VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> szarpnięcie na I biegu
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
szarpnięcie na I biegu
PostWysłany: Czw 15:20, 16 Paź 2008
ATCQ
A1

 
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa





Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczem Suzuki V-strom 650 z 2004 roku, jest to mój pierwszy motocykl, generalnie moto jest piękne Smile, jeździ świetnie, niepokoi mnie tylko jedno, mianowicie przy wrzucaniu pierwszego biegu występuje dosyć mocne szarpnięcie, pozostałe biegi wchodzą idealnie, czy to normalne zjawisko czy raczej jest coś nie tak ? mechanik który kupował ze mną ten motocykl stwierdził że takie jest Suzuki, ma trzaskać, stukać, wtedy jest ok Smile proszę o odpowiedź, wszystkich posiadaczy serdecznie pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:10, 16 Paź 2008
Brzo
Administrator

 
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Myślę, że tak jest. Ale jak chcesz sprawdzić jak już jesteś na jedence daj lekko do przodu na sprzęgle, zatrzymaj się daj na luz i znowu jedynka.
Nastepnie jak znowu szarpnie wciśnija 2 razy sprzęgło i dopiero wtedy jedynka. Możesz również sprawdzić jak poprzednio ale daj lekko w gaz na luzie i jak spadną obroty daj jedynkę. Jak zawsze szarpie to znaczy, że tak masz. Zresztą piszesz, że to Twój pierwszy moto więc doświadczeń chyba wiele nie masz więc i odczucia mogą być wyostrzone Smile
Powiem szczerze, że ja nie zastanawiam się nad tym poprostu wbijam jeden i ... ogień z 66,6 KM Wink
Z dwójką są czasem problemy ale nie z jedynką.

Pozdrawiam,
Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:10, 16 Paź 2008
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki (zwłaszcza na zimnym dopiero co uruchomionym silniku) bierze się ze sklejonych olejem tarcz sprzęgłowych i "stojącej" skrzyni biegów a rozpędzonego pracą silnika sprzęgła. Żeby zminimalizować to zjawisko można "przegazować" trochę przy wciśniętej klamce sprzęgła, wtedy tarcze powinny się rozkleić. Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:36, 16 Paź 2008
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Qrcze... zawsze najprostsze rozwiązania są najlepsze. Muszę sprawdzić metodę roadrunnera. Faktycznie przy wbijaniu jedynki z postoju słychać wyraźny stuk chociaż nigdy mnie to jakoś nie niepokoiło...Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:52, 16 Paź 2008
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





MaG napisał:
Qrcze... zawsze najprostsze rozwiązania są najlepsze. Muszę sprawdzić metodę roadrunnera. Faktycznie przy wbijaniu jedynki z postoju słychać wyraźny stuk chociaż nigdy mnie to jakoś nie niepokoiło...Wink


Napisz z jakim skutkiem, mi nie zawsze się to udaje. Dużo zależy jak wiadomo od lepkości oleju jaki się leje. Podobnie ma się sprawa z wrzucaniem dwójki lub jedynki z luzu w czasie jazdy, bez przegazówki wali jakby miał się silnik rozpaść.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:50, 16 Paź 2008
ATCQ
A1

 
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa





wielkie dzięki za cenne rady, wypróbuje na pewno, pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:48, 17 Paź 2008
Brzo
Administrator

 
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Stuk na jedynce jest prawie zawsze tak, że luzik tak ma być i jest.
Tak samo jest z dwójką jak pisze roadrunner i niema co się martwić.

Natomiast pytanie było następujące nie stuk ale szarpanie jeśli to to samo to niema problemu z moto.
Jesli to nie to to ATCQ napisz o jakie szarpanie konkretnie CI chodzi.

Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: szarpnięcie na I biegu
PostWysłany: Nie 14:30, 19 Paź 2008
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ATCQ napisał:
...przy wrzucaniu pierwszego biegu występuje dosyć mocne szarpnięcie

oprócz kasowania luzów w silniku/skrzyni następuje też kasowanie luzu w mocowaniu tylnej zębatki zamontowanej w specjanej gumie - czuć to zwłasza pierwszy raz po odpaleniu zimnego moto - zauważ że po wrzuceniu jedynki napina się łańcuch. Jest to normalne, ta guma z czasem się "wyrabia" i starzeje/twardnieje i można ew. ją wymieniać ale wg. mnie to bez sensu w tak młodych motocyklach
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DLuk dnia Nie 14:31, 19 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:12, 25 Lut 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Zmien olej w maszynie i sadze, ze problem zniknie.
Generalnie skrzynie w sztormiakach sa precyzyjne.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szarpnięcie na I biegu
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin