Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

montaż gmoli - problem ze śrubami mocującymi silnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mackowiak1991
A1



Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 19:57, 04 Cze 2018    Temat postu: montaż gmoli - problem ze śrubami mocującymi silnik

Mam problem z montażem gmoli; po stronie lewej wspornik mocujący silnik (http://i.imgur.com/sgGvVlj.jpg - zdjęcie zapożyczone z naszego formu) jest minimalnie niżej niż po wspornik po prawej stronie, wskutek czego otwory na śruby nie leżą w jednej linii. O ile śruby zwykłe bez gmoli jakoś wchodzą, to z gmolami nie da się już ich przykręcić.

Tak to mniej więcej wygląda na zdjęciu:

Wspornik nawet bez śrub trzyma się dość sztywno ramy, czy ktoś ma jakiś pomysł, jak można go przesunąć w górę ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 20:17, 04 Cze 2018    Temat postu:

Jak dla mnie nic nie przesuwaj, tylko rozwierć(poszerz) otwory montażowe w gmolu i śruby wejdą w gwint jak w masło!
A podkładki dystansowe zrobią resztę, zastosuj większe o większej średnicy i po kłopocie!
Tak mi na szybko takie patenty przychodzą do główki/makówki, a czy racjonalne?!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Wto 10:53, 05 Cze 2018    Temat postu:

Zolw_Danziger napisał:
Jak dla mnie nic nie przesuwaj, tylko rozwierć(poszerz) otwory montażowe w gmolu i śruby wejdą w gwint jak w masło!
A podkładki dystansowe zrobią resztę, zastosuj większe o większej średnicy i po kłopocie!
Tak mi na szybko takie patenty przychodzą do główki/makówki, a czy racjonalne?!!!

Jeżeli coś jest krzywo, a bez wątpienia jest, to należy znaleźć tego przyczynę, ew. to naprawić.
Wspornik od silnika jest krzywo a na nim w zasadzie wisi ten silnik....spróbuj może lekko lewarkiem unieść silnik i wtedy sprawdź czy otwory są w odpowiednim miejscu.
Najlepiej aby motocykl w tym czasie stał na stopce centralnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 14:25, 05 Cze 2018    Temat postu:

To co napisałeś Odyniec, to od razu piszę ta operacja z pomocą lewarka się nie uda!
To nie jest problem źle zamontowanego silnika, a problem leży po nie dopasowaniu otworów od gmola w stosunku do wspornika. Tu należy szukać przyczyny.
Obym się mylił, ale stawiam na nie symetryczne otwory w gmolu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mackowiak1991
A1



Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:11, 05 Cze 2018    Temat postu:

problemem był, tak jak napisał Odyniec, krzywo (o ile 1mm w jedną stronę to krzywo) zamontowany silnik. Próbowałem go podważyć, nie dało rady, wspornik nawet bez śrub sztywno trzymał się ramy Smile. Jeszcze raz spróbowałem przykręcić gmole....tym razem się udało, bez kombinowania Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:44, 05 Cze 2018    Temat postu:

No to zwracam honor!!!
A wydawało mi się, że gmol jest przekoszony!
Człowiek uczy się całe życie, a umiera.... Razz Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Śro 9:04, 06 Cze 2018    Temat postu:

nawet jeśli gmol jest przekoszony (co może być najbardziej prawdopodobne), to na zdjęciu widać że uszy od silnika już są krzywe względem otworów w ramie...no ale nie jeździmy nowym sprzętem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin