Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opony na Norwegię

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Czw 9:18, 11 Maj 2017    Temat postu: Opony na Norwegię

Hej

10 tys. nakręcone, seryjne Bridgestony kończą swój żywot.
Nie żebym ostro jeździł, ale my tu w Norwegii mamy taki ostry asfalt Smile

Czas na zmianę.
Poczytałem parę watków i już się sam gubię.

Jeżdżę 99,9% po asfalcie.
Większość w niskich temperaturach 2-10 stopni.
Latem zdaża się cieplej, średnio 15 stopni Smile

Sucho/mokro: 60/40

Co byście mi polecili na takie warunki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 9:34, 11 Maj 2017    Temat postu:

Ja objechałem Bałtyk na Michelin Pilot Road 4 Trial. Potem jeszcze byłem na nich w Albanii. Motocykl jedzie jak przyklejony, świetne na mokrym, ciche i podobno bardziej żywotne od konkurencji.

Dla Twoich zastosowań jak znalazł Smile

P.S. A gdzie Ty w Norwegii masz sucho/mokro 60/40?? Tam jest tylko mokro Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 9:35, 11 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Czw 9:41, 11 Maj 2017    Temat postu:

Ile to wyszło kilometrów?

Czy więcej zrobię np. na Continentalach TKC 70 ?

Droga hamowania Pilot Road 4 Trial wygląda zachęcająco.
Jak się zachowują na szutrach (też twarde norweskie skały) w porównaniu z Brigstonami?

[link widoczny dla zalogowanych]

P.S.
Jak droga zamarznie to jest sucho Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mRadek dnia Czw 9:47, 11 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:07, 11 Maj 2017    Temat postu:

TKc 70 to raczej na nasze Polskie dziurawe i szutrowe drogi. Jesli jezdzisz praktycznie 100 oo czarnym i to jeszcze tak ostrym to ja bym celowal w twarde opony szosowe TKC szybko zejda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 12:39, 11 Maj 2017    Temat postu:

mRadek napisał:
Ile to wyszło kilometrów?

Czy więcej zrobię np. na Continentalach TKC 70 ?

Droga hamowania Pilot Road 4 Trial wygląda zachęcająco.
Jak się zachowują na szutrach (też twarde norweskie skały) w porównaniu z Brigstonami?

[link widoczny dla zalogowanych]

P.S.
Jak droga zamarznie to jest sucho Laughing


Moje doświadczenia dot. trwałości tych opon nie są zbyt miarodajne, bo używałem ich w różnych warunkach. Z tego co pamiętam, to podczas objazdu Bałtyku zrobiłem około 8 tys. km, potem jeździłem na nich półtora sezonu w kraju i po Albanii/Macedonii.

Na twardych szutrach, to na każdej oponie przejedziesz, tak więc tym bym się nie przejmował. Szczególnie, że u Ciebie ma to być 0,1% Smile

A po co Ci TKC 70? To opony do zdecydowanie większej ilości dróg poza asfaltem (wg producenta 60/40 - asfalt/off). Poza tym częste są opinie, że ząbkują...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 12:52, 11 Maj 2017    Temat postu:

biblo napisał:

A po co Ci TKC 70? To opony do zdecydowanie większej ilości dróg poza asfaltem (wg producenta 60/40 - asfalt/off). Poza tym częste są opinie, że ząbkują...


Ale za to bojowo wyglądają Smile
A na czarnym radzą sobie bardzo dobrze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Czw 13:01, 11 Maj 2017    Temat postu:

Po krótkich szutrówkach to i na Brighstonach daję radę.

Michelinki mi się podobają ze względu na drogę hamowania i opisywaną bardzo dobrą przyczepność. To się tu w górach na zakrętach przydaje Smile
Chociaż zbyt szybko już nie jeżdżę... a przynajmniej staram się.

https://www.youtube.com/watch?v=jZWQYVJWBdQ

Jeśli wytrzymają tyle, co seryjne Brighstony to będzie ok. Jeśli dłużej to wręcz wspaniale Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:54, 11 Maj 2017    Temat postu:

Nie wiem jak pr4 ale ja miałem PR2 i wytrzymały 27 tys. i gdyby nie wiek to wyglądały jeszcze całkiem ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Pią 9:37, 12 Maj 2017    Temat postu:

A co myślicie o Dunlop TRAILMAX TR91
Nie ukrywam, że znalazłem w dobrej cenie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 11:03, 12 Maj 2017    Temat postu:

mRadek napisał:
A co myślicie o Dunlop TRAILMAX TR91
Nie ukrywam, że znalazłem w dobrej cenie Smile


Od kilku osób słyszałem bardzo pozytywne opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mast
Motonita



Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn

PostWysłany: Pią 11:14, 12 Maj 2017    Temat postu:

W zeszłym roku w Norwegii Pirelki Scorpion Trial 2. Na mokro w zasadzie cała trasa. Było OK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Pią 12:03, 12 Maj 2017    Temat postu:

Tak ogólnie biorąc, to ja się tutaj w Norwegii nawet na Bridgestonach nie za bardzo w deszczu ślizgałem.
Niestety asfalt mamy wytrzymały, ale ostry.
Znajomemu w rowerze w pół roku zjada bieżnik Smile
W samochodach też szybciej lecą.

Bridgestony przekroczyły 10 tys. km i są na wymarciu...
Ostro raczej nie jeżdżę, tak mi się zdaje.

Chodzi mi też po głowie MITAS TERRA FORCE-R, ale mało jest jeszcze opini na temat tych laczków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mRadek dnia Pią 12:05, 12 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 15:56, 12 Maj 2017    Temat postu:

Michelin Anakee 3 też są dobrą opcją na asfalt. U mnie wytrzymały sporo bo 33tyś km, głównie po asfalcie. Przód jeszcze by był ale tył oparł sie na ogranicznikach. Na mokrym jak i suchym spisywały sie dobrze, mają tez dobre opinie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 17:44, 12 Maj 2017    Temat postu:

mRadek:: a Ty te opony będziesz kupował w Polsce, czy Norwegii? Pytam, bo co roku Michelin ogłasza u nas promocję na niektóre modele opon (zwracają ok. 30€). W zeszłym roku objęte nią były właśnie Pilot Road 4 i chyba Anakee 3 - ale tych drugich nie jestem pewien.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 20:53, 12 Maj 2017    Temat postu:

mRadek napisał:
A co myślicie o Dunlop TRAILMAX TR91
Nie ukrywam, że znalazłem w dobrej cenie Smile


Zjechalem na nich w deszczu Szwecje i Norwegie.
W Norwegii sie sprawdza bo nie lubia prostych drog. Sa chyba z jedenej mieszanki gumy wiec na prostych robia sie kwadratowe. U mnie przez dojazdowki po autostradzie widac bylo juz roznice. Mi z Norwegia ( 5 tys ) wytrzymaly 10 tys - moze bym do 12 dociagnal. Ale to u mnie norma wszystkich opon roznych producentow.

W sumie kazde z polecanych tu beda sie sprawowaly.

Ale zeby Ci zbic wiekszego cwieka dorzuce Metzeler Next.
Mialem tez okazje tydzien w deszczu pojezdzic i ..bajka. zero uslizgow gdzie innym pare razy kola uciekaly.
I z tego co czytalem maja lepsze "tlumienie wlasne" jak podobne P. Scorpoin Trail

Kup ktorekolwiek i po prostu jezdzij. Nawet jezeli zrobisz pare tysiecy miej niz na twardych Bridgstonach to jak policzysz przyjemnosc to straty nie bedzie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 20:59, 12 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Sob 7:24, 13 Maj 2017    Temat postu:

biblo napisał:
mRadek:: a Ty te opony będziesz kupował w Polsce, czy Norwegii? Pytam, bo co roku Michelin ogłasza u nas promocję na niektóre modele opon (zwracają ok. 30€). W zeszłym roku objęte nią były właśnie Pilot Road 4 i chyba Anakee 3 - ale tych drugich nie jestem pewien.


W Polsce. Wolę zapłacić za transport niż płacić za jedną gumę tyle co za dwie Smile
Promocje, hm.... brzmi zachęcająco...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KSD
Gość






PostWysłany: Sob 21:55, 13 Maj 2017    Temat postu: Re: Opony na Norwegię

mRadek napisał:
Co byście mi polecili na takie warunki?


Pilot Road 4 albo... poczciwe Anakee2! Na tych drugich objechałem między innymi Nordkapp i śmiało mogę powiedzieć, że świetnie się spisują na Norweskim asfalcie Smile


Ostatnio zmieniony przez KSD dnia Śro 20:28, 31 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Sob 21:57, 13 Maj 2017    Temat postu:

To może Anakee 3, bo to głównie na asfalt ma być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darkobat
A1



Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skidziń /Oświęcim

PostWysłany: Pon 11:47, 15 Maj 2017    Temat postu:

Do końca maja jest promocja,otrzymasz zwrot 85 PLN przelewem bankowym, od dwóch opon MICHELIN zakupionych z segmentu: MICHELIN Power RS, MICHELIN Pilot Road 4 (Standard, GT, Trail), MICHELIN Anakee III lub MICHELIN Anakee Wild.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Pon 11:48, 15 Maj 2017    Temat postu:

Super, dzięki za info!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Pon 22:21, 15 Maj 2017    Temat postu:

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Opony zakupione, padło na Anakee 3.
Zobaczymy ile wytrzymają Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek
A



Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 12:38, 31 Maj 2017    Temat postu:

Podepnę się z trochę lamerskim pytaniem: czy jest sens zmieniać takie opony przed ~6k km po Norwegii?
Te mają przejechane 17k km, w moim odczuciu jeszcze lekko z dychę zrobią, natomiast wszyscy straszą, że w Skandynawii guma znika w oczach.
Będę wdzięczny za opinię od tych, co zrobili podobne odległości w tamtych terenach.





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 15:08, 31 Maj 2017    Temat postu:

dawidek napisał:
Podepnę się z trochę lamerskim pytaniem: czy jest sens zmieniać takie opony przed ~6k km po Norwegii?


Na mój gust już są kwadratowe.
Dodatkowo zastawia mnie ta rysa przez środek opony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gzub
A2



Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 17:28, 31 Maj 2017    Temat postu:

Polecam anakee 3. Dobra trwałość i świetne trzymanie na mokrym. Wsam raz na norweski klimat. I cena niezła. Teraz nawet jest jakiś zwrot lub był za zakup tych opon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 19:16, 31 Maj 2017    Temat postu:

dawidek napisał:
Podepnę się z trochę lamerskim pytaniem: czy jest sens zmieniać takie opony przed ~6k km po Norwegii?
Te mają przejechane 17k km, w moim odczuciu jeszcze lekko z dychę zrobią, natomiast wszyscy straszą, że w Skandynawii guma znika w oczach.
Będę wdzięczny za opinię od tych, co zrobili podobne odległości w tamtych terenach.


Poszukaj na forum relacji Neno z podróży po Norwegii. Tam też znajdziesz informacje na temat zmiany opon, które nie wytrzymały tamtejszych asfaltów... i przede wszystkim ich ceny...

Na Norwegię świetne są dowolne opony, byleby były nowe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 20:58, 31 Maj 2017    Temat postu:

dawidek napisał:
Podepnę się z trochę lamerskim pytaniem: czy jest sens zmieniać takie opony przed ~6k km po Norwegii?
Te mają przejechane 17k km, w moim odczuciu jeszcze lekko z dychę zrobią, ]


Opona pod koniec zywota zuzywa sie szybciej wiec ciezko prognozowac ile zrobi. Pojedziesz tez pewnie zaladowany wiec to tez co innego jak latanie do pracy. Ale nawet gdyby Ci te opony na styk wystarczyly, to po powrocie i tak bedziesz musial kupic nowe - wiec czemu nie taraz i jechac ze spokojna glowa ?

express napisał:
Dodatkowo zastawia mnie ta rysa przez środek opony.


Michelin uzywa do produkcji niektorych typow opon roznych mieszanek gumy, niestety maja one zle wlasciwosci odprowadzaniea napiecia elektrostatycznego.Dlatego wprowadza cienkie paski z gumy z duza zawartoscia sadzy weglowej ktore sa dobrym przewodnikiem.
Te znowu podczas scierania sie opony czasami uwidaczniaja sie wlasnie jako takie rysy.
zgłębiłem temat jak mi sie kiedys w Anakee 2 takowa pojawila


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 21:09, 31 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 21:17, 31 Maj 2017    Temat postu:

jotes napisał:

zgłębiłem temat jak mi sie kiedys w Anakee 2 takowa pojawila


Vielen dank Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek
A



Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 10:18, 01 Cze 2017    Temat postu:

express napisał:

Na mój gust już są kwadratowe.

Jeszcze nie są, ale przekonałeś mnie Smile
gzub napisał:
Polecam anakee 3. Dobra trwałość i świetne trzymanie na mokrym. Wsam raz na norweski klimat. I cena niezła. Teraz nawet jest jakiś zwrot lub był za zakup tych opon.

To są własnie Anakee 3 i niestety, nie przekonują mnie. Na mokrym boję się mocno wejść w zakręt, bo parę razy dupa mi delikatnie uciekła i już mam stresa.
biblo napisał:

Poszukaj na forum relacji Neno z podróży po Norwegii. Tam też znajdziesz informacje na temat zmiany opon, które nie wytrzymały tamtejszych asfaltów... i przede wszystkim ich ceny...

Taa.. wystarczyła mi informacja od mieszkającego tam znajomego, co w puszce zmieniał opony, ile go to kosztowało.. Smile)
Niemniej mnie przekonała Twoja wycieczka, więc pewnie zmienię tył na Pilot 4 Trail Wink
jotes napisał:
Opona pod koniec zywota zuzywa sie szybciej wiec ciezko prognozowac ile zrobi. Pojedziesz tez pewnie zaladowany wiec to tez co innego jak latanie do pracy. Ale nawet gdyby Ci te opony na styk wystarczyly, to po powrocie i tak bedziesz musial kupic nowe - wiec czemu nie taraz i jechac ze spokojna glowa ?

Prawda. Natomiast miałem inny tok myślenia: pojechać, dojechać opony i po powrocie wymienić. Norwegia nie jest wymagająca pod kątem motocyklowym, stąd takie, a nie inne podejście.

Dzięki wszystkim za informacje! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Czw 10:55, 01 Cze 2017    Temat postu:

Cytat:
Norwegia nie jest wymagająca pod kątem motocyklowym, stąd takie, a nie inne podejście.


Ta.... nie jest....
Jadąc głównymi drogami i nie zwiedzając najpiękniejszych i trudniej dostępnych miejsc.

Nie rozumiem takich wyjazdów do Norwegii. Szkoda czasu i kasy.
Ale... może już tu za długo mieszkam i za dużo widziałem, żeby to zrozumieć.

To jest tak trochę, jakby ktoś powiedział: jadę do Polski.
Ale gdzie? W Bieszczady? Na Mazury? Na bagna nad Biebrzę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek
A



Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 11:29, 01 Cze 2017    Temat postu:

mRadek napisał:
Cytat:
Norwegia nie jest wymagająca pod kątem motocyklowym, stąd takie, a nie inne podejście.


Ta.... nie jest....
Jadąc głównymi drogami i nie zwiedzając najpiękniejszych i trudniej dostępnych miejsc.

Nie rozumiem takich wyjazdów do Norwegii. Szkoda czasu i kasy.
Ale... może już tu za długo mieszkam i za dużo widziałem, żeby to zrozumieć.

Smile
Nie zrozum mnie źle i nie oceniaj pochopnie Smile Nie znasz trasy, którą jadę Smile
"Wymagająca" to pojęcie względne i dla każdego może być inne.
Być może nie dodałem kluczowego "w mojej ocenie", także wybacz!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Czw 11:38, 01 Cze 2017    Temat postu:

Nie, no spoko Smile Luz, nie oceniam Smile

Osobiście lubię jazdę + zwiedzanie. A to zajmuje dużo więcej czasu i wymaga zapuszczania się w mniej uczęszczane zakątki Wink

Tzn. gdzieniegdzie ludzie na moto faktycznie dojeżdżają, ale dalej nie idą...

Np. takie
[link widoczny dla zalogowanych]

Do tego Lysebotnveien Fv500 parę razy w 2 strony i już calutki dzień spędzony.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mRadek dnia Czw 11:39, 01 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek
A



Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 12:13, 01 Cze 2017    Temat postu:

mRadek napisał:

Np. takie
[link widoczny dla zalogowanych]

A właśnie, ile się idzie na Kjerag? Takim normalnym tempem, nie forsownym, ale nie emeryckim?
I jak wygląda kwestia promu z Forsand do Lysebotn? Bo, że cholernie drogi, to wiem, ale jak często kursuje i ogólnie - warto wydać na to?

Bo, rozumiem, że ze Stavanger to jeździsz tam drogą nr 45, tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Czw 13:04, 01 Cze 2017    Temat postu:

Droga 45 na odcinku Ålgård jest nieprzejezdna do początku roku szkolnego, 20 sierpnia.
Trzeba do niej dojechać przez Vikeså (piękna trasa, po drodze miejscówka z olbrzymimi głazami) do Byrkjedal i dalej 45, Fv975, Fv986

Dzięki temu, że zamknęli pierwszy odcinek 45-tki prawie cała trasa jest teraz przepiękna. Można się jednak załapać na konwój i wtedy trzeba niestety czekać w grupie na pilota - wąska droga z mijankami.

Na Kjerag idzie się dość ciężko. Szczególnie pierwsza górka (są 3).
Wraca się szybciej, szczególnie jak się ma jakieś stare rękawice, można prawie zbiegać trzymając się łańcuchów. Nietety najpierw trzeba znowu wdreptać pod górkę Smile

Myślę, że 5 godzin to jest optymalny czas przejścia.
Do tego jeszcze pobyt na górze, a warto tam połazić, nie tylko stanąć na Kjeragbolten.

My spędziliśmy u góry ponad 2 godziny, ale czekaliśmy aż się Francuzi ze sprzętem rozłożą do końca, ten linoskoczek.

Ważna rzecz, niestety przegapiona przez nas.
Krem do opalania z mocnym filtrem!
To jest kilometr nad poziomem morza, otwarty teren, odbicia od śniegu.
W przypadku ładnej pogody słońce robi swoje.
Po czterech dniach od wycieczki przechodzę w fazę linienia Wink

Warto jechać na kołach, nie promem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mRadek dnia Czw 13:05, 01 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:03, 01 Cze 2017    Temat postu:

mRadek napisał:
Droga 45 na odcinku Ålgård jest nieprzejezdna do początku roku szkolnego, 20 sierpnia.
Trzeba do niej dojechać przez Vikeså (piękna trasa, po drodze miejscówka z olbrzymimi głazami) do Byrkjedal i dalej 45, Fv975, Fv986


Radek, a ten odcinek [link widoczny dla zalogowanych] jest przejezdny w czerwcu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Czw 21:49, 01 Cze 2017    Temat postu:

W Dirdal nie ma przejazdu.
Zamknięty tunel do połowy sierpnia.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 22:20, 01 Cze 2017    Temat postu:

mRadek napisał:
W Dirdal nie ma przejazdu.
Zamknięty tunel do połowy sierpnia.

[link widoczny dla zalogowanych]

O żesz, to jak ja się dostanę z Lyseboth na parking pod Preikestolen? trzeba koło robić konkretne, albo promem.

Preikestolen, ile czasu trzeba sobie wygospodarować?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KolegaPL dnia Czw 22:23, 01 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Czw 22:48, 01 Cze 2017    Temat postu:

3,5 h zależy od kondycji. Plus pobyt na górze.
Kjeragu i Preike w jeden dzień nie zrobisz.

Jadąc 45 z Kjeragu masz jeszcze Månafossen, kwestia czy dasz radę wejść po wycieczce na Kjerag.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jadąc na Månafossen możesz też wjechać sobie najpierw na starą górską drogę, aż do szlabanu na szczycie. Dalej trzeba podejść może ze 100 metrów. Fajne miejsce na ewentualnego grilla i super widok z góry na Frafjord.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mRadek dnia Pią 7:31, 02 Cze 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 8:45, 02 Cze 2017    Temat postu:

KolegaPL napisał:

Preikestolen, ile czasu trzeba sobie wygospodarować?


zalecaja 2 h + 2h czyli 4 na sama wedrowke.
ja zrobilem spokojnie w 1,5 h ale zauwazylem ze wyruszajac rano ( spalem na campingu w poblizu ) mialem przewage bo bylo prawie pusto. Schodzac juz mijaly mnie masy ludzi a ze bywa wasko wiec mijanie ich zabiera czas.
No i rano bylo nas moze paru na ambonie Smile

edit
pare wspomnien z pierwszego wyjazdu:
https://www.youtube.com/watch?v=eUZcdliHKsQ&index=4&list=PLNQFPbfUE2auYWEMcOpv-z5sDY0YsMt7I


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 8:51, 02 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawidek
A



Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 21:10, 02 Cze 2017    Temat postu:

mRadek napisał:

Trzeba do niej dojechać przez Vikeså (piękna trasa, po drodze miejscówka z olbrzymimi głazami) do Byrkjedal i dalej 45, Fv975, Fv986

Czekaj, bo nie do końca rozumiem. Narysowałem sobie trasę wg powyższych wskazówek: [link widoczny dla zalogowanych]. Czy taka trasa jest przejezdna? Jeśli nie, to wskaż pls w którym miejscu nie jest lub wrzuć linka z objazdem,

mRadek napisał:

Dzięki temu, że zamknęli pierwszy odcinek 45-tki prawie cała trasa jest teraz przepiękna.

Przepiękna? Bo nie do końca rozumiem Wink


Pierwszy plan miałem taki: [link widoczny dla zalogowanych]. Miałbyś jakieś sugestie co do niego?

Edit: zakumałem teraz doczytawszy. Rozumiem, że jedyna dostępna lądowa droga z Preikestolen do Lysebotn to taka: [link widoczny dla zalogowanych], tak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dawidek dnia Pią 21:14, 02 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mRadek
A



Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin/Stavanger

PostWysłany: Pią 22:14, 02 Cze 2017    Temat postu:

Tak tę drogę z Kjeragu na Preikestolen dobrze ogarnąłeś.

W Byrkjedal proponuje odbić na Gilja, tunelem do Frafjord i dalej na Monafoossen. Potem spowrotem przez Byrkjedal.

Napisz kiedy się wybierasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin