Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stukanie w przednim zawieszeniu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bhd
A1



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:47, 09 Kwi 2010    Temat postu: Stukanie w przednim zawieszeniu

Witam,

W zeszlym tygodniu wymienialem w serwisie klocki hamulcowe i od tego momentu zaczeło mi cos stukac z przodu. Dzieje sie to podczas jazdy po dziurach.. zjazd z kraweznika, przejazd przez prog zwalniajacy..(pojedyncze stukniecie) nie jestem w stanie stwierdzic skad dzwiek pochodzi.. ale wydaje mi sie ze to okolice półki. W serwisie wszystko sprawdzili.. jest okej.. nie ma luzów, lozysko glowki ramy wydaje sie w porzadku. Uczucie troche takie jakby byl luz na sterach ale nie ma. Wszystko jest poprzykręcane. Gdzie szukac przyczyny ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Pią 8:57, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Tez to mam i chyba zaczynam sie godzic z losem - ten tym ponoc tak ma.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 9:00, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Sprężyny progresywne załatwiają ponoc temat, nie przejmuj sie bo inni tez tak mają Confused Dziwne, że nie zauważyleś tego wcześniej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bhd
A1



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 9:18, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Niestety zauwazylem do to 2 minuty po odebraniu sprzętu z serwisu Smile. Nie wiem jak moglem wczesniej nie zwracac na to uwagi ?. Ale dziury nie robily na mnie zadnego wrazenia.. a teraz przekilnam każdą większą nierówność.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Pią 10:04, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Same zaciski sa plywajace i jakis dzwiek z nich bedzie dochodzil, ale raczej podczas jazdy bys tego nie slyszal. Wymiana klockow to prosta sprawa i przy glowce nic sie nie robi - wiec tez i zmiana naciagu lozyska nie byla robiona.
Mozesz zawsze podjechac tam, gdzie serwisowales hamulce i niech jeszcze raz sprawdza pod katem twoich uwag.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:06, 09 Kwi 2010    Temat postu:

i u mnie to się pojawiło jakiś czas temu, ale w moim przypadku prawidłowością okazało się to, że stuki pojawiały się na miękkim ustawieniu zawieszenia, a jak napiąłem nieco sprężyny tak do połowy regulacji problem znikną. Na logikę jest to efekt ubicia sprężyn... oczywiście na jakiejś wielkiej dziurwie i tak coś tam sie odzywa ale z krawężnikami i progami nie ma problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kormat
A1



Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 14:34, 09 Kwi 2010    Temat postu:

U siebie zauważyłem taki sam objaw i właśnie wczoraj byłem w tej sprawie w serwisie. Gościu po dokładnych oględzinach i jeżdzie testowej po dziurach stwierdził że to lużne klocki. Teraz mogę spokojnie śmigać bo do tej pory tylko nasłuchiwałem i obserwowałem przednie zawieszenie. Sprawdż na postoju czy Twoje klocki nie mają luzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 17:59, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Rozwiń proszę tę myśl - co to znaczy "luźne klocki"?
U mnie stuki się znacznie zmniejszyły po zmianie oleju w lagach na 15W.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonus
A1



Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Pią 19:54, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Też tak mam i strasznie mnie to wkurza, byłem wczoraj wserwisie na wymianie oleju i uszczelniczy bo myślałem, że to pomoże - myliłem się niestety i chyba trzeba do tego przywyknąć. Niestety w moim DL'u zawiecha nie jest regulowana więc muszę zacisnąć zęby i dalej śmigać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kormat
A1



Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 20:45, 09 Kwi 2010    Temat postu:

MaG napisał:
Rozwiń proszę tę myśl - co to znaczy "luźne klocki"?
U mnie stuki się znacznie zmniejszyły po zmianie oleju w lagach na 15W.
Poruszając klockami na boki jest wyczuwalny luz. Jeżeli poruszysz energicznie słychać lekkie stuknięcie , które podczas jazdy jest wyrażniejsze bo przenosi na zawieszenie. Jest to pewnie efekt częściowego zużycia klocków (5500 km przebiegu). Opinia nie moja tylko gościa w serwisie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 20:51, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Koledzy, ten temat był wałkowany na forum już parę razy, np. tu:
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/stuki-puki-w-przednim-widelcu,412.html
DL-e już tak mają i wg. inżynierów w Ohlinsa i Wilbersa, przyczyną owych stuków jest wadliwy zawór zwrotny amortyzatorów. Generalnie nie da się tego naprawić ani przerobić, pomaga trochę wymiana sprężym na twardsze, progresywne i/lub wymiana oleju na gęstszy.
Prawie wszystkie DL-e mają ten problem i jest on znany. Nic złego się z tego tytułu nie dzieje i niczym nie grozi.
Poza tym stukają trochę pływające zaciski i klocki w nich też potrafią...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iron
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD

PostWysłany: Pią 23:01, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Hmm , mam jeszcze fabryczne klocki oraz ori olej lagach i żadnych stuków nie słyszę .

No chyba , że trzeba to sprawdzić bez kasku Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 23:21, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Hmmm... Powiedziałem prawie wszystkie... Może nie, bardzo wiele DL-i.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 7:49, 10 Kwi 2010    Temat postu:

Mój stuka ale jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Sob 7:49, 10 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf
A1



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Sob 18:25, 10 Kwi 2010    Temat postu:

hehe! taka rasa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gogo
A2



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 11:59, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Po prostu ten typ tak ma - to jest charakterystyczna cecha uboczna Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerarmor
A1



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 13:19, 12 Kwi 2010    Temat postu:

MaG napisał:
Rozwiń proszę tę myśl - co to znaczy "luźne klocki"?


To znaczy, że siedzisz pół dnia na tronie.

Wybaczcie, ale nie mogłem się powstrzymać Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 14:37, 12 Kwi 2010    Temat postu:

powerarmor napisał:
MaG napisał:
Rozwiń proszę tę myśl - co to znaczy "luźne klocki"?


To znaczy, że siedzisz pół dnia na tronie.

Wybaczcie, ale nie mogłem się powstrzymać Laughing


To się nazywa cięta "riposta"...

Very Happy

No nie mogęęę Smile

Oryginalnie w sumie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:55, 12 Kwi 2010    Temat postu:

Mijacie sie z prawda. Luzne klocki nigdy nie beda klockami.
Zeby nie bylo, ze OT. Luzne klocki (hamulcowe) beda brzeczec, dzwonic ale raczej stukac nie powinny. Przynajmniej nie tak glosno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 14:56, 12 Kwi 2010    Temat postu:

V-Told napisał:
powerarmor napisał:
MaG napisał:
Rozwiń proszę tę myśl - co to znaczy "luźne klocki"?


To znaczy, że siedzisz pół dnia na tronie.

Wybaczcie, ale nie mogłem się powstrzymać Laughing


To się nazywa cięta "riposta"...

Very Happy

No nie mogęęę Smile

Oryginalnie w sumie Very Happy


Rewelka...Smile Sam miałem podobne skojarzenie, jak przeczytałem o tych klockach... Wujek Staszek mistrz ciętej riposty:)SmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Wto 9:16, 13 Kwi 2010    Temat postu:

Oczywiscie, ze to nie klocki - jesli slyszysz stuki i one sa wyczywalne na polce (na na pewno tak jest) to jest to glowka ramy.
Diagnoza tego mechanika nie wystawia mu najlepszego swiadactwa.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerarmor
A1



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:18, 13 Kwi 2010    Temat postu:

U mnie od pierwszego kilometra na motocyklowym liczniku słychać delikatne stuki przy naciskaniu hamulca podczas jazdy, na przeglądzie nic nie stwierdzili, jeżdżę tak dalej.. Ale to raczej gdzieś wyżej niż klocki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:34, 13 Kwi 2010    Temat postu:

powerarmor napisał:
U mnie od pierwszego kilometra na motocyklowym liczniku słychać delikatne stuki przy naciskaniu hamulca podczas jazdy, na przeglądzie nic nie stwierdzili, jeżdżę tak dalej.. Ale to raczej gdzieś wyżej niż klocki.


Dokładnie, ale z drugiej strony przy hamowaniu na maksa dziwnym trafem nie pyka. Nie ma się czym przejmować, wszyscy to mamy. Mnie wszelkie takie dźwięki bardzo denerwują, bo sprawia to wrażenie jakiegoś złego spasowania czy czegoś takiego. Niemniej jednak tutaj wiemy, że to normalne - skoro tak powiedzieli w serwisie.. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Wto 20:41, 13 Kwi 2010    Temat postu:

Mnie też stuka, jak był nowiuśki to stukało trochę mniej, taka uroda Dl-a, utwardzenie też nic nie dało, mam 9400 km dopiero więc nic nie robię, ciekawe po ilu trzeba sprężyny wymieniać, a po ilu olej w lagach ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pegaso88
A1



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Mazury

PostWysłany: Czw 18:44, 23 Wrz 2010    Temat postu:

Może trochę odgrzebuję, ale...

Mi od kupienia moto przez pierwsze 10k km nic nie stukało, dopiero po wizycie w autoryzowanym serwisie, gdzie wymieniałem klocki i olej w przednich lagach, zaczęło stukać Wink I teraz hałasuje i to ostro, praktycznie na każdej większej dziurze. I na kocich łbach też Smile

Pozdro Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacaw
Motocyklista



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650

PostWysłany: Czw 19:39, 23 Wrz 2010    Temat postu: Stukot w zawieszeniu

Gdy kupiłem rok temu używanego Dl-a miałem też stuki w przednim zawieszeniu, każdy człowiek w miarę ogarniający sprawy techniczne pomyśli że to główka ramy czyli łożyska, pisałem na forum też zapytania co to może być a większość tak pisze że ten model tak ma ... chyba po części mają racje. Ja swojego DL-a oddałem akurat do serwisu Suzuki na serwis duży przy czym prosiłem o sprawdzenie lag. Między czasie okazało się że mój poprzednik w swoim serwisie zmienił olej na twardszy ... Ja poprosiłem o wlanie takiego oleju jaki jest seryjnie, oczywiście do tego doszła wymiana uszczelniaczy. Na dzień dzisiejszy mam spokój i nie słyszę żadnych stuków, może przy dużej dziurze usłyszę dopicie ale generalnie jest wszystko ok.
"Podobno te motocykle tak mają" ..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 19:56, 23 Wrz 2010    Temat postu:

Pewnie wlali Ci trochę gęstszy olej, albo jest gęstszy bo jest nowy. Tak czy inaczej nic się złego nie dzieje, zawieszenie DL-a tak ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Nie 23:07, 03 Lip 2011    Temat postu:

Ja mialem stukanie odkad kupilem motor (11600 km mial przejechane a teraz 47000). Dzisiaj wymienilem sprezyny na Wirth + 15 W olej (gestszy niz zalecany). Rowniez sie okazalo, ze te trzy sruby, ktore mocuja uchwyt baku do ramy sa lekko poluzowane. Ponadto tulejka, ktora jest wlozona w ten uchwyt gdzie sie przeciaga ta dluga srube ktora trzyma bak z przodu ma pewne luzy. Jest zrobiona z aluminium, wiec dwa uderzenia mlotkiem na imadle rozszezyly ja na tyle, ze luz zniknal. Wszystko zmontowane i nadal przy zjezdzie z kraweznika pojawia sie znajome stuk-puk. Moze ciut mniej stuka teraz na zwyklych nierownosciach na drodze, ale ciagle jest. Mysle, ze w terenie przy szybszej jezdzie nadal sie bedzie przod odzywal. Wiec to chyba nie do konca te elementy. Na razie nie mam pomyslu co dalej.

EDIT: Tak tylko dla jasnosci, lozysko nie ma luzow.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregdobrynin dnia Nie 23:09, 03 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaszub
A2



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 10:03, 04 Lip 2011    Temat postu:

Temat dość stary przywróciłeś ale nadal aktualny Smile
Ja powiem tak.
Ten typ tak ma - trzeba przywyknąć
Nie jest to wina hamulców - bo stuka bez hamowania.
Wlałem gęstrzy olej i nie pomogło
Przywyknąć, olać, lać benzynę, zmieniac olej kiedy trzeba i jeździć...
Tyle w temacie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Pon 10:24, 04 Lip 2011    Temat postu:

Wiem wiem ze stary, po prostu spotykam sie z nim tez na innych forach, wiec opisalem co u mnie. Generalnie nie przeszkadza mi to zbytnio. Akurat wymienialem sprezyny, wiec troche bardziej sie temu przyjzalem. Smile
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 10:35, 04 Lip 2011    Temat postu:

kaszub napisał:
Temat dość stary przywróciłeś ale nadal aktualny Smile

Nie jest to wina hamulców - bo stuka bez hamowania.

Tyle w temacie Smile


Właśnie zaciski bedą stukały bez hamowania, jak zaczniesz hamowac to napreżysz zacisk i bedzie cisza. Jak nie hamujesz a tuleje - prowadnice sa wyrobine to bedzie słychać metaliczne stukanie. Mi zawieszenie odzywa sie tylko przy duzym i szybkim dobiciu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Pon 10:40, 04 Lip 2011    Temat postu:

Jak w sobote wymienialem wykladziny hamulcowe przednie, to wydawalo mi sie ze prawa szczeka ma pewien luz. Przyjze sie sprawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:49, 04 Lip 2011    Temat postu:

1) Nie okładziny tylko klocki
2) Nie szczęka tylko zacisk Smile

One mają luz bo są pływające. Gdyby nie miały luzu to był by powód do obaw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Pon 16:12, 04 Lip 2011    Temat postu:

dzieki dzieki za poprawne slownictwo Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaszub
A2



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:46, 04 Lip 2011    Temat postu:

magrafb napisał:


Właśnie zaciski bedą stukały bez hamowania, jak zaczniesz hamowac to napreżysz zacisk i bedzie cisza. Jak nie hamujesz a tuleje - prowadnice sa wyrobine to bedzie słychać metaliczne stukanie. Mi zawieszenie odzywa sie tylko przy duzym i szybkim dobiciu.


Znaczy się prowadnice nienasmarowane, a gumy wyrobione muszą być.
Jaki masz przebieg, że coś takiego ci się dzieje?
U mnie przy hmmm ile to ja mam... dopiero ze 33 tysie- jest ok.
Zawiecha stuka - słyszę to u góry Smile i jak wspominałem olewam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 22:18, 04 Lip 2011    Temat postu:

kaszub napisał:
magrafb napisał:


Właśnie zaciski bedą stukały bez hamowania, jak zaczniesz hamowac to napreżysz zacisk i bedzie cisza. Jak nie hamujesz a tuleje - prowadnice sa wyrobine to bedzie słychać metaliczne stukanie. Mi zawieszenie odzywa sie tylko przy duzym i szybkim dobiciu.


Znaczy się prowadnice nienasmarowane, a gumy wyrobione muszą być.
Jaki masz przebieg, że coś takiego ci się dzieje?
U mnie przy hmmm ile to ja mam... dopiero ze 33 tysie- jest ok.
Zawiecha stuka - słyszę to u góry Smile i jak wspominałem olewam.


w moim licznikowo to juz jakies 103tys bedzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaszub
A2



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 7:55, 05 Lip 2011    Temat postu:

magrafb napisał:


w moim licznikowo to juz jakies 103tys bedzie


No to nieźle nakulane Smile
Przy takim przebiegu coś tam ma prawo być wyrobione Very Happy
To jak się sprawuje przy takim przebiegu?
Coś miałeś robione?
łańcuszek rozrządu pewnie, sprzęgło? regeneracja rozrusznika może? tarczki hamulcowe jak się mają? Linki gazu i sprzęgła? Pompka hamulcowa.
Co może mnie czekać w najbliższym czasie?
W sumie to już OT więc może na PW Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 19:40, 05 Lip 2011    Temat postu:

kaszub napisał:
magrafb napisał:


w moim licznikowo to juz jakies 103tys bedzie


No to nieźle nakulane Smile
Przy takim przebiegu coś tam ma prawo być wyrobione Very Happy
To jak się sprawuje przy takim przebiegu?
Coś miałeś robione?
łańcuszek rozrządu pewnie, sprzęgło? regeneracja rozrusznika może? tarczki hamulcowe jak się mają? Linki gazu i sprzęgła? Pompka hamulcowa.
Co może mnie czekać w najbliższym czasie?
W sumie to już OT więc może na PW Smile


Może i OT ale pewnie informacje ciekawe dla wiekszosci.
Ogólnie poza standardowymi rzeczami typu naped, opony niewiele sie dzieje.
Ostatnio łożysko głowki ramy i pro-link (skutek intesywnej eksploatacji w gruzji).
Rozrząd nieruszany - jeszcze nie pora na niego.
sprzeglo - jeszcze nie - żadnych niepokojących symptomów
rozrusznik- zero problemow
tarcze moze byly wymieniane nie wiem są ok
linki gazu ok, sprzęgło hydrauliczne (wymienione wszystkie uszczelniacze w wysprzegliku, ten w bloku dwukrotnie, na 70 i 100tys.
pompa hamulcowa jeszcze nie puszcza.
Profilaktycznie moze wymienie pompe paliwa i wtryski(jak sie bedzie jakas dłuższa akcja szykowala)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darwolski@wp.pl
A1



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 22:53, 27 Lis 2011    Temat postu: stukanie w V stromie

Witam wszystkich , wypatrzyłem wątek o stukaniu. I co ? coś sie zmieniło od tamtej pory czy rzeczywiście te typy tak mają?. kupiłem teraz z 7000 przebiegiem czyli prawie wcale i też stuka i zastanawiam się teraz czy nadal węszyć o co chodzi czy sobie odpuścić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:56, 27 Lis 2011    Temat postu:

Cześć
Wykryłem usterkę- brak cię w przywitalni.
Ale z tą podobnie jak ze stukającym zawiasem da się jakoś funkcjonować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 16:26, 28 Lis 2011    Temat postu:

ja usterke zlokalizowalem i wiem jak to zlikwidowac, jest to bardzo prozaiczna usterka, czyste niedopatrzenie konstruktorow. U mnie juz nie stuka Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
reno
A1



Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:23, 28 Lis 2011    Temat postu:

Może jakieś szczegóły?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pon 18:12, 28 Lis 2011    Temat postu:

Floydoo napisał:
ja usterke zlokalizowalem i wiem jak to zlikwidowac, jest to bardzo prozaiczna usterka, czyste niedopatrzenie konstruktorow. U mnie juz nie stuka Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy


dajesz radio... glosniej? Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 18:35, 28 Lis 2011    Temat postu:

no radio to u mnie nie pomagalo bo czulem to delikatnie na kierownicy i ciagle sie zastanawialem co to jest...

sprawa banalna bo....

... prawdopodobnie suzuki zamowilo sprezyny i walneli sie na srednicy, niewiele bo rozchodzi sie o okolo milimetr.
Sprezyna ma za duza srednice i spada z amortyzatora zahaczając sie o wypustki, ktore to pierwotnie maja ja podtrzymywac.
Sa conajmniej trzy sposoby by sobie z tym poradzic:
*pierwszy- odkrecamy korek lagi i dobieramy sie do sprezyny, nie trzeba jej wyciagac, wystarczy jedynie zlapac i poobracac/poruszac tak by wskoczyla na swoje miejsce i na jakis czas mamy stukanie z glowy, lecz po kolejnym wiekszym wzruszeniu operwcje trzeba powtorzyc - koszt 0pln
*drugi- poprostu wymieniamy sprezyny na progresy, wirth'y ktore zalozylem sa ciasniej zwijane, przez co maja mniejsza srednice i nie ma mozliwosci zsuniecia, tym samym stukania. - koszt to progresy, kto za ile dostanie tyle zaplaci Very Happy
*trzeci- sposob i zarazem najlepszy z uwagi na to ze poprawiamy nieco konstruktorow i zabezpieczymy gladz czpienia amotryzatora, to wytoczenie teflonowego stozka, ktory bedzi centrowal sprezyne na lapkach, tym samym sprezyna przy spadnieciu nie porysuje nam czpienia, koszt takiej tulejki to smieszna sprawa z racji na porostoty wykonania, natomiast stuki juz nigdy sie nie powtórzą.

Milego szperania. Very Happy , a jak cos to pytajcie Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:17, 24 Sty 2012    Temat postu:

Floydoo napisał:
no radio to u mnie nie pomagalo bo czulem to delikatnie na kierownicy i ciagle sie zastanawialem co to jest...

sprawa banalna bo....

... prawdopodobnie suzuki zamowilo sprezyny i walneli sie na srednicy, niewiele bo rozchodzi sie o okolo milimetr.
Sprezyna ma za duza srednice i spada z amortyzatora zahaczając sie o wypustki, ktore to pierwotnie maja ja podtrzymywac.
Sa conajmniej trzy sposoby by sobie z tym poradzic:
*pierwszy- odkrecamy korek lagi i dobieramy sie do sprezyny, nie trzeba jej wyciagac, wystarczy jedynie zlapac i poobracac/poruszac tak by wskoczyla na swoje miejsce i na jakis czas mamy stukanie z glowy, lecz po kolejnym wiekszym wzruszeniu operwcje trzeba powtorzyc - koszt 0pln
*drugi- poprostu wymieniamy sprezyny na progresy, wirth'y ktore zalozylem sa ciasniej zwijane, przez co maja mniejsza srednice i nie ma mozliwosci zsuniecia, tym samym stukania. - koszt to progresy, kto za ile dostanie tyle zaplaci Very Happy
*trzeci- sposob i zarazem najlepszy z uwagi na to ze poprawiamy nieco konstruktorow i zabezpieczymy gladz czpienia amotryzatora, to wytoczenie teflonowego stozka, ktory bedzi centrowal sprezyne na lapkach, tym samym sprezyna przy spadnieciu nie porysuje nam czpienia, koszt takiej tulejki to smieszna sprawa z racji na porostoty wykonania, natomiast stuki juz nigdy sie nie powtórzą.

Milego szperania. Very Happy , a jak cos to pytajcie Idea


Bardzo ciekawe informacje Smile Ja już się właściwie poddałem, ale po tym co napisałeś być może spróbuję jeszcze raz. A teraz do rzeczy:

Ad 1) Mógłbyś objaśnić, skąd właściwie sprężyna spada? Wydawało mi się, że się ją wrzuca do lagi i już. Jak ją przekręcać? Jak wyczuć odpowiedni moment?

Ad 2) podasz przykładowy zestaw? Te sprężyny są plug&play, czy trzeba coś rzeźbić?

Ad 3) masz zdjęcie takiego stożka? Wiesz, gdzie można go dorobić i jakie wymiary podawać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Wto 21:41, 24 Sty 2012    Temat postu:

1- sprezyna spada z amortyzatora na ktorym sie opiera (gdy wrzucasz spada wlasnie na cylinder amortyzatora)
2- nic nie trzeba rzezbic, kupujesz progresy wrzucasz i po krzyku, warto tylko sprawdzic czy faktycznie maja mniejsza srednice od oryginalow, moje byly na oko ciensze
3- nie mam zadnych zdjec bo nie robilem tego stozka, wiec... radosna tworczosc wlasna, ja znalazlem wade, teraz niech ktos wymysli sposob naprawy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:05, 24 Sty 2012    Temat postu:

Dobra, już chyba wiem o co biega. Czy chodzi Ci o patent, który jest opisany tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] ? Ciekawe tylko, czy ten złoty dynks będzie pasował pod standardową sprężynę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 18:59, 25 Sty 2012    Temat postu:

prawde mowiac to moje zawieszenie jest inne, ale ten zloty krazek odpowiada temu rozwiazniu o ktorym mysle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:25, 27 Sty 2012    Temat postu:

Zastanawiam się, czy wymiana tylko tego elementu może mieć jakiś zauważalny wpływ na charakterystykę pracy zawieszenia. Na razie chcę uniknąć wymiany sprężyn. Jeśli uda mi się coś z tym zrobić, to na pewno dam znać.

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pią 18:20, 27 Sty 2012    Temat postu:

nie ma zadnego wplywu

tulejka o ktorej ja mysle ma za zadanie jedynie zapobieganiu spadania sprezyny, rownie dobrze mozna jezdzic tez bez niej i nie koniecznie musi stukac, to nie jest zadne panaceum ani super usztywniacz zawieszenia. Bynajmniej to o czym ja mowie a nie to co bylo w linku powyzej, bo tamto choc niby zgodne z idea to jednak zawieszenie inne niz u mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin