Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Znikający olej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:05, 17 Wrz 2012    Temat postu: Znikający olej

Witam,

nie minął jeszcze rok, a olej spadł poniżej MIN Shocked Przejechane może 3tyś. Zdecydowanie za duży spadek. Mam powody do zmartwień? Sad Na pewno ide dziś kupić ten sam olej i doleje, bo przecież tak nie da rady jechać. Confused

Pozdrawiam

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Pon 10:51, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Normalne, nie masz się czym przejmować, Vki lubią olej Smile zależy też ile miałeś na początku, litr oleju na 3tyś. to nic wielkiego.
Jak mu będziesz dobrze dawał w palnik to litr wciągnie po 1,5-2tyś. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:57, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Adamar napisał:
Normalne, nie masz się czym przejmować, Vki lubią olej Smile zależy też ile miałeś na początku, litr oleju na 3tyś. to nic wielkiego.
Jak mu będziesz dobrze dawał w palnik to litr wciągnie po 1,5-2tyś. Smile


Trochę dałem w palnik Very Happy

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:28, 17 Wrz 2012    Temat postu:

na autostradzie 170-180 non stop zjadlo ponad pol zakresu w 300km...
Normalne zuzycie to mniej wiecej caly zakres przez przepisowe 6K... czyli OK.
Silnik swiezy, dopiero 35K na nim, od nowosci u mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Pon 12:51, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Moj tak do 130-140km/h prawie nie bral, ale powyzej tych predkosci to juz trzeba bylo dolewac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 14:56, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Adamar napisał:
Normalne, nie masz się czym przejmować, Vki lubią olej Smile zależy też ile miałeś na początku, litr oleju na 3tyś. to nic wielkiego.
Jak mu będziesz dobrze dawał w palnik to litr wciągnie po 1,5-2tyś. Smile

To chyba Mariusz jednak nie cecha V-k jako takich, moja litrowa V-ka w Varadero nie bierze praktycznie wcale oleju - po 4000 km jeżdżenia po autostradach i alpejskich przełęczach dolałem... 0,2l i to raczej z wewnętrznej potrzeby niż wskazań wziernika...Smile Dl650 lubił wypić po ostrej jeździe, między przeglądami (co 6000 km) dolewałem prawie litr Castrola.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacaw
Motocyklista



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650

PostWysłany: Pon 23:00, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Ufff jestem spokojny teraz Smile myślałem że zaczął żłopać Olej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:59, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Mi też ulżyło, bo na początku sezonu miałem pod F, teraz środek okienka. Mam pytanie jeszcze: dolewacie olej, czy jednak czekacie na osiągnięcie L i wymieniacie całkiem? Zastanawiam jak się ja eksploatacje silnika wpływa takie mieszanie już nieco spracowanego oleju ze świeżutkim. Hm?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Wto 10:00, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Ja raczej dolewalem, bo z tego co pamietam, to od Low do Full (w okienku) bylo jakos 300 mL, wiec jeszcze nie opyla sie zmieniac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:23, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Ludzieeee chcecie wymieniać olej po tym jak zejdzie do poziomu minimum? No bez przesady. To idąc tym tokiem myślenia osoba która dużo goni DL'em po autostradach musiała by zmieniać olej co 1000-2000km. Po co? Co ma się stać po dolaniu kilkuset ml czystego oleju do 2,5 litra oleju używanego? Nie róbcie z V-Stroma promu kosmicznego...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:35, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Mlody napisał:
Ludzieeee chcecie wymieniać olej po tym jak zejdzie do poziomu minimum? Po co? Co ma się stać po dolaniu kilkuset ml czystego oleju do 2,5 litra oleju używanego?


No właśnie pytam grzecznie, bo nie wiem. Zgoda, że w niektórych przypadkach wydawałoby się to bardzo upierdliwe - jednak z całą pewnością olej, który pracował (czy mało, czy dużo to już inna dyskusja) nie to samo co świeżak. Moje wątpliwości budzi np. fakt, czy taka mieszanina będzie jednorodna. To pewnie jakiś wpływ na silnik ma. Oczywiście, choćby z ekonomicznego punktu widzenia (koszty oleju i filtrów) każdorazowa wymiana oleju mogłaby być absurdem. Ot taka akademicka dyskusja Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:42, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Jeżeli dolejesz ten sam olej to co ma się zmienić? Idąc tym tokiem myślenie przy wymianie oleju i zalaniem silnika świeżym olejem należało by wypłukać silnik bo przecież zostaje w nim jakaś ilość "starego" oleju. Polecam eksperyment przy wymianie oleju. Spuść stary olej i dolej do niego świeżego, czy zrobi się dwie osobne warstwy czy wymiesza się ładnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radekbrt
A



Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 11:45, 18 Wrz 2012    Temat postu:

A ktoś zauważył może większe zużycie Castrola w porównaniu do Motula??

Od początku sezonu zrobiłem 7 tys. km na Motulu i dolałem może z 500 ml, za to właśnie mam 6400 na Castrolu i dolałem prawie litr..

Do tego moje odczucia co do pracy skrzyni w wysokich temperaturach + jazda w korkach - Na motulu skrzynia pracuje lżej i ciszej..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 12:50, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Przy takim tempie dolewania to w zasadzie w ogóle oleju nie trzeba wymieniać ;-D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Wto 13:39, 18 Wrz 2012    Temat postu:

radekbrt napisał:
A ktoś zauważył może większe zużycie Castrola w porównaniu do Motula??

Ja chyba zauwazylem, ze Motula, mniej zjada od Shell'a.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Śro 11:33, 19 Wrz 2012    Temat postu:

MaG napisał:
Adamar napisał:
Normalne, nie masz się czym przejmować, Vki lubią olej Smile zależy też ile miałeś na początku, litr oleju na 3tyś. to nic wielkiego.
Jak mu będziesz dobrze dawał w palnik to litr wciągnie po 1,5-2tyś. Smile

To chyba Mariusz jednak nie cecha V-k jako takich, moja litrowa V-ka w Varadero nie bierze praktycznie wcale oleju - po 4000 km jeżdżenia po autostradach i alpejskich przełęczach dolałem... 0,2l i to raczej z wewnętrznej potrzeby niż wskazań wziernika...Smile Dl650 lubił wypić po ostrej jeździe, między przeglądami (co 6000 km) dolewałem prawie litr Castrola.


Może silnik silnikowi nie równy, pisałem kiedyś że mam paru kolegów z Wiaderkami, jakieś 3 tyg. temu z jednym z nich byłem się przejechać, podjechaliśmy na stację zatankować a on przy okazji chciał dolać ojeju, po około 5000 km (z małym ogonkiem) wlał przy mnie prawie cały litr, zostało może 2 setki, na bank wlał 0,7 l. Zaznaczam że moto ma od nowości, na dzień dzisiejszy zrobił na nim 55tyś. Twierdzi że jego moto zawsze bierze, mniej lub więcej w zależności jak daje w palnik Smile W takim razie spytam innych posiadaczy Wiaderka. Spotkam ich paru bo jadę na zlot Wiaderek 21-23 września, Roztocze czeka Smile
Moim zdaniem V-ki zawsze biorą więcej oliwy niż inne konstrukcje, co w kontekście długowieczności silnika nie jest takie złe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buku22
Motocyklista



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy

PostWysłany: Śro 11:37, 19 Wrz 2012    Temat postu:

SoH napisał:
radekbrt napisał:
A ktoś zauważył może większe zużycie Castrola w porównaniu do Motula??

Ja chyba zauwazylem, ze Motula, mniej zjada od Shell'a.


Wg moich obserwacji Motula bierze dużo mniej niż Castrola.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin