Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luz na przeniesieniu napędu (zębatki zdawczej)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Wto 11:04, 13 Lis 2018    Temat postu: Luz na przeniesieniu napędu (zębatki zdawczej)

W czerwcu nabyłem pierwszy motocykl, troszkę szarpał przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Zainteresowałem się tematem ale każdy przekonywał mnie ze to normalne i muszę się nauczyć jeździć. Luz niestety zaczął się pogłębiać, w końcu znalazłem chwilę czasu, podejrzewałem i miałem nadzieję że to będzie sprzęgło, niestety luz jest na zębatce zdawczej, zanim coś rozgrzebie, a zamierzałem właśnie zajrzeć pod pokrywę sprzęgła wrzucam filmik z prośbą do obeznanych w jakim miejscu może być ten luz, coś mi się wydaje że czekam mnie wymiana silnika gdyż chyba najtaniej będzie i najszybciej 😢😢😢
https://youtu.be/lJNn604B9BE


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Wto 11:05, 13 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Wto 12:12, 13 Lis 2018    Temat postu:

W sprzęgle bym szukał przyczyny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Wto 14:54, 13 Lis 2018    Temat postu:

Otworzyłem pokrywę sprzęgła, niestety luz jest gdzieś wcześniej przed sprzęgłem, jak kręcę zębatką zdawczą jak na filmiku sprzęgło anidrgnie, tzn luz jest wcześniej, kosz sprzęgłowy też ma luz, pytanie tylko czy tak ma być czy nie. Później wrzucę filmik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 18:18, 13 Lis 2018    Temat postu:

wg mnie to zupełnie normalny luz konstrukcyjny skrzyni kłowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jargus2
Motocyklista



Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Wto 18:26, 13 Lis 2018    Temat postu:

Tak jak napisał Struna .połączenia klowe trybów robią taki luz
Raczej wszystko w normie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Wto 18:52, 13 Lis 2018    Temat postu:

Troszkę mnie uspokoiliście, ale tylko troszkę 😜więc dziękuję. Strasznie to hałasuje, można posłuchać w filmiku poniżej, jakby miało się zaraz rozsypać, szarpanie jest nie do zniesienia, to raczej nie jest normalne że szarpie mi na każdym biegu i prędkości przy odejmowaniu i odkręcaniu gazu. Ja nie mam doświadczenia ale wydaje mi się ten luz poprostu bardzo duży. Wrzucę też filmik jak wygląda luz na sprzęgle.


dźwięki z wałka zdawczego

tutaj luz sprzęgła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 22:08, 13 Lis 2018    Temat postu:

Nigdy nie wpadłem na pomysł, żeby sobie samą zębatkę napędzać Smile za to z tylnym kołem w powietrzu, a i owszem i wtedy wcale nie idzie płynnie, łańcuch podskakuje itd.

A jakie masz obroty silnika jak Ci szarpie ? Bo na niskich obrotach to V-ka tak ma, nie wiem czym wcześniej jeździłeś, ale pewnie rzędówką - tam nie ma takich akcji, ale V-ka pracuje sporo inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 22:22, 13 Lis 2018    Temat postu:

Struna napisał:
wg mnie to zupełnie normalny luz konstrukcyjny skrzyni kłowej

Hej!
Troszkę zgłupiałem, z definicji wynika że: kłowa skrzynia biegów umożliwia zmianę biegów bez użycia sprzęgła.
Nigdy tego w DL-u nie próbowałem...
A to co Łukaszu pokazałeś na filmiku ze sprzęgłem, to w/g mojej wiedzy luz jest zauważalny, ale na pewno nie odpowiada za szarpnięcia, przy redukcji lub dodaniu gazu podczas przyśpieszania!
Tutaj bym się nie doszukiwał, a co do luzu na zębatce, to moja wiedza już błądzi.... Razz
Pzdr i życzę mimo wszystko sukcesów ŁUKASZU!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Wto 22:28, 13 Lis 2018    Temat postu:

Struna napisał:
Nigdy nie wpadłem na pomysł, żeby sobie samą zębatkę napędzać Smile za to z tylnym kołem w powietrzu, a i owszem i wtedy wcale nie idzie płynnie, łańcuch podskakuje itd.

A jakie masz obroty silnika jak Ci szarpie ? Bo na niskich obrotach to V-ka tak ma, nie wiem czym wcześniej jeździłeś, ale pewnie rzędówką - tam nie ma takich akcji, ale V-ka pracuje sporo inaczej.

Silnik pracuje zawsze równo, z jedynki ruszam bez problemu, postaram się sprecyzować. Kultura pracy silnika wręcz fantastyczna, mowa o szarpnięciach podczas dodawania i odejmowaniu gazu. Przykład: jadę sobie równo (nie ważne na jakim biegu gdyż na każdy tak samo) i jak puszczę manetkę gazu to występuje mocne nieprzyjemne szarpanięcie, jeżeli odejmę gazu mega mega powolutku, szarpnięcia nie ma, i powiedzmy że puściłem tą manetkę, oczywiście zwalniam sobie i jak chce przyspieszyć znowu to samo nieprzyjemne szarpanięcie, chyba że jak to już zwykłem robić, mega mega wolno dodaje gazu aż do poczucia oporu i wtedy odkrecam już normalnie. Wierzcie lub nie ale straszna to męczarnia tak jeździć, gdybym operował manetką normalnie pewnie już by się coś rozleciało od tych szarpnięć, koledzy na jesiennym zlocie widzieli to i zdecydowanie nie jest to normalne a w ich maszynach nie ma takich tragedii. Skoro ma być taki luz na wałku to ja już nie mam pojęcia, może faktycznie te sprzęgło, wierzę że ktoś pomorze, gdyż już mnie dopada depresja normalnie, tymbardziej że kiedyś te szarpnięcia były na tyle małe że nie miałem się co przejmować.

EDIT:
Zolw_Danziger napisał:

Troszkę zgłupiałem, z definicji wynika że: kłowa skrzynia biegów umożliwia zmianę biegów bez użycia sprzęgła.
Nigdy tego w DL-u nie próbowałem...
A to co Łukaszu pokazałeś na filmiku ze sprzęgłem, to w/g mojej wiedzy luz jest zauważalny, ale na pewno nie odpowiada za szarpnięcia, przy redukcji lub dodaniu gazu podczas przyśpieszania!
Tutaj bym się nie doszukiwał, a co do luzu na zębatce, to moja wiedza już błądzi.... Razz
Pzdr i życzę mimo wszystko sukcesów ŁUKASZU!

Dokładnie tak samo mi się wydaje Andrzeju z tym sprzęgłem, a ty możesz tutaj poświadczyć, że nie dramatyzuje, gdyż sam na własne oczy widziałeś mój motek jak po ścieżce Złotego Potoku mną szarpał 😜


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Wto 22:34, 13 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 22:58, 13 Lis 2018    Temat postu:

Zolw_Danziger napisał:
kłowa skrzynia biegów umożliwia zmianę biegów bez użycia sprzęgła.

A i owszem, umożliwia i da się Smile

LukaszReda napisał:
jak puszczę manetkę gazu to występuje mocne nieprzyjemne szarpanięcie
moment hamujący V-ki też jest dość specyficzny, to jest silnik na wtrysku, jak puścisz manetkę to wchodzi w tzw. cut-off, czyli całkowicie przestaje podawać paliwo, stąd jest takie właśnie tąpnięcie, z kolei jak po odpuszczeniu chcesz odkręcić manetę, to masz przeciwną sytuację, wtryski się na nowo włączają i masz znów takie szarpnięcie - to jest norma, po prostu musisz poćwiczyć pracę manetką w obie strony, lub możesz pójść dalej i zamówić ( jak już kilka osób, w tym również ja ) zmodyfikowany roll-gaz o zmiennej średnicy, która właśnie w zakresie odpuszczania i ponownego wkręcania daje łagodniejsze nawijanie/odwijanie linek.

Ja akurat wziąłem taką trzyfazową zmianę średnicy, ale z tego co wiem to chłopaki braki tylko z modyfikacją początkowej fazy.

Taki bajer
[link widoczny dla zalogowanych]

Mówisz, że jak dojdziesz do pierwszego oporu na manetce to jest lepiej - to może masz linki źle wyregulowane ( za duży luz )

To sprzęgło też może potęgować efekt, bo Ty ręką nie przykładasz za dużej siły a luz już jest dość wyraźny, przy pracującym silniku i obciążeniach to zapewne będzie jeszcze więcej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Wto 23:01, 13 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Śro 8:29, 14 Lis 2018    Temat postu:

Ten luz na zębatce no normala sprawa w DL 650 jak i 1000 tak że nie ma się czym przejmować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 9:33, 14 Lis 2018    Temat postu:

Struna napisał:

moment hamujący V-ki też jest dość specyficzny, to jest silnik na wtrysku, jak puścisz manetkę to wchodzi w tzw. cut-off, czyli całkowicie przestaje podawać paliwo, stąd jest takie właśnie tąpnięcie, z kolei jak po odpuszczeniu chcesz odkręcić manetę, to masz przeciwną sytuację, wtryski się na nowo włączają i masz znów takie szarpnięcie - to jest norma, po prostu musisz poćwiczyć pracę manetką w obie strony, lub możesz pójść dalej i zamówić ( jak już kilka osób, w tym również ja ) zmodyfikowany roll-gaz o zmiennej średnicy, która właśnie w zakresie odpuszczania i ponownego wkręcania daje łagodniejsze nawijanie/odwijanie linek.

Musisz mi uwierzyć na słowo, że jestem tego wszystkiego świadomy, ale jak pisałem odczuwalny luz mocno się pogłębił, linki mam wyregulowane prawidłowo wg. instrukcji. Na początku od razu wkurzał mnie ten luz ale był na tyle mały że uznałem iż koledzy z forum mają rację, że ten typ tak ma. Agresywne zejście z obrotów mi nie przeszkada, tylko luz, szarpnięcie które temu towarzyszy, to aż słychać jakby takie stuknięcie podwójne.

Struna napisał:

Mówisz, że jak dojdziesz do pierwszego oporu na manetce to jest lepiej - to może masz linki źle wyregulowane ( za duży luz )

Źle mnie zrozumiałeś, luzu na manetce jest mega minimalny. po prostu muszę bardzo delikatnie odkręcać manetkę co musi trawć minimum 1-2sekundy, żeby przejść łagodnie z tego luzu do chwili gdy moto zaczyna już ciągnąć i wtedy dopiero ogień na tłoki. Tak samo przy odejmowaniu gazu, muszę bardzo powoli i delikatnie odwijać i jak poczuję, że zaczyna hamować silnikiem (czyli jakby luz już minął) mogę spokojnie puscić manetkę. Teraz pomyśl jakie to jest upierdliwe przy wyjściu z zakrętu, walcze z manetką zamiast przyśpieszać jeszcze w zakręcie, a jak cierpliwości braknie to szarpnie a w złożeniu nie jest to przyjemne uczucie.
Struna napisał:

To sprzęgło też może potęgować efekt, bo Ty ręką nie przykładasz za dużej siły a luz już jest dość wyraźny, przy pracującym silniku i obciążeniach to zapewne będzie jeszcze więcej.

Może tutaj warto by poświęcić więcej uwagi, co prawda już wszystko poskręcałem i zalałem olejem, gdyż trzymam moto w blaszaku, ale jak będzie trzeba to dużo roboty nie ma żeby wyjąć i wysłać do regeneracji.
szary1977 napisał:
Ten luz na zębatce no normala sprawa w DL 650 jak i 1000 tak że nie ma się czym przejmować.

W takim razie wspaniała dla mnie informacja, a odgłosy ze skrzyni biegów na filmiku? To też normalne i słychać je np. dlatego, że wszystko chodzi bez obciążenia?

Reasumując, gdzieś jest spory luz, którego być nie powinno skoro występują takie objawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Śro 10:26, 14 Lis 2018    Temat postu:

profesorujecie się wszyscy na forum, z filmem z jutuba i opisem właściciela.
A czy nie byłoby dla wszystkich szybciej aby właściciel spotkał innego posiadacza vstroma i niech sobie sprawdzą swoje sprzęty wzajemnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 10:42, 14 Lis 2018    Temat postu:

odyniec napisał:
profesorujecie się wszyscy na forum, z filmem z jutuba i opisem właściciela.
A czy nie byłoby dla wszystkich szybciej aby właściciel spotkał innego posiadacza vstroma i niech sobie sprawdzą swoje sprzęty wzajemnie?

Profesorują ale i studiują wątek, w którym napisałem że na zlocie koledzy nie mają wątpliwości że to nie jest normalne, Żółwik z Gdańska osobiście widział jak to szarpie i również nie miał wątpliwości że to nie jest normalne, próbuję dociec co powoduje luz a nie czy jest on normalny. Nie wiem co mam jeszcze napisać żeby przekonać, że luz występuje a nie, że go sobie wymyśliłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Śro 11:35, 14 Lis 2018    Temat postu:

może się któryś kieł zerwał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 12:58, 14 Lis 2018    Temat postu:

Mam do was prośbę, żebym mógł całkowicie wyeliminować luz na wałku i szukać dalej. Proszę posiadaczy DL650 o mały test. Wrzucamy 2 bieg, siadamy na moto, silnik wyłączony, przepychamy motocykl do oporu do przodu i następnie do oporu do tyłu i mierzymy ile cm motocykl się w ten sposób przekulał. Dziękuję z góry jeżeli ktoś poświęci swój czas na ten teścik. Pozwoli mi to określić czy luz jest faktycznie jak należy jak wygląda z filmiku, iż jest ok a może się okazać że luz jest dwa razy większy. [/u]

Odyniec Twoja wypowiedź dała mi do myślenia, choć teraz ciężko się z kimś spotkać z racji na pogodę więc nieco Twoją podpowiedź zmodyfikowałem do postaci jak powyżej Wink.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Śro 13:01, 14 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiewior
Motocyklista



Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 479
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WOT

PostWysłany: Śro 16:06, 14 Lis 2018    Temat postu: Re: Luz na przeniesieniu napędu (zębatki zdawczej)

LukaszReda napisał:
W czerwcu nabyłem pierwszy motocykl, troszkę szarpał przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Zainteresowałem się tematem ale każdy przekonywał mnie ze to normalne i muszę się nauczyć jeździć. Luz niestety zaczął się pogłębiać, w końcu znalazłem chwilę czasu, podejrzewałem i miałem nadzieję że to będzie sprzęgło, niestety luz jest na zębatce zdawczej, zanim coś rozgrzebie, a zamierzałem właśnie zajrzeć pod pokrywę sprzęgła wrzucam filmik z prośbą do obeznanych w jakim miejscu może być ten luz, coś mi się wydaje że czekam mnie wymiana silnika gdyż chyba najtaniej będzie i najszybciej 😢😢😢
https://youtu.be/lJNn604B9BE

Hej Łukasz!
to szarpanie masz tylko w czasie jazdy, czy np. przy wrzucaniu 1 biegu też Cię zrzuca z maszyny?
Po zakupie mojej suki też mi szarpało przy wolnych obrotach, czyli wtedy gdy łańcuch nie był napięty no i największy stuk kiedy wrzucałem 1.
Okazało się że gumy na zabieraku w tylnym kole były tak powybijane, że latały jak mój brat za robotą hehe.
Po wymianie problem zniknął.
A ten Twój luz na wałku wydaje się być normalny, łożysko na wałku też raczej dobre bo inaczej wyrzygałoby olej przez uszczelniacz pod zębatką.
To tyle z moich przemyśleń. pozdro!!!

Jakby co to kupowałem w MaxMoto:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiewior dnia Śro 16:28, 14 Lis 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 17:03, 14 Lis 2018    Temat postu: Re: Luz na przeniesieniu napędu (zębatki zdawczej)

wiewior napisał:
LukaszReda napisał:
W czerwcu nabyłem pierwszy motocykl, troszkę szarpał przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Zainteresowałem się tematem ale każdy przekonywał mnie ze to normalne i muszę się nauczyć jeździć. Luz niestety zaczął się pogłębiać, w końcu znalazłem chwilę czasu, podejrzewałem i miałem nadzieję że to będzie sprzęgło, niestety luz jest na zębatce zdawczej, zanim coś rozgrzebie, a zamierzałem właśnie zajrzeć pod pokrywę sprzęgła wrzucam filmik z prośbą do obeznanych w jakim miejscu może być ten luz, coś mi się wydaje że czekam mnie wymiana silnika gdyż chyba najtaniej będzie i najszybciej 😢😢😢
https://youtu.be/lJNn604B9BE

Hej Łukasz!
to szarpanie masz tylko w czasie jazdy, czy np. przy wrzucaniu 1 biegu też Cię zrzuca z maszyny?
Po zakupie mojej suki też mi szarpało przy wolnych obrotach, czyli wtedy gdy łańcuch nie był napięty no i największy stuk kiedy wrzucałem 1.
Okazało się że gumy na zabieraku w tylnym kole były tak powybijane, że latały jak mój brat za robotą hehe.
Po wymianie problem zniknął.
A ten Twój luz na wałku wydaje się być normalny, łożysko na wałku też raczej dobre bo inaczej wyrzygałoby olej przez uszczelniacz pod zębatką.
To tyle z moich przemyśleń. pozdro!!!

Jakby co to kupowałem w MaxMoto:
[link widoczny dla zalogowanych]

Gumy na zabieraku są jak nowe, jedynka wchodzi jak masełko i przy ruszaniu z jedynki nic nie szarpie, tylko jak w powyższych postach. Nawet jak jadę na 6biegu 120km/h i puszczę manetkę i jak spowrotem odkręcam też.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiewior
Motocyklista



Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 479
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WOT

PostWysłany: Śro 17:10, 14 Lis 2018    Temat postu: Re: Luz na przeniesieniu napędu (zębatki zdawczej)

LukaszReda napisał:

Gumy na zabieraku są jak nowe, jedynka wchodzi jak masełko i przy ruszaniu z jedynki nic nie szarpie, tylko jak w powyższych postach. Nawet jak jadę na 6biegu 120km/h i puszczę manetkę i jak spowrotem odkręcam też.


No to qźwa nie mam pomysłu Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 17:32, 14 Lis 2018    Temat postu: Re: Luz na przeniesieniu napędu (zębatki zdawczej)

wiewior napisał:

No to qźwa nie mam pomysłu Sad

Ja się jeszcze zastanawiam nad tym koszem sprzęgłowym, luz jest niewielki ale jednak występuje, zastanawiam się czy możliwe jest żeby powodował aż tak mocne szarpanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Śro 17:38, 14 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekkaw
A1



Dołączył: 06 Wrz 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chełm

PostWysłany: Śro 17:45, 14 Lis 2018    Temat postu:

Może to błędne co napiszę ale wydaje mi się że kolega to zębatkę przednią ma zjedzoną a co za tym idzie może i cały napęd. Warto by to wyeliminować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 18:36, 14 Lis 2018    Temat postu:

darekkaw napisał:
Może to błędne co napiszę ale wydaje mi się że kolega to zębatkę przednią ma zjedzoną a co za tym idzie może i cały napęd. Warto by to wyeliminować.

Łańcuch jest jak nowy, sprawdzony na całej długości, nawet nie w połowie naciągu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 21:29, 14 Lis 2018    Temat postu:

darekkaw napisał:
Może to błędne co napiszę ale wydaje mi się że kolega to zębatkę przednią ma zjedzoną a co za tym idzie może i cały napęd. Warto by to wyeliminować.

Nie wiem skąd to wywnioskowałeś, ale ta zębatka zdawcza ma znikome ślady zużycia!
A łańcuch widziałem nie dawno, świeżutki, no miód malina!
A potwierdzam co właściciel powyżej napisał, jest luz, jest on nie naturalny , za duży, i w trakcie jazdy zwłaszcza na biegach średnich, słychać i widać jak się męczy kierownik...???!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Śro 22:50, 14 Lis 2018    Temat postu:

Zolw_Danziger napisał:
Nie wiem skąd to wywnioskowałeś, ale ta zębatka zdawcza ma znikome ślady zużycia!

Według mnie to co widzę na filmiku to ta zębatka jest do wymiany a do tego to ją ktoś obrucił bo ma zęby wykrzywione w drugą stronę. A trzaski mogą być z kosza sprzęgłowego, ręką minimalny luz jest wyczuwalny a moc robi swoje. Kosz sprzęgłowy lepiej ocenisz jak go masz wymontowany bo możesz mieć luz nie tylko obrotowy ale i na boki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Śro 22:55, 14 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Czw 7:29, 15 Lis 2018    Temat postu:

Panowie a więc po kolei:
Może to być kosz sprzęgłowy,
Zębatka zdawcza,
napęd,
gumy wybieraka.


Nie wiem jak sprawdzić wszystkie z nich.
Ale na łańcuch jest jeden sprawdzony sposób.
Bo może wyglądać jak barbie, ale....
Bierzemy suwmiarkę i mierzymy luz między ogniwami. Nie w jednym miejscu, tylko co najmniej w kilku miejscach na jego obwodzie.
Nierównomiernie zużyty łańcuch może powodować wiele problemów.
I proszę się nie sugerować w którym miejscu jest naciąg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Czw 9:40, 15 Lis 2018    Temat postu:

szary1977 napisał:

Według mnie to co widzę na filmiku to ta zębatka jest do wymiany a do tego to ją ktoś obrucił bo ma zęby wykrzywione w drugą stronę. A trzaski mogą być z kosza sprzęgłowego, ręką minimalny luz jest wyczuwalny a moc robi swoje. Kosz sprzęgłowy lepiej ocenisz jak go masz wymontowany bo możesz mieć luz nie tylko obrotowy ale i na boki.

Zębatka zdawcza faktycznie jest już ciut Zjechana, choć nie jest to jeszcze stan agonalny nie zaszkodzi wymienić, powiadasz że ktoś ją obrócił, raczej nie, według mojego rozumowania zęby są wyżłobione tam gdzie łańcuch na nie naciska czyż nie?

Trzaski na 100% pochodzą ze skrzyni, z bliska dokładnie to słychać, na filmiku kosz też słychać na neutralu i niższych biegach, od 4ki do góry na filmiku były jakby większe wibracje i słychać te trzaski. Filmik zaczyna się od 6tki i później zmiana biegów jest w dół.

odyniec napisał:
Panowie a więc po kolei:
Może to być kosz sprzęgłowy,
Zębatka zdawcza,
napęd,
gumy wybieraka.


Nie wiem jak sprawdzić wszystkie z nich.
Ale na łańcuch jest jeden sprawdzony sposób.
Bo może wyglądać jak barbie, ale....
Bierzemy suwmiarkę i mierzymy luz między ogniwami. Nie w jednym miejscu, tylko co najmniej w kilku miejscach na jego obwodzie.
Nierównomiernie zużyty łańcuch może powodować wiele problemów.
I proszę się nie sugerować w którym miejscu jest naciąg.


Zębatkę fajnie by było wymienić to fakt ale widziałem bardziej zdarte i nie było problemu, dopóki łańcuch przez nią nie przeskoczy, nie powinna powodować żadnych negatywnych skutków.

Łańcuch sprawdzam często, jak i tym razem, zero luzu, pomierze jeszcze dzisiaj suwmiarką.

Gumy zabieraka sprawdzałem przy okazji wymiany łożysk w kołach w zeszłym tygodniu, pięknie ciasno wszytsko spasowane, nie ma mowy o najmniejszym luzie.

Pozostaje jeszcze kwestia kosza sprzęgłowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 9:47, 15 Lis 2018    Temat postu:

LukaszReda napisał:

Łańcuch sprawdzam często, jak i tym razem, zero luzu

Jak to zero luzu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Czw 10:01, 15 Lis 2018    Temat postu:

Struna napisał:

Jak to zero luzu?

Strunka, sprawdzam pod względem zużycia a nie naciągu, w sensie nie jest wyciągnięty, ciasno siedzi na zębatce zbiorczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Czw 11:26, 15 Lis 2018    Temat postu:

Na filmie widzę że zęby w górnej części zębatki są przekrzywione w lewą stronę a jak by były przeciągnięte to muszą być w prawo a nie w lewo. Już nie raz widziałem taki myk robiony przez amatorów którzy twierdzą że w ten sposób zęby będą się wyginać w drugą stronę i zaoszczędzą pare groszy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Czw 11:28, 15 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Czw 11:47, 15 Lis 2018    Temat postu:

szary1977 napisał:
Na filmie widzę że zęby w górnej części zębatki są przekrzywione w lewą stronę a jak by były przeciągnięte to muszą być w prawo a nie w lewo. Już nie raz widziałem taki myk robiony przez amatorów którzy twierdzą że w ten sposób zęby będą się wyginać w drugą stronę i zaoszczędzą pare groszy.

Tak się zużywają zębatki, łańcuch zjada zębatkę tam gdzie jest z nim styk, a ty piszesz jakby zęby zębatki miały się wyginać prze napór łańcucha, tak może się dziać przy skrajnie zjechanych zębach, mam w domu fakturę kiedy zestaw został zamontowany, ale z tego co pamiętam był wymieniamy przy 42000mil czyli ok 13-14tys w przeliczeniu na km wg aktualnego przebiegu. W tym 6tyś nakręciłem ja. Gdy kupowałem moto czyscilem zębatkę zdawczą i była jak nowa. Nie ma mowy o tym co piszesz, iż ktoś ją przełożył o czym pisze juz 2 lub 3 raz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 11:58, 15 Lis 2018    Temat postu:

Miałeś taki luz od początku jak moto kupiłeś, czy się sukcesywnie pogarszało ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAREK WASNIEWSKI
A1



Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Czw 13:20, 15 Lis 2018    Temat postu:

Niezły ubaw. 😁👍

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Czw 13:26, 15 Lis 2018    Temat postu:

MAREK WASNIEWSKI napisał:
Niezły ubaw. 😁👍

Powiedz gdzie, też chętnie się pośmiejemy.....



Struna tak jak napisałem już powyżej odczuwalne szarpanie znacznie się pogłębiło, ale odczuwalne było od początku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Czw 13:27, 15 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 13:36, 15 Lis 2018    Temat postu:

Jeśli nie było to pogorszenie na zasadzie - coś jebło i nagle się zrobiło grubo gorzej ( czyli można by się spodziewać, że coś się urwało/złamało ) to ja bym się ku koszy sprzęgła skłaniał, bo tam luz może się stopniowo powiększać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Czw 13:40, 15 Lis 2018    Temat postu:

Struna napisał:
Jeśli nie było to pogorszenie na zasadzie - coś jebło i nagle się zrobiło grubo gorzej ( czyli można by się spodziewać, że coś się urwało/złamało ) to ja bym się ku koszy sprzęgła skłaniał, bo tam luz może się stopniowo powiększać.

Dziękuję za sugestię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 19:55, 15 Lis 2018    Temat postu:

szary1977 napisał:
Zolw_Danziger napisał:
Nie wiem skąd to wywnioskowałeś, ale ta zębatka zdawcza ma znikome ślady zużycia!

Według mnie to co widzę na filmiku to ta zębatka jest do wymiany a do tego to ją ktoś obrucił bo ma zęby wykrzywione w drugą stronę. A trzaski mogą być z kosza sprzęgłowego, ręką minimalny luz jest wyczuwalny a moc robi swoje. Kosz sprzęgłowy lepiej ocenisz jak go masz wymontowany bo możesz mieć luz nie tylko obrotowy ale i na boki.

Hej Szary!!!
nie zgodzę się z Tobą w 99%, zębatka Łukasza ma się jeszcze dobrze, można na niej przejechać około 6-8 tyś. km czyli taki mały sezon, to po primo!
A po due, bez żadnego chwalenia, miałem już tyle motocykli na swym "stole montażowym", że sam nie wierzę co tu czytam, a Ty Nam tu piszesz, że zębatka zdawcza został zdjęta i obrócona tak aby można było co najmniej jeszcze raz tyle na niej pośmigać...BARDZIEJ TOTALNEJ BZDURY NIGDY JESZCZE NIE CZYTAŁEM, a w mej karierze nigdy się z tym nie spotkałem, aby obrócić zębatkę i próbować nagiąć zęby w przeciwną stronę=BZDURA!!!!
A na ten przykład wstawiam zdjęcie, bo specjalnie pojechałem do garażyku, zdemontowałem co trzeba i zrobiłem zdjęcia:

i drugie pokazowe

Przyjrzyj się dokładnie ułożeniu zębów na zębatce i porównaj z tymi z pierwszego filmu Łukasza!
Ja osobiście tę zębatkę zdawczą zamontowałem w lipcu 2017r. i uwierz mi przejechałem już na niej ponad 14-16 tyś. km!!!!
A co do luzu samej zębatki (główny zainteresowany o tym już wie) mam podobny luz jak przekręcałem na sucho na 2,3,4,5 oraz 6-tym biegu!
Nie tu trzeba szukać przyczyny szarpania podczas użycia manetki przy jej uzyciu, a w skrzyni biegów!
W/g mej wiedzy, może to być łożysko/ka na wałku głównym!
To tyle...
A tu jeszcze filmik (pierwszy raz w życiu tego dokonuje): pierwsze 4 sekundy to dywan mnie się zaplątał pod nogami Wink
https://youtu.be/EQzS-OIzwS4


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Czw 20:12, 15 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 20:07, 15 Lis 2018    Temat postu:

żòłw
Może nie wiesz, ale używanie WIELKICH liter jest w netykiecie równoważne krzyczeniu w rozmowie w realu. Chyba zupełnie w tym wątku nie ma takiej potrzeby, wystarczą zdjęcia i zwyczajne wyjaśnienia, nawet jak ktoś napisał "bzdurę". LWG! (...to jest skrót więc nie jest krzykiem 😎)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Czw 20:24, 15 Lis 2018    Temat postu:

Dziękuję Andrzeju za poświęcony czas, dziękuję wszystkim. Osobiście stawiam że to będzie luz na wałku głównym lub kosz sprzęgłowy 80%/20%. Choć ten kosz to raczej bardziej z nadzieji niż objawów, ponieważ słychać stuki jak na filmiku na 99% ze skrzyni Sad. Dam znać jak zdiagnozuję na 100% oraz jak już się z tym uporam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 20:32, 15 Lis 2018    Temat postu:

Mag ok ja kapiszi!
A Szary, wcale na Ciebie nie krzyczę, jeszcze na tyle się nie znamy Wink
a jedynie podkreślałem (próbowałem w każdym bądź razie) rzeczy, z którymi po prostu się nie zgadzam, w/g mej wiedzy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrok31337
A1



Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 11:47, 19 Lis 2018    Temat postu:

U mojej żony w hornecie takie objawy miała jak łańcuch był nierównomiernie wyciągnięty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pon 13:19, 19 Lis 2018    Temat postu:

mrok31337 napisał:
U mojej żony w hornecie takie objawy miała jak łańcuch był nierównomiernie wyciągnięty.
też mi to chodziło po głowie, dlatego poradziłem z suwmiarką sprawdzić łańcuch po kilka ogniw w 4-5 miejscach. Dokładnie tak jak zaleca instrukcja obsługi motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrok31337
A1



Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 14:03, 19 Lis 2018    Temat postu:

Ja nawet nie sprawdzałem suwmiarką. Łańcuch miał dobry luz, a po przetoczeniu motocykla o pół metra nagle zero luzu, sztywny. Po wymianie zestawu wsio ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pon 15:27, 19 Lis 2018    Temat postu:

Niestety, ale łańcuch mam praktycznie jak nowy, 😢 mierzyłłem suwmiarką na całej długości, po 3ogniwa, po zamierzeniu pierwszych 3ogniw, zablokowałem suwmiarke i praktycznie dookoła idealnie równy jest, poza jednym pomiarem ok 0,6mm różnicy.

Te szarpniecia słychać więc to jest 99% skrzynia 😢, cóż mam pisać, jestem załamany, najtaniej będzie wymienić silnik, tylko taki wydatek kompletnie nie jestem w stanie wpisać w domowy budżet. 3majcie się, ja idę się powiesić....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pon 17:25, 19 Lis 2018    Temat postu:

nie panikuj na wyrost, to może być jakaś pierdoła - tylko trzeba zdiagnozować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pon 17:44, 19 Lis 2018    Temat postu:

Struna napisał:
nie panikuj na wyrost, to może być jakaś pierdoła - tylko trzeba zdiagnozować.


Wszystko sprawdzone, prócz skrzyni, te chrobotanie od początku mi podpowiadało, że to skrzynia, tylko właśnie nie chciałem panikować na wyrost.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pon 17:53, 19 Lis 2018    Temat postu:

Nawet jeśli, to przecież zapewne da się to zrobić bez wymiany silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pon 18:06, 19 Lis 2018    Temat postu:

Struna napisał:
Nawet jeśli, to przecież zapewne da się to zrobić bez wymiany silnika.
Oczywiście, tylko koszty wcale nie mniejsze, w takim razie pytanie czy warto?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pon 18:08, 19 Lis 2018    Temat postu:

Za dobry ( ale faktycznie dobry ) silnik z pewnością będzie trzeba położyć więcej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 20:07, 19 Lis 2018    Temat postu:

Łukaszu!!!
Ty absolutnie żadnego sznura ze swej "służbowej" łajby nie bierz...
Od tej pory codziennie rano i wieczorem meldować się jak należy, hihhih Panie Starszy Bosmanie!!!
Hej Brachu nie poddawaj się, może Ciebie ze "sztuką" umówić do lekarza czyli Matiego speca od bolączek różnej maści chorób motocyklowych, serio, serio!
Albo sam go rozbierzesz, albo razem... albo idzie na stół operacyjny!
Musi być jakieś wyjście z tej sytuacji!
Trzym się Twisted Evil Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pią 18:46, 23 Lis 2018    Temat postu:

Sprawa wygląda następująco, przeanalizowałem wszystko od początku oraz jeszcze raz postanowiłem wszystko ostatecznie sprawdzić, mój problem pogłębił się przez błędne myślenie, że linka gazu być może jest za luźna i zbyt mocno ją naciągnąłem. Ustawiłem luz na manetce ok 2-3mm, efekt, teraz jest o niebo lepiej, gdy umiejętnie operuję gazem, to nic absolutnie nie szarpie, jak np. puszczę gwałtownie manetkę wyczuwalne jest niewielkie szarpnięcie, czy raczej tąpnięcie. Reasumując jak chcę żeby szarpnęło to nie ma problemu żeby tak było, jak nie chcę to spokojnie da się operować manetką by nie odczuwać szarpnięć. Najbardziej cieszy iż przy wyjściu w zakrętu jak chcę dodać gazu nie ma żadnego problemu w sensie szarpnięcia. Na pewno mam do regeneracji kosz sprzęgłowy, słychać ten kosz wyraźnie i jak sami widzieliście jest lekki luz na koszu zewnętrznym . Jeżeli to ten luz jest odczuwalny, to zbyt mały luz na manetce rollgazu na pewno go potęgował i to do tego stopnia, że szlag mnie trafiał.
Dziękuję wszystkim za pomoc, problem uważam za rozwiązany, jeszcze dam znać po zregenerowaniu kosza czy będzie jeszcze bardziej że tak powiem komfortowo, bo jednak coś tam jeszcze nie halo Wink. Pozdrawiam i do zobaczenia na zlocie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin