Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Panewki silnika?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 17:21, 31 Lip 2012    Temat postu: Panewki silnika?

Witam!
Chciałbym zapytać czy często się zdarza aby uszkodzeniu uległy panewki silnika 650. Pytam ponieważ koledzy motocykliści są przekonani, że słyszą pukanie panewek jednego cylindra. Przyznam, że sam nie zwracam na to uwagi i dla mnie to jest odgłos normalnej pracy silnika. Jednak taka wiadomość zmroziła mi krew w żyłach. W serwisie suzuki natomiast słyszą zawory, chociaż wiem, że są wyregulowane prawidłowo. Czy mieliście może taką sytuację. Poradźcie proszę bo nie chciałbym czegoś przegapić. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 17:40, 31 Lip 2012    Temat postu:

jaki masz przebieg i czy znasz historie pojazdu (wypadkowosc). W normalnej eksploatacji panewki powinny wytrzymać 200-300tyś. Może tak być że ktoś baardzo źle traktował sprzęta ( częsta i długa jazda na kole, przewlekłe grzebanie piachu, czy poprostu jazda bez oleju).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Wto 18:02, 31 Lip 2012    Temat postu:

Jest to motor używany, więc jak większość w naszym kraju też miał przygodę na drodze, choć nie poważną. Niestety nic więcej nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:29, 31 Lip 2012    Temat postu:

jan napisał:
Jest to motor używany, więc jak większość w naszym kraju też miał przygodę na drodze, choć nie poważną. Niestety nic więcej nie wiem.

Z tą poważną niepoważną to różnie bywa. Wystarczy mała gleba parkingowa gdzie silnik dłuższy czas popracuje w pozycji leżącej i mogą być tego typu kłopoty.

Skąd wiesz, że zawory są wyregulowane prawidłowo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 23:31, 31 Lip 2012    Temat postu:

Jeszcze nie słyszałem o przypadku zatartych/wywalonych panewek w silnikach DL/SV chyba, że faktycznie ktoś notorycznie latał na kole lub bez oleju...
Zdecydowanie bardziej prawdopodobne są zawory, ale z kolei te generują zupełnie inny hałas, nie sposób tego pomylić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 7:40, 01 Sie 2012    Temat postu:

Zawory są wyregulowane. Czy tzw. ciche pukanie/stukanie też słychać w waszych maszynach czy jednak nie jest to charakterystyczny dźwięk tego silnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 8:10, 01 Sie 2012    Temat postu:

Stukanie luzów na korbie czy czopach nie było by ciche... To wali tak że się po okolicy niesie! Silnik małego DLa, jest dosyć głośny mechanicznie, jednak normalnie nic tam nie powinno "pukać"... Obawiam się że bez osłuchania silnika "na żywo" ciężko będzie postawić diagnozę...
Czy częstotliwość stukania rośnie wraz z obrotami?
Czy stukanie nie znika albo nie jest głośniejsze przy np. przyśpieszaniu/dodawaniu gazu?
Czy nie znika po wyciśnięcu/zwalnianiu sprzegła na biegu?
Czy słychać je w czasie jazdy? I w końcu czy na pewno jest to hałas mechaniczny? Może masz nieszczelny wydech??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 15:33, 01 Sie 2012    Temat postu:

Nie wydaje mi się aby częstotliwość rosła wraz z obrotami raczej znika przy przyśpieszeniu. Sprzęgło jest ok. Wiem, że posłuchanie "na żywo" to lepszy sposób ale każdy mechanik mówi coś innego i to mnie nurtuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 16:06, 01 Sie 2012    Temat postu:

Wskazuje to rzeczywiście na wał albo łańcuszki rozrządu/napinacze...
Spróbuj jeszcze na hamulcu albo opierając koło np o ścianę delikatnie zwalniając sprzęgło na biegu dodawać gazu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:11, 01 Sie 2012    Temat postu:

powiedziec, ze DL jest glosny mechanicznie to niezly eufenizm Wink
Silnik od nowosci napierdziela jak glupi, w roznych stadiach nagrzania roznie.
Gladius robi dokladnie to samo, nie wiem jak nowy DL.
Kulturalnie to pracuje Honda, za to smiesznie gwizdze Wink
Stuki puki za to swietnie biegi zmienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 17:39, 01 Sie 2012    Temat postu:

Trochę mnie Mikmac uspokoiłeś swoją wypowiedzią. Może po prostu DL tak ma. Na tych stukach motor przejechał już ok. 1000 km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 19:28, 01 Sie 2012    Temat postu:

Toż to Suzuki, jęki i stuki Wink rzecz w tym, czy to co słychać u Ciebie zawiera się w tym powiedzeniu, czy jest oznaką patologicznego stanu. Może podjedź do kogoś kto ma DLa i posłuchajcie razem porównując dźwięki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 19:28, 01 Sie 2012    Temat postu:

No właśnie zależy co kto uważa za hałas i co nim rzeczywiście jest... Jak już powiedziałem silnik DL-a jest głośny mechanicznie, V-ki Hondy z resztą też, tylko trochę inaczej, ale wszystkie one milkną przy klekocie, rzężeniu, terkotaniu, cykaniu i ćwierkaniu Ducati, poza gulgotem litrowej V-ki oczywiście. Te silniki wydają z siebie taką kakofonię dźwięków, że nieznający "tematu" mechanik, niechybmie postawi diagnoże dokonanego żywota tegoż silnika...
Wracając do meritum... Silnik DL-a nie powinien wydawać z siebie żadnego pukania głosniejszego niż inne silniki DL-i! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Śro 23:57, 01 Sie 2012    Temat postu:

Janie Smile figlarze ci Twoi koledzy Smile jak znam życie to nie postawiłeś flaszeczki na oblanie zakupu sprzęta i teraz się mszczą Smile
Dawno byś go zatarł jeśli panewka by poszła, na gorącym silniku nie miałbyś po prostu odpowiedniego ciśnienia oleju, raczej byłoby po silniku, zależy to oczywiście od tego jak jeździsz, dajesz po zaworach ?? Smile
A stukot panewki to po prostu napierdzielanie jak diabli.
Roadrunner ma 100% racji, choć młody i niedoświadczony życiowo jest jeszcze Smile
Gwarantuję że jak postawisz flaszkę to koledzy zaczną słyszeć panewkę na drugim cylindrze, a jak postawisz dwie to będą chwalili Twojego Dl'a i jego silnik pod niebiosa Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Czw 8:59, 02 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 8:35, 02 Sie 2012    Temat postu:

Adamar napisał:
Janie Smile
Roadrunner ma 100% racji, choć młody i niedoświadczony życiowo jest jeszcze Smile


Adamar, z tą młodością to dzieki! Miło! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Czw 13:57, 02 Sie 2012    Temat postu:

Serdeczne dzięki za informacje. Też tak myślę, że gdyby to była panewka to już dawno by się rozsypał. Mam jeszcze tylko jedno pytanie, czy wiecie może jaki jest koszt remontu silnika z uszkodzonymi panewkami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 14:07, 02 Sie 2012    Temat postu:

Co najmniej 600zł + materiały i części. Trzeba łupać cały silnik a to kupa roboty...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Sob 20:29, 11 Sie 2012    Temat postu:

Jednak to panewka. Jest to częsta bolączka tych silników. Aż żal bo moto. ładne, komfortowe ale awaryjne. Wcześniej miałem TDM rok. 1992 i śmigał aż miło. Chyba się wyleczyłem z motocykli. Dziękuję wszystkim i pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 21:05, 11 Sie 2012    Temat postu:

Kolego, jak już wcześniej pisałem, silnik DL-a pochodzi od SV-a czyli jego konstrukcja pamięta rok 98 o ile się nie mylę i problemy z panewkami zdarzają się w nim niezmiernie rzadko. Na poparcie moich słów, twój przypadek, jest pierwszym takim na forum, od początku jego istnienia a "przewineło" się tu pewnie parę tysięcy DL-i. Na forum SV-a też nie są chyba znane przypadki "samoistnie"uszkodzonych panewek... Stwierdzenie więc, że "jest to częsta bolączka tych silników", jest kompletną bzdurą. Jeszcze większą bzdurą jest stwierdzenie, że DL to awaryjne moto. Tak się zabawanie składa że to w TDM-ach bardzo częste były przypadki zatartych wałów, a kupienie dobrego używanego wału do TDM-y graniczy z cudem! Jeżeli zaś chodzi o DL-a, to jest to bardzo udany, trwały i bezawaryjny motocykl, bez żadnych znanych "słabych punktów" poza stukającym zawieszeniem oczywiście. To że Tobie trafiła się sztuka z zarżniętym silnikiem, historii DL-a i jego silnika nie zmieni! Sam jesteś sobie winien, bo dokładnie nie "zbadałeś" modelu motocykla i konkretnego egzemplaża przed zakupem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 22:34, 11 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 21:18, 11 Sie 2012    Temat postu:

jan napisał:
Jest to częsta bolączka tych silników.

A skąd taka informacja?
Jak na razie chyba jesteś pierwszy z tym problemem u nas na forum.
Pisanie, że jest to częsta przypadłość tych silników wydaje mi się trochę na wyrost.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Sob 21:56, 11 Sie 2012    Temat postu:

Słyszałem taką opinię w kilku źródłach tj.: od długoletnich motocyklistów. Widzę że kolegę Roadrunner'a tak bardzo uraził wpis, jakby to dotyczyło członka rodziny-a to tylko motor. Jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam. Być może wału do TDM nie można znaleźć dlatego bo się nie psuje. Nigdy też nie mówiłem, że panewki się "samoistnie" uszkodziły. Widocznie była jakaś przyczyna. Faktem jest, że częściowo sam sobie jestem winien i tego błędu więcej nie popełnię. Po prostu dobrze trafiliście z maszynami i życzę wszystkim dużo frajdy z jazdy. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 22:23, 11 Sie 2012    Temat postu:

Nie chodzi o to że mnie uraziłeś, tylko o to że "rozpowszechniasz" Kolego nieprawdziwe pogłoski. Długoletni motocykiście to jacy? Użyktownicy DL/SV, czy tacy co go kiedyś widzieli? Ja jeżdżę na motocyklach od ponad 18stu lat, na DL-u przejeździłem ponad 2, a mój kolega "z podwórka" ma warsztat motocyklowy od jakichś 15 lat...
A co się dzieje z całymi silnikami z rozbitych TDM na przykład? Bo chyba te motocykle też ulegają wypadkom... Już śpieszę tłumaczyć; "idą" jak świeże bułeczki, bo to bardzo poszukiwane części! Kiedyś szukaliśmy przez pół roku silnika do TDM kumpla, pierwszy który się trafił został ściągniety z Francji, z dostępnością silników do DLi natomiast, najczęściej nie ma żadnych problemów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 22:33, 11 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 22:35, 11 Sie 2012    Temat postu:

jan napisał:
Słyszałem taką opinię w kilku źródłach tj.: od długoletnich motocyklistów. Widzę że kolegę Roadrunner'a tak bardzo uraził wpis, jakby to dotyczyło członka rodziny-a to tylko motor.

Generalnie nikt nie lubi jak się powiela mity.

Akurat jeżeli chodzi o v-strom'a to wszystkie tego typu mity jest dość łatwo podważyć ze względu na dużą popularność tego motocykla. Jak by się rzeczywiście panewki zacierały to tu na forum byśmy mieli takich tematów zatrzęsienie.

Na forach SV650 częściej się słyszy o takich sytuacjach ale też są to raczej ciekawostki a nie reguła. W większości SV'ki umierają od ciągłej jazdy na przednim kole.

Swoją drogą napisz co postanowiłeś. Udało Ci się sprzedać DL'a czy wstawiasz mu nowy silnik?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukmar998
A1



Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łosice/Platerów

PostWysłany: Nie 10:13, 12 Sie 2012    Temat postu:

No to mamy drugi przypadek uszkodzonych panewek w DLu. Ale to tylko maszyna ma prawo nawalić tylko co dalej? Poradźcie coś na moim temacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 12:03, 12 Sie 2012    Temat postu:

lukmar998 napisał:
No to mamy drugi przypadek uszkodzonych panewek w DLu. Ale to tylko maszyna ma prawo nawalić tylko co dalej? Poradźcie coś na moim temacie.


A co można poradzić... Szukaj mechanika który Ci to zrobi w rozsądnej kasie albo drugiego silnika. Pod warunkiem że to na pewno panewki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin