Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik dl 1000 wymiana czy naprawa?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saflon
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 9:47, 15 Gru 2014    Temat postu: Silnik dl 1000 wymiana czy naprawa?

Witam
Ostatnio miałem awarie w postaci pękniętych magnesów w kole magnesowym. Po oględzinach silnika okazuje się, że okruchy dostały się do środka. Na Górze silnika opiłków nie ma, ale na dole są i to nawet kawałki. Jeśli macie jakieś rady odnośnie mojego problemu co mogę zrobić będę bardzo wdzięczny ?
Osobiście uważam, że najtańsze rozwiązanie to kupienie drugiego, a później rozebranie obecnego wyczyszczenie i sprzedanie z niego nie uszkodzonych elementów. moim zdaniem czyszczenie i naprawa wydaje się nie opłacalna. Koszt uszczelek i łożysk jest ogromny, a ocena jakie szkody są i tak wyjdą dopiero przy rozpołowieniu. A wy co o tym sądzicie ?
Dodam, że przebieg to 32 tyś. km rok 2006. Do awarii doszło podczas jazdy i nie wiem ile km przejechałem z okruchami.
Jeżeli miałbym wymieniać silnik to z czego będzie pasował? Podobno z sv i cagivy pasują bez problemu, ale nie mogę nic konkretnego na ten temat znaleźć. z Tl już wątpię, tam było trochę różnic i obawiam się, że może nie działać poprawnie. Ew. jeśli macie namiary na pewne silniki (sprawne) to też napiszcie.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Pon 13:01, 15 Gru 2014    Temat postu:

A pewny jesteś że silnik jest uszkodzony ?? może akurat miałeś farta i nic się nie stało, silnik raczej nie ucierpiał bo masz filtr oleju a z tego co pamiętam na pompie oleju jest sitko. Gorzej ze skrzynią biegów jeśli opiłki dostały się między zęby to też raczej się przemieliły i może być dobrze, gorzej jeśli w łożyska skrzyni, bo opiłki raczej je uszkodziły. Może spróbuj wypłukać silnik parę razy oczywiście bez rozbierania, zalej olejem, odpal i zobacz co się dzieje. Czy miałeś jakieś objawy uszkodzenia silnika czy skrzyni ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saflon
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 14:27, 15 Gru 2014    Temat postu:

niestety pewności nie mam czy jest uszkodzony. Trzeba by rozpołowić go i zobaczyć a tu wchodzi koszt spory. O uszkodzeniu dowiedziałem się dopiero jak dojechałem do domu i rozebrałem go. Bo borykałem się z ładowaniem w trasie przestał ładować podczas deszczu. Pierwsza myśl elektryka bo ładowanie wróciło po odpaleniu na 2 aku. które pożyczył mi dobry motocyklista w trasie. I tak dotoczyłem się do domu. W tym czasie ani dymu z rur ani problemów z skrzynią(typu zablokowanie itp. głośna praca). Jedyne co zauważyłem w domu to subiektywnie może, trochę inna praca silnika, a ładowanie było i wszystko działało to szukałem problemu dalej w alternatorze i znalazłem katastrofę. Bo nie wiem jakim cudem miał ładowanie. Stator zmasakrowany a magnesy poprzestawiane i popękane, a jeden to zdrowo i opiłki wszędzie. Dziś po oględzinach muszę przyznać, że po stronie skrzyni są wyczuwalne na palcach opiłki w oleju bardzo drobne.
Cóż sądzę, że nie zaszkodzi spróbować tylko czym to wypłukać bo niektóre kawałki na dnie są dosyć spore?? I jakim olejem zalewać ?? dolewać coś do silnika ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mario-Awario
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 19:41, 15 Gru 2014    Temat postu:

problem stary jak świat;
sam kupowałem nowe koło; po klejeniu stare wytrzymalo okolo 20 tys. km
magnes jak sama nazwa mówi jest magnesem i przyciągają się do siebie kawałki Smile
nie ma co panikować i wymieniać silnika od razu, drobnica poszła do oleju ale magnes sam w sobie jest miękki wiec kawałki pokruszą się na jeszcze drobniejsze najpewniej sporo na śrubie ( filtr oleju także spełni swoją role) ich będzie wiec się nie wystrasz;
po tym jak zanabyłem nowe koło (cała impreza łacznie z transportem,olejem i mechanikiem 1.7 k)
znalazłem to [link widoczny dla zalogowanych]
nie próbowałem nie znam nikogo kto by testował

tak że uszy do góry wymieniaj olej filtr i do dzieła, a zreszta silnik z takim przebiegiem to..rarytas haha sam bym kupił

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 20:36, 15 Gru 2014    Temat postu:

Nie przejmuj się, wymień koło magnesowe na drugie wymień filtr, wyczyść sitko (te z prawej strony pod deklem sprzęgła) i jazda dalej.
Znajomy miał zmielone wszystkie magnesy w miał. Silnik ani skrzynia nie ucierpiały.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saflon
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 0:12, 16 Gru 2014    Temat postu:

wielkie dzięki.Przyznam uspokoiliście mnie i to bardzo. Wstępnie miałem zrobić co mówicie, bo silnik z takim przebiegiem, do tego w tym roku zmieniłem oryginalny napęd bo już się kończył, plus regulacja luzów aż żal mi było.
Wszyscy mechanicy w okolicy mnie zniechęcali bo mówili, że bez rozkręcenia nie ma szans. A wiadomo uszczelki, plus robota i łożyska zawrotna kwota. Większa niż drugi silnik.
Od razu życie nabrało kolorów Very Happy dzięki wam:D. Cool Cool
Czyszczenie bez rozpołowienia to spokojnie zrobię sam.
Chyba, że trzeba też coś więcej rozbierać niż dekle boczne, wyjęcie silnika i wypłukanie?
Co do gościa od regenerowania koła. Przetestowałem zrobione profesjonalnie, fabryka poprawiona. teraz wygląda na niezniszczalne. (foty postaram się wysłać w wolnej chwili, żeby inni mogli ocenić).
Po złożeniu napiszę czy ładowanie działa.
Stator też mam z innego.
Miałem kupować silnik bez osprzętu i te części musiałem załatwić tak czy tak. Cieszy mnie, że założę je do swojego silnika Very Happy.
Teraz wracając do wątku bo silnik mam już rozebrany (tylko dekle boczne, wyjęty z ramy, żeby sobie ułatwić płukanie). W środę mam cały dzień na zabawę. I tu jeszcze pytanie czyścić naftą czy polecacie coś innego ? przedmuchać sprężarką? czy unikać tego sprzętu i lepiej tylko płynnie ?
Wybaczcie, że pytam o takie banalne rzeczy, ale nie jestem mechanikiem i nie mam wielkiej wiedzy tutaj. A każdy mówi co innego.
Wolę spytać ludzi z większym doświadczeniem praktycznym w czyszczeniu silnika z magnesu.
Kolejne pytanie jaki olej lać żeby opłukać? bo niektórzy mówią, że taki co zawsze plus dodatek do oleju w celu czyszczenia np. liquid moly albo motula inni że mineralny żeby lepiej wyzbierał opiłki i nie wiem co jest prawdą.
Ostatnie pytanie. Dam radę zrobić to sam czy muszę coś więcej rozkręcać i będzie to bardzo skomplikowane ? Bo przyznam, że czas klucze i serwisówkę znajdę i z wielką chęcią się sam za to zabiorę Smile.
Chyba, że lepiej oddać profesjonaliście?
Trochę się rozpisałem, ale lubię upewnić się przed i zrobić coś jak należy.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję. Efekty z prac zrelacjonuje, może komuś się jeszcze przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Wto 20:53, 16 Gru 2014    Temat postu:

możesz napisać gdzie tak profesjonalnie regenerują koła magnesowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saflon
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 15:01, 17 Gru 2014    Temat postu:

kolega wyżej podał adres:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakość działania ocenię dopiero po założeniu i sprawdzeniu czy jest ładowanie.
Wizualnie wygląda naprawdę bardzo dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin