VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Pali olej :(
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Pali olej :(
PostWysłany: Wto 17:28, 04 Cze 2013
slaveq
A2

 
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza





Hej,

właśnie po długiej przerwie zimowej odkopałem mojego DL'a. Jeszcze przed zimą zmieniłem mu olej i chyba niefortunnie, z Castrola 10w50 na Motula 10w40. Po przejechaniu 150 km łyknął mi jakieś 100 ml (+/-). Oddałem do mechanika i faktycznie ten stwierdził, że widać lekko niebieskawy dym przy wysokich obrotach + czuć zapach oleju. Teraz nie wiem, czy to wina mojej zmiany, czy może po prostu silnik zaczyna szwankować. Motocykl kupiłem dwa sezony temu i teraz teoretycznie ma przejechane 36k (ale głowy nie dam bo sprowadzony). Poza tym, nie ma objawów jakichś nieszczelności, sporadycznie zdarzy się problem, że na zimnym silniku muszę mu dodać trochę gazu, żeby odpalił. Trochę mnie to martwi, bo boję się że silnik pójdzie do remontu Sad, a może wystarczy tylko zmiana oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:07, 04 Cze 2013
mariuszu
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrowiec Św.





Nie mam dużej wiedzy o mechanice naszych motocykli ale ja osobiście na Twoim miejscu zrobiłbym dolewkę do właściwego stanu i obserwował co dalej - ten ubytek oleju o którym piszesz to może efekt złego sprawdzenia stanu po wymianie... Co do uruchamiania na zimnym silniku - przyczyn może być klika np. świece i pozostałe elementy które powinny być sprawdzone/wymienione przy określonym przebiegu - generalnie według mnie potrzebny jest gruntowny przegląd jeśli takowy nie był robiony. Tak jak wcześniej zaznaczyłem nie jestem ekspertem więc to tylko moje sugestie.
P.S. W moim DL 1000 2002r. przy przebiegu 42000 (teoretycznie) zmieniłem olej z Castrol na Motul i nie było problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:11, 04 Cze 2013
slaveq
A2

 
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza





Przegląd motocykla był robiony naprawdę poważny, w zeszłym roku zrobiłem świece, filtry powietrza + oleju, regulację zaworów, w tym roku też poprosiłem mechanika o taką wymianę i zobaczymy. Doleję i będę obserwował jeśli nic nie pomoże to pewnie remont silnika Sad.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:34, 04 Cze 2013
mariuszu
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrowiec Św.





Potrzebna opinia znających się w temacie - pewno się pojawi Idea
slaveq lewa do góry Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:40, 04 Cze 2013
radekbrt
A

 
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





odpalałeś go po wymianie? Może poprostu po wymianie filtr był pusty, odpaliłeś motka, poszedł olej do filtra i stan się obniżył. Normalna sprawa. Dolej i obserwuj. Jak Castrola Ci nie brał to tym bardziej nie powinien Motula. Ja raz z ciekawości zmieniłem na Castrola i przerażały mnie ilości dolewek. Wróciłem do Motula i na 6000 km dolałem ok. 150-200 ml, także norma. Przebieg mam prawie 70 tys. km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Pali olej :(
PostWysłany: Wto 22:53, 04 Cze 2013
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





slaveq napisał:
Hej,

właśnie po długiej przerwie zimowej odkopałem mojego DL'a. Jeszcze przed zimą zmieniłem mu olej i chyba niefortunnie, z Castrola 10w50 na Motula 10w40. Po przejechaniu 150 km łyknął mi jakieś 100 ml (+/-). Oddałem do mechanika i faktycznie ten stwierdził, że widać lekko niebieskawy dym przy wysokich obrotach + czuć zapach oleju. Teraz nie wiem, czy to wina mojej zmiany, czy może po prostu silnik zaczyna szwankować. Motocykl kupiłem dwa sezony temu i teraz teoretycznie ma przejechane 36k (ale głowy nie dam bo sprowadzony). Poza tym, nie ma objawów jakichś nieszczelności, sporadycznie zdarzy się problem, że na zimnym silniku muszę mu dodać trochę gazu, żeby odpalił. Trochę mnie to martwi, bo boję się że silnik pójdzie do remontu Sad, a może wystarczy tylko zmiana oleju?


jak dlugo stal nieodpalanay??
jakie przebiegi robisz rocznie??

jezeli jezdzisz malo, a do tego jeszcze masz dluga przerwe zimowa to sie nie dziw zw silnik zacznie olej brac, bo jest poprostu zastany, czasem mozze nawet zlapac pierscienie na tlokach i dopiero bedzie dyskoteka.

Motocykl jak czlowiek potrzebuje ruchu.

Remont silnika to ostatecznosc, jedynie co Ci moge fachowo doradzic to:
- Daj sobie spokoj z mechanikami, bo za chore diagnozy skasuja cie co niemiara i nie bedziesz i mial za co jezdzic, a jak nie bedziesz jezdzil to problem bedzie sie poglebial Idea
- Dolej oleju do odpowiedniego stanu i smigaj smialo kontrolujac poziom od czasu do czasu.
- jezeli bedzie miala nastapic jakas poprawa to dopiero po nastepnej wymianie oleju i koniecznie na taki sam jak zalaes czyli motul 10w40
- jezeli natomiast poprawy nie bedzie, a zuzycie oleju nie przekroczy 0,5l na 6 tyskm to jest oki, moj tyle sobie bral i nie plakalem.

Jednym slowem nie przejmuj sie tylko smigaj smigaj


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:55, 05 Cze 2013
slaveq
A2

 
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza





Dzięki za odpowiedzi,

faktycznie motocykl stał dość długo bo od listopada, trzeba faktycznie zacząć jeździć więcej bo ostatnio trochę to zaniedbałem. Odezwę się za jakiś czas, jeszcze raz dzięki Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:45, 05 Cze 2013
mariuszu
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrowiec Św.





slaveq koniecznie napisz jak sytuacja Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:18, 05 Cze 2013
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Może jak zmieniałeś olej to przesadziłeś z ilością i pod wpływem zwiększonego ciśnienia w układzie smarowania puściły lekko pierścienie i teraz olej dopala się w tłokach razem z paliwem? Jeżeli cały czas masz ten lekko niebieskawy dym to ja bym się zainteresował bardziej niż tylko "dolewaj i śmigaj"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:12, 06 Cze 2013
slaveq
A2

 
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza





MaG napisał:
Może jak zmieniałeś olej to przesadziłeś z ilością i pod wpływem zwiększonego ciśnienia w układzie smarowania puściły lekko pierścienie i teraz olej dopala się w tłokach razem z paliwem? Jeżeli cały czas masz ten lekko niebieskawy dym to ja bym się zainteresował bardziej niż tylko "dolewaj i śmigaj"...


Więc tak, dziś odebrałem moto, odpalony na dworze i rozgrzany prawie nie daje objawów poza lekkim zapachem i przy przyciśnięciu go faktycznie troszkę jakby ten dym mieszał się z niebieskim (bardzo słabo widocznym). Mechanik powiedział, żeby na razie obserwować. Dziś zrobiłem 40 km i nie ma ubytku. Zobaczymy co będzie dalej. Z ilością oleju nie przesadziłem, zawsze leję pod górną kreskę i tyle. Dodam, że w zeszłym roku motocykl wziął jakieś 0.5 - 0.7 litra na 6 tyś. więc chyba nie tak tragicznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:36, 06 Cze 2013
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





pod gorna kreske? Smile A sprawdzales ile to wychodzi? Z tego co pamietam leje sie 2,7 lub 2,9 litra w zaleznosci od tego, czy wymienia sie rowniez filtr oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:37, 06 Cze 2013
slaveq
A2

 
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza





Lałem pod górną kreskę Smile. Filtr też wymieniłem jutro będę u siebie w garażu to sprawdzę dokładnie ile weszło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:50, 06 Cze 2013
mariuszu
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrowiec Św.





slaveq spokojnie, daj znać co i jak Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:39, 04 Sie 2013
slaveq
A2

 
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza





Hej,

wracając do tematu. Przejechałem 3 tyś. km (+/- 100), wszystko wygląda ok, możliwe, że faktycznie przy zmianie oleju te 100 ml. poszło do filtra. Przez te 3 tysiaki musiałem faktycznie dolać oleju ale zgodnie z miarką na butelce było to jakieś 100 może 150 ml. czyli w normie. Dzięki wszystkim za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:15, 04 Sie 2013
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





A czytales instrukcje obslugi przed wymiana oleju?
Tam jest podane - czarno na bialym - ile lac oleju przy zmianie oleju i filtra i bez.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:47, 19 Lis 2014
Poncjusz
A2

 
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocanka





Koledzy trochę odkopie temat. Mój motocykl spalił jakąś litrę oleju na 4kkm. Nie ma nieszczelności w silniku i nie dymi. Leje motula 10w40 i wcześniej też taki był lany. I teraz pytanie czy zmienić olej na syntetyczny/mineralny (tak wyczytałem na forach) i sprawdzać co się będzie działo, czy odrazu dawać do jakiegoś mechanika i niech rozbiera?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:23, 19 Lis 2014
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Z tym olejem to jest tak, że bardzo dużo zależy od tego co i jak robisz z manetką. Jak dzidujesz to weźmie więcej, przy spokojnej jeździe weźmie niezauważalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:31, 19 Lis 2014
Poncjusz
A2

 
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocanka





nie kręcę go za mocno i nie jeżdżę "agresywnie", więc to można wyeliminować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:35, 19 Lis 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





Poncjusz napisał:
Koledzy trochę odkopie temat. Mój motocykl spalił jakąś litrę oleju na 4kkm. Nie ma nieszczelności w silniku i nie dymi. Leje motula 10w40 i wcześniej też taki był lany. I teraz pytanie czy zmienić olej na syntetyczny/mineralny (tak wyczytałem na forach) i sprawdzać co się będzie działo, czy odrazu dawać do jakiegoś mechanika i niech rozbiera?


i dla tych 30zł co wydasz na dolewkę na sezon chcesz go rozgrzebywać???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:39, 19 Lis 2014
Poncjusz
A2

 
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 82
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocanka





nie chodzi o oszczędności, a o to że jak jeździłem 25 letnią hondą shadow to przez 10kkm nie dolałem nic, a tutaj 1,5l na serwis to jest sporo i mnie niepokoi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:01, 19 Lis 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Litr na 4 tys. km to sporo... Mnie przy ostrej jeździe (przeloty asfaltem z prędkością 140-150 km/h) lub wielokilometrowe odcinki po kamienistych szutrach w Gruzji i cały czas jazda na wysokich obrotach na 2-3 biegu spalił tyle oleju przez 8 tys. km... A w tym roku podczas objazdu Bałtyku (bez gonitwy, bo w Skandynawii mandaty są horrendalne) praktycznie nie brał oleju...

Może najpierw zmień olej na mineralny, który jest bardziej gęsty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Śro 22:52, 19 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:56, 20 Lis 2014
jerresso
A

 
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Stromy palą olej, jedne więcej drugie mniej. Mój ostatnio też miał awaryjną dolewkę na stacji, bo się jorgnąłem że w okienku ledwo co widać. Przecież i tak raz w roku należałoby wymienić całość, to przecież miast wymieniać można dolewać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:32, 21 Lis 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





jerresso napisał:
Stromy palą olej, jedne więcej drugie mniej. Mój ostatnio też miał awaryjną dolewkę na stacji, bo się jorgnąłem że w okienku ledwo co widać. Przecież i tak raz w roku należałoby wymienić całość, to przecież miast wymieniać można dolewać Wink

a MOTULa pakują po 4L wiec akurat na dolewki masz jak znalazł Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:14, 18 Sty 2015
ciewek
A1

 
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tczew





Mój DL1000 ma 106 tyś km i spala 0,5l/6 tyś km


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:12, 22 Sty 2015
Leciutki1
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 294
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice





Staram się przeglądy i naprawy robić sam, a że dość dobrze mi to wychodzi
to moto nadal jeździ Very Happy ostatnio robiłem przegląd na 48k km.
Zgodnie z zaleceniami serwisówki, zawory , przepustnice taki przegląd na bogato.....też siorbie mi olej, Shella siorbał dużo ok. 2 litry na 6k km Crying or Very sad
po zmianie na Motula 5100 zużycie spadło, więc trend dobry, ale....
Mało kto wie że jak robi się zawory (regulację), lub tylko sprawdzenie, powinno się wymienić uszczelki..... Mr. Green oczywiście nikt tego nie robi bo
uszczelki pokrywy zaworów są na tyle solidne, że zastosowanie odrobiny uszczelki w płynie na promieniach krzywizn załatwia sprawę i jest git, mogę się założyć że taką samą zasadę stosuje się w przypadku uszczelki gumowej pod pokrywą..... mała czarna gumowa uszczelka, przy kanale PAIR, zapytajcie mechaników czy kojarzą taką uszczelkę..... Cool przez wysoką teperaturę robi się twarda i kiepsko uszczelnia, silnik zaczyna siorbać olej a kierownik v-ee chodzi smutny....
Silnik znosi naprawdę dobrze trudy pracy, czasami lubię tak do 3 pociągnąć do odcięcia i wtedy siorbanie się wzmacnia.... taki jego urok, dodatkowo ta malutka uszczelka prawie O-ring sprawia że zawory PAIR zarastają sadzą
Jak komin u gazdy palącego mokrym drzewem, taki łańcuszek nieszczęść...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:33, 22 Sty 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Jaki masz wynik siorbania na Motulu? Też lałem Shella i również zauważałem spore ubytki. Właśnie zastanawiam się na jaki półsyntetyk zmienić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:50, 26 Sty 2015
Leciutki1
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 294
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice





Jest dużo lepiej, spróbuj...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pali olej :(
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin