębatki zdawczej. Miałem wcześniej kilka moto i widziałem gorsze napędy. Stąd moja opinia o tym aktualnym. Zobaczę jak wymiana zębatki nie pomoże to wymienię cały. Generalnie oprócz organoleptycznego spojrzenia na same zębatki i łańcuch można jakoś sprawdzić czy sam łańcuch ma swoje dobre dni za sobą nie znając przebiegu?


Jak czytam takie teksty to witki opadają. A jak kupisz auto i tam nie wiesz ile przejechało na oleju, to jeździsz aż się przytrze? Takie rzeczy jak wymiana napędu w kupionym sprzęcie, o ile nie jest udokumentowana, to podstawa. Tak jak wymiana oleju i filtra na nowy. Napęd DID VX z zębatkami to okolice 500 zł. Ale to 500zł wydane raz na 10-20kkm (zależnie od jazdy).

Nie lepiej wymienić cały napęd i mieć pewność oraz spokój na kolejne naście tysięcy km, niż kombinować? Jakbyś miał ten sprzęt już długo i wiedziałbyś ile ma łańcuch to luz, można iść w półśrodki. Ale przy niewiadomych, lepiej zainwestować raz i mieć spokój.

Moto to pasja, hobby. Żadne hobby nie lubi oszczędności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Nie 21:08, 08 Mar 2015    Temat postu:

To nie chodzi o oszczędność już w nie jednym moto wymieniałem napędy i wiem jak wygląda napęd po 20 000 km i po 5 tys km. Po prostu tutaj po zakupie tego dl'a że niby łańcuch wygląda na zdrowy a taka historia się urodziła z tą zębatką. Ale tak jak piszecie i macie rację wymienię cały i będę mieć spokój. Muszę tylko przemyśleć czy bawić się w to samemu i kupić już zakuty czy oddać to mechanikowi do roboty.

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Nie 21:19, 08 Mar 2015    Temat postu:

Nawiasem mówiąc ile można napisać o zużytym napędzie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 21:25, 08 Mar 2015    Temat postu:

Mojemu kumplowi mechanik podobnie powiedział - wystarczy zmienić tylko przednią zębatkę za 50 zł. A efekt był taki, że jak się niedługo później łańcuch spie...olił w drodze do Omalo, to kosztów było około 2 kPLN, (oprócz wymiany całego napędu po powrocie do PL), 5 dni siedzenia na doopie w jakieś dziurze, a zaplanowana Armenia nie doszła do skutku... Evil or Very Mad

Hada ma rację, jak kupujesz moto lub auto i nie masz książki serwisowej z dokładnymi wpisami, to z takimi sprawami jak olej, rozrząd, napęd nie ma co eksperymentować!

Marulin napisał:
Nawiasem mówiąc ile można napisać o zużytym napędzie...


Właśnie! Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 21:27, 08 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Nie 23:11, 08 Mar 2015    Temat postu:

Co racja to racją wymienię na nowy i będzie spokój na dłuższą chwilę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Nie 23:38, 08 Mar 2015    Temat postu:

MarioSWD napisał:
Muszę tylko przemyśleć czy bawić się w to samemu i kupić już zakuty czy oddać to mechanikowi do roboty.

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.


Niełatwo będzie założyć zakuty Laughing Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 23:42, 08 Mar 2015    Temat postu:

Rzekłbym nawet, że będzie to niemożliwe bez rozbiórki moto na części pierwsze Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Nie 23:42, 08 Mar 2015    Temat postu:

Wiem ale mam klucz do demontażu sworznia wahacza więc to nie problem. Problem w tym że widzę iż mało jest już na alledrogo fabrycznie zakutych wiec pozostanie mi chyba zrobić to gdzieś w serwisie albo pożyczyć samą zakuwarkę do łańcucha od jakiegoś znajomego motocyklisty i się z tym zmierzyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:38, 09 Mar 2015    Temat postu:

Uważaj, bo nie raz doświadczeni motocykliści mają problemy z poprawnym zakuciem łańcucha... Niestety przejechałem się na łańcuchu zakuwanym przez kolegę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin