VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> żłopie oliwe Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
żłopie oliwe
PostWysłany: Śro 22:38, 29 Kwi 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Czesc, jak w temacie zaczął mi chlać olej.
z obserwacji wynika ze litr na 1500 km...
nie kopci, silnik suchy, w plynie chlodniczym tez nie ma, niby nic niepokojacego sie nie dzieje typu kontrolka cisnienia olej czy jakis błąd- nic sie nie wyswietla... troszke skrzynia ciezej chodzi ale po dolewce znow jest ok..
nie wiem gdzie on sie podziewa..
faktem jest ze od 9 tysiaca przebiegu do dzisiaj 11976km wlałem juz drugą litrową flaszke.
za pierwszym razem uzupelniłem "po zimie" bo poziom w okienku był pomiedzy kreskami, dzisiaj zobaczyłem ze przy poziom spadl do kreski LOW.
serwis po 12000 mam 6.05 wiec niedlugo, dzwoniłem do polanda ale bez rozbiorki ciezko cos stwierdzic.
wie ktos moze czemu oliwa znika?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 22:38, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:32, 30 Kwi 2009
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





sciema,
przy tak niewielkim przebiegu to raczej żadko spotykane. Sprawdź zanim ci rozbiorą stan filtru powietrza i filtr odmy, czy się nie zatkało i nie ciągnie oleju na siłe do silnika, bo nie działa odpowietrzenie skrzyni korbowej??!!?? wiem, że przy przebiegach rzędu 50-60k km, siadają pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworowe, i trzeba zrobić górę silnika, ale tak wcześniej to raczej inna będzie przyczyna.

pzdr 4 all


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:32, 05 Maj 2009
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Może lejesz ponad poziom ,albo zle sprawdzasz ... moto powinno stac na kołach w pionie a druga osoba sprawdza wziernik....jak za duzo wlejesz to złuzycie jest wieksze...jesli zle pisze to niech ktos mnie poprawi... Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:17, 05 Maj 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a to nie wiedziałem ze jak za duzo sie wleje to chleje wiecej...
moto sprawdzam na cieplym silniku i w pionie oczywiscie.
jutro-pojutrze bede wiedzial "co w sztromie piszczy" bo do polanda jedzie na serwis przy 12000km..
w sumie kolega grzesiek tez zauwazyl wzrost spalania oleju, z tym ze u niego to cos kolo 0,5l na 2000km
a czy Wy sprawdzacie poziom olej czy latacie od wymiany do wymiany?
bo do tego moj znajomy na SV650 z 2007 tez mowi ze mu oliwe bierze...
i az mi sie nie chce wiezyc ze na kilkadziesiat moto z tym silnikiem akurat trzy biorą olej, chyba ze tak ma byc (choc w moim przypadku 2l na 3000km to troche duzo).
panowie sprawdzcie swoje oleje bo zeby sie nie okazało potem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:12, 05 Maj 2009
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Ja wlałem połsyntetyk 10W 40 zgodnie z manualem, przeleciałam poki co z 1,5 tys i niezauwazyłem ubytku oleju. Na złuzycie oleju ma tez spore znaczenie technika jazdy ... ja jezdze "delikatnie" zadko wkrecam powyzej 6 tys...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:00, 05 Maj 2009
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Jak kupiłem moto to był świeży olej dolany pod tą górną kreske wskazująca poziom. Przelatałem ponad 7000 km dosłownie różnym stylem jazdy od rekreacji po pałowanie do odcięcia i na dzień dzisiejszy stan oleju wacha sie w połowie skali. Moto troszke oleju wypilo ale oczywiście jak każdy silnik musi sobie chlipnąć raz na jakiś czas Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wujekbongos dnia Wto 12:00, 05 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:09, 05 Maj 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





no ja dzisiaj rano zrobilem "dolewke" i po jakichs 3500km wlalem 0,5l. W sumie to pewnie wczesniej powinienem dolac bo bylo pusto, ale dopiero teraz zobaczylem co i jak... jak kupilem sprzeta to bylo jakos troche ponad polowe w okienku wiec chyba nie pije duzo.
teraz bede sprawdzal co i jak co jakis 1kkm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:23, 05 Maj 2009
Tomo
A

 
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





konra.dzik napisał:
a to nie wiedziałem ze jak za duzo sie wleje to chleje wiecej...
moto sprawdzam na cieplym silniku i w pionie oczywiscie.
jutro-pojutrze bede wiedzial "co w sztromie piszczy" bo do polanda jedzie na serwis przy 12000km..
w sumie kolega grzesiek tez zauwazyl wzrost spalania oleju, z tym ze u niego to cos kolo 0,5l na 2000km
a czy Wy sprawdzacie poziom olej czy latacie od wymiany do wymiany?
bo do tego moj znajomy na SV650 z 2007 tez mowi ze mu oliwe bierze...
i az mi sie nie chce wiezyc ze na kilkadziesiat moto z tym silnikiem akurat trzy biorą olej, chyba ze tak ma byc (choc w moim przypadku 2l na 3000km to troche duzo).
panowie sprawdzcie swoje oleje bo zeby sie nie okazało potem Wink


Mam trochę mniej przebiegu bo jakieś 8tyś km i mój nie bierze kompletnie nic oleju. Może zmień olej na inny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:52, 06 Maj 2009
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





650 biorą troche oleju,ale nie w takich ilościach.1000-ce nie biorą nic.Mój ma 55000 najechane i ani kropli.Od wymiany do wymiany zlewam co nalałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:27, 06 Maj 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





zrobiłem dzis serwis po 12000km i zobaczymy co z tego wyjdzie, oliwe zmieniłem z castrola na shell, miałem zamiast filtra powietrza ul z pszczolami i innymi insektami, wyczyscili mi te odme ktora nawet nie wiem gdzie jest Smile
jest ogolnie prawidłowo.
mechanik mi powiedzial zebym sobie za 1000km sprawdzilstan oleju, jesli cos drastycznie ubedzie to reklamowac jesli nic nie zniknie to za tysiac znowu zobaczyc... takze moze to chwilowe pragnienie było?
HGW, moze dojezdzi do 50000 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:19, 10 Maj 2009
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





vpawel napisał:
650 biorą troche oleju,ale nie w takich ilościach.1000-ce nie biorą nic.Mój ma 55000 najechane i ani kropli.Od wymiany do wymiany zlewam co nalałem.


potwierdzam, moj ma 37 tysi, problem brania oleju nie istnieje...

przy 12 tys litr na 1000 to cos nie gra i to mocno,,,, normalnie to bym stawiam na problem z uszczelniaczami zaworowymi ale jak piszesz, ze nie kopci to gdzie ten olej sie podziewa... gdzies musi sie wydostac skoro trzeba go dolac..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:32, 11 Maj 2009
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





wszystko jasne panowei, jak filtr powietrza był "zabity" to skąś musiał pociągnąć powietrza, czyli ze skrzyni korbowej, a jak ze skrzyni korbowej to z olejem, stąd ubytek oleju w silniku. Ja stawiam że będzie wszystko OK Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:40, 11 Maj 2009
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





zakladajac, ze ciagnal powietrze z olejem ze skrzyni korbowej to musial ten olej przepalic w komorze spalania wiec i go wyrzucac na zewnatrz przy wydechu -... kolega pisal, ze nie kopci wiec cos nie halo

teraz jeszcze przyszlo mi do glowy, ze jak tlok znajduje sie w fazie ssania w silniku 4 suwowym to idzie .... na dol wiec ciagnac nie moze Wink


pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Pon 22:46, 11 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:34, 12 Maj 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





w sumie technologia taka ze moze przy sondzie i dwu swiecach na cylinder pieknie ten olej przepalał...
cholera wie. zobaczymy jak wyjdzie test na 1000km powinien spalic 0.75 oleju, czyli w okienku powinno byc juz widac.
dzieki za sugestie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:17, 13 Maj 2009
Rozal
A1

 
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





W moim V-stromie po 3000 KM łyknął 200 ml. Bierze więcej oleju zazwyczaj w trasie przy prędkościach w zakresie 150 - 170 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:09, 16 Maj 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Coliniak napisał:
zakladajac, ze ciagnal powietrze z olejem ze skrzyni korbowej to musial ten olej przepalic w komorze spalania wiec i go wyrzucac na zewnatrz przy wydechu -... kolega pisal, ze nie kopci wiec cos nie halo

teraz jeszcze przyszlo mi do glowy, ze jak tlok znajduje sie w fazie ssania w silniku 4 suwowym to idzie .... na dol wiec ciagnac nie moze Wink


pozdrawiam


Może, przez prowadnice zaworów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:49, 17 Maj 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A tez mi to do głowy przyszło, i martwić zaczeło...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:28, 01 Cze 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Suzuki Motor Polska to masakra jakas jest.
dzwonie do goscia zeby naswietlic mu temat tego mojego cholernego brania oleju a on mowi ze trzeba zrobic probe olejowa tzn przejechac 1000 na pelnym zalaniu i zobaczyc co bedzie...
no to mu mowie ze wlasnie dzis skonczylem ja robic i okienko od poziomu olej jest przawie puste... a on na to okienko pokazuje tylko 0,2-0,3l czyli spalil jakies 250-300ml oleju, no ale ku..wa na 1000km!!!!
oddalem do piaseczna rano, odebralem znow wieczorem a mechanik mowi ze dolal 400ml.
czyli spalanie oleju na 1000km to 0,4l na 3000 1,2l na 6000 2,4l...
no to chyba troszke przy duzo...
no i te skurwysyny nie chca podjac napraw gwarancyjnych, bo niby spalanie jest ok??
ja pierdziu.....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 21:29, 01 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:54, 01 Cze 2009
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Ręce opadaja, ja bym tak szybko nie odpuścił, pisałbym jakieś odwołania albo co....Skończy Ci sie gwarancja i wtedy ewentualny koszt naprawy będziesz musiał pokryc sam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:33, 01 Cze 2009
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





Suzuki znane jest z tego, że nie jest łatwo zmusić ich do naprawy gwarancyjnej. Do tego gwarancja jakiej udzielają jako ostateczne wyznacza kryterium funkcjonalności, tj. jeżeli pojazd nadaje się do eksploatacji to znaczy że nie musi być naprawiany na gwarancji.
Jest też klauzula zastrzegająca, że w miarę upływu czasu i przejechanych kilometrów będzie stopniowy wzrost zużycia oleju w normalnych warunkach eksploatacji. Normalne warunki już nie są zdefiniowane, ani co to znaczy wzrost zużycia.
Drugą sprawą są modyfikacje. Widzę u Ciebie na zdjęciu zmieniony tłumik. Jest to podstawa, gdybyś się mocno rzucał do nie uznania gwarancji przez Suzuki. Jest to jedno z ograniczeń gwarancji producenta.

Wg. mnie można spróbować zrobić badania w stacji diagnostycznej składu spalin. Jeżeli pali olej, ten skład będzie poza normą. Jeżeli spaliny są w normie tzn. że olej znika inną drogą.
Zły skład spalin to brak dopuszczenia do ruchu czyli nie spełnione jest kryterium funkcjonalności. Pojazd nie nadaje się do eksploatacji, a co za tym idzie nie tylko gwarancja to obejmuje ale też ustawa o sprzedaży konsumenckiej. Pozostaje problem przeróbek na które może powoływac się Suzuki przy odrzuceniu roszczeń.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:13, 02 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Konradzik, dam Ci mój silnik, nie zauważyłem żeby brał olej! Smile
A tak poważnie radzę ci położyć lagę na serwis Suzuki bo to debile, wymieniacze i naciągacze. Olać też gwarancję, bo Xondz może mieć rację z tym wydechem i zgłosić się do jakiegoś fachowca, najlepiej znajomego. Niestety nie znam nikogo takiego w Wawie ale jestem pewny że koledzy mogą kogoś polecić.
Kolega odstawił motocykl na przegląd po zimie do Suzuki to mu nawet akumulatora nie naładowali i zmienili olej nie odpalając w ogóle silnika...
To tyle w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:03, 02 Cze 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dzis bede dzwonil do tego czlowieka z SMP i poprosze go o oficjalna tzn na pismie decyzje o podjeciu tej ich proby olejowej, tlumik i inne akcesoria byly zakladane przy kupnie motocykla w suzuki w lodzi, wiec logicznie jezeli tlumik ma tu cos do zuzycia oleju to nie powinni go oferowac jako akcesorium, tak to zrozumie kazdy konsument.
jesli chodzi o te klauzule to fakt jest, nt ten pan z SMP powiedzial ze max zuzycie oleju przez ten silnik na tym etapie tzn ok 12000km i niecaly rok, to 200ml oleju/1kkm nie wiedzial o tym ze mechanik dolal 400ml. dlatego zadzwonie dzis do niego i mu to powiem.
wczoraj tez gadalem ze znajomym z Alkiem Dubelskim, to generalny dystrybutor na polske kawasaki i ducatti, powiedzial ze cos tam napomknie zeby sie tym suzuki zajelo.
a na stacje diagnostyczna faktycznie pojade, tez mam znajomego diagnoste, niech sprawdzi i wystawi papier:)
roadrunner, dzieki zdrowiej chlopie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 10:04, 02 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:49, 03 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dzisiaj zrobilem dolewke (od ostatniej 2kkm) i wlalem jakies 0,4L. Nie wiem czy mam sie martwic czy czy nie... skrzynia dziala dobrze (2 wchodzi ciezej, a reszta juz git), silnik temp. standard na 3 kreski, kontrolki zadne sie nie swieca.
przejechane prawie 14kkm, ale nie wiem czy nie bylo cos "krecone" Wink bo az mi sie nie chce wierzyc w przebieg 8kkm z 2006.
aha... wczoraj sprawdzalem w sprzecie kumpla (kupiony od Allana, k8, 23kkm przebiegu, serwisy w free&fun i ogolnie dobrze zadbany) i w okienku tez oleju nie bylo widac (silnik byl "letni" Razz), podobno zalany 10W40 syntetykiem i tez raczej nic zlego sie nie dzieje (grzanie, itp.).
btw... moze glupie pytanie, ale konra.dzik napisal, ze sprawdza na cieplym silniku, hmmm... mi kiedys mowili, zeby sprawdzac na zimnym (oczywiscie moto w pionie) to jak to jest? jak jest w manualu? bo jak mi powiecie, ze na cieplym (i dolewac tez na cieplym) to wychodzi na to, ze powinienem jezdzic bez oliwy bo jak rozgrzany to ona chyba sie gdzies po silniku rozchodzi czy cos (sorki, jezeli cos mieszam, ale jakos z technicznych spraw silnika nie jestem obeznany Razz)?
Zalewam Motulem 10w40 (5100). Moze wymiana oleju + filtra pomoze bo filtr powietrza ostatnio (jakis 1,5kkm) czyscilem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:14, 03 Cze 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





olej sprawdza sie na ciepłym silniku, jak postoi parę minut (w manualu pisza o 3 minutach)

Co do łykania oliwki, to moj mi spala 200 mll na 1000 km, ale ja mam ciezka łape, wiec wydaje mi sie ze ma prawo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:22, 03 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dzieki Grzesiek, sprawdze dzisiaj... tylko powiedz mi, czy on te 3 minuty to ma stac na prostych kolach, czy moze byc na bocznej nozce?
no i rozumiem, ze dolewam od razu jak stwierdze ubytek?

ja tez mam ciezka lape i przewaznie jezdze z plecaczkiem wiec zakladam, ze troche moze pic... musze sprawdzic dokladnie po tescie 1kkm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:52, 03 Cze 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





moze stac te pare minut na bocznej, ja dolewam u siebie tak żeby mieć 3/4 stanu i nie dopuszczam zeby stan spadl ponizej dolnej kreski w okienku, najwiekszym problemem jest ustawic moto na prosto (jak sie nie ma centralki) odchylenie od pionu motocykla nawet na pare centymetrow, mocno fałszuje odczyt stanu oleju z okienka, najlepiej jak jedna osoba trzyma moto a druga sprawdza Smile

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:16, 03 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





nie bede zakladal nowego tematu, ale moze jest ktos kto wymienial sam filtr oleju?
w serwisowce jest, ze trzeba jakiegos specjalnego narzedzia uzyc... co to jest, lub ewentualnie gdzie to kupic? numer tego narzedzia to 09915-40610, ale nie moge znalezc jak to dokladnie wyglada, a jak widze, to pomijajac ten nieszczesny klucz to moge sobie sam ten filtr wymienic (i olej).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:39, 03 Cze 2009
Tomo
A

 
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





Wpisz w google klucz do filtra oleju, to będziesz wiedział jak wygląda. U mnie filtr ma miejsce na klucz chyba 13 i można go po prostu odkręcić. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest wbić śrubokręt w bok filtra i odkręć i tak będziesz go wyrzucał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:02, 03 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





hehe... no raczej bede wyrzucal. a jak z przykreceniem? w serwisowce jest, ze najpierw wkrecamy reka do oporu, a pozniej dokrecamy tym narzedziem (2 obroty) tylko z tego co widze (filtr K&N KN-138) to on ma z przodu taki leb jak w srubie i nie wiem czy to sie tym dokreca?
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=KN-138


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:46, 03 Cze 2009
Tomo
A

 
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





Tak tym, tylko 2 obroty to moim zdaniem za dużo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:30, 03 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





pewnie 2 to dla filtra oryginalnego Suzuki.. dzieki Tomo za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:46, 03 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja zawsze filtr odkręcałem śrubokrętem natomiast dokręcałem ręką do oporu i było OK.
Poziom sprawdza się oczywiście na ciepłym silniku parę chwil po zgaszeniu i...
B. ważne nie jeździć na zimnym silniku, Suzuki tak mają że jak zimne to "biorą" olej bez opamiętania, więc ja, nigdy nie ruszałem dopuki nie było pierwszej kreski temp.
To chyba tyle. Mnie nie zdażyło się ani razu żeby brakowało oleju od wymiany do wymiany a przelatałem nim sam 22 tys kaemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:44, 03 Cze 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





bibop napisał:
nie bede zakladal nowego tematu, ale moze jest ktos kto wymienial sam filtr oleju?
w serwisowce jest, ze trzeba jakiegos specjalnego narzedzia uzyc... .


U mnie klucz do filtrów łańcuchowy nie dał rady - powyginały się zaczepy .
Pomogła dopiero typowa żabka do rur metalowych Smile
A dokręciłem tak jak to robię zawsze w aucie - rękami .
Potem skontrolowałem i jest OK - nie ma żadnych nieszczelności .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:55, 03 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jak bede wymienial to jak nie uda sie lapami odkrecic to pewnie uzyje narzedzia dewastujacego (zabki albo wkretaka) Razz
w filtrach K&N to widze srube na srodku wiec sprobuje tym "dociagnac"
jeszcze raz dzieki Panowie

edit:
a no i jeszcze jedno... kwestia temp. silnika poruszona przez roadrunnera. Czy ktos moze sie tez wypowiedziec na ten temat? Jezeli chla oliwe na zimnym to czy w manualu nie powinni o tym napisac? to chyba wazna kwestia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Śro 20:09, 03 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:31, 03 Cze 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 128 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





u mnie wystarczylo narzedzie z reala do montazu i demontazu filtra oleju, z regulowana metalowa obiemka, teraz pokazaly sie tez z gumowa, chyba bezpieczniejsza dla filtra, bo latwo go wgniesc, cena smieszna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:19, 04 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





bibop napisał:

a no i jeszcze jedno... kwestia temp. silnika poruszona przez roadrunnera. Czy ktos moze sie tez wypowiedziec na ten temat? Jezeli chla oliwe na zimnym to czy w manualu nie powinni o tym napisac? to chyba wazna kwestia.


Bibop, w manualu nie piszą o b. wielu b. istotnych kwestiach, piszą natomiast o wielu pierdołach, więc ja bym w niego ślepo nie wierzył.
Pomijając kwestię zużycia oleju, czy nie zdrowiej dla silnika trochę go zagrzać przed jazdą?
Nie powiem że mi silnik nie brał nic, ale jak nalałem do górnego stanu przy wymianie, to nie zdażyło się żeby ubyło poniżej dolnego poziomu do następnej
Olej lałem Castrol półsyntetyk, jest czerwony, a po 6 tys. był ciemno bursztynowy, nigdy czarny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:34, 04 Cze 2009
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Bibop nie dociągaj filtra żadnym kluczem !! uszkodzisz gwint w bloku silnika i dopiero będzie problem !! A w jak piszą że 2 obroty to są bzdury Smile tu tylko chodzi o ugięcie się tej okrągłej uszczelki w filtrze oleju (uszczelnienie), przed dokręcaniem posmaruj ją nowym olejem i przy dokręcaniu na siłę ale rekami, złap po prostu dwoma rękami i dociąg mocno olej pomoże się ślizgać uszczelce na bloku przy dokręcaniu i pomoże za rok czy dwa przy odkręcaniu, dziwne to że biorą na zimnym silniku, moim zdaniem nie powinny a nawet nie ma to większego znaczenia, nie będę się rozwodził nad rozszerzaniem się pierścieni czy tłoków i innych elementów silnika, na pewno jest to bardzo zdrowe dla silnika bądź co bądź wysokoobrotowego, też nie ruszam motoru przed pierwszą "kreską temperatury" i rozgrzewa się tylko na wolnych obrotach, niektórzy maja teorie że należy to robić trzymając moto na centralce lub po prostu w pionie, chodzi o równomierne smarowanie silnika, nie wiem jak dokładnie jest rozwiązane smarowanie w naszych silnikach jeszcze nie zgłębiałem tego tematu Smile a może to być ciekawe jak to konstrukcyjnie rozwiązali w tym modelu, wymieniałem olej po 1000 km nic nie brakowało po 4200 km (po roku) też nic nie brakowało, jeżdżę dynamicznie i nie boje się mu odkręcać, oczywiście w miarę rozsądku, no po to jest moto !! Smile jak dla mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 2:26, 04 Cze 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 128 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





hmm, moze to stara szkola, a moze to tylko dotyczy puszek, mnie tam wpojono w technikum samochodowym, zeby odpalac silnik i zaraz ruszac, statecznie, bez przygazowek, az do rozgrzania silnika i elementow jezdnych, potem dopiero palowanie Smile. Uzasadnienie bylo takie, zeby rownomiernie rozgrzewac wszystkie elementy obracajace sie, toczace, wirujace, itd., opony, lozyska, uklad napedowy itp. Nie wiem czy tak samo nalezy postepowac z moto, ale ja tak robie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:57, 04 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Cytat:
Bibop, w manualu nie piszą o b. wielu b. istotnych kwestiach, piszą natomiast o wielu pierdołach, więc ja bym w niego ślepo nie wierzył.

no wiesz, ja jestem po technikum, ale nie samochodowym i dla mnie budowa silnika to badz co badz czarna magia dlatego myslalem, ze serwisowka jest dobrze napisana... jest ona w koncu dla mechanikow, ktorzy maja na jej podstawie dbac o nasze motocykle Confused



Cytat:
Bibop nie dociągaj filtra żadnym kluczem !! uszkodzisz gwint w bloku silnika i dopiero będzie problem !!

oki, dokrece mocno lapami Smile

z tego co piszecie, to nie powinno tak byc, ze tego oleju az tak ubywa, zaraz zaczne wpadac w paranoje i bede sprawdzal stan co 100km Rolling Eyes
filtr powietrza czyscilem i nie bylo zadnego oleju w nim, zadnych wyciekow tez nie zaobserwowalem... faktycznie jak wczoraj sprawdzalem poziom to lekkie odchylenie od pionu powodowalo dosyc duze wachania poziomu w okienku...
czy ubywanie oleju moze byc spowodowane przez "stary"/zapchany filtr oleju?
nie wiem kiedy chlopaki od ktorych kupilem sprzeta go wymieniali (i czy w ogole)... jezeli wymiana filtra i oleju moze pomoc to dzisiaj kupuje filtr i olej i wymieniam.

aha... jeszcze pytanie. wiem, ze wymieniac na cieplym silniku, ale dla pewnosci podpytam.
1. odkrecam srube od dolu silnika i korek wlewu oleju
2. olej sobie splywa do pojemnika
3. jak juz malo go jest, to odkrecam filtr oleju i pewnie z niego tez cos wyplynie
no i teraz pytanie, jak dlugo trzymac motocykl, zeby ten olej wyplynal?
nie chcemy przeciez dopuscic, zeby olej splynal ze wszystkich czesci (slyszalem, ze w niektorych serwisach potrafia zostawic motocykl na noc zeby olej wyciekl)
4. zakladam filtr zgodnie ze wskazowkami Admamara
5. zakrecam dolny wylot
6. nalewam olej (2,7L o ile dobrze pamietam)
7. zakrecam wlew
8. odpalam sprzeta na kilka minut na biegu jalowym
9. sprawdzam i ewentualnie uzupelniam poziom oleju
10. przerobiony olej oddaje do KFC Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:24, 04 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Bibop, Manual jest dla użytkownika a serwisówka dla mechanika i to trzeba rozgraniczyć. Użytkownik ma prawo nic nie wiedzieć odnośnie mechaniki i silników, natomiast w serwisówce z cała pewnością nie będą pisać takich banałów jak rozgrzewanie silnika przed jazdą, czy to żeby nie wlewać wody zamiast oleju tu czy tam Smile
To jedna kwestia...
Fabryka, jak bada zużycie paliwa, to rozgrzewa silnik i jedzie po bieżni ileś tam z jakąś tam prędkością. Natomias manual często gęsto mówi:
Pal, siadaj, jedź i nie ma bata żeby zużycie wyszło wyższe od deklarowanego.
To druga, trzecia natomiast...
Jak zlejesz olej to poczekaj chwilę, przykręć filtr a potem korek spustowy,
Nalej oleju tyle żeby był poziom pośrodku okienka kontrolnego, zapal silnik na pół min.- minutę, zgaś, odczekaj chwilkę, dolej oleju tak żeby był górny poziom, wsio!
Oleju nie powinno Ci ubyć do następnej wymiany tak dużo żeby trzeba było dolewać, ale dla świętego spokoju możesz zajżeć za 2-3 tys. km jak się sprawa przedstawia.
To co się dzieje u Konradzika to jakaś paranoja, nie ma prawa zniknąć 0,4 l. oleju w 1000 km
We wszystkich sprzętach które miałem olej zmieniałem sam i nigdy nie było problemów.
P.S. Nie dokręcaj korka spustowego na chama, palcami do oporu i kluczem ćwierć do pół obrotu.
P.S.' Każdy niezależny mechanik Ci powie że Suzuki lubi sobie czasem łyknąć trochę oleju, ale w granicach zdrowego rozsądku.
To się rozpisałem... Smile
Starczy ze mnie!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:31, 04 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





korek spustowy to dokrece kluczem dynamometrycznym tak jak napisali (21Nm) do mam dostep do takiego w prac Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:50, 04 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





No i spoko! Wink Najlepsze wyjście!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:09, 04 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





to powiedz mi jeszcze kiedy zakrecic ten "spust"... jak olej juz zaczyna kapac, czy jak przestanie kapac?
no i czy stary/zapchany filtr moze powodowac "znikanie" oleju


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:24, 04 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jak przestanie kapać, ale bez przesady żebyś nie czekał 2 h.
A z filtrem to niemożliwe. Brudny filtr, w skrajnych przypadkach, może spowodować ograniczenia przepływu, ale na pewno nie "znikanie" oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:42, 04 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ok, wszystko jasne w takim razie... zrobie test na 1kkm i zobacze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:52, 04 Cze 2009
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Tak Szuja masz rację z tym rozgrzewaniem w puszkach Smile jak zgaśnie ojej to już możemy jechać delikatnie, jak chcemy mieć puszkę długo i w dobrym stanie, dawno temu jak byłem młody Smile wiedziałem o tym, ale ułańska fantazja młodzieńca podpowiadała mi co innego, po zimie w fiacie 125p (coś przestał dobrze jeździć) po rozebraniu silnika (kiedyś dawno byłem mechanikiem, pracowałem parę lat w tym zawodzie) wszystkie tłoki były popękane, fakt to były inne materiały Smile ale nasze moto maja taką moc jak 60% samochodów z dużo większymi silnikami, pojemność i gabaryty Smile u nas wszystko jest mniejsze delikatniejsze, do facetów przemówi to !! jak z delikatnymi kobietami na początku delikatnie a potem jak się "rozgrzeje" to na maksa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:08, 04 Cze 2009
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





roadrunner napisał:
To co się dzieje u Konradzika to jakaś paranoja, nie ma prawa zniknąć 0,4 l. oleju w 1000 km


A ja ostatnio doświadczyłem czegoś podobnego. Trasa Warszawa-Poznań i z powrotem, z czego większość po autostradzie, razem z 700 km. Po powrocie dolałem do kreski max i weszło właśnie 0,4 l. Zakładam, że winę za to ponosi autostrada i prędkości 160-180 nonstop od bramki do bramki. Dodam że chwilę przed bramką pod Poznaniem po godzinie pałowania silnik zaczął przy 170 km/h trochę przerywać i pogwizdywać, oczywiście zwolniłem i zatrzymałem się. Temp. wody 3 kreski, olej w okienku był więc pojechałem dalej. Ale do dzisiaj mnie zastanawia czy była to przycierka, czy tylko coś z paliwem nie tak. Na razie moto jeździ bez żadnych oznak spadku mocy, oleju też nie ubywa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:41, 05 Cze 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 128 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





kurde bierze Wam ten olej jak scottoiler w czasie deszczu, az musze u siebie w okienko spojrzec czy jakas zupa jeszcze sie gotuje. A mialo byc to moto bez wad Sad Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:01, 05 Cze 2009
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





To chyba jednak nie jest normalne, że tak bierze olej. Mój Dl jest z 2002, na zegarze 27000 mil. Olej wymieniałem w zeszłym roku we wrześniu. Od tamtej pory przejechałem ok. 3000 mil i nie dolewałem ani kropli. Dodam, że stan w "okienku" jest podręcznikowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:56, 05 Cze 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Bo nasze 1000ce są poprostu lepsze:) Ja za tydzien robie juz 2 zmiane w tym roku i z tego co widze w okienku to nic a nic nie ubyło. Przebieg prawie 38tys. Normalna jazda bez zamulania ale też bez kręcenia do odcięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
żłopie oliwe
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin