VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Nadbieg - O/D
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nadbieg - O/D
PostWysłany: Nie 19:15, 26 Kwi 2015
airex
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Podczas ostatniej jazdy zauważyłem ,że kontrolka "O/D" wyświetla się przy zapięciu trzeciego lub czwartego biegu . Na 6-tce kontrolka nadbiegu zapala się od czasu do czasu jak jej się zechce .
Może to i nie jest zbyt duży problem , ale jednak przeszkadza.
Dodam tylko ,ze usterka pokazuje się zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.
Czy ktoś miał podobny problem ?
Jak to można naprawić ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:52, 27 Kwi 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Pewnie masz rozklekotany kosz sprzęgłowy. Miałem takie same objawy jak Ty, po regeneracji wszystko wróciło do normy. Gdzieś na vstrom.info rzucił mi się w oczy podobny temat i tam też pomogła regeneracja/wymiana kosza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:54, 27 Kwi 2015
airex
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Dzięki z podpowiedź .Powiem szczerze ,ze fajna ta stronka . Poczytałem i rzeczywiście poruszają tam dwa problemy .Rozklekotany kosz sprzęgłowy lub uszkodzony czujnik biegu . Mam pytanie , czy ten czujnik biegu , lub niektórzy używają nazwy "czujnik OD " to to samo co czujnik luzu ?
Czy ktoś wie o jakiej kwocie rozmawiamy mówiąc o regeneracji lub wymianie kosza ?
Może jakieś sprawdzone warsztaty z zachodniopomorskiego ?
Pewnie jest o tym na forum , to idę szukać .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:50, 27 Kwi 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Regenerację kosza robiłem u Michała Szramy. Istnieje nawet odpowiedni temat - tam dowiesz się co i jak. Czujnik biegu masz w pokrywie zębatki zdawczej. Możesz spróbować go wyczyścić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:43, 28 Kwi 2015
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Otzi.... w pokrywie zebatki masz czujnik predosci...

Miganie O/D to prawdopodobnie zasyfiony czujnik ktory jest przy dzwigni zmiany biegu (pod deklem).

Rozklekotany kosz sprzeglowy to odrebna sprawa, a juz na pewno nie ma nic wspolnego z kontrolka OD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:35, 28 Kwi 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Co do czujnika racja, mój błąd. Natomiast nie zgadzam się, że kosz to odrębna sprawa. Czujnik nie był dotykany a po regeneracji kosza problem zniknął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:14, 28 Kwi 2015
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





jezeli Szrama rozbieral sprzeglo to i mimowolnie mogl poszarpac sie z kablami czujnika, co moglo niejako pomoc.

Jezeli jednak twierdzisz inaczej to wytlumacz mi i innym ten zwiazek to jako mechanik moze sie czegos nowego naucze, ale nie na zasadzie ''slyszalem...'' tylko konkrety

i nie to zebym byl zlosliwy wobec Ciebie, ale jedynie ciekawy tej teorii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:19, 28 Kwi 2015
airex
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





To dopisze kolejny wątek tej historii .
Nie wytrzymałem. Kosz sprzęgłowy to za dużo jak na te chwile dla mnie , ale wyczyszczenie czujników to chyba ogarnę . Udałem się więc do garażu
Rzeczywiście pod deklem była katastrofa . Tak więc benzynka , pędzelek i po 15 min wszystko czyste .
Najważniejsze ,że przyniosło to efekt i O/D działa jak należy .Co prawda testowałem tylko na postoju (pogoda niestety nie rozpieszcza ) , ale jak trochę pośmigam to za kilka dni dam znać co i jak .

Prawdopodobnie przyczyną tego ,że czujnik był brudny było to ,że uszczelka która znajduje się pod tym czujnikiem jest troszkę do wymiany . Może ktoś wie jak nazywa się ta części i gdzie tego szukać ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:21, 28 Kwi 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie przekonuję na siłę. Nie znam się, nie jestem mechanikiem. Napisałem wyłącznie na podstawie mojego przypadku co spowodowało usunięcie usterki. Być może GPS też był ruszany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:56, 29 Kwi 2015
lucek79
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 309
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





U mnie kontrolka O/D też wariuje i czasem załącza się na 4 biegu. Czujnik był czyszczony, była też regeneracja kosza u Michała Szramy. Nic nie pomogło. Nie przeszkadza to za bardzo więc na razie to zostawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:57, 20 Cze 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Pytanie w temacie demontażu dekla zębatki (w celu wyczyszczenia komory) - dekiel demontować w całości z siłownikiem sprzęgła i czujnikiem luzu, czy wpierw zdemontować z dekla te podzespoły? Czy nie grozi to wyciekiem płynu hydraulicznego z obwodu siłownika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 7:07, 21 Cze 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Vater napisał:
Pytanie w temacie demontażu dekla zębatki (w celu wyczyszczenia komory) - dekiel demontować w całości z siłownikiem sprzęgła i czujnikiem luzu, czy wpierw zdemontować z dekla te podzespoły? Czy nie grozi to wyciekiem płynu hydraulicznego z obwodu siłownika?


Czujnik luzu można odkręcić bo będzie łatwiej wyczyścić całą pokrywkę np. poza moto, ale nie potrzeba.
Jak nie odkręcisz siłownika to nie zdejmiesz pokrywki więc siłownik musisz . Jeśli przypadkowo nie naciśniesz klamki od sprzęgła to wycieku płynu nie będzie - można na wszelki wypadek opaską elektrotechniczną ( trytytką ) ściągnąć go sobie aby cały czas był na miejscu to wtedy na pewno będziesz spokojniej sobie czyścił i nie zastanawiał się czy jednak płyn nie wycieknie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:50, 22 Cze 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Znalazłem w starszych postach teorię, iż bezpośredni wpływ na wycieki z siłownika sprzęgła ma używanie automatycznych olejarek - olej uszkadzający uszczelnienie tłoczka. Prawda to, czy zabobon?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vater dnia Pon 7:51, 22 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:37, 22 Cze 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Jako, że brak odzewu, sam znalazłem odpowiedź - ta teoria to wierutna bzdura ! Szkoda tylko, że zrodzona w głowach naszych forumowiczów Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:19, 11 Lip 2015
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Skoro w silowniku do uszczelnienia uzywa sie gumek, to musza byc olejo odporne, wiec na pewno olej z olejarki im nie zaszkodzi.
Padanie silownika to poniekat wada fabryczna tego modelu.
Proste rozwiazanie to kawalek wezyka gumowego zalozyc na popychacz i wtedy syf z lancucha nie bedzie sie pchal do silownika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nadbieg - O/D
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin