VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Łańcuch spadające oringi
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Łańcuch spadające oringi
PostWysłany: Wto 7:42, 03 Wrz 2013
x098
A1

 
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Na 24000km zmieniłem napęd ze względu na zębatkę zdawczą (jej zęby starły się w zęby rekina).
Zakup i wymiana została dokonana w autoryzowanym serwisie (napęd to jakiś tam odpowiednik zaproponowany przez serwis koszt całości ok. 700zł).

W trakcie regulacji sprzęgła które robiłem osobiście na 32000km zauważyłem luzem oringi przyklejone do osłony zębatki zdawczej i po dokładniejszej inspekcji zauważyłem wystające kawałki oringów z pomiędzy ogniw.

A więc nowy napęd ma 6000km MUSZĘ zaznaczyć iż, konserwacji łańcucha dokonywałem zgodnie z instrukcją a nawet bardziej gdyż smarowanie dokonywane było co 500km lub codziennie. (moto służy do zwiedzanie dzienne przebieg to ok. 300-600km) łańcuch był myty naftą za pomocą pędzelka.
Muszę kategoryczne zaznaczyć do mycia moto NIGDY nie używa myjki.
Regulacji napięcia łańcucha dokonywał tylko serwis (nie mam klucza dynamometrycznego)

Jak sądzicie co może być przyczyną pourywanych oringów?
Proszę o wszelkie możliwe sugestie
Piszcie co jak Wam się wydaje, będę szukał przyczyny drogą eliminacji
A cha reklamacje do serwisu złożyłem teraz czekam na odpowiedz.
http://imageshack.us/photo/my-images/31/6xd.JPG/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:34, 03 Wrz 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Rzecz bardzo niesamowita.
Czy to napewno nie są oringi ze starego napędu? Serwis pewnie nie wyczyścił rejonu zdawczej i teraz mogą one wpadać w nowy łańcuch.
Jakiej marki masz napęd ? Może wcisnęli Tobie jakiś straszny bubel.
Wiem, że piszesz o myciu naftą ale może napęd miał kontakt (serwis/myjka) z jakąś chemią która zniszczyła oringi.
Co do winy serwisu sam nie wiem, mogliby co najwyżej naciągnąć napęd zbyt słabo lub za mocno. Niepowinno to skutkować wypadaniem oringów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 6:59, 04 Wrz 2013
x098
A1

 
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





O-ringi są z z tego łańcucha.
Brakuje o-ringów średnio na co 3-cim ogniwie zarówno na prawych i lewych płytkach.

Sprawdzałem czy są luzy na tylnim kole (łożyska) i jak na stan mojej wiedzy ich nie stwierdziłem.
Stan napięcia łańcucha wydaje się prawidłowy.
Łańcucha nie da się odciągnąć od tylniej zębatki o więcej niż 2mm


Oznaczenie łańcucha to DID VX525


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez x098 dnia Śro 7:08, 04 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:09, 16 Wrz 2013
Thomsen
A1

 
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Hej!
Ja chyba mam podobny problem.
Napęd wymienielem przy 38kkm tej wiosny (nie wiem co było wcześniej kupiłem moto używane). Wymienielem głownie dlatego ze o-ringi sie strzepily na wielu ogniwach. Pomyślałem, ze wyminie napęd i będę miał spokój przez kolejne 20-25 km. I co? I 'gucio'!
W sobotę czyscilem łańcuch, tzn po 7kkm i znowu pojawiły sie dwa zerwane oringi. Ręce opadają. Łańcuch wydaje sie ze smarowalem podrecznikowo tzn co 500km i częściej. Nawet nafty nie uzywalem do czyszczenia. Tylko ostatnio uzyłem środka Motul do mycia łańcucha. Żadnego Karchera itp. Może jakaś chemia do czyszczenia moto (castrola) sie dostała do gumek w łańcuchu.
Nie wiem co jeszcze może być przyczyna? Koło jest raczej w osi motocykla.

Podróbka łańcucha?

Napięcie raczej ok.

Tylna Piasta ma luz lub gumowe stabilizatory sie zuzyly?

Nie wiem o co chodzi. Nie chce po raz kolejny wydać 700 zeta i za chwile mogę mieć ten sam problem.

Macie pomysł jaka jest przyczyna zerwnaych o-ringow?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsen dnia Pon 20:11, 16 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:21, 17 Wrz 2013
x098
A1

 
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Wczoraj serwis wysłał napęd do eksportera. I jak tylko poznam przyczynę sugerowaną przez fachowców to ją podam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez x098 dnia Śro 7:11, 18 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:55, 19 Wrz 2013
tomekkj12
A1

 
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 19
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KONSTANCIN JEZIORNA





Napisz jestem ciekawy mam podobny problem ale u mnie to chyba poprzedni właściciel umył napęd jaki, się środkiem i go rozpuścił


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:23, 04 Kwi 2014
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Witam .
Mam podobny problem, ale tylko z jednej strony Question . Jak to wygląda zdjęcia poniżej.
Łańcuch był wymieniany 2012/2013. Od czasu jak kupiłem moto 04. 2013 zrobiłem ok 5kkm w 2013. Poprzedni właściciel raczej niewiele po wymianie.
W tamtym sezonie wszystko było ok. Na początku tego sezonu został zrobiony serwis łańcucha i założona została olejarka. Przejechałem z nią ok 1000 km. Problem z oringami dopiero zauważyłem. Co dziwne wychodzą jedynie po stronie gdzie jest dysza z olejarki. Czekam jeszcze na info co zostało wlane do olejarki . Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem. Czy łańcuch kwalifikuje się do wymiany ?
[url]https://onedrive.live.com/?cid=b8f889298c1edd5f&id=B8F889298C1EDD5F%21236&v=3&ithint=photo,.jpg&authkey=!AAnnU1E6RevezsM#cid=B8F889298C1EDD5F&id=B8F889298C1EDD5F%21236&authkey=%21AAnnU1E6RevezsM&v=3[/url]

Do olejarki był wlany 80W90 GL5 Comma.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Pią 20:04, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:38, 04 Kwi 2014
x098
A1

 
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Moim zdaniem pozrywane oringi były wynikiem nieprawidłowego montażu napędu. Oczywiście serwis wysłał kompletny napęd do eksportera, ale ten się wypiął.
Serwis częściowo też. (Zapłaciłem gołą cenę za zestaw napędowy bez marży serwisu)

nieprawidłowy montaż moim zdaniem miałby polegać na tym że zębatka zdawcza nie była w osi z tylną. Czyli lewe płytki łańcucha opierały się o krawędź zębatki. Oczywiście mogę się mylić z tym montażem i wada mogła wyniknąć z winy producenta.

Pytacie jak to możliwe
Nie mam bladego pojęcia.

Proszę nie truć mi że ze zostałem wydymany i że jak tak mogłem się dać.
Wiem o tym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:58, 20 Maj 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Mam niestety to samo Sad . Po przejechaniu również około 7 tys km napęd złoty DID hiper wzmacniany + oczywiście zębatki zaczął się rozwarstwiać na oringach z jednej strony od strony zębatki czyli to chyba jednak wada fabryczna . Jak sądzicie czy można i ile jeszcze na czymś takim przejechać ? Może tylko częściej smarować i jeździć dalej ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:57, 21 Maj 2014
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





KANGUR napisał:
Jak sądzicie czy można i ile jeszcze na czymś takim przejechać ? Może tylko częściej smarować i jeździć dalej ?

Ja na takim łańcuch przejechałem ponad 600 km i nie czułem żeby coś się działo. Pewnie można byłoby przejechać trochę więcej odpowiednio smarując i częściej sprawdzając. Żeby się nad tym nie zastanawiać i mieć spokojną głowę wymieniłem go jednak na nowy + nowe zębatki mimo, że były bez śladów zużycia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:30, 21 Maj 2014
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





KANGUR napisał:
(...) Jak sądzicie czy można i ile jeszcze na czymś takim przejechać ? Może tylko częściej smarować i jeździć dalej ?

Teoretycznie zniszczone o-ringi kwalifikują napęd do wymiany. Ja na łańcuchu bez paru oring'ów zrobiłem z 5-6 tys km. Nic specjalnego się nie działo, ale w końcu napęd zaczął stukać, prawdopodobnie z powodu nierównomiernego wyciągnięcia. Łączny przebieg napędu był ok. 20tys km (brak paru oringów zauważyłem przy przebiegu ok 15. tys).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:43, 21 Maj 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





SoH napisał:
KANGUR napisał:
(...) Jak sądzicie czy można i ile jeszcze na czymś takim przejechać ? Może tylko częściej smarować i jeździć dalej ?

Teoretycznie zniszczone o-ringi kwalifikują napęd do wymiany. Ja na łańcuchu bez paru oring'ów zrobiłem z 5-6 tys km. Nic specjalnego się nie działo, ale w końcu napęd zaczął stukać, prawdopodobnie z powodu nierównomiernego wyciągnięcia. Łączny przebieg napędu był ok. 20tys km (brak paru oringów zauważyłem przy przebiegu ok 15. tys).


Dzięki za info . Też tak myślałem ,żeby zrobić 5-6 tys km i w przyszłym roku jak to się mówi przed sezonem wymienić całość bez względu w jakim stanie będzie napęd ( no chyba ,że się wcześniej wyciągnie czy coś w tym stylu ) .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:20, 22 Maj 2014
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





KANGUR napisał:
Dzięki za info . Też tak myślałem ,żeby zrobić 5-6 tys km i w przyszłym roku jak to się mówi przed sezonem wymienić całość bez względu w jakim stanie będzie napęd ( no chyba ,że się wcześniej wyciągnie czy coś w tym stylu ) .

Łańcuch bez oringów będzie się szybko zużywał, ale nie sądzę, żeby miał się nagle urwać. Po prostu trzeba na bieżąco kontrolować jego stan i regulować naciąg. Jak będzie nierówno wyciągnięty na tyle, że już nie da rady z regulacją, to wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Łańcuch spadające oringi
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin