VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> szima
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
szima
PostWysłany: Wto 15:50, 15 Maj 2012
myszon
A1

 
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory





kółko wyważone, opona dobra, główka ramy ok....bez kufrów nie łapie szimy....wystarczy założyć centralny i łapie.....jazda bez kufrow nie jest dla mnie rozwiązaniem.....
Jakieś pomysły?
Z góry dzięki. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:11, 15 Maj 2012
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 128 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





powyzej 160 km/h konczy sie stabilna jazda z centralnym - przynajmniej w moim przypadku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:15, 15 Maj 2012
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Mam centralny ale mnie zaczyna bujać dopiero ok. 170 km/h

Może za szybko jeździsz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:41, 15 Maj 2012
myszon
A1

 
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory





to sie dzieje przy mniejszych prędkościach 60-80...(najlepiej widoczne po puszczeniu kiery)....jak puszczam gaz, zwalniam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:47, 15 Maj 2012
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Sprawdź może ciśnienie w oponach.Może masz za mało powietrza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:50, 15 Maj 2012
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 170
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Niestety Sztormiaki tak mają, że łapią lekką szimę przy ok. 60 km/h gdy puszcza się kierownicę i powyżej 160 km/h jadąc z centralnym kufrem.
Wg. mnie są dwa rozwiązania:
- przy 60 km/h - nie puszczać kierownicy
- powyżej 160 km/h z centralnym kufrem - zabrać pasażera, wtedy szimy nie ma
Wink Smile
Zapewne myszon nie takiego rozwiązania problemu szukał, ale to jedyne jakie znam, jeżeli opony i ciśnienie, zawieszenie i główka rany są ok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin.BB dnia Wto 16:51, 15 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:02, 15 Maj 2012
myszon
A1

 
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory





cisnienie ok....tylko mialem ostatnio serce w gardle.....jadac 140 na mokrej śliskiej, wyprzedzałem tira.....no i o mały włos nie doszło do uślizgu...tylko zatelepotalo mna, zaczynając od przodu...no i szukam teraz przyczyn.....analizując tę sytuację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:27, 15 Maj 2012
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





Na mokrej śliskiej 140 i jeszcze tira brałeś... no no, generalnie jadąc za tirem i wyprzedzając go zawsze cholernie mocno wieje, czasem tak że z trudem utrzymuje się kierownik, przy śliskim i takiej prędkości wcale się nie dziwię że Tobą bujnęło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:19, 15 Maj 2012
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Teraz to i ja się nie dziwię... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:21, 15 Maj 2012
marcin2
A

 
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Tarchomin





Cytat:
opona dobra


A ilu sezonowa? Miałem tak kiedyś, myślałem, że opona jest ok (miała chyba dwa sezony) i było podobnie. Po wymianie opony na nową problem zniknął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:33, 15 Maj 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





duzo zalezy od opony, jeszcze wiecej od wywazenia Idea
nie wystarczy jak fachman powie ze kolo jest wywazone, kolo musi byc naprawde wywazone, ja wywazylem dwa razy na roznych maszynach przy czy za drugim razem robilem to razem z kolesiem i szima przy 70-80 ustapila.
teraz z centralnym to zamykam licznik i jest oki z bocznymi natomiast to zalezy jak zaladowane, jak normalnie to 180 i jest oki (wiecej z kuframi nie probuje) jak przeladuje to okolo 180 zaczyna sie kiwanie.

myszon, pojedz gdzie indziej i sproboj wywazyc jeszcze raz kolo, na pewno po zalozeniu na maszyne bedzie pokazywalo ze jest niewywazone, najlepiej jest zdjac wywazone kolo z maszyny i zaraz zalozyc je ponownie na maszyne i sprawdzic wywazenie, jezeli maszyna pokaze ze kolo jest niewywazone, to dalsze wywazanie mozna sobie odpuscic bo to oznacza ze wywazarka najlepsze dni ma juz za soba Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:54, 16 Maj 2012
*jacek*
A2

 
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





Też tak miałem jak Ty. Koło wyważone, nieuszkodzone i przy odpuszczaniu gazu pomiędzy 80-60 telepka.
Okazało się, że pomimo idealnego wyglądy z zewnątrz opona jest uszkodzona wewnątrz, co powodowało shimę.
Wymiana opony na nową załatwiła temat.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:22, 16 Maj 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Kiedyś jechałem za cięzarówką i tez koło wpadło w shimmy . Wyprzedziłem i wszystko wrociło do normy . Dziwne !!!! Ani szyba ani deflektor ani owiewki nie powinny miec wpływu na to zjawisko .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:50, 16 Maj 2012
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Motor jest podatny na zawirowania powietrza mniej lub bardziej, ale zawsze tak było i będzie. A żeby stwierdzić czy to co opisujesz jest w normie czy nie, to może wejdź na innego DLa i porównaj?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:03, 16 Maj 2012
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





No to może ja jako oponiarz zapytam myszon czy sprawdziłeś stan powierzchni bieżnika?
Chodzi mi o to że jak otwartą dłonią "pagłaszczesz" (przejedziesz wzdłuż po oponie) to czy wyczuwasz nierówności takie jak zęby piły? Jeżeli tak to nie pomoże Ci nawet przysłowiowa woda święcona. Tylko w grę wchodzi wymiana.
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 15:05, 16 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:47, 16 Maj 2012
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





letko napisał:
No to może ja jako oponiarz zapytam myszon czy sprawdziłeś stan powierzchni bieżnika?
Chodzi mi o to że jak otwartą dłonią "pagłaszczesz" (przejedziesz wzdłuż po oponie) to czy wyczuwasz nierówności takie jak zęby piły? Jeżeli tak to nie pomoże Ci nawet przysłowiowa woda święcona. Tylko w grę wchodzi wymiana.
Pozdr.

Dokładnie tak.U mnie było podobnie - wizualnie idealna przednia opona lecz mocno "wyząbkowana" powodowała taki efekt w okolicach 60 km/h oraz przy niskich prędkościach przy dohamowaniu było czuć drgania kierownicy.

Po wymianie opony wszystko ustało i jest znowu pięknie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:53, 16 Maj 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Razz Razz Razz

A ja znalazłem w necie takie oto wyjaśnienie tego zjawiska:

Nie jestem szpecem od scigaczy, ale shimmy to zjawisko dotyczace motocykliw
ogolnosci.
Nie wiazalbym tego z "krzywym trymaniem kierownicy", ale ze zjawiskami
fizycznymi dotyczacymi momentow bezwladnosci i efektow zyroskopowych
dotyczacych obracajacego sie kola oraz mas wystajacych przed os przedniego
kola w powiazaniu z katem nachylenia glowki ramy.
Czesto przyczyna shimmy jest tez zuzyta opona przednia.
Pozdro

Very Happy Shocked Very Happy Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szima
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin