Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy vstrom na raty.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek76
Motonita



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy

PostWysłany: Śro 22:59, 09 Sie 2017    Temat postu: Nowy vstrom na raty.

Czy ktoś się orientuje jak wygląda zakup vstroma na raty tzn czy wymagany jest wkład własny, jakie raty i okres kredytowania itp.?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez misiek76 dnia Śro 22:59, 09 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 7:36, 10 Sie 2017    Temat postu: Re: Nowy vstrom na raty.

misiek76 napisał:
Czy ktoś się orientuje jak wygląda zakup vstroma na raty tzn czy wymagany jest wkład własny, jakie raty i okres kredytowania itp.?


kiedyś suzuki oferowało 2x50% i 3x33%... zaniechano tego bo nie było to dla klienta takie kolorowe.
dziś wszystko zależy od banku który to kredytuje. jak mogę podpowiedzieć to korzystniej wziąć ze swojego banku pożyczkę gotówkową i kupić za gotówkę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3285
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 7:49, 10 Sie 2017    Temat postu:

Właściwie każdy bank oferuje w dzisiejszych czasach jakąś formę leasingu. Najlepiej zapytać w swoim banku, bo oni mają historię Twojego konta, zatem mniejsze ryzyko w banku może wpłynąć na lepsze warunki leasingu. I co ważniejsze, w dzisiejszych ofertach leasingowych nie trzeba mieć firmy, żeby z niej skorzystać. Można również jako osoba fizyczna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek76
Motonita



Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 532
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puławy

PostWysłany: Czw 9:27, 10 Sie 2017    Temat postu:

Oki dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inspektor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 12:42, 12 Sie 2017    Temat postu:

Kredyt zawsze można wcześniej spłacić lub nadpłacać z leasingiem już tak nie można. To może być duży minus leasingu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Sob 17:42, 12 Sie 2017    Temat postu:

Leasing można wcześniej spłacić, jeżeli umowa to dopuszcza (moja dopuszcza) ale to kosztuje opłatę ekstra, więc się nie opłaca tym bardziej, że na początku spłacasz głównie odsetki a dopiero potem kapitał (stałą rata).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:10, 13 Sie 2017    Temat postu:

Leasing jest fajny ale jak możesz sobie go w koszty wrzucić. Jesli juz to ja bym poszukal jakis kredyt auto-moto, tyle ze wtedy masz obowiazkowe AC, ktore trochę kosztuje. Jeśli nie chcesz ubezpieczac to kredyt gotówkowy bedzie lepszy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartłomiej
A1



Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 22:04, 19 Sie 2017    Temat postu:

No i przy zakupie na raty w suzuki oc i ac obowiązkowo. Jak sie pytałem pytałem zeszłym miesiacu to taki koszt 2800zł. W sumie krzywdy nie ma

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartłomiej dnia Sob 22:06, 19 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 16:12, 20 Sie 2017    Temat postu: Re: Nowy vstrom na raty.

motokras napisał:
misiek76 napisał:
Czy ktoś się orientuje jak wygląda zakup vstroma na raty tzn czy wymagany jest wkład własny, jakie raty i okres kredytowania itp.?


kiedyś suzuki oferowało 2x50% i 3x33%... zaniechano tego bo nie było to dla klienta takie kolorowe.
dziś wszystko zależy od banku który to kredytuje. jak mogę podpowiedzieć to korzystniej wziąć ze swojego banku pożyczkę gotówkową i kupić za gotówkę...

Zaniechało, bo dla Klienta było niekorzystne? Raczej słabo się sprzedawała w salonach. Taka sama oferta w BMW bije rekordy popularności. Wszystko dzięki sprzedawcom.
Fakt, tania nie jest, ale wygodna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:54, 20 Sie 2017    Temat postu:

Nie każdy chce sie w to bawić, Suzuki idzie raczej w sprzedaż masowa a BMW to trochę inny specyficzny target. Wbrew pozorom, to nie jest takie proste, dajesz motocykl, klient placi za niego w ratach...dochodza kwestie ryzyka i jego zabezpieczenia. Trzeba ustanowić zastaw rejestrowy lub, przewlaszczenie, umowę tak jak dla pożyczki. I wszystko jest ok jak klient płaci ale jak.sie wysypie to zaczyna sie zabawa z windykacja, zamrozona kasa itd. Dealer działa na zasadach franczyzy, dla niego kilka motkow na raty to zamrozona kasa na zakup nowych a jak pojawi sie problem ze spłata to powstaje luka w plynnosci. IMPORTER tez ma średni w tym biznes więc wszyscy wola odsyłać do bankow, firm pozyczkowych.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bosman78 dnia Nie 20:57, 20 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sethrias
A2



Dołączył: 09 Lip 2017
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 21:35, 20 Sie 2017    Temat postu:

Dla konsumenta najkorzystniejszej jest samemu poszukać w swoim banku lub jeśli prowadzi działalność w funduszu leasingowym. Dealer jeśli oferuje kredyt lub leasing to po pierwsze sam tego nie finansuje tylko przez z góry narzucone banki i leasingi a po drugie ustala cenę pojazdu do warunków finansowania. Kupujacy ma być zadowolony, a dealer na pewno jest zadowolony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 8:29, 21 Sie 2017    Temat postu: Re: Nowy vstrom na raty.

KolegaPL napisał:
motokras napisał:
misiek76 napisał:
Czy ktoś się orientuje jak wygląda zakup vstroma na raty tzn czy wymagany jest wkład własny, jakie raty i okres kredytowania itp.?


kiedyś suzuki oferowało 2x50% i 3x33%... zaniechano tego bo nie było to dla klienta takie kolorowe.
dziś wszystko zależy od banku który to kredytuje. jak mogę podpowiedzieć to korzystniej wziąć ze swojego banku pożyczkę gotówkową i kupić za gotówkę...

Zaniechało, bo dla Klienta było niekorzystne? Raczej słabo się sprzedawała w salonach. Taka sama oferta w BMW bije rekordy popularności. Wszystko dzięki sprzedawcom.
Fakt, tania nie jest, ale wygodna.


wyobraź sobie ze sprzedawało się to nieżle... ale nie chce mi się tu Tobie tego tłumaczyć... po postach wnosze ze wiesz wiecej i lepiej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tremis
A1



Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siemianowice Śląskie

PostWysłany: Sob 21:30, 06 Sty 2018    Temat postu:

Ja dostałem taką propozycję:

Motocykl: V-strom 650 XT 2017
Wartość motocykla: 39500 zł (Ze względu na dodatkowy osprzęt)
Wpłata własna: 19500 zł

12 rat : 1766 zł
24 rat : 907 zł
36 rat : 625 zł
48 rat : 482 zł
60 rat : 397 zł
72 rat : 341 zł

Do kredytu obowiązkowo pakiet OC, AC, NNW - w promocji około 2200 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Nie 10:42, 07 Sty 2018    Temat postu:

Tremis napisał:
Ja dostałem taką propozycję:
Motocykl: V-strom 650 XT 2017
Wartość motocykla: 39500 zł (Ze względu na dodatkowy osprzęt)
Wpłata własna: 19500 zł
12 rat : 1766 zł
24 rat : 907 zł


Hej witam!

Jeśli wziąć pod uwagę możliwość wpłaty własnej w w/w kwocie, to spłata 12 rat wynosi: 21192.00 PLN, a 24 raty to suma 21768.00 PLN.
Przy 12 ratach dopłacamy 1192.00 PLN, a przy 24 nadpłata wyniesie 1768.00 PLN. Moim zdaniem to się opłaca, jeśli po pierwsze mamy uzbierane na wpłatę własną, a po drugie po za ratami przez dwa lata będziemy opłacać AC + NNW. Jest to rozwiązanie na posiadanie nowego motocykla Laughing .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sethrias
A2



Dołączył: 09 Lip 2017
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 15:44, 07 Sty 2018    Temat postu:

Przy leasingu sugeruję zapytać o ubezpieczenie wieloletnie. Składka wyliczana jest na cały okres spłaty i nie wzrasta w przypadku "przykrego zdarzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuler57
A



Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Słupska

PostWysłany: Nie 20:14, 07 Sty 2018    Temat postu:

Żółwik z Galapagos napisał:
Tremis napisał:
Ja dostałem taką propozycję:
Motocykl: V-strom 650 XT 2017
Wartość motocykla: 39500 zł (Ze względu na dodatkowy osprzęt)
Wpłata własna: 19500 zł
12 rat : 1766 zł
24 rat : 907 zł


Hej witam!

Jeśli wziąć pod uwagę możliwość wpłaty własnej w w/w kwocie, to spłata 12 rat wynosi: 21192.00 PLN, a 24 raty to suma 21768.00 PLN.
Przy 12 ratach dopłacamy 1192.00 PLN, a przy 24 nadpłata wyniesie 1768.00 PLN. Moim zdaniem to się opłaca, jeśli po pierwsze mamy uzbierane na wpłatę własną, a po drugie po za ratami przez dwa lata będziemy opłacać AC + NNW. Jest to rozwiązanie na posiadanie nowego motocykla Laughing .


Ta opłacalność to jest sprawa problematyczna Very Happy
Przy 12 ratach z AC dopłacimy ok. 3.500,0 zł
Przy 24 ratach z AC dopłacimy ok. 6.000,0 zł

Za wpłatę własną + AC można kupić fajną używkę, pojeździć i jak model spasuje dozbierać i kupić za gotówkę. Po co karmić banki i ubezpieczycieli Question Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szuler57 dnia Nie 20:16, 07 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Nie 22:27, 07 Sty 2018    Temat postu:

Hej Szuler!
Ale jak ktoś chce nowy motocykl i stać go z wpłatą własną plus OC/AC ok 2200.00 PLN za jeden rok to jest to mimo wszystko korzystna oferta! Motocykl nowy, na gwarancji, opłaty ubezpieczeniowe full!
NiE BOISZ SIĘ O USZKODZENIA I KRADZIEŻ!
Nic tylko lać paliwo i jeździć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polokokt
A2



Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Nie 23:29, 07 Sty 2018    Temat postu:

A to jes prawie dokładnie przypadek mój, który niedawno rozwazałem. Właśnie kwota którą dysponowałem to poniżej 20k PLN i pytanie czy iść w nówkę i kredyt czy sensowna używka ale za gotówkę. Powstrzymywało mnie to AC, którego raczej nie wykupuję, wiec dla mnie to spory dodatkowy koszt przy nówce.
Tak jak Szuler policzył i dodając do tego utratę wartości, to przyjemność jeżdzenia nówką po +/- 3 latach kosztowałaby nawet dobre kilkanaście tysięcy PLN.
A z ciekawości zobaczyłem, jakby odrzucić kredytowanie na motocykl wraz z AC i wziąć kredyt gotówkowy na dowolny cel w banku (i nie kupowac AC). Pierwszy lepszy kalkulator z brzegu (mBank). Więc przy korzystaniuu "ze swojego banku", gdzie możemy dostać lepsze warunki może byc bardziej korzystnie.
Przy kredycie 20k PLN na 12 miesiecy koszty wychodzą prawie identyczne jak przy klasycznym kredycie na motocykl, policzonym wyżej (ale juz z wliczonym AC). Wiec powiedzmy ze sredni interes w takim krotkim terminie.
Ale już dla 24 miesiecy przy kredycie gotówkowym zyskujemy około 2 tys PLN, bo kredyt gotówkowy podaje że będzie kosztował jakies 3400-3500 PLN w sumie za cały okres kredytowania. Przy 36 miesiącach pewnie róznica będzie jeszcze większa.

Nie mniej, jeśli ktoś zazwyczaj wykupuje AC na swoje pojazdy i ma się te 50% wartości motocykla w gotówce, to redyt nie wychodzi już tragicznie drogo. A moto nowe.
A inna sprawa, że jak ktoś nie jeździ dużo kilometrów (tak jak ja), to takie motocykle (salon PL, serwis, mały przebieg) potrafią dobrze trzymać cenę. Baaa. na ogłoszeniach MT-07 widze fenomen, bo ludzie wystawiają takie motocykle z 2015 roku w ogłoszeniach za około 20k PLN, a te motocykle jako nowe w 2015 można było kupic za coś około 23 moze max 24 tys PLN (za takie kwoty je widziałem, nie pamietam czy w szczycie sezonu czy na zimowej wyprzedazy, al takie ceny widziałem za nowki). No wiec po 3 latach 3k PLN, to jest... 10-15% straty. To jest żadna utrata wartości. Auta w tym czasie potrafią stracić na wartości po 30-40% spokojnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez polokokt dnia Nie 23:32, 07 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 6:54, 08 Sty 2018    Temat postu:

A jak kalkukujecie ryzyko używki, bo wiadomo większość to bezwypadkowe z przebiegiem 1/3 realnego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 10:30, 08 Sty 2018    Temat postu:

pyra napisał:
A jak kalkukujecie ryzyko używki, bo wiadomo większość to bezwypadkowe z przebiegiem 1/3 realnego


demonizujesz.
Jezeli ktos chce uzywany i nie szuka przyslowiowej "okazji" to mozna kupic takze uczciwy motocykl.
Forumowa gielda, prywatny import a i handlarze bywaja uczciwi.
"wypadkowosc" jezeli jest odpowiednio naprawiona i odzwieciedlona w cenie nie jest kryteriuim nieprzydatnosci motocykla.

Jak ktos sie boi, nie ma ochoty poswiecic na to troche energii albo nie ma pojecia o motocyklach musi za to zaplacic kupujac nowy.
Jezeli go stac to pol biedy, dla mnie kredytowanie hobby jakos nigdy nie wchodzilo w rachube.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 19:03, 08 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polokokt
A2



Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pon 12:05, 08 Sty 2018    Temat postu:

Ja tez celuje po prostu w sztuki z dobrze udokumentową historią (czyli albo salon PL albo dobre papiery na zachodnie pochodzenie i serwisowanie). Do tego stan motocykla adekwatny do przebiegu (zazwyczaj szukam niskiego) i papierów. Nie kupuję też od handlarzy, którzy z definicji przywożą rozbitki (i mają na forach zazwyczaj takie opinie, ze jeden kupił rzeczywiście fajną sztukę a inny nadział się na studnie bez dna - po co ryzykować). Skutkuje to ceną za wyszukany egzemprza z górnej połówki cen albo wręcz są to sztuki jedne z droższych w ogłosszeniach, ale... jak stan jest dobry, to po 1-3 latach nie ma problemu ze sprzedażą takiego egzemplarza za niewiele niższą cenę (motocykle które mają 7-9 lat już tak bardzo na wartości aż nie tracą). Zawsze też za +/- 200 PLN można zlecić jakis przeglad przedzakupowy w ASO, jak ktoś czuje się niepewnie.
Zakładam też przy kupnie, że muszę mieć te 2 tys PLN na ewentualne serwisy i nieprzewidziane akcje, niewykryte przy oględzinach. Wiadomo, raz się wyrobię w 500-700 PLN z pozakupowaym ABC a innym razem deczko zbraknie do tych 2 tys PLN. Ale jeśli chodzi o motocykle to raczej nie przekroczyłem jak do tej pory tego tysiąca po zakupie. Na samochodzie przejechałem się raz że tej kwoty trochę zabrakło.
I ja szukam egzemplarzy z forum, właśnie albo od polecanych na forum danej marki/modelu handlarzy (mała szansa, że ktoś będzie chciał sobie psuć opinie jakąś pojedyńczą miną) albo takich egzemplarzy z prywatnych rąk gdzie właściciel ma bogaty wątek z opisem historii motocykla/samochodu. Ale wiadomo, ostrożność zawsze trzeba zachować, bo czytałem już o sytuacjach, gdzie forumowy "rodzynek" po zakupie przez nowego waściciela okazywał się autem (akurat to dotyczyło auta), wymagającym właściwie rozebrania i poskładania na nowo Smile Trzeba pamiętać, że ludzie też mają różne podejście, co to znaczy "stan igła".
Ogólnie temat rzeka, ale nie jest tak, że nie da się kupić zadbanego egzemplarza. Tylko raczej nie można wtedy nastwiać się na cenowe okacje. Jak ktoś ładuje po kilka tysięcy złotych w sprzęt co roku, żeby utrzymać go w idealnym stanie (lub kupił w salnie i mało jeździł, tylko trzymał pod kocem), to nie sprzeda go potem w cenie przystanku autobusowego.

I w obliczu powyższego, też karkulowałem kredyt, skoro mam już 50% gotówki na nowy, ale... nie spinało mi się to na tyle, żeby w takim stopniu kredytować hobby...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez polokokt dnia Pon 12:05, 08 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip_DW
A2



Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:06, 08 Sty 2018    Temat postu:

Tutaj stanę po stronie używki. Mój Dl 650XT z 2015 roku ma najechane dopiero 8 tys km, więc niewiele. Dodatkowo dochodzi wyposażenie tj kufry, gmole, grzane manetki etc. Czasami warto się zastanowić nad 3 latkiem z niedużym przebiegiem fajnie wyposażonym, niż brać nówkę i wpakować kilka tyś w dodatki.
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuler57
A



Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Słupska

PostWysłany: Pon 18:57, 08 Sty 2018    Temat postu:

Mam podobne podejście jak Jotes: na przyjemności zero kredytu.
Co innego jak ktoś ma działalność gospodarczą. Wtedy kupowanie nówek jest opłacalne – rzeczywisty koszt jest dużo niższy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szuler57 dnia Pon 19:01, 08 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 19:28, 08 Sty 2018    Temat postu:

A ja wolę za/prze -płacić za święty spokój.
Posiadam tez sprzęt w cenie złomu, ale tu mogę kupować co rok. Raz wtopa, a raz nie, średnio bilans wychodzi na "0".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pyra dnia Pon 19:32, 08 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Pon 19:57, 08 Sty 2018    Temat postu:

pyra napisał:
A ja wolę za/prze -płacić za święty spokój.
Posiadam tez sprzęt w cenie złomu, ale tu mogę kupować co rok. Raz wtopa, a raz nie, średnio bilans wychodzi na "0".


No to też jest dobre podejście. Dwie "sztuki" w tym jeden "trup" mocna używka, a drugi nowy!
Jak to mi kiedyś przyjaciel (przy JEGO rozwodzie) powiedział: Żółw spokój musi kosztować i ma swą cenę!!!
Tak samo jest z motocyklami, a tym samym aspektami jazdy na wprost lub na przełaj, ot taka dygresyjka Cool Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mechanik75
A1



Dołączył: 18 Sty 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 22:09, 23 Sty 2018    Temat postu:

Ja wziąłem już drugie moto w leasing. Dobre leasingi są bardzo tanie. Np. przez 3-4 lata przepłacasz 3-5%, czyli całe nic. Jak ktoś ma firmę, to nie widzę lepszej opcji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ramzei
A1



Dołączył: 04 Wrz 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 17:56, 24 Sty 2018    Temat postu:

mechanik75 napisał:
Ja wziąłem już drugie moto w leasing. Dobre leasingi są bardzo tanie. Np. przez 3-4 lata przepłacasz 3-5%, czyli całe nic. Jak ktoś ma firmę, to nie widzę lepszej opcji.


Dokładnie jak kolega napisał, moto w leasing na firmę to najlepsza opcja. Ja wziąłem golasa 650 we wrześniu wartości 31500zł, wpłaty wstępnej 40%, reszta na 48 rat, całość kosztów z obsługą rejestracyjną wyniesie mnie 1200zł... No i przede wszystkim pełne odliczenie VAT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Śro 18:05, 24 Sty 2018    Temat postu:

Czemu pełne odliczenie VAT? Masz wypożyczalnię?
Ja się nie odważyłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ramzei
A1



Dołączył: 04 Wrz 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 18:29, 24 Sty 2018    Temat postu:

Marulin napisał:
Czemu pełne odliczenie VAT? Masz wypożyczalnię?
Ja się nie odważyłem.


Nie Smile Jestem projektantem i inspektorem nadzoru na drogach, to mój pojazd wykorzystywany w 100% wyłącznie do prowadzenia działalności gospodarczej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 18:39, 24 Sty 2018    Temat postu:

jak upierdliwy urzedas skarbowki stwierdzi na podstawie jakiegos glupiego tankowania czy kilometrowki ze nie byla to jazda firmowa i pociagnie konsekwencje to sie wtedy dopiero okaze czy to takie tanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Śro 20:33, 24 Sty 2018    Temat postu:

jotes napisał:
jak upierdliwy urzedas skarbowki stwierdzi na podstawie jakiegos glupiego tankowania czy kilometrowki ze nie byla to jazda firmowa i pociagnie konsekwencje to sie wtedy dopiero okaze czy to takie tanie.

Hej!
Nic Ci nie udowodni, prowadząc działalność gospodarczą z wpisem w CEiDG, o wykonawstwie w/w działalności na terenie Całego kraju, możesz przemieszczać się kiedy chcesz i jak chcesz, 7 dni tygodnia!
Czym innym jest wyjazd i delegacja za granicę, i tu nie bawię się w to i ograniczył bym do minimum fakturowanie i rozliczanie z terenu UE!
Przechodziłem całą procedurę Kontroli Skarbowej w swoim U.S. i wiem jaki jest magiel, ale co do kraju (to żadnych delegacji) jedziesz sam czy z podwykonawcą.
Tankujesz, jesz, śpisz i "wykonujesz swoją robotę"! wszystko zgodnie z prawem skarbowym RP!!!
Lising i zwrot VAT jest legalny, uczciwy i się w takim wypadku opłaca, ...jak kogoś stać!
Pzdr Żółw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 20:51, 24 Sty 2018    Temat postu:

Zolw nie chce czarno malowac ale powiem tak. Kiedys bylem z problemem w skarbowce aby cos wyjasnic i sie zabezpieczyc. Urzedas przyznal ze jemu moje dokumenty wystarcza. Ale zaznaczyl ze jego kolega za 2 lata podczas kontroli moze miec inne zdanie.
i to jest ta paranaja ze potem Ty musisz udowodnic ze nie jestes wielbladem.

Jak ktos bedzie chcial to nie musi byc specjalnie inteligentnym aby w okresie 2 lat porownac rozpis kilometrow i tankowania aby udowodnic Ci pare jazd prywatnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 17:45, 25 Sty 2018    Temat postu:

Ja właśnie dla świętego spokoju odliczam 50% VAT - pojazd użytkowany zarówno do celów zawodowych jak i prywatnych. Ale i tak opłaca się mieć na firmę - niezależnie czy leasing (raty) czy zakup gotówkowy (VAT od zakupu + comiesięczna amortyzacja + paliwo + VAT).
Na upartego mógłbym podciągnąć, że w weekendy też jeżdżę do Klientów (działalność pośrednictwa handlowego), ale wole nie rzucać się nadmiernie w oczy. "tisze jedziesz dalszie budziesz" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 20:32, 25 Sty 2018    Temat postu:

Tylko trzeba pamiętać, że jak moto jest na firmę (tzn. firma jest jego właścicielem), to potem przy sprzedaży trzeba doliczyć VAT. A to oznacza, że wartość rynkowa, to wartość brutto, z której należy oddać do US 23% podatku... Niektórzy oczywiście próbują namówić nabywcę na niższą fakturę + część kasy bez kwitka, ale w dzisiejszych czasach chyba mało kto się na to godzi...

I dodatkowy problem w przypadku firm posiadających osobowość prawną lub motocykli w leasingu: przy wyjeździe poza UE trzeba mieć stosowne upoważnienie od firmy (czasem notarialne) + tłumaczenie na lokalny język. Tak jest np. przy wyjeździe na Ukrainę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pią 9:29, 26 Sty 2018    Temat postu:

Chyba, że się wykupi po leasingu na osobę prywatną, wtedy nie trzeba zwracać vat przy późniejszej sprzedaży - o ile wiem... Oczywiście wtedy przestajemy odliczać koszty eksploatacyjne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 9:50, 26 Sty 2018    Temat postu:

Kiedyś to była powszechna praktyka - odkupujesz na osobę prywatną, czekasz 6 miesięcy i sprzedajesz bez VAT-u i podatku dochodowego.

Ale obecnie to już jest chyba raczej niepraktykowane, bo żeby nie było zarzutów ze strony US cena sprzedaży przez firmę leasingową osobie trzeciej musiałaby być zbliżona do ceny rynkowej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pią 10:00, 26 Sty 2018    Temat postu:

Dowiem się pod koniec roku jak to u mnie wyjdzie, to zdam relację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Nie 18:05, 28 Sty 2018    Temat postu:

Oczywiście - przy zakupie motocykla na firmę VAT odpisujesz od należnego do US, przy jego sprzedaży oddajesz do US VAT od ceny sprzedaży.
Ponieważ jednak cena sprzedaży po kilku sezonach jest wyraźnie niższa od ceny zakupu to tego oddawanego do US VATu jest znacznie mniej niż zyskanego na samym początku, do tego dochodzi Ci uzysk na VAT od paliwa, serwisu, części + uzysk na podatku dochodowym z tytułu comiesięcznej amortyzacji (piszę o przypadku zakupu, nie leasingu). Suma summarum jak masz działalność to jednak warto na firmę kupić, lekko licząc jakieś 25-30% wartości motocykla brutto w sumie do Ciebie wróci w formie obniżonego VATu i dochodowego w porównaniu do zakupu w tej samej cenie prywatnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Nie 18:06, 28 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inspektor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 18:12, 28 Sty 2018    Temat postu:

Tylko jeżeli kupujesz na firmę nowy moto i odliczasz tylko połowę VATu to podczas sprzedaży z fakturą musisz zapłacić cały VAT. Tak więc w przypadku motocykla 4-5 letniego wychodzisz na zero.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 18:14, 28 Sty 2018    Temat postu:

MaG napisał:
Oczywiście - przy zakupie motocykla na firmę VAT odpisujesz od należnego do US, przy jego sprzedaży oddajesz do US VAT od ceny sprzedaży.
Ponieważ jednak cena sprzedaży po kilku sezonach jest wyraźnie niższa od ceny zakupu to tego oddawanego do US VATu jest znacznie mniej niż zyskanego na samym początku, do tego dochodzi Ci uzysk na VAT od paliwa, serwisu, części + uzysk na podatku dochodowym z tytułu comiesięcznej amortyzacji (piszę o przypadku zakupu, nie leasingu). Suma summarum jak masz działalność to jednak warto na firmę kupić, lekko licząc jakieś 25-30% wartości motocykla brutto w sumie do Ciebie wróci w formie obniżonego VATu i dochodowego w porównaniu do zakupu w tej samej cenie prywatnie.


To jest świadome podejście do tematu Wink

Ale w wielu przypadkach, o czym pewnie wiesz, zaczyna się cwaniakowanie przy sprzedaży... No, bo jeśli cena rynkowa takiego kilkulatka wynosi 20 tysięcy, to sprzedając moto z fakturą sprzedawcy zostaje około 16 tysi... I co więcej, tę kwotę musi zaksięgować w przychodach. A jeśli po stronie kosztów takiej transakcji będzie niższa kwota (a tak z reguły jest po uwzględnieniu amortyzacji lub niskiej ceny odkupu od firmy leasingowej), to jeszcze przyjdzie zapłacić podatek dochodowy... Twisted Evil

Jak się to wszystko uwzględni i dobrze policzy, to nie ma niespodzianek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Nie 18:19, 28 Sty 2018    Temat postu:

A najlepszą metodą, żeby nie zapłacić tego VATu i PIT-u po sprzedaży motocykla jest... zakup kolejnego w tym samym okresie rozliczeniowym:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3285
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:26, 28 Sty 2018    Temat postu:

MaG napisał:
A najlepszą metodą, żeby nie zapłacić tego VATu i PIT-u po sprzedaży motocykla jest... zakup kolejnego w tym samym okresie rozliczeniowym:)


Lub wypisać fakturę na 10 PLN 😀 Oczywiście po okresie amortyzacji...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomeks
A1



Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 13:20, 30 Sty 2018    Temat postu:

I tu Inspektor wskazał najważniejszy aspekt zakupu "na firmę"...
Inspektor napisał:
Tylko jeżeli kupujesz na firmę nowy moto i odliczasz tylko połowę VATu to podczas sprzedaży z fakturą musisz zapłacić cały VAT. Tak więc w przypadku motocykla 4-5 letniego wychodzisz na zero.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Wto 13:46, 30 Sty 2018    Temat postu:

tomeks napisał:
I tu Inspektor wskazał najważniejszy aspekt zakupu "na firmę"...
Inspektor napisał:
Tylko jeżeli kupujesz na firmę nowy moto i odliczasz tylko połowę VATu to podczas sprzedaży z fakturą musisz zapłacić cały VAT. Tak więc w przypadku motocykla 4-5 letniego wychodzisz na zero.


chyba nie do końca tylko o VAT przy zakupie/sprzedaży chodzi Wink

MaG napisał:
...do tego dochodzi Ci uzysk na VAT od paliwa, serwisu, części + uzysk na podatku dochodowym z tytułu comiesięcznej amortyzacji (piszę o przypadku zakupu, nie leasingu)....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomeks
A1



Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:13, 30 Sty 2018    Temat postu:

Koszty paliwa, części serwisu itp. i tak można odliczać (50%) nawet jeśli nie kupiłeś moto na firmę a jesteś właścicielem. trzeba policzyć czy opłaca się odliczyć VAT przy zakupie 50% i zapłacić cały przy sprzedaży, inna sprawa to dochodowy.
hmarek napisał:
tomeks napisał:
I tu Inspektor wskazał najważniejszy aspekt zakupu "na firmę"...
Inspektor napisał:
Tylko jeżeli kupujesz na firmę nowy moto i odliczasz tylko połowę VATu to podczas sprzedaży z fakturą musisz zapłacić cały VAT. Tak więc w przypadku motocykla 4-5 letniego wychodzisz na zero.


chyba nie do końca tylko o VAT przy zakupie/sprzedaży chodzi Wink

MaG napisał:
...do tego dochodzi Ci uzysk na VAT od paliwa, serwisu, części + uzysk na podatku dochodowym z tytułu comiesięcznej amortyzacji (piszę o przypadku zakupu, nie leasingu)....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3285
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:53, 30 Sty 2018    Temat postu:

tomeks napisał:
Koszty paliwa, części serwisu itp. i tak można odliczać (50%) nawet jeśli nie kupiłeś moto na firmę a jesteś właścicielem. trzeba policzyć czy opłaca się odliczyć VAT przy zakupie 50% i zapłacić cały przy sprzedaży, inna sprawa to dochodowy.
hmarek napisał:
tomeks napisał:
I tu Inspektor wskazał najważniejszy aspekt zakupu "na firmę"...
Inspektor napisał:
Tylko jeżeli kupujesz na firmę nowy moto i odliczasz tylko połowę VATu to podczas sprzedaży z fakturą musisz zapłacić cały VAT. Tak więc w przypadku motocykla 4-5 letniego wychodzisz na zero.


chyba nie do końca tylko o VAT przy zakupie/sprzedaży chodzi Wink

MaG napisał:
...do tego dochodzi Ci uzysk na VAT od paliwa, serwisu, części + uzysk na podatku dochodowym z tytułu comiesięcznej amortyzacji (piszę o przypadku zakupu, nie leasingu)....


Można odliczać i 100% VAT i PIT, ale trzeba prowadzić rejestr kilometrów i wykazywać, że jeździło się na potrzeby działalności. Co w przypadku np. przedsiębiorcy takiego jak np. Bandit jest dosyć proste Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynek dnia Wto 16:54, 30 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2468
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Wto 23:58, 30 Sty 2018    Temat postu:

Cynek - ja bym wypisał nie 10zł tylko 1 zł plus 23% vat - oczywiście po amortyzacji . Wartość środka trwałego w księgach wynosi 0 zł , pełne zero . 10zł to za dużo jeśli moto nie było w dzierżawie tylko kupione fakturą Vat .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin