VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Podstawowe awarie DL-a 1000 w turystyce
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Podstawowe awarie DL-a 1000 w turystyce
PostWysłany: Śro 13:59, 21 Kwi 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Pomyślałem zeby każdy z nas podzielił sie informacjami jakie awarie mieliście w DL-ach, mam tu na myśli tez DL-e z już troche pokaźniejszym przebiegiem?? (niektórzy moga sie bac udzielac tych info na forum, ale to chyba nie tajemnica) Można na tej podstawie przygotowac sie na nieprzewidziane okoliczności, np zabierajac ze sobą jakieś zapasowe częsci.
W tym roku wybieram sie najprawdopodobniej w kolejna samotną podróż, zresztą najczesciej sam jeźdzę z żoną. Prócz paru kluczy i kombinerek nie mam ze soba nic, ale czy Wam przytrafiły sie jakies awarie?

Moje awarie na dystansie 24tk = 0 ( przebieg 31tk, tylko 3 razy pech - kapeć, szczęśliwie w okolicach cywilizacji, nie w niedziele)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Śro 14:03, 21 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:35, 19 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





to ja mialem awarie. Urwany zawor, Efekt, uszkodzony cylinder,tlok i glowica. Normalna spokojna jazda, nawet zamulona bo w nocy. Przebieg 65tys km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:30, 19 Lip 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





magrafb napisał:
to ja mialem awarie. Urwany zawor, Efekt, uszkodzony cylinder,tlok i glowica. Normalna spokojna jazda, nawet zamulona bo w nocy. Przebieg 65tys km.

O żesz w mordę...Rafał, masz pewność, że to było 65tys a nie np. 165 Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:10, 19 Lip 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





U mnie raz podczas objazdy Europy stwierdziłem we Francji że sprzęgło "cienko" łapie,diagnoza-mało płyny w zbiorniczku,uzupełniłem i bezproblemowo kontynuowałem podróż.Okazało się że to nie wyciek ale serwis nie dopatrzył przy zmianie na nowy.Teraz mam 37 tys. i bez najmniejszych problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:12, 19 Lip 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja ostatnio zgubiłem lewy tłumik i 30KM ale daję rade przebieg 36700 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:28, 19 Lip 2010
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





wycieki płynu z siłownika sprzegla, co jakis czas mi cieknie i samo przechodzi.......... poprostu czesto patrzew okienko zbiorniczka na kierownicy przebieg 64 tys.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:14, 20 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





No z tym przebiegiem to nigdy nic nie wiadomo. Jak ktos zdolny i lubi sobie postrzelac z wydechu to i przy 500km mozna zawor urwac. Dziwne tylko, bo juz zrobilem 10 tys bezproblemowo i tu taka niespodzianka.
zdiecia z sekcji zwlok



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Wto 0:36, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:20, 20 Lip 2010
Maro78
A

 
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka





Obejrzałem zdjęcia i jestem zszokowany...
Co do awarii: mocno zaczął mi cieknąć siłownik sprzęgła, więc kupiłem nowy (400pln Shocked ) z jakąś uszczelką zabezpieczającą przed błotem i hula.
Poza tym czasem zapalała mi się kontrolka FI przy odpalaniu - poruszałem stykami od kompa i problem zniknął.
Teraz zmagam się z czkawką mojego DLa i strzałami w Leony przy schodzeniu z obrotów, ale zrobię to, co doradzał ostatnio autor wątku z wtryskami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:31, 20 Lip 2010
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





To i ja się dopiszę.
W sobotę ok. 13:00 niedaleko 3city padł mi akumulator. Po prostu się przepalił. I stałem "martwy" na poboczu.
(BTW: Dzięki Pietia za rady telefoniczne Wink )

Mogę powiedzieć jedno: Znalezienie akumulatora motocyklowego po godzinie 14:00 w sobotę jest baaardzo trudne, ale dzięki pomocy:
- koleżanek i kolegów z którymi jechałem;
- grupy motocyklistów spieszącej się na wesele spotkanej na stacji;
- i pewnej bardzo miłej koleżanki prowadzącej sklep z częściami motocyklowymi w Wejherowie i śmigającej Arrow z logo tego klubu na plecach;
udało mi się znaleźć kiepski zamiennik Wink
Zamiennik kiepski, bo zamiast 12Ah ma tylko 8Ah i myślę, że może szybko, nagle i niedługo paść. Ale, co najważniejsze, że "kręci" i przejechałem na nim ok. 400km. i jest OK Wink W każdym razie kupię większy ASAP Cool

A z wniosków (bo o to w tym wątku chodzi): Bateria 8Ah wystarcza z zapasem do odpalenia VStroma i można na tym nawet pośmigać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:49, 20 Lip 2010
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Z tymi akumulatorami to jakas plaga kumpel wjechał sztormem do lasu i tez na dołach bateria padła........


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:37, 20 Lip 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





u mnie pomijając naprawę po nieudacznej naprawie koła to:
a. prostowanie tarcz ponieważ bicie wynosiło około 1 mm (100 pln) przy przebiegu 36k
b. naprawa cięknącego siłownika sprzęgła przy 37k - gumka za 25 pln i wszystko ok


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:20, 21 Lip 2010
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





ALe ten zawor bije wszystko , ja tez zblizam sie do tego przebiegu , były jakies objawy przed awarią czy poprostu sie zerwał???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:50, 21 Lip 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





ja co prawda za krótko jeszcze jeżdżę sztormem żeby coś cokolwiek się wypowiedzieć bo dopiero 2,5 tys nastukalem ale mam pytanie o ten siłownik sprzęgła.

Czym i jak go zregenerować bo u mnie tez cieknie.

marlon777 uleczyl silownik gumka za 25 zl, ok ale jaka to gumka gdzie ja mozna kupic i gdzie zamontowac.

Za odpowiedz z gory dzieki i choc coprawda nie ten temat ale moze przyda sie taka wiadomosc dla potomnych bo opcja SZUKAJ nie przyniosla oczekiwanego efektu Very HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:50, 22 Lip 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





tak u mnie 33000km bardzo duzo dala synchronizacja przepustnic, teraz silnik pracuje równo i nie szarpie nawet przy niskich obrotach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:19, 22 Lip 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Floydoo napisał:
ja co prawda za krótko jeszcze jeżdżę sztormem żeby coś cokolwiek się wypowiedzieć bo dopiero 2,5 tys nastukalem ale mam pytanie o ten siłownik sprzęgła.

Czym i jak go zregenerować bo u mnie tez cieknie.

marlon777 uleczyl silownik gumka za 25 zl, ok ale jaka to gumka gdzie ja mozna kupic i gdzie zamontowac.

Za odpowiedz z gory dzieki i choc coprawda nie ten temat ale moze przyda sie taka wiadomosc dla potomnych bo opcja SZUKAJ nie przyniosla oczekiwanego efektu Very HappyVery Happy


Kolego w wyszukiwarce wpisz sobie autora Basmanek i słowo sprzęgło a tu w załączeniu słowa szanownego kolegi - mnie to zajęło około 1 godziny
W trosce o nasze cudeńka i portwele postanowiłem podzielić sie swoją wiedzą....



"Wycieki z siłownika sprzęgła, naprawa / profilaktyka.

Ponieważ niedawno spotkał mnie ten przypadek, a mam pewne doświadczenie z hydrauliką siłową, to postanowiłem napisać ten mini artykuł. Ja osobiście robiłem to na DL1000 K3 ale z racji podobieństwa konstrukcyjnego, dotyczy to właściwie wszystkich silnikow ze sprzęgłem sterowanym hydraulicznie.
Powodem uszkodzenia uszczelki na tłoczku w siłowniku sprzęgła jest ogolnie mowiąc brud.
Piasek, kurz i inny syf dostaje się pomiędzy siłownik a silnik. Tam miesza się z wodą, plynem hydraulicznym i tworzy się pasta ścierna, która dostaje się pomiędzy ściankę tłoczka a cylinderka i tam robi swoje, czyli powoli niszczy ścianki układu i uszczelkę.

Do naprawy potrzebna będzie nowa uszczelka na tłoczek, ok. 26 zł, kod 23163-06B00 (ta sama jest w GSX1300R i SV1000).
Papier scierny 200-300 i 500-600.
Klucz do zdemontowania siłownika z silnika (2 sruby),
Klucz do odkręcenia przewodu hydraulicznego (1 sruba).
Śrubokręt do oddzielenia sekcji siłownika od silnika i do zdjęcia uszczelki z tłoczka.
Nafta, kilka kropel płynu hamulcowego (oczywiście DOT4).
Ewentualnie przydały by się 2 podkładki miedziane na śrubę łączącą przewod hydrauliczny z siłownikiem.

1) Dobrze jest oczyścić okolice siłownika co by żaden syf nie leciał i nie przeszkadzał.
2) Luzujemy śrubę od przewodu hydraulicznego
3) Odkręcamy siłownik od silnika.
4) Pompujemy trochę klamką co by tłoczek się wysunął prawie na max, odkręcamy przewod hydrauliczny, zlewamy gdzieś to co pozostało wewnątrz, (uwaga na płyn w przewodzie, będzie ciekło) kombinerkami delikatnie łapiemy za rancik tłoczka i kręcąc prawo, lewo wyciągamy z obudowy.
5) Dziurę w silniku Wink po siłowniku myjemy z syfu za pomocą nafty świetlnej i np. pędzelka, to samo robimy zresztą z wszystkimi elementami siłownika.
6) Najprawdopodobniej dolna ścianka tłoczka i cylinderka będzie wytarta i lekko pokaleczona przez pastę ścierną, o której pisałem na początku. Z tym, że cylinderek bardziej -aluminium, tłoczek jest stalowy i pochromowany.
7) Grubszym papierem ściernym czyścimy to czego nie usunęła nafta i niwelujemy zatarcia, ruchem po obwodzie!
Cool Cieńszym gładzimy-honujemy też po obwodzie.
9) Tłoczek czyścimy i gładzimy cieńszym papierem również po obwodzie, nie za mocno jednak i raczej w okolicach zatarcia, co by nie uszkodzić chromu, który w dużej mierze ostał się na tłoczku Wink
10) Elementy płuczemy w nafcie i przystępujemy do montażu, zakładamy nową uszczelkę na tłoczek, następnie ścianki tłoczka i cylinderka smarujemy niedużą warstwą płynu hamulcowego DOT4 nie można montować na sucho!
Składamy wszystko do kupy, tłoczek dobrze jest ustawić częścią wytartą do gory,
11) Zalewamy płynem, odpowietrzamy i cieszymy się.

Dzięki powyższym operacjom możemy zaoszczędzić ok 500 zł / przykrej niespodzianki na trasie / czas na czekanie, aż do ASO dojedzie kompletny siłownik- cylinderek nie występuje jako osobna część.
W razie czego do DL pasuje cylinderek od SV, który częściej występuje na allegro.

Jeśli chodzi o profilaktykę to polecam zajrzeć tam każdemu! Syf jest tam zawsze. Zestaw czynności właściwie jest taki sam, mniej używamy papieru ściernego no i nie musimy wymieniać uszczelniacza. Głownie trzeba się skupić na usunięciu zabojczego syfu. A na pewno przedłużymy sprawne działanie układu, o ile wogole nie wyeliminujemy ryzyka wystąpienia powyżej opisanej usterki.

Pozdrawiam i powodzenia

Paweł (Basmanek)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:26, 22 Lip 2010
Bandit
Motonita

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 564
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków





Podczas moje ostatniej wyprawy 8127.5km jedyne "awarie: to
1) Dolewki oleju w sumie 1L
2) Na ciąganie łańcucha i smarowanie (nieregularne)
3) Ymmm zbity fragment lusterka (raczej przez głupotę)
4) Odkręcenie się śrubek przy przednim kole w szczególności tych które trzymają błotnik i przewód hamulcowy.
5) Luzowanie się śrub trzymających plastik osłony łańcuch pomogły zdobyczne nakrętki od wewnątrz

Aaaa i mój motor nie cierpi AUTOSTRAD po jeździe ze stało prędkością powyżej 120km po ok.50km przy zjeździe z autostrady na wolnych obrotach często gaśnie. 5min przerwy i jakby nic jedziemy dalej. Spotkało kogoś coś takiego? Ktoś zna przyczynę problemu?
Jak płynie przejdę z autostrady w szosę na której się zwalnia i znów przyspiesza (normalna jazda) to wszystko jest OK.

PS. Motor załadowany na max. 2os. 3 kufry razem z 220kg i raczej ostro pokonywane winkle (w sumie 2 mandaty Sad)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bandit dnia Czw 12:32, 22 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:50, 22 Lip 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Bandit a kiedyś robiles przpustnice? u mnie mialem podobnie lubil sobie zgasnac jak podkrecilem oboty to nie gasł ale obr byly za wysokie ju powyzej 1300obr/min, synchroniacja przpustnic bardzo pomogla, obroty sa równe ok 1200obr/min wyraźnie to czuje ze to pomogło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:37, 22 Lip 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Jakub, wszedzie zachwalasz tę synchronizacje przepustnic - ile taka przyjemnosc kosztuje?

Czy jest to jakos przewidziane w przegladach okresowych? 30000km? Czy ot tak, jak kto uwaza? U mnie swiece irydowe troche wyrownaly prace silnika na wolnych obrotach, ale wiem, ze mogloby byc lepiej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:38, 22 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





tyle kosztuja najtansze i najmniej profesionalne wakuometry
http://allegro.pl/item1152101214_wakuometr_synchronizacja_gaznikow_zestaw_od_ss.html
A dalej to otwierasz serwisowke i wedle wskazowek. Proste i satysfakcjia gwarantowana


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:54, 17 Sie 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





ostatnio zaliczylem awarie co prawda nie w podrozy ale w trasie ok 100km od domu wiec chyba sie liczy Very Happy

Sadze ze warto to opisac bo z blachego powodu robia sie koszty, a mianowicie:

Zaczelo sie od popiskiwania i zgrzytania o co najpierw podejrzewalem kamien w zacisku, pozniej jednak sie okazalo ze padlo lozysko zebatki.

Powod?? jak zwykle kiepska jakosc wczesniejszego serwisu, okazalo sie ze ktos kto montowal wczesniej kolo nie oczyscil tulejki dystansowej wchodzacej w simering, badz nie sprawdzil jej stanu zuzycia co spowodowalo przedostanie sie piasku pod uszczelniacz a potem wprost do lozyska, teraz zamowilem nowa tulejke i dwa uszczelniacze na zapas, i przy nastepniej wymianie opony, dokladnie skontroluje stan uszczelniacza i tulejki Very Happy i ewentualnie wymienie uszczelniacz na nowy

Uszczelniacze nawet w Norwegii nie kosztuja duzo 26zl za sztuke to chyba niewiele Idea


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Wto 12:26, 17 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Podstawowe awarie DL-a 1000 w turystyce
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin