VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> wariująca kierownica
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
wariująca kierownica
PostWysłany: Czw 12:30, 16 Paź 2014
frrrost
A1

 
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





witam kolegów!
mam dl650 z 2010, najechane 25000 KM. Gdy moto miał ok 20000KM podczas zwalniania, przy prędkości od ok. 60km/h w dół, po puszczeniu kierownicy lekko "latała" na boki. Pamiętam, że ściągałem kufer i objawy były mniejsze, ale były. Nie przeszkadzało mi to zbytnio aż do czasu gdy wróciłem ze Szwajcarii we wrześniu i przypadkowo puściłem kierownicę przy dojeżdzaniu do krzyżówki. Kierownica zaczęła mi wariować, rzucać na lewo i prawo, miałem wrażenie, że jak jej nie chwycę to zaliczę glebę. to rzucanie nasila się jak motor zwalnia, jak zwolni do ok 40km/h to trzeba już ją chwytać bo może się to dla nas źle skończyć.
I moje pytanko czy mieliście aż tak silne objawy telepotania kierownicy, jak można zdiagnozować przyczynę, ja nie czuję na niej żadnych luzów w czasie postoju, mam w miarę świeże opony Tourancy, wyważone. Nie mam niestety nóżki centralnej żeby odciążyć przód i sprawdzić czy nie ma gdzieś luzu.
Proszę o poradę przed ewentualnym oddaniem do mechanika:)
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: wariująca kierownica
PostWysłany: Czw 12:34, 16 Paź 2014
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





frrrost napisał:
, mam w miarę świeże opony Tourancy,


a co przez to rozumiesz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:56, 16 Paź 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Z tego co piszesz trudno wywnioskować.
To generalnie kwestia przedniego zawieszenia, czyli ciśnienie w kołach, wyważenie opony (zwłaszcza jak już były w Szwajcarii), może być kwestia samej opony, felgi, krzywych lag, oleju w lagach, łożyska steru, lub łożysk w kołach. Tzn. to tak teoretycznie Wink .

Najpierw wyeliminuj najprostsze rzeczy, ciśnienie, obejrzyj koło, czy jest całe i czy nie poodpadały ci ciężarki wyważające.
Jak to nie pomoże podjedz do jakiegoś mechanika, niech sprawdzi wyważenie koła i łożyska. Zima idzie, może też warto pomyśleć też o oleju w lagach (powinieneś go wymieniać co 2 lata!!!) itd. Przy tej okazji zrobisz przegląd lag i łożysk Wink

PS: coś mi się po głowie kołacze, że jedna z opon (może to właśnie o Tourance chodzi) zużywając się ząbkuje i skutkuje takimi objawami. Ale to niech mądrzejsi się wypowiedzą, czy nie pomyliłem opon...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:26, 16 Paź 2014
frrrost
A1

 
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





podstawowe rzeczy sprawdziłem: ciśnienie, ciężarki, koło i opona wyglądają ok, nie rzuca kierownicą przy normalnej jeździe. Jedynie jak puszczę gaz i moto zwalnia to zaczyna kierownicą telepać na lewo i prawo (skręca lewo/prawo - nazwałem to,że telepie).
może ktoś miał taki objaw i nie pytam o delikatne drgania kierownicy po jej puszczeniu bo to chyba każdy ma, u mnie po trzeba ją zaraz chwycić bo cały motor chodzi na boki.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:30, 16 Paź 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Mam to samo Smile takie shimi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:35, 16 Paź 2014
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Miałem i teraz mam to samo Very Happy Winna jest opona, a dokładnie wyząbkowała się Very Happy Moje Anakke 3 spotkał teraz ten sam los Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:40, 16 Paź 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Nie pomyliles opon. Tourance tak wlasnie sie zachowuje.

Sprobuj troszke usztywnic przednie zawieszenie i sprawdz jak sie zachowuje. Nastepne w kolejnosci bedzie wymiana oleju w lagach (niestety czesto sie o tym zapomina).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:58, 16 Paź 2014
frrrost
A1

 
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





a czy na oponach widać wyząbkowanie bo u mnie nic takiego nie widzę, opona wygląda na ładnie, jest równo starta


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:13, 26 Paź 2014
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Wymień oponę na nową i problem ustanie - na sto procent opona jest wyząbkowana tego się nie uniknie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:08, 26 Paź 2014
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Masz handbary? Oryginalne osłony dłoni są asymetryczne. Znany temat mi jest. W jednym DL650L3 wymieniliśmy oponę, a nawet główkę ramy. Potem przyjechał kolejny, po 1000km, to samo. Zdjęcie handbarów wyeliminowało problem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Nie 20:09, 26 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:39, 26 Paź 2014
Radek_Pastuszka
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Grochów





Też mam lekką shimę przy 60km/h.
I to na nowiutkich oponach.
Ten typ tak ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:34, 28 Paź 2014
HERMAN
Motonita

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 544
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





U mnie po wymianie na tourance next niestety już po 2 tys były te same objawy.Teraz mają już 8000tys i nic się nie zmieniło.Przy 40km po puszczeniu kiery odczuwalne silne bicie.Jak trzymam normalnie kierownicę to niewyczuwalne.Opona jest wyząbkowana,na oko nie widać ale jak pomacam Smile ją ręką to czuć.Podobno taki jej urok.Następny zakup będzie inny i wtedy będę mógł porównać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:10, 28 Paź 2014
yatza
A2

 
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Hmm, wyząbkowanie po 2kkm jest trochę dziwne... Mam przejechane 25kkm na obecnym komplecie Tourance Next (kończą się już) i kierownica nigdy nie biła. Można puścić ją i motocykl jedzie normalnie. Choć może faktycznie trzeba trafić w jakąś konkretną prędkość...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yatza dnia Wto 23:10, 28 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:10, 29 Paź 2014
marudi
A2

 
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z miasta łodzi się pochodzi





Witam panowie, lekarstwem na tą dolegliwość
są nowe łożyska wahacza i ewentualnie łożyska tylnego koła od tego moto wpada w shimi. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:49, 29 Paź 2014
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





yatza napisał:
Hmm, wyząbkowanie po 2kkm jest trochę dziwne... Mam przejechane 25kkm na obecnym komplecie Tourance Next (kończą się już) i kierownica nigdy nie biła


To one tyle wytrzymają 25kkm ? Shocked

Cytat:
Można puścić ją i motocykl jedzie normalnie. Choć może faktycznie trzeba trafić w jakąś konkretną prędkość


Spróbuj puścić przy 70km/h do 65.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:39, 29 Paź 2014
yatza
A2

 
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Raptor napisał:
To one tyle wytrzymają 25kkm ? Shocked


Na to wychodzi... Bieżnik już dość blisko znaczników, więc na wiosnę będzie potrzebny nowy komplet. Poprzednio miałem Tourance EXP i wymieniałem przy podobnym przebiegu.

Cytat:
Spróbuj puścić przy 70km/h do 65.


Trzeba będzie spróbować Smile Sam jestem ciekawy czy to faktycznie chodzi o prędkość...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:38, 30 Paź 2014
Ksiądz
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 66
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zielona Góra





Wyząbkowanie ma na pewno wpływ na komfort jazdy. Ale wymiana opony nie załatwia problemu. Z jakiegoś powodu przy takim przebiegu przecież się wyząbkowała. Uważam, że równolegle z wymianą opony należałoby usunąć przyczynę, czyli zrobić zawieszenie na tip-top.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:30, 30 Paź 2014
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 258
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Ja mam tak ale przy 160 km/h. Pomaga jak przyspieszam a potem hamuję silnikiem do 140 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:06, 30 Paź 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Kupcie sobie ForkBrace od Cosmo Accessories, zamontujcie (4 śrubki, 3 minuty) i po sprawie.
Wężykowanie to kwestia gumowatości zawieszenia (zwłaszcza przedniego) - zaczyna gonić na boki i jest efekty shimmy. Po założeniu ForkBarce ani razu tego zjawiska nie zaobserwowałem, a wcześniej występowało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:39, 30 Paź 2014
Produdi
A1

 
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Hej
Tym co jeżdżą z tą niedogodnością gratuluję . Oby nie było przez to jakiegoś nieszczęścia .
Przejdźmy do rzeczy . Przyczyn bicia kierownicy może być mnóstwo od błahych typu ciśniecie w gumach lub nie wyważone koła po luzy na łożyskach główki ramy , wahacza, kół , wadliwe ogumienie czy krzywą tarczę .

U mnie zaczęło się delikatnie ale stopniowo rosło , aż zacząłem się bać gdziekolwiek jechać . Wyważyłem koła lecz nic to nie dało myślałem , że to wina powoli kończących się gum . Lecz zabrałem się za sprawdzanie luzów .
Przednie koło i główka ramy wszystko ok , ale pomerdałem tylnym kołem okazało się , że są luzy . Zdjąłem tylne koło i zabrałem się za wahacz ... Jeszcze większe luzy . Przy hamowaniu dupa pływała , również wszystko przenosiło się na przód powodując Shimmy .

Koszt wymiany łożysk kół , zębatki i wahacza to ok. 300zł w servisie pewnie więcej ... Nie wiem nie bywam . Roboty trochę jest przynajmniej u mnie nie obyło się bez ściągania całego wydechu .

Reasumując przyczyn może być wiele u mnie to był akurat luz na łożyskach . Jak wiadomo nic nie jest wieczne , a i tak jak na K5 długo wytrzymały . Tak więc każdemu radzę by czasem przejrzał gruntowanie swojego Sztorma szczególnie , że sezon naprawczy się zbliża .

P.S Ojciec jeździł na kwadratowych Touransach i było wszystko git . Więc nie zwalajcie wszystkiego na ogumienie .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:31, 02 Lis 2014
yatza
A2

 
Dołączył: 10 Wrz 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Dzisiaj sprawdzałem jak to DL się zachowuje po puszczeniu kierownicy na moich kończących się Tourance Next. Próbowałem przy różnych prędkościach (od 80 do 50km/h), ale wynik zawsze był ten sam: kierownica nie bije. Nawet nie próbuje.

@frrrost: faktycznie sprawdź zawieszenie i łożyska...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yatza dnia Nie 20:32, 02 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:18, 02 Lis 2014
watson
A

 
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Miałem problemy przy 160 km/h (licznikowych 160, wg GPS 150).
Okazało się, że półki były krzywo wkręcone, dzięki czemu lagi szły asymetrycznie.
15 minut roboty i kawałek krawężnika rozwiązały problem.

Nie ma się co oszukiwać - DLe nie są najbardziej stabilnymi maszynami, głównie ze względu na słabe dociążenie przedniego koła. Przy bocznym wietrze i dużej prędkości lubi sobie pofalować, i generalnie robi się nieprzyjemnie. Cała sztuka w rozróżnieniu telepania normalnego od patologicznego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:14, 13 Lis 2014
bzik74
A

 
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





U mnie te objawy powodowała skrzywiona felga,po wyprostowaniu zero drgań.Myślałem,że ten typ tak ma i długo tak jeździłem,bo trzymając kierownice tego nie odczuwałem.Teraz wiem też,że drgania te których niby nie czułem powodowały u mnie drętwienie dłoni po dłuższej jeździe co mnie irytowało.Teraz nie mam już z tym zupełnie problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:36, 16 Lis 2014
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Nalezy pamietac ze opona podczas zuzywania traci swoja mase, duzo zalezy od stylu jazdy jak i samego motocykla, w DL opony potrafia zabkowac. Troche pomaga laczony uklad hamulcowy, bo wtedy przy hamowaniu sila rozklada sie na dwa kola a nie tylko na jedno.

Najpierw mozna sprobowac ponownie wywazyc kolo, bo jest to najtansza sprawa, gdy to nie pomoze, nalezy zaczac sprawdzac po kolei, lozyska, zawieszenia itd.

Ja u siebie w ST zjezdzilem dwie przednie opony i obydwie wymagaly ponownego wywazenia gdzies po 6000km i rozbieznosci byly spore.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wariująca kierownica
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin