Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Komputer, moduł zapłonowy, ECU - DL1000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin1985
A1



Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:31, 15 Mar 2019    Temat postu: Komputer, moduł zapłonowy, ECU - DL1000

Siema Forumowicze,

Temat dotyczy dużego DLa z 2007r.

Sezon prawie (już?) rozpoczęty, a tu nie działa pompa paliwa...

Po sprawdzeniu okazało się, że przekaźnik jest sprawny, pompa też i niestety padło na komputer.

Patrząc na napięcia zasilania przekaźnika, komputer podaje tam max 8V, co wydaje się za małym napięciem dla 12Vego przekaźnika i pewnie dlatego nie działa Wink

Po podłączeniu pompy "na krótko" wszystko śmiga, jedynym problemem jest to, że po przekręceniu stacyjki pompa nie wyłącza się po paru sekundach, więc trzeba szybko odpalić.

Rozwiązanie takie nie jest na pewno zbyt zdrowe, więc pytanie czy myślicie ze komp jest do odratowania (jakiś magik elektronik?), czy trzeba wymieniać?

A może zmienić przekaźnik na 8V? Wink

Oznaczenie kompa to 06G40 (na dwie wtyczki) i tutaj też pojawia się pytanie.

Czy kierować się tylko oznaczeniem czy rocznikiem, czy ilością wtyczek?
Czy komp z rocznika poniżej 2007 będzie działał?

Zauważyłem, że jest problem z dostępnością, jakieś pomysły gdzie szukać?

Allegro - parę sztuk, ale na jedną wtyczkę więc chyba do starszych roczników?

eBay - coś można znaleźć, ale przy tych cenach wolałbym krajowo Wink

Pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marcin1985 dnia Pią 11:32, 15 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 13:22, 16 Mar 2019    Temat postu: Do sprawdzenia

Cześć!

Zaciekawił mnie Twój problem.

Widzę na schemacie (książka serwisowa → [link widoczny dla zalogowanych]), że w DL 1000 jest jak w DL 650, czyli przekaźnik dostaje plus po czerwonym przycisku, a ECM zasila go minusem.

Stąd taka podpowiedź (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) - sprawdź plus na zasilaniu przekaźnika względem minusa na akumulatorze. Jeśli schemat nie kłamie to byłby to plus na przewodzie O/W (pomarańczowo-białym) przy włączonej stacyjce i czerwonym przycisku w pozycji ON.

Może to tutaj jest spadek napięcia, a nie na wyjściu z ECM?

Drugi test to pomiar minusa z kompa względem plusa na akumulatorze. Czyli przewód Y/B (żółto-biały) a plus akumulatora - przy kręceniu rozrusznikiem powinno być ~12V.

No i zależnie od wyniku sprawdziłbym "drogę" i przewodność jednego lub drugiego przewodu.

To takie luźne przemyślenia. Napisz co ustaliłeś.

Jeśli to faktycznie komp (dziwna sprawa) to doraźnie wystarczyłoby przewód sterujący przekaźnikiem idący od ECM o kolorze Y/B (żółto-biały) podpiąć do masy. Wtedy pompa będzie ruszać po czerwonym przycisku prawej manetki.

BTW - gdyby ewentualnie przy takim podłączeniu ECM zgłaszał błąd (nie musi tak być, ale może, bo moduł pośrednio sprawdza co się dzieję ze stykami przekaźnika - przewód zasilający pompę (Y/R) biegnie m.in. również do ECM) to włączasz stacyjkę przy czerwonym przycisku na OFF, wciskasz starter i przełączasz czerwony przycisk na ON. Wtedy jak mi się wydaje wszystko powinno zadziałać, bo ECM nie zdąży "złapać" błędu. Wink

Ja bym się tym nie przejmował i pewnie bym tak zostawił... Tylko dlaczego to wyjście z ECU padło? Wink

Tak na marginesie - w tej chwili chyba też wyskakuje Ci błąd, gdy przekaźnik się nie załączy (byłby to C41 - "FP relay circuit malfunction")?

Poza tym zanim kupisz komputer to może dałoby radę pożyczyć od kogoś działający moduł i potwierdzić w 100%, że to jego wina? Albo jeszcze lepiej dla testu Twój moduł włożyć do innego DL 1000 i zobaczyć jak zachowuje się pompa.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 14:51, 16 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 16:10, 16 Mar 2019    Temat postu:

Griba jest dobry w te klocki, mnie też ratował nie raz przez forum lub telefonicznie z drugiego końca Polski w takich sprawach Wink
Dopiszę jedynie, że komputer jest nierozbieralny nawet dla specjalistów od takich spraw.

Sam miałem problem z komputerem i kumpel który robi takie rzeczy twierdził, że -" nie takie rzeczy się robiło"i podjął próbę naprawy. Cała płytka zalana jest jakąś gumą, a całość opakowana jeszcze w plastik. Przy zdejmowaniu plastikowej osłony, przyklejony do niej kawałek gumy wyrwał z płytki elementy elektroniki... O takim ryzyku mnie poinformował na wstępie.

Skończyło się na kupnie używanego komputera.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Sob 16:17, 16 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 20:37, 17 Mar 2019    Temat postu:

Też tak miałem. Padł moduł.
Powinny pasować z innych roczników. Ja mam w k6 z k5 i działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 17:55, 18 Mar 2019    Temat postu: Re: Komputer, moduł zapłonowy, ECU - DL1000

marcin1985 napisał:
Siema Forumowicze,
Temat dotyczy dużego DLa z 2007r.
Oznaczenie kompa to 06G40 (na dwie wtyczki) i tutaj też pojawia się pytanie.
Pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie Smile

Witaj Marcinie!!! Laughing
Nie wiem czy w czymś Tobie to pomorze, ale specjalnie zajrzałem pod siodło (model K-7, DL 1000) moduł komputera jest o symbolu 06G41!
I tak jak napisał Herr Suszny komputera się nie tyka, jest nie rozbieralny 100% szczelny, więc tylko jeśli "zaistnieje taka potrzeba" jakiś inny zamiennik...
Powodzenia w tym temacie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin1985
A1



Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:19, 19 Mar 2019    Temat postu:

Dzięki bardzo za informacje Smile

W weekend może uda mi się coś tam jeszcze przepatrzeć.

Ktoś w ogóle się orientuje jakie różnice są między poszczególnymi ECU?

Wcześniejsze modele miały jedną długą wtyczkę, z poźniejsze dwie?

Opisy na ogłoszeniach są chyba mylące, bo piszą, że te z jedną wtyczką pasują do wszystkich lat produkcji.

Żółw pisze, że ma 06G41, ja mam 06G40 z tego samego rocznika.
Ciężko było mi znaleźć jakieś konkretne info na ten temat.

Czy nie ma ryzyka, uszkodzenia czegokolwiek przy podłączeniu kompa z innym numerem? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marcin1985 dnia Wto 19:38, 19 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 20:42, 21 Mar 2019    Temat postu:

Ten z jedną długa wtyczka jest z lat 2002 2004 czyli przed liftem (srebrna rama). Musisz szukać z lat 2005-2008.
Można próbować naprawiać. Sam z 5 lat temu kupiłem właśnie taki naprawiamy - były ślady rozcinana.
Zrobiłem na nim z 80 tyś i sprzedałem moto więc da się.
Pytanie czy warto za naprawę zapłacisz pewnie podobna kasę co za używke. Jakiś czas temu kupiłem za 300pln, leży na zapas i dalekie wyjazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 8:05, 22 Mar 2019    Temat postu: Re: Komputer, moduł zapłonowy, ECU - DL1000

[quote="Zolw_Danziger"]
marcin1985 napisał:
Siema Forumowicze,

I tak jak napisał Herr Suszny komputera się nie tyka, jest nie rozbieralny 100% szczelny,!


eeee powiedz to Panu z EL-serwis z Ostrołęki że się nie tyka Wink gdyby nie tykal nie miałby z czego żyć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 10:17, 22 Mar 2019    Temat postu:

Jeśli jesteś specem i masz do tego odpowiedni serwis to może i można??!, ale samemu broń Boże!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin