Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura silnika - błędne wskazania?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alf-red
A1



Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 12
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białobrzegi

PostWysłany: Pią 19:52, 11 Sie 2017    Temat postu: Temperatura silnika - błędne wskazania?

Witam
Mam takie pytanie a właściwie wątpliwość dzisiaj jadąc w 36 stopniach Celsjusza zauważyłem, że wskazanie temperatury chłodziwa nie przekracza 3 kresek. Wskazania nie zmieniły się nawet kiedy po 40 km na ekspresówce (jechałem jedostajnie około 130 - 140 km/h) wjechałem bezpośrednio w korek w mieście i w nim około 20 min z prędkością 20 - 30 km/h a wskazania cały czas nie zmieniły się. Jak sobie teraz myślę to wskaźnik nigdy nie pokazał więcej niż te 3 kreski (czyli połowę skali) nawet jak sobie kiedyś ćwiczyłem na placyku. I w związku z tym rodzi się następujące pytanie:
- czy ja jestem przewrażliwiony a ten typ silnika po prostu tak ma i ciężko go przegrzać? raczej mało prawdopodobne

Dodam, że te pierwsze trzy kreski rosną raczej normalnie jakieś pierwsze 3 - 5 minut spokojnej jazdy. Poziom chłodziwa OK. Żadnych niepokojących zmian w pracy silnika.
Moto to mały Dl z tego roku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez alf-red dnia Pią 19:54, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 19:54, 11 Sie 2017    Temat postu:

W takim razie masz niezepsuty układ chłodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 21:01, 11 Sie 2017    Temat postu:

Ciesz się.... tak ma być ! W chłodzeniu silnika najważniejszą rzeczą jest szybkie uzyskanie temperatury pracy (po to są termostaty) a potem utrzymywanie go. Silnik jest skonstruowany i dobrany do temperatury chłodziwa ok.90 stopni. Wtedy pracuje optymalnie. Najgorszy dla silnika jest zimny rozruch i pierwsze 3 minuty zanim się równomiernie rozgrzeje (pierścienie tłoków i cylindry oraz olej są dobrane do temperatur w jakich normalnie pracują). Potem automatyka (termostat, czujniki, wentylator) oscyluje tak by utrzymać temperaturę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Pią 21:09, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alf-red
A1



Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 12
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białobrzegi

PostWysłany: Nie 21:40, 13 Sie 2017    Temat postu:

Więc jedyny specjalista jaki jest potrzebny to nie mechanik a psychiatra. Morał jest taki, że nie powinienem jeździć ekspresówkami bo z braku wrażeń zaczynają mi lęgnąć głupoty w głowie Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez alf-red dnia Nie 21:41, 13 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin