VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> zegary, kontrolki, kierunkowskazy - nie działa :/
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
zegary, kontrolki, kierunkowskazy - nie działa :/
PostWysłany: Czw 13:06, 12 Sie 2010
pegaso88
A1

 
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Mazury





Podczas dzisiejszego dojazdu do pracy zauważyłem, że nagle przestały działać mi zegary i wszystkie kontrolki, po chwili zauważyłem też, że nie działają kierunkowskazy. Domyśliłem się, że może być to któryś z bezpieczników – i rzeczywiście, bezpiecznik, który odpowiada za kontrolki, kierunki, światła pozycyjne i stopu był spalony. Na stacji wymieniłem go na nowy, włączyłem zapłon, zegary mnie „powitały”, zaświeciły się i po kilku sekundach znów bezpiecznik trzasnął…:/ Co to może być? Jakieś pomysły?

Z góry dzięki za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:49, 12 Sie 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Przebicie.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:49, 12 Sie 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Zwarcie Question Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:26, 12 Sie 2010
pegaso88
A1

 
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Mazury





No ok, ale czy da radę coś z tym faktem zrobić w "domowych" warunkach? Czy serwis nieunikniony? :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:00, 12 Sie 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Myles ostatnio fure, lub jechales w duzym deszczy?

Moze wystarczy na poczatek wystawic na slonce, niech sie suszy?

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:08, 13 Sie 2010
pegaso88
A1

 
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Mazury





Dzięki za rady, ostatecznie udałem się do Free and Fun Motors (byłem tam o 17:00), gdzie jak pokazałem panom mechanikom co jest grane to tylko popatrzyli na mnie i dialog wyglądał mniej więcej tak:
- ale Pan zostawia motocykl, prawda?
- no liczyłem raczej, że do 18 uda się coś zrobić Wink
- ale Panie, żeby instalację przejrzeć to trzeba pół moto rozebrać, nie da rady tak od ręki!
- no ale może uda się jednak coś tak na szybko?
- no to chyba trzeba zawołać Tomka Kędziora... Very Happy
I po chwili przyszedł Dr House od motocykli w osobie Pana Tomka, obejrzał, popatrzył, spaliliśmy razem kilka bezpieczników, a potem wymacał, że przewód który biegnie od zegarów jest lekko przytarty, bo szorował o lagi (nie był na swoim miejscu). Bo postawieniu diagnozy oddał pacjenta (mojego DLa Wink ) w ręce innego mechanika ze słowami:
- zaizoluj i przyczep to żeby nie latało Wink

Dodam jeszcze, że cała operacja nie trwała dłużej niż 10 minut i co więcej, leczenie było całkowicie bezpłatne Smile

W ostatnim czasie robiłem kilka rzeczy w Free and Fun Motors i zawsze byłem zadowolony z usług, a po dzisiejszej akcji to jestem w ogóle wniebowzięty, także być może moja ocena będzie lekko tendencyjna ale jakby co to GORĄCO REKOMENDUJE TEN SERWIS! Wink

Pozdro Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:59, 13 Sie 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





No i dobrze, ze sie szybko z tym sprawiliscie.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: zegary, kontrolki, kierunkowskazy - nie działa :/
PostWysłany: Czw 10:15, 14 Sie 2014
HelkaW
Motonita

 
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





pegaso88 napisał:
Podczas dzisiejszego dojazdu do pracy zauważyłem, że nagle przestały działać mi zegary i wszystkie kontrolki, po chwili zauważyłem też, że nie działają kierunkowskazy. Domyśliłem się, że może być to któryś z bezpieczników – i rzeczywiście, bezpiecznik, który odpowiada za kontrolki, kierunki, światła pozycyjne i stopu był spalony. Na stacji wymieniłem go na nowy, włączyłem zapłon, zegary mnie „powitały”, zaświeciły się i po kilku sekundach znów bezpiecznik trzasnął…:/ Co to może być? Jakieś pomysły?

Z góry dzięki za pomoc Smile


Ja mam podobny objaw.
Jedyny dziwny objaw jest taki, że kierunki nie działąją przy załączeniu kierunkowskazów lub awaryjnych, ale już przy włączeniu alarmu działają.
Pegaso88, który to bezpiecznik? Ja przemierzyłem wszystkie w skrzyneczce obok aku, i nie są spalone.

Generalnie u mnie jest tak, że podczas jazdy zgasły kontrolki (poziom paliwa, temp. silnika), zegary (obrotomierz i licznik km/h), zgasły kierunki, zgasł stop i tylne światła pozycyjne. Aha, zgasły akcesoria podłączone pod fabryczny kabelek wyprowadzający zasilanie do akcesoriów po załączeniu stacyjki.
Działają: klakson, światła przednie krótkie i długie wraz z kontrolką długich, rozrusznik, silnik odpala. Przy załączeniu alarmu wszystko wyje jak należy, migają też kierunki, więc prąd do nich dochodzi.
Rozebrałem owiewki, wtyczka w zegary wpięta, nie zauważyłem żadnej wtyczki poluzowanej.
Ktoś podpowie co to za cholera??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:48, 14 Sie 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Kierunki sygnalizujące swoją obecność przy alarmie nie powinny być chyba niczym dziwnym. Alarm zazwyczaj jest zasilany przez inny bezpiecznik, albo i bez. Jest za to podłączony bezpośrednio pod kierunki, więc przy uzbrajaniu i rozbrajaniu je sam zasila. Dlatego kierunki migają przy alarmie.

Z serwisówki K4 wygląda mi, że jest to bezpiecznik 5 (signal). Warto chyba by przejrzeć klasyka, czyli kostki za chłodnicą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:20, 14 Sie 2014
HelkaW
Motonita

 
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dzięki miotacz truskawek. Bezpiecznik faktycznie był spalony.
Teraz natomiast mam zagwózdkę. Tak jak pisałem wcześniej, bezpieczniki sprawdzałem bez wyciągając ich z gniazd.
Po prostu miernikiem dotykałem do punktów pomiarowych na górze bezpiecznika.
Felerny piąty wskazywał przepływ, więc uznałem że jest ok.
I teraz wspomniana zagwózdka:
po wyjęciu bezpiecznika "signal" i bezpiecznika "head LO" przy przemierzeniu gniazd bezpiecznikowych miernik pokazuje przepływ. Natomiast urządzenia z tych obwodów nie działają bez wpięcia bezpieczników.
Pozostałe gniazda po wyjęciu bezpieczników przepływu nie wykazują.
O co kaman?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:04, 14 Sie 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





HelkaW napisał:
I teraz wspomniana zagwózdka:
po wyjęciu bezpiecznika "signal" i bezpiecznika "head LO" przy przemierzeniu gniazd bezpiecznikowych miernik pokazuje przepływ. Natomiast urządzenia z tych obwodów nie działają bez wpięcia bezpieczników.
Pozostałe gniazda po wyjęciu bezpieczników przepływu nie wykazują.
O co kaman?


A możesz dokładniej opisać, jak robiłeś pomiar Question Question Question
Zakładam, że zamiast bezpiecznika w oba krańce wtykałeś miernik Question Question Question
Na pomiar jakiej wartości miernik był ustawiony Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:07, 14 Sie 2014
HelkaW
Motonita

 
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Mierzylem tak jak piszesz. Miernik zwykly bez mozliwosci zmiany nastawien. Taki do mierzenia napiecia ktory piszczy gdy go zewrzemy. Podejrzewam ze urzadzenia podlaczone pod ten bezpiecznik zamykaja uklad.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:36, 14 Sie 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





No to nic dziwnego...

Chcąc dokonać pomiaru wtykając miernik ZAMIAST bezpiecznika powinieneś go ustawić na pomiar PRĄDU. Natomiast zabawa przy innych ustawieniach, czy też takimi miernikami jak twój może być wprawdzie fajna, ale nie miarodajna Wink.

Bezpieczniki na których miałeś piszczenie zabezpieczają urządzenia o stosunkowo dużej mocy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 13:41, 14 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:41, 14 Sie 2014
HelkaW
Motonita

 
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





No masz racje, tyle ze jestem u tesciow i tylko takie ustrojstwo mialem do dyspozycji. Tak czy siak wazne ze dziala. Dzieki wielkie za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:29, 14 Sie 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





To co masz zamiar jeszcze popsuć, bo chyba lepiej naprawiać motor, niż siedzieć z teściową Razz Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:00, 14 Sie 2014
HelkaW
Motonita

 
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Z tesciowa.... nieee..... Raczej tesciu, skrzyneczka, i skladamy do kupy wszystkie owiewki. Normalnie to godzina-poltorej, ale z tesciem i skrzyneczka przewiduje montaz do 22ej;))
wczoraj w podobnej konfiguracji rozkrecilismy moto, "zmierzylismy" bezpieczniki;)), a przy okazji zamontowalismy scottoilera:) tez zeszlo.... oj zeszlo...Smile) ale w koncu urlop...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:56, 19 Maj 2015
Volly
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Mam problemik, dziś przestały działać mi kierunkowskazy z prawej strony (przód i tył), lewe działają bez zarzutu. Na zegarach nie pojawia sie tez strzała w prawo. Rozebrałem przełącznik na kierownicy zwarlem na krótko i to samo, lewy ok prawy dupa Sad Podejrzenia padły na przekaznik ale wydaje mi się że jeśli usterka dotyczy przekaznika to lewe kierunki też by nie działały. Czy są jeszcze jakieś kostki, styki miedzy przekaznikiemi a kierunkami na których może nie być przejścia? Jeśli tak to proszę o info najlepiej z foto czego i gdzie szukac Smile Fajnie by było jakby ktoś z poznania mógł na chwilę uzyczyc przekaznika ze swojego moto abym na 100% mógł go wyeliminować (oczywiście się odwdziecze ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:47, 20 Maj 2015
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Zacząłbym od końca - miernik w garść i: styki żarówki (miałem przypadek wytarcia się końcówki żarówki o ile ta jest sprawna). Przewody do wtyczki łączącej, masa, przewód do "grubej" wtyczki i tu złącza (korozja styków) - problem wyjdzie po drodze. Problem z przewodami to rzadkość, najczęściej problem dotyczy wszelkich złączy - tu poza stykami przekaźnika masz co najmniej dwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:44, 20 Maj 2015
Volly
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Dzisiaj chcialem troszke pogrzebać, więc myślę pojadę do kumpla do garażu i tam pogrzebiemy bo kiepska pogoda. Ubieram się wsiadam na moto przekrecam stacyjke i ..... dupa. Moto nie chce odpalić (nie reaguje na starter), nie słychać pompy paliwa a na wyświetlaczu temperatura cieczy na max. Pinizej wstawiam foto. Prawdopodobnie wczoraj coś pogrzebalem tylko co, jak tylko wyciagalem przekaznik i rozbieralem wlacznik kierunkowskazow? Poradzi ktoś coś?




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Volly dnia Śro 19:45, 20 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:49, 20 Maj 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wygląda jakby kill switch był wyłączony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:06, 20 Maj 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 965
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Otwarta kosa i wbity bieg?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:12, 20 Maj 2015
Volly
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Kill switch włączony, bieg neutral na fotk faktycznie nie widać biegu. Zastanawiałem się nad sprzeglem, ale wyjalem kostke i zrobiłem zwarcie i nic Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:14, 20 Maj 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





skoro grzebales przy wlaczniku kierunkowskazow to sprawdz czujnik klamki sprzegla
edit,
za dlugo wysylalo Smile

edit 2:
kiedys czytalem ze ktos tez kill switch musial mostkowac


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 20:20, 20 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:21, 20 Maj 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kostka ECU, czujnik przechyłu może się przywiesił? Sprawdź błędy w dealer mode - a nóż widelec coś pokaże.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Śro 20:26, 20 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:24, 20 Maj 2015
Volly
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Dzieki otzi jutro wlacze tryb dealer mode, oowiedz mi tylko jeszcze czy jak zrobie zworke na kostce to rozumiem ze później kluczyk w pozycji on? Spróbuje tez zrobic na krótko kill switcha. Niestety nie wiem co to czujnik przechylu więc jak możesz to daj znać gdzie tego szukać. Dodam jeszcze że przy naciskaniu na starter przygasaja światła jeśli tk ma jakieś znaczenie. A co do tej temperatury to normalne wskazanie przed odpaleniem moto?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Volly dnia Śro 21:28, 20 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:59, 20 Maj 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Czujnik przechyłu masz przy przekaźnikach. Mocowany jest gumką na kawałku blachy (ten z prawej ze zdjęcia).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Śro 22:04, 20 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:56, 21 Maj 2015
Volly
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Ok sprawdziłem dzisiaj kill switch'a działa prawidłowo, sprawdziłem miernikiem. Próbowałem przejść na dealer mode, jednak po założeniu zworki na złącze diagnostyczne (u mnie z prawej strony baku) i przekręceniu kluczyka nadal tylko napis "check" i dupa nie pokazuje nic więcej Sad Na czerwono zaznaczyłem jak się domyślam ten czujnik przechyłu, jak tym potrząsnąłem to słychać jakby w środku były małe kamienie Razz. Bezpieczniki sprawdzone. Na żółto jest przekaźnik rozrusznika po przekręceniu kluczyka 0V.

Ma ktoś może schemat elektryczny do dl650? Gdzie należy sprawdzić napięcie w następnej kolejności po kill switchu?

Jak sprawdzić czujnik przechyłu czy działa prawidlowo? (można to jakoś zmostkować na chwilę?). Proszę o info bo na razie nie moge odpalic maszyny Sad






Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Volly dnia Czw 19:23, 21 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:42, 21 Maj 2015
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





Schemat i manual www.vstrom.info/forum/forum_files/SuzukiDL650AK9ServiceManual.pdf


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:51, 25 Maj 2015
Volly
A2

 
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Usterka rozwiązana.

Kierunki nie działały ze względu na zaśniedziały styk w kostce za chłodnicą - po wyczyszczeniu wszystko śmiga jak należy.
Co do odpalenia to okazało się że nie było 12V na na kill switchu. Dzięki schematowi udało się dojść że napięcie na killa jest podawane z przekaźnika kierunkowskazów, co mnie troszkę zmyliło Very Happy Myślałem że jak kierunki działają to przekaźnik jest ok a tu zonk. Po wymianie [przekaźnika moto odpaliło bez problemu, wszystko działa.

Dzięki za wszystkie wskazówki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zegary, kontrolki, kierunkowskazy - nie działa :/
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin