Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Miękkie przednie hamulce

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 8:01, 04 Kwi 2017    Temat postu: Miękkie przednie hamulce

Hej wszystkim. Poczytałem trochę na forum ale nie znalazłem dokładnie tego czego szukam. Sprawa ma się tak, w zeszłym roku we wrześniu wymieniałem klocki z przodu. Odpowietrzyłem w tradycyjny sposób i wszystko wydawało się ok. Klamka jednak była zbyt miękka. Przy mocniejszym naciśnięciu ściskało palce pod klamką. Po podpompowaniu było trochę lepiej. Klamka ustawiona jest na 7 ... W jednym zacisku poczyściłem tłoczki bo był syf a drugi zostawiłem w spokoju. No i tak przejeździłem do października. Później moto stało w garażu. Przy przejażdżce w lutym hamulce nagle zrobiły się mega sztywne, wystarczyło lekko dotknąć klamki a już zaczynały hamować - super, trochę tak pojeździłem. Niestety od kilku dni znowu klamka stała się miękka, więc wczoraj przepchnąłem płyn hamulcowy przez odpowietrznik - co prawda nie dużo...ale nic to nie zmieniło. Myślałem, że może jest gdzieś bąbelek powietrza, który się ruszył i stąd takie zmiany. Płyn hamulcowy oczywiście też był wymieniany. Skupiłem się trochę na temperaturze, może to przypadek, ale w końcu zimą były dobre hamulce a jak jest cieplej to nie, myślicie że może to mieć związek np. z przewodami ? Zimą sztywne i dobrze działały a przy miękkiej gumie za bardzo się rozszerzają ? Generalnie chyba czeka mnie znowu rozebranie zacisków, porządne przepchnięcie sporej ilości płynu przez odpowietrzniki i wtedy zobaczymy czy coś to dało. Płyn nigdzie nie ucieka. Macie jakieś pomysły ? Aha i jeszcze jedno. Zauważyliście czy przy hamowaniu w zbiorniczku ubywa Wam trochę płynu a po odpuszczeniu wraca do normy ? Wcześniej nie zwracałem na to uwagi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Wto 8:31, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Zapowietrzony układ na 100 %.
Załóż zaworek zwrotny na odpowietrznik i dolewając do zbiorniczka płynu, przepompuj tak z 2, 3 zbiorniczki.
Płyn złapany z zaworka można wykorzystać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 9:04, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Dzięki za odp. Tak podejrzewałem, żeby jeszcze nie odpuszczać z tym odpowietrzaniem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Wto 9:08, 04 Kwi 2017    Temat postu:

A jak była zrobiona wymiana ?
Krok po kroku ..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 9:38, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Klocki w 1 zacisku wyciągnąłem, wsunąłem tłoczki i już a w 2 zacisku, zacisnalem wężyk żeby nie zleciał płyn, wysunalem tłoczki i je poczyściłem. Gumki były ok. Dałem lekko smaru na tłoczki i złożyłem z powrotem. Odpowietrzylem tradycyjnie. Tutaj nie powinno być żadnych błędów, ewentualnie mogło się coś wydarzyć w tym zacisku, którego nie czyścilem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Wto 9:42, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Spuściłeś płyn, a następnie Wlałeś nowy, czy nowym Wypchnąłeś ten stary ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 9:50, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Nowym wypchnalem stary. Dolewalem żeby nie zapowietrzyc pompy...Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Wto 9:59, 04 Kwi 2017    Temat postu:

A to ok.
O to mi właśnie chodziło.
Czyli nie jest źle, trzeba tylko pompować klamką, mieć cierpliwość i kilka browarów.
W końcu musi się odpowietrzyć.
Powodzenia !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 10:02, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Hehe spoko, dzięki Wink Dam znać czy się udało !!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 550
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 17:29, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Jak mogę się wtrącić to spróbuj najpierw grawitacyjnie tzn odkręć odpowietrznik i poczekaj aż płyn sam popłynie. Następnie przepompuj tradycyjnie. Zbiorniczek cały czas pełny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 19:55, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Jasne, że możesz Wink Im więcej głów tym lepiej. Jestem po odpowietrzaniu. Wstrzykiwałem strzykawką od dołu przez przewiercone odpowietrzniki. Odsysałem płyn pod ciśnieniem takim urządzonkiem. Odkręciłem zaciski i poruszając nimi wstrzykiwałem ze strzykawki płyn do środka, po czym dokręciłem przewód hamulcowy. Na końcu jeszcze odpowietrzałem tradycyjnie...Efekt ? Jest lepiej, to na pewno, ładnie hamuje i łapie w połowie już ale nie jest nadal sztywna klamka, ustawienia nic nie dają. Ogólnie jestem zadowolony ale to nie jest chyba tak jak powinno być. Wspomnę, że łącznie poszło kilkanaście uzupełnionych zbiorniczków Very Happy Albo jakiś ciężki bąbel, albo to coś innego :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 550
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:06, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Jeżeli wymieniałeś tylko klocki na stare tarcze a tarcze mają nierówności to hamulec będzie gumowaty aż się nowy klocek nie ułoży do nierówności tarczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 22:05, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Tarcze wydają się proste i nie mają rantów nawet. Wydaje mi się, że hamulec jest taki jaki był jak kupowałem ale przy regulacji klamki powinno się coś zmieniać ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Śro 5:14, 05 Kwi 2017    Temat postu:

V Stromy maja taki lekko miękki hamulec.
Ten typ tak ma niestety.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Śro 6:10, 05 Kwi 2017    Temat postu:

Aha, no to spoko, dzięki. Miałem pisać, że porównam sobie na zlocie jak się uda przybyć Smile Niby człowiek jeździ tym Moto już 2 lata ale póki nic się nie działo, to nawet nie zwracałem na to uwagi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 5:54, 02 Maj 2017    Temat postu:

No i niestety temat powrócił...znowu klamkę można zacisnąć do samego końca. Chcę wymienić przewody i rozebrać zaciski. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pompa sucha. Dziwne jest to wahanie się poziomu płynu w zbiorniczku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Turek
A



Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 21:49, 09 Maj 2017    Temat postu:

Zaciski wyczyszczone, przewody zmienione na przewody w oplocie. Zakupiłem je tutaj " [link widoczny dla zalogowanych] " Fajne podejście do klienta i pomoc w wyborze. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, hamulce się zdecydowanie poprawiły, klamka łapie wyżej. Tak więc mam nadzieję, że temat już nie powróci Wink

Kilka fotek Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin