Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożysko na wałku zdawczym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 6:36, 16 Lip 2012    Temat postu: Łożysko na wałku zdawczym

Po urlopie zamierzam wymienić łańcuch i przy okazji chcę sprawdzić łożysko na wałku zdawczym. Łańcuch już kiedyś wymieniałem i z tym nie ma problebu ale nie wiem jak sprawdzić łożysko. Domyślam się, że wałek zdawczy nie powinien mięć luzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 6:38, 16 Lip 2012    Temat postu:

Toż to rozpołowianie silnika jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 6:44, 16 Lip 2012    Temat postu:

Nie chcę wymieniać, tylko sprawdźić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 13:54, 16 Lip 2012    Temat postu: Re: Łożysko na wałku zdawczym

slawekk napisał:
Domyślam się, że wałek zdawczy nie powinien mięć luzu.

Gdyby miał luz to uszkodziłby uszczelniacz co spowodowałoby wyciek oleju. Łożysko jak to łożyska mają lubi najpierw hałasować. Jak nic podczas jazdy nie huczy to pewnie ok. Jak bedziesz miał zdięty łancuch to możesz pokrecic przednią zębatką sprawdzają czy idzie płynnie cały czas i czy przypadkiem gdzieś czegoś nie słychać. Jaki masz przebieg, jak nikt nie spaskudził naciągu łańcucha to te łożysko powinno ze 150tyś spokojnie wytrzymać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 22:14, 16 Lip 2012    Temat postu:

Miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem dzisiaj wieczorem zdemontować łańcuch, niestety nie dałem rady odkręcić nakrętki z przedniej zębatki. Wyprostowałem podkładkę pod nakrętką, wrzuciłem jedynkę, nacisnąłem tylny hamulec i zacząłem siłować się z nakrętką, no i dupa, nawet nie drgnęła. Jutro poproszę kuzyna o pomoc, może wspólnie coś wskóramy.
Wielkie dzięki za podpowiedzi i ewentualne sugestie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 0:44, 17 Lip 2012    Temat postu:

slawekk napisał:
Miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem dzisiaj wieczorem zdemontować łańcuch, niestety nie dałem rady odkręcić nakrętki z przedniej zębatki. Wyprostowałem podkładkę pod nakrętką, wrzuciłem jedynkę, nacisnąłem tylny hamulec i zacząłem siłować się z nakrętką, no i dupa, nawet nie drgnęła. Jutro poproszę kuzyna o pomoc, może wspólnie coś wskóramy.
Wielkie dzięki za podpowiedzi i ewentualne sugestie.

Odkręcałem w zeszły weekend i też się poddałem. Po prostu podjechałem do znajomego gumiarza i szybko odkręciliśmy zębatkę przy pomocy klucza pneumatycznego. Także jak masz jakiś zakład wulkanizacyjny niedaleko to zabierz ze sobą klucze by odkręcić mechanizm wciskający sprzęgło i na poczekaniu Ci to zrobią.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 22:00, 17 Lip 2012    Temat postu:

Łożysko jak nie chuczy powinno być ok. Ale jak byś sprawdzał na rozgrzanym silniku to wyczujesz bardzo lekki luz jak poruszasz zębatką góra dół. Ale na zimnym nic nie wyczujesz . jest to związane z rozszerzalnością cieplną i nie jest niczym groźnym. Ale jak łożysko naprawdę ci padnie to duupa blada . Na dzień dobry szykuj 2000 zł dotyczy to DL 1000 tak dla jasności bo nie wiem czym jeździsz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 6:14, 18 Lip 2012    Temat postu:

Mam DL 650 i niecałe 30 tys. przebiegu, łożysko na 99,9% mam dobre ale przy wymianie łańcucha można jednocześnie sprawdzić łożysko.
Z tego co Maro napisałeś rozumiem, że po zdjęciu zębatki ponownie montuję sprzęgło i na kilka minut uruchamiam motocykl aby rozgrzać silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 7:16, 18 Lip 2012    Temat postu:

a po co montowac sprzeglo?? zwlaszcza w 650?? znaczy sie wycisk sprzegla.

Odpalic mozna na rozebranym, nic sie nie stanie Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawekk
A



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 8:21, 18 Lip 2012    Temat postu:

Jak zamontuję sprzęgło to mam możliwość zmiany biegów, dodatkowo słyszę jak pracują łożyska na wałku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 19:27, 18 Lip 2012    Temat postu:

eee tam przy sciagnietym lancuchu i zebatce, bez obciazenia mozesz zapinac biegi bez sprzegla Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Nie 19:34, 11 Paź 2015    Temat postu:

W jaki sposób można sprawdzić te łożysko?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin