VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> temperatura cieczy chlodzacej - problem (rozwiazany)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
temperatura cieczy chlodzacej - problem (rozwiazany)
PostWysłany: Czw 20:59, 11 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





hej, troche na forum juz jestem ale nie wiem do konca czy problem z moto w 'patentach i usprawnienia' (co wg mnie tytulowo nijak ma sie do problemow z moto, chociaz takie tematy zakladane przez innych userow tu laduja) czy do 'ringu wolnego' (no ale tu za to zrzut dziwactw moto i nie moto)


Stan jest taki - temperatura cieczy w chlodnicy podczas jazdy skacze na max i zapala sie czerwona dioda FI na zegarach

Wymienilem termostat (czujnik wlaczania wentylatora) na nowy, motocyklowy, przeznaczony dla dl1000. Zrobilem dolewke wody destylowanej do zbiorniczka + bezposrednio do chlodnicy, podziabalem troche dolna rura odplywowa, zeby to to jakos odpowietrzyc. I dupa. W garazu ostudzilem moto, odpalilem poczekalem do 3ej kreski - wentylator zalacza sie.

Aha, ta dolna rura goraca jak diabli, wyraznie slyszalny bulgot gotujacej sie wody.


Jakies sugestie odnosnie przyczyny? Poza oczywiscie - podjedz do warsztatu niech naprawia, albo sprzedaj moto zima, zeby woda nie zdazyla sie zagotowac podczas ogledzin, albo "- wymien silnik, chlodnice, rame i zbiornik paliwa"


pzdr, Szu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Śro 15:50, 01 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:23, 11 Wrz 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





nie wiem jak w litrze ale w malym jest jescze czujnik temp w chlodnicy.
teoretycznie tez go powinienes miec. moze tam lezy przyczyna ?
chociaz jezeli zalacza wentylator przy 3 kresce to niby powinien byc ok Confused

1 kreska 40 - 59 stopni
2 kreski 60 - 99
3 kreski 100 - 111
4 kreski 112 - 119
5 kresek powyzej 120
kontrolka z bledem powyzej 122 stopni

wntylator powinien sie zalaczyc kolo 105 stopni i wylaczyc po osiagnieciu 100


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 21:34, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:26, 11 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja bym raczej powiedział, że jak bulgot, to powietrze w układzie...

A jak ten drugi przewód od chłodnicy Question Przewody układu chłodzenia powinny być wszystkie ciepłe/gorące... Jak ten górny jest zimny, to dolewaj Pan dalej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:29, 11 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





jotes - z pamieci cytuje to co na pudelku wymienionego przeze mnie elementu bylo napisane - "termostat / czujnik wlaczania wentylatora". Mam rozumiec, ze jeszcze do tego jest czujnik, tyle, ze jest pewnie tylko po to, zeby na zegarach wskazywac temp. (rola informacyjna)

Bo do utrzymywania min / max temp sluzy wlasnie wymieniony termostat.

miotacztruskawek - sugerujesz, ze uklad zapowietrzony?

zrobie jeszcze dolewke, o ile da sie cokolwiek dolac, bo chlodnice zalalem pod korek, a zbiorniczek wyrownawczy w wyznaczonym zakresie

Do drugiego przewodu nie siegnalem lapa na parkingu, bo za ciasno i za goraco, zeby na oslep pchac sie z grabka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 21:32, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:32, 11 Wrz 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





chyba jednak wentylator zalacza czujnik przy chlodnicy, termostat tylko otwiera "duzy obwod chlodzenia"

edit
widze ze sa czujniki temperatury ( 175 pln ) i czujniki wentylatora ( 75 pln ) ????

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-chlodnicy-suzuki-dl1000-02-i4408930635.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 21:40, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:47, 11 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Termostaty są 2, choć puryści pewnie by mnie ochrzanili, że nazywa się to inaczej...

Jeden otwiera i zamyka przepływ wody w silniku, a drugi załącza wentylator. Pierwszy steruje hydrauliką, drugi elektryką.

Jak masz zapowietrzony układ, to chłodzenie nie działa tak jak należy, a właściwie nie działa w ogóle. Dolny przewód robi się gorący, a górny jest zimny, bo jest tam powietrze, wszystko bulgoczee od pompy wody. Temperatura rośnie, wiatrak się włącza. Pytanie tylko, czy to twój przypadek

Ostatnio odpowietrzałem BMke i musiałem kilka razy dolewać. Też niby wlałem do chłodnicy do pełna, zbiornik wyrównawczy tak samo. Uruchamiałem silnik i po chwili dalej było powietrze. Kilka razy musiałem dolewać zanim wszystko wróciło do normy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:11, 11 Wrz 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





sam termostat a raczej jego obudowa wyglada tak



z tego co Szuja pisales w " co dzisiaj zrobilem " wymieniles tylko czujnik temp.

sprobuj przy dolewaniu wody i pracujacym silniku postukac lekko ( np. trzonkiem mlotka ) w te obudowe termostatu.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 22:11, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:59, 11 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





to co wymienilem wygladalo tak:

LINK

na podelku bylo napisane jak juz wspomnialem "termostat / temp. czujnik wlaczania wentylatora"

sprobuje te dolewki porobic, zeby dokladnie odpowietrzyc, jesli nie pomoze, to zostanie jeszcze termostat. Bo ten czujnik temperatury chlodnicy (z linku jotesa) to raczej dziala poprawnie - wskazania na zegarach odpowiadaja objawom gotowania sie (rozszerzanie sie cieczy)

A samego termostatu gdzie szukac? Da sie tam postukac w niego bez rozbierania moto i odsuwania chlodnicy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:20, 11 Wrz 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Tak mi się jeszcze przypomniało. Prawidłowo odpowietrzona chłodnica powinna być wszędzie równomiernie nagrzana. Jak będziesz miał połowę nagrzaną, a drugą połowę lekko, albo w ogóle, to lej wodę.

To co wymieniłeś, to termostat od wentylatora, elektryczny. Jotes z kolei mówi o termostacie od hydrauliki. Gdzie on będzie to nie wiem (miałem 650), ale zazwyczaj termostat siedzi na silniku i odchodzi od niego rura na chłodnicę i to taka grubsza. Bywa czasem, że wpadnie nań jakiś paproch zatnie się i nie otwiera. I wtedy właśnie warto lekko popukać lekko Wink .

EDIT:
No to na "pocieszenie" podpowiem tylko, że ze zdjęć wygląda, jakby ten termostat od hydrauliki był między cylindrami, nad skrzynią korbową, a pod układem dolotowym... Z obu cylindrów wchodzą węże z wodą do tego termostatu i dalej z termostatu wychodzi jeden gruby do chłodnicy. Jest tam coś jeszcze, ale to jakiś pomniejszy wąż, i przewód od czujnika temperatury...

http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/45/35/05/03/4535050309_5
http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/45/35/05/03/4535050309_1


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 23:42, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:52, 11 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





oki Panowie, dzieki za wskazowki, krok po kroku zaczne eliminowac mozliwe przyczyny - o wyniku dam znac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: temperatura cieczy chlodzacej - problem
PostWysłany: Czw 23:53, 11 Wrz 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Szuja napisał:
hej, troche na forum juz jestem ale nie wiem do konca czy problem z moto w 'patentach i usprawnienia' (co wg mnie tytulowo nijak ma sie do problemow z moto, chociaz takie tematy zakladane przez innych userow tu laduja) czy do 'ringu wolnego' (no ale tu za to zrzut dziwactw moto i nie moto)


Usterki i awarie.

Pateny i usprawnienia są aby opisać swoje własne rozwiązania ulepszające moto (ale nie te dotyczące warsztatu czy napraw).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:19, 12 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





dzieki express, slepy jestem juz na starosc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:13, 13 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





zamowiony termostat odpowiedzialny za hydraulike - szacunkowy koszt 130 zl, tydzien oczekiwania na oryginal, zamiennikow brak.

decyzja zapadla po sprawdzeniu czy uklad chlodzenia nie jest zapowietrzony(teoretycznie uklad powinien samoczynnie odpowietrzac sie) i po stwierdzeniu, ze obudowa termostatu max goraca a na chlodnicy mozna spokojnie lapke polozyc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:40, 13 Wrz 2014
MarioSWD
A

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 182
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Swego czasu miałem problem z termostatem w hondzie vt 600. Też niby nie było zamienników. Jednak co się okazało w jednym z motoryzacyjnych sklepów wg katalogu dobrałem termostat od chyba matiza o identycznych parametrach otwarcia/zamknięcia i rozmiarze, cena ok 20zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:43, 01 Paź 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 133 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





w celu zakonczenia watku - termostat wymieniony - problem ustal. Nastapilo samoodpowietrzenie, wystarczylo zalac plynem, przejechac sie, dolac do zbiorniczka i to wszystko.

Obudowa troche inaczej wygladala niz na zalaczonej przez @Jotes'a fotce, wiec do odkrecenia pokrywy trzeba bylo zdjac jedna gume.

Poprzedni termostat - dzialal ok. roku - poltora wymieniany wlasnie z jakiegos daewoo - z polecenia i rekoma Michala Sz. znanego mechanika warszawskim i okolowarszawskim motonitom. Mam nadzieje, ze oryginal troche dluzej pohula

pzdr, Szu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
temperatura cieczy chlodzacej - problem (rozwiazany)
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin