Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z napędem dl650

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tra
A



Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 18:14, 06 Sie 2016    Temat postu: Problem z napędem dl650

Wymieniłem właśnie zestaw napędowy w DL650K9 i nie do końca jestem zadowolony z efektu.
Po naciągnięciu łańcucha, kręcąc kołem zauważyłem że łańcuch względem wahacza lekko się przesuwa... czyli zmienia się jego naciąg!
Co u licha? Rolling Eyes
Stary łańcuch wymieniłem ponieważ zaczął gubić oringi i w zależności od ustawienia koła albo wisiał, albo był naciągnięty.
Na nowym łańcuchu efekt jest podobny tylko że jego skala jest mniejsza. Co może być tego przyczyną?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Sob 20:27, 06 Sie 2016    Temat postu:

nasmaruj i przejedz się może wtedy się ułoży sprawdź jeszcze czy łańcuch dobrze zachodzi na zębatki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 22:45, 06 Sie 2016    Temat postu: Przyda się suwmiarka!

A czy na pewno z obu stron masz tak samo ustawioną oś względem końca wahacza? Może warto sprawdzić to suwmiarką?

Według mnie prawidłowe ustawianie tylnego koła korzystając tylko ze skali na wahaczu to dość problematyczna metoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tra
A



Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 23:12, 06 Sie 2016    Temat postu:

Ustawiane z suwmiarką. Odległość jest identyczna.

Znalazłem jeszcze taki instruktaż: https://www.youtube.com/watch?v=8rXQKVEn3mk
Zrobiłem podobnie, przy czym u mnie sytuacja jakoś wyraźnie się nie poprawiła. Nadal mam ok 0.5cm różnicy "w zwisie".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pearl
A2



Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa

PostWysłany: Nie 7:20, 07 Sie 2016    Temat postu:

Gdzie kupiłeś napęd? Moze ktos Ci ożenił jakis zwichrowany, moze go trzeba reklamować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tra
A



Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 9:23, 07 Sie 2016    Temat postu:

Z net-a.
Łańcuch DID 525 ZVMX i zębatki sunstar-a. W sumie mogę zdemontować koło i założyć starą tylną zębatkę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tra
A



Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:24, 07 Sie 2016    Temat postu:

Sprawa się wyjaśniła. Tylko nie wiem co dalej z tym fantem zrobić... Ale po kolei.
Zdjąłem tylną zębatkę i w jej miejsce założyłem starą. Łańcuch nie ma na niej żadnego nadmiarowego zwisu w jakimkolwiek położeniu. Wszystko jest ok!

Nową zębatkę sprawdziłem suwmiarką w kilkunastu miejscach. Sprawdzałem odległości pomiędzy wewnętrzną krawędzią zębatki a dołkiem pomiędzy zębami no i wyszło że jest miejsce węższe i szersze.
Wiem że taki pomiar jest raczej do d... ale stara zębatka sprawdzana w ten sam sposób nie wykazywała żadnych odchyłów.
Spróbuję ją reklamować :-/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pon 5:31, 08 Sie 2016    Temat postu:

Jeżeli zębatka jest źle wykonana to znaczy że musiała być robiona w garażu... zobacz czy druga zębatka nie jest podobnej twardości. I czy łańcuch to na pewno ten co zamawiałeś a nie jakaś najtańsza podruba.
Są na zębatkach jakieś oznaczenia producenta?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin