Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

modyfikacja przedniego hamulca
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Pią 12:38, 11 Maj 2012    Temat postu: modyfikacja przedniego hamulca

Chciałbym w swoim Granatniku poprawić efektywność przedniego hamulca.

Pewne kroki w tym kierunku już poczyniłem.

Zakupiłem i zamontowałem przewody w stalowym oplocie oraz nowe odpowietrzniki, klocków nie zmieniałem ponieważ miały jeszcze z połowę mięsa. Po tym zabiegu dokładnie odpowietrzyłem układ i okazało się że przedni hebel dalej jest słaby (nie daje rady głównie wtedy jak moto jest załadowane bagażem i dwoma ludkami).
Doszedłem do wniosku, że nawet po wymianie klocków na jakieś super hiper nie za wiele zyskam bo powód tkwi w dwutłoczkowych zacikach, które oryginalnie montowane są w DL.

Cytając ostatnio post Mlodego postanowiłem pojść tą samą drogą co on i zakupiłem 4-ro tłoczkowe zaciski Tokico z Gixera 750 K2. Za dwa zaciski i klocki w bdb stanie zapłaciłem połowe tego co musiałbym dać za dobre klocki na jedną tarcze.


Jest natomiast inny problem przy którym sie zatrzymałem- adapter pod ten zacisk.

Można go kupić za wielką wodą, ale trocho drogo wychodzi:

[link widoczny dla zalogowanych]

Łącznie z przesyłką do Polski ok. 110 dolców.

w zwiazu z tym mam pytanie, czy może któryś z Was posiadaczy dużego DL-a ma taki adapter u siebie?


Jestem w posiadaniu rysunku technicznego tego adaptera ale dla wersji dl650 a wydaje mi się, że duży DL powinien mieć chyba inny adapter niż mały DL - mają chyba inne zawieszenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Pią 12:38, 11 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 12:50, 11 Maj 2012    Temat postu:

Jeśli masz zaciski i rysunki adaptera to nie powinno być najmniejszego problemu ze zrobieniem ich u pierwszego lepszego rzemieślnika. Na pewno wyjdzie taniej niż 370 zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Pią 13:26, 11 Maj 2012    Temat postu:

pytanie tylko czy adapter będzie pasował do dużego DL?
Rysunki, które posiadam są do mniejszego v-stroma a ja nie mam pewności czy mały i duży DL powinny mieć te same adaptery.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 15:28, 11 Maj 2012    Temat postu:

rodman napisał:
pytanie tylko czy adapter będzie pasował do dużego DL?
Rysunki, które posiadam są do mniejszego v-stroma a ja nie mam pewności czy mały i duży DL powinny mieć te same adaptery.

A to zrób sobie szablon z cienkiej sklejki wg. rysunku i przymierz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sob 9:14, 12 Maj 2012    Temat postu:

Z tego co wiem, powinno pasować do DL650, DL1000 i SV650.

Te adaptery są "płaskie", znaczy da się je wyciąć np. wodą lub laserem czy to coś 3d i trzeba frezować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 17:27, 12 Maj 2012    Temat postu:

Trzeba frezować lub dogrzewać tulejki. W poniedziałek wrzucę Wam foto relację z takiego moda w moim DLu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:17, 12 Maj 2012    Temat postu:

Dawaj dawaj to może się na zimę załapie przy okazji zawieszenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Czw 14:29, 31 Maj 2012    Temat postu:

Młody obiecałeś Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Czw 15:52, 31 Maj 2012    Temat postu:

Ja aktualnie jestem na etapie przygotowywania/sprawdzania adaptera.
Nie mam pewności czy adapter z 650 bedzie pasował do 1000 dlatego najpierw wyciąłem adapter z płaskiego kawałka stali 8mm i oddzielnie dorobie tuleje dystansujące zacisk od lagi do tarczy. Jutro powinienem mieć to ogarnięte.
Jak adapter z tulejami bedzie pasował to poszukam kogoś kto wytnie mi taki sam adapter jak mój stalowy w aluminium. (ten w aluminium będzie juz jednolity)
Jutro dorobię tuleje i złoże wszystko do kupy, pstrykne kilka fot z montażu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Czw 15:57, 31 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hct
A1



Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło

PostWysłany: Sob 10:36, 02 Cze 2012    Temat postu:

Czy można sie dowiedzieć czegoś więcej o tym patencie ??
Czy wymienia sie same zaciski czy tarcze też ??
Czy moge dostać rysunki tych adapterów ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Sob 22:56, 02 Cze 2012    Temat postu:

Hamulcowy temat to zapytam, na duzych dl zrobiłem ok 50km , jako jazdy pzred zakupem i na obu było kiepsko z hamowaniem przodu, mogę to porównac do małej sv /czyli prawie mniejszy dl/, tzn mała sv hamowała 2x lepiej niż duzy dl, czy faktycznie tak słabo hamuje ,czy tylko były to zaniedbania właścicieli bo moto na sprzedaż?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 6:14, 03 Cze 2012    Temat postu:

Faktycznie jest tak słabo. Raptor, porównaj masę SV650 i DL1000, to tak jak byś na SV zapakował pasażerkę. A zaciski są te same, pompa też ta sama...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:05, 03 Cze 2012    Temat postu:

Może głupoty napiszę ale w SV z przodu jest mniejsze koło, mniejsza masa rotowalna (tak to sie pisze?) i może dlatego lepiej hamuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 9:15, 03 Cze 2012    Temat postu:

Ważny jest stosunek promienia koła do promienia tarczy hamulcowej. Czyli siła razy ramię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 9:24, 03 Cze 2012    Temat postu:

Właśnie sobie tak przy kawce kombinuje, że wektor siły którą musi hamulec wyhamować jest przyłożony do osi koła przedniego a nie do obręczy, więc średnica zewnętrzna koła nie ma nic do rzeczy, za to tarczy owszem. Ale może się mylę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 10:18, 03 Cze 2012    Temat postu:

gregorio napisał:
Właśnie sobie tak przy kawce kombinuje, że wektor siły którą musi hamulec wyhamować jest przyłożony do osi koła przedniego a nie do obręczy, więc średnica zewnętrzna koła nie ma nic do rzeczy, za to tarczy owszem. Ale może się mylę.

Przecież oś jest nieruchoma. A napędza przednie koło siła tarcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 10:29, 03 Cze 2012    Temat postu:

No tak, ale pęd masy motocykla z jeźdźcem na przednie koło które jest hamowane przekazywany jest poprzez oś.

Chciałbym zaznaczyć, że nie jestem inżynierem i moje rozważania są czysto amatorskie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 10:34, 03 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 10:58, 03 Cze 2012    Temat postu:

gregorio napisał:
Właśnie sobie tak przy kawce kombinuje, że wektor siły którą musi hamulec wyhamować jest przyłożony do osi koła przedniego a nie do obręczy, więc średnica zewnętrzna koła nie ma nic do rzeczy, za to tarczy owszem. Ale może się mylę.


Średnica tarczy ma kluczowe znaczenie.
Sprawdzone empirycznie na mniejszym obiekcie jakim jest rower (wiele doświadczeń z roweru można Wprost przenieść na motocykl) - za to wymiana tarczy banalnie prosta (a i koszt niewielki)
Warunki: ten sam jeździec, ta sama opona, ten sam zacisk i pompa hamulca, te same klocki, hamulce Shimano z górnej półki. Efekty:
- tarcza 160 mm - hamuje
- tarcza 180 mm - hamuje bardzo dobrze
- tarcza 203 mm - hamuje diabelnie mocno, zawija widelec pod ramę i wywala jeźdźca przez kierownice.

Więc jak komuś słabo hamuje - większe tarcze i adaptory do zacisków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Nie 10:59, 03 Cze 2012    Temat postu:

lasooch napisał:
Faktycznie jest tak słabo. Raptor, porównaj masę SV650 i DL1000, to tak jak byś na SV zapakował pasażerkę. A zaciski są te same, pompa też ta sama...

Właśnie Twoja opinia jest mi pomocna/innym też dzięki z opinie/, bo pojeżdziłeś trochę na obu ,... jak zapakować na DL1000 troche bagazu + plecak, to on chyba tylko zwalnia zamaist hamować ?
Już nie wiem czy chcę dużego Laughing ?
Spróbuję jeszcze kiedys jazdy na dużym ,ale od pewnego właściciela ,żeby nie było wątpliwości co do stanu tech.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 11:01, 03 Cze 2012    Temat postu:

Raptor napisał:
jak zapakować na DL1000 troche bagazu + plecak, to on chyba tylko zwalnia zamaist hamować ?


Hamuje. Zwłaszcza silnikiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 12:19, 03 Cze 2012    Temat postu:

Moje wrażenia co do hamowania DL 1000 są bardzo dobre szczególnie w zderzeniu z VL 1500, który jedynie zwalniał te 315 kg tylko jednotłoczkowym zaciskiem w ilości sztuk 1. Sad
Kiedy założyłem mu sześciotłoczkowy zacisk od Suzuki GSXR to była już rewolucja Smile
Jeśli ktoś już chce coś grzebać to polecam założenie takich zacisków jak ww. bo całe dopasowanie będzie polegało na wykonaniu adaptera na jedną śrubę - coś w tym stylu:

a tak na Grubasie:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Nie 12:30, 03 Cze 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 16:19, 03 Cze 2012    Temat postu:

express napisał:
gregorio napisał:
Właśnie sobie tak przy kawce kombinuje, że wektor siły którą musi hamulec wyhamować jest przyłożony do osi koła przedniego a nie do obręczy, więc średnica zewnętrzna koła nie ma nic do rzeczy, za to tarczy owszem. Ale może się mylę.


Średnica tarczy ma kluczowe znaczenie.
Sprawdzone empirycznie na mniejszym obiekcie jakim jest rower (wiele doświadczeń z roweru można Wprost przenieść na motocykl) - za to wymiana tarczy banalnie prosta (a i koszt niewielki)
Warunki: ten sam jeździec, ta sama opona, ten sam zacisk i pompa hamulca, te same klocki, hamulce Shimano z górnej półki. Efekty:
- tarcza 160 mm - hamuje
- tarcza 180 mm - hamuje bardzo dobrze
- tarcza 203 mm - hamuje diabelnie mocno, zawija widelec pod ramę i wywala jeźdźca przez kierownice.

Więc jak komuś słabo hamuje - większe tarcze i adaptory do zacisków.


Innymi słowy, oprócz ew. wymiany zacisków, najlepiej założyć tarcze np od Hayabus-y...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lomax
A2



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Pon 15:56, 28 Sty 2013    Temat postu:

Benek napisał:
Moje wrażenia co do hamowania DL 1000 są bardzo dobre szczególnie w zderzeniu z VL 1500, który jedynie zwalniał te 315 kg tylko jednotłoczkowym zaciskiem w ilości sztuk 1. Sad
Kiedy założyłem mu sześciotłoczkowy zacisk od Suzuki GSXR to była już rewolucja Smile
Jeśli ktoś już chce coś grzebać to polecam założenie takich zacisków jak ww. bo całe dopasowanie będzie polegało na wykonaniu adaptera na jedną śrubę - coś w tym stylu:

a tak na Grubasie:


kolego stosowałeś ten zacisk i adapter w V-Stromie ??

ja waśnie kupiłem komplet zacisków do mojego DL1000
i wychodzi na to że adapter będzie większy na dwie śruby


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vinyl
A1



Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Goleniów-Szczecin

PostWysłany: Wto 0:37, 29 Sty 2013    Temat postu:

Można by właśnie troszkę odgrzać temacik, bo chyba warto zmodernizować spowalniacze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 9:57, 29 Sty 2013    Temat postu:

Gdyby ktoś chciał się pobawić w dorobienie adapterów, to niedługo będę sprzedawał takie 4-tłoczkowe zaciski na przód:



Działają o niebo lepiej niż oryginalne spowalniacze w v-stromie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agentczor
Motocyklista



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 10:46, 29 Sty 2013    Temat postu:

lasooch, młody napiszcie jakie macie zaciski, jak zrobić adaptery Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 10:54, 29 Sty 2013    Temat postu:

Moje zaciski pochodzą od TDM 850 i na zdjęciu są założone właśnie na TDM Razz
Do v-stroma trzeba by je przymierzyć na tarczę, zrobić projekt adaptera i w optymistycznym wariancie - wyciąć laserem z grubej stalowej blachy (jeżeli wystarczy adapter płaski) lub wyfrezować odpowiedni ze stali lub twardego aluminium (jeżeli będzie potrzebny adapter z dwoma płaszczyznami, jak wyżej w tym intruderze).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 20:06, 02 Lut 2013    Temat postu:

Też mnie zastanawia modyfikacja hamulca, przeglądam alledrogo i nic kompletnie nie wiem, dlatego miałbym kilka pytań do bardziej obeznanych... Na wstępie też dodam, że znana jest mi dość dobrze technika rowerowa, i tam jest wiele ułatwień... Tarcze są montowane na 2 standardy, występują zasadniczo w 4 rozmiarach, a zaciski hamulca są montowane do widelca na 2 sposoby, przy czym odpowiednio zmieniając adaptery większość zacisków może współpracować na obu standardach mocowania, jak również przy różnych wielkościach tarcz.

W związku z tym że mamy na myśli motory, a nie rowery, mam następujące zapytania:
1. Czy w motorach tarcze z różnych kół/maszyn/producentów są tak samo mocowane do koła, a jak nie, to na co zwracać uwagę chcąc kupić większą?
2. Czy są tu jakieś standardy mocowania zacisków do widelców (jakich zacisków szukać po aukcjach)?
3. Czy zakładając zaciski 3;4;6 tłoczkowe będę musiał zmieniać pompkę przy kierowniku ze względu na większe zapotrzebowanie tych zacisków na płyn?

Jak ktoś może to niech pomoże Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 23:46, 02 Lut 2013    Temat postu:

Ad 1. tarcze maja rozne mocowania i trzeba sie zaopatrzyc w takie jakie beda pasowac.

Ad 2. czy standarty?? sa. tam gdzie montuje sie takie same zaciski sa takie same mocowania, myslac o wiekszych zaciskach musisz brac pod uwage ze i mocowania beda mialy szerszy rozstaw co za soba ciagnie koniecznosc stosowania adaptera.

Ad 4. w teorii mogla by nie wystarczyc, jednak w praktyce w zupelnosci wystarczy.

Od siebie dodam, ze nie ma sensu kombinowac z hamulcami, osobiscie jestem zdania ze trzeba nalezycie dbac o uklad hamulcowy tj. wymieniac plyn, stosowac odpowiednie klocki, tarcze, kontrolowac zaciski (czesto sie zacieraja/zacinaja).
Gdyby producent uznal ze DL potrzebuje mocniejsze hamulce to by takie zamontowal.
Przerabianie hamulcow mialo by sens, gdybychciec na DLu robic stoopie w innym przypadku nalezy sie poprostu nauczyc hamowac motocyklem - uzywajac obydwu hamolcow, a nie tylko przedniego (jak robi wiekszosc motocyklistow).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 9:50, 03 Lut 2013    Temat postu:

Producent stosuje takie same zaciski hamulcowe w motocyklach:
GS500
GSF600 Bandit
SV650
DL650
DL1000
GSX-F600/750
i w kilkunastu innych, bo tnie koszty.
O ile w lekkiej SV te zaciski robiły moim zdaniem dobrze, to w ciężkim v-stromie są niewystarczające, znowu wg mojej opinii oczywiście Wink I nie chodzi tu oczywiście o robienie stoppie, tylko o sensowne wytracenie prędkości, gdy nasz zaprzęg waży ok. 400-450kg Wink

Co do hamowania przodem/tyłem, to szczególnie przy dwóch osobach na pokładzie i komplecie kufrów, tylny hamulec robi się niezastąpiony Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Nie 14:39, 03 Lut 2013    Temat postu:

Floydoo napisał:
Od siebie dodam, ze nie ma sensu kombinowac z hamulcami, osobiscie jestem zdania ze trzeba nalezycie dbac o uklad hamulcowy tj. wymieniac plyn, stosowac odpowiednie klocki, tarcze, kontrolowac zaciski (czesto sie zacieraja/zacinaja).
Gdyby producent uznal ze DL potrzebuje mocniejsze hamulce to by takie zamontowal.
Przerabianie hamulcow mialo by sens, gdybychciec na DLu robic stoopie w innym przypadku nalezy sie poprostu nauczyc hamowac motocyklem - uzywajac obydwu hamolcow, a nie tylko przedniego (jak robi wiekszosc motocyklistow).



dwa tłoczki to nie cztery i rewelacji z nich nigdy nie będzie.
Miałem wcześniej Bandita i SV i tam też były podobne problemy.
DL jest za ciężki (mój ma kufry i zdarza mi się jeździć z pasażerką), żeby układ dwutłoczkowy skutecznie go wyhamowywał. Potwierdzają też to moi inni znajomi, którzy moim DLem latali i zawsze zwrócili uwagę na ten przedni hebel. Przy czy trzeba zaznaczyć, że przed modyfikacją miałem układ po serwisie i z przewodami w oplocie.

W trakcie ostatniego sezonu zdecydowałem się na przeszczepi zacisków czterotłoczkowych z Gixera. Wygląda to tak:




Jak na razie jest to wersja próbna, ( śruby i adapter jeszcze będę poprawiał) która miała za zadanie wzajemne dotarcie się tarczy i innych klocków, zacisków oraz sprawdzenie jak to wszystko będzie działało. Pompka została oryginalna i daje rade. Adapter mam zrobiony na oko, składa się z odpowiednio przyciętej i nawierconej płytki (kształt zygzak) i 4 tulejek, które dystansują płytkę od goleni i zacisku.
Po testach miałem go zwymiarować i zlecić wycięcie/wyfrezowanie tak aby był to tylko jeden element.
Ze względu na wyjazd na szkolenie w sierpniu zeszłego roku zaprzestałem testów i do dzisiaj sprzęt stoi w takim stanie jak na zdjęciach Sad

Jesli ktoś nie ma czasu na testy, wymiarowanie adaptera itp można kupić gotowe zestawy na stronie:

[link widoczny dla zalogowanych]!/~/category/id=507024&offset=0&sort=normal


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Nie 14:45, 03 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agentczor
Motocyklista



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 22:47, 03 Lut 2013    Temat postu:

Bierz się za dalsze testy kolego, i zacznij kopiować swoje adaptery - piszę się na komplecik Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 23:07, 03 Lut 2013    Temat postu:

śledze temat Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Pon 8:57, 04 Lut 2013    Temat postu:

Rodman na stronie którą podałeś są fotki adaptera z zaciskami Nissin i Tokico. Czy rozstawy otworów w obu zaciskach są takie same? czy adapter musi być dobrany do danego modelu zacisków.
Można by było taki wzorzec ściągnąć i wykonanie to już pestka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 9:26, 04 Lut 2013    Temat postu:

Inne adaptery są dla nissina, inne dla tokico. Co do wymiarów, to przecież tu na forum już przynajmniej dwie osoby robiły taki przeszczep, u mnie na SVforum też jedna się pokusiła, więc nawet nie trzeba by było ściągać prototypu z za oceanu Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Pon 19:02, 04 Lut 2013    Temat postu:

Obawiam się, że szybko nie znajdę czasu aby powrócić do tematu. Większość czasu spędzam aktualnie poza domem z dala od moto i tak będzie do października 2014r.
(jedyna opcja to podczas urlopu ale nie wiem jeszcze kiedy to będzie Smile )


Adaptery są inne pod zaciski Nissin i inne pod Tokico z tego co pamiętam to są też różne dla 650 i 1000


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Pon 19:10, 04 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 11:46, 05 Lut 2013    Temat postu:

Zaciski już prawie mam kupione.
Rodman powiedz tylko coś więcej o wymiarach i materiale swojego "zygzaka", ew czym się kierowałeś nadając mu takie, a nie inne wymiary....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 11:48, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 20:43, 06 Lut 2013    Temat postu:

Wczoraj kupiłem zaciski 4 tłoczkowe. Najlepsze co znalazłem w okolicy to GSR 600 06', i są to chyba te same co Rodmana. Zabrałem się dziś do roboty i bez większych problemów wydłubałem taki adapter z płyty pilśniowej. Zabrałem się nawet do wydłubania tego w stali, ale lekko się machnąłem w rozstawach śrub i nie do końca to wszystko grało, ale w końcu nie od razu Rzym zbudowano.
W każdym razie największym dla mnie problemem stał się wybór materiału z jakiego powinien być wykonany ten adapter. Dałem 6mm stali, ale nie jestem do końca przekonany, czy to nie będzie za słabe... Jak ktoś ma jakieś doświadczenie, to proszę o podpowiedzi...


EDIT.
Przekopałem forum SVki i tam się wszystko znalazło łącznie z wszystkimi wymiarami adaptera i zaciskami, które będą pod ten adapter pasować. Wg zapewnień autora powinno też pasować w DLu, mimo, że u nas choć zacisk ten sam to jednak tarcza większa.

Wygląda to tak:
Cytat:







różnica jest znaczna w hamowaniu i co zauważyłem to to, że klocek z 4-tłoczkowego zacisku ściera tarczę szerzej niż seryjne hamulce z sv
różnicę zaznaczyłem strzałką na tarczy: strzałka określa szerokość tarcia klocka w seryjnym zacisku sv


pasują one do sv650 po 2003r oraz do v-stroma 650 i pasują z następującymi zaciskami:
Tokico
gsxr 600 2001-2003
gsxr 750 2000-2003
sv1000

Nissin
cbr900 sc33
cbr600 f4-f4i każdy rocznik


Autor zapomniał dopisać jeszcze przynajmniej GSR 600 06'.
Ze swojej strony postaram się jutro coś takiego wydziergać po garażowemu i sprawdzić, czy pasuje. Ale na stałe to miło by było, jakby jakiś mistrz ślusarstwa zrobił to porządnie z jakiejś nierdzewki...
Nie to, że wywołuje tu kogoś specjalnie do tablicy Wink

Jak by ktoś szukał oryginału, to podrzucam link:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 7:05, 08 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Pon 18:32, 11 Lut 2013    Temat postu:

Dzięki koledze miotacztruskawek który podesłał mi projekt w AutoCadzie 2 komplety mają byc gotowe w Czwartek (całość z nierdzewki). Wtedy bedę wiedział jaki jest koszt wykonania. Dzisiaj kupiłem zaciski Tokico kpl za 113zł z przesyłką i drugi za 130zł z przesyłką. Oba komplety od GSXR'a 600. Można upolować w całkiem niskiej cenie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Pon 18:38, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Pon 19:17, 11 Lut 2013    Temat postu:

Fajna sprawa, tylko ciekawy jestem czy jest spora różnica w skuteczności hamowania po takiej modyfikacji. Jeżdżę dl 1000 z plecaczkiem zapakowany jak osiołek i oryginalne hamulce pozostawiają wiele do życzenia, więc jak by była spora poprawa to może bym się skusił na taką modyfikację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 21:11, 11 Lut 2013    Temat postu:

ja jak kolega wyżej!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 23:02, 11 Lut 2013    Temat postu:

Na ile rozkminiłem temat, to zrobienie adaptera naprawdę poszerza możliwości. Do malucha przejście na 4 tłoczki powinno w zupełności wystarczyć, ale jak tylko dostanę adaptery to się wypowiem z własnego doświadczenia...
Do tausena natomiast można przez ten adapter montować też 6 tłoczków od GSXR 1000. Dalej w rachubę wchodzi też wymiana pompy na radialną etc...
Jak wszystko się dobrze uda, to będę mógł udostępnić wszystkim chętnym rzeczony plik w AutoCadzie do adaptera. Wtedy będzie można sobie to samemu zrobić na pierwszej lepszej obrabiarce CNC Very Happy ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 0:39, 12 Lut 2013    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Na ile rozkminiłem temat, to zrobienie adaptera naprawdę poszerza możliwości. Do malucha przejście na 4 tłoczki powinno w zupełności wystarczyć, ale jak tylko dostanę adaptery to się wypowiem z własnego doświadczenia...
Do tausena natomiast można przez ten adapter montować też 6 tłoczków od GSXR 1000. Dalej w rachubę wchodzi też wymiana pompy na radialną etc...
Jak wszystko się dobrze uda, to będę mógł udostępnić wszystkim chętnym rzeczony plik w AutoCadzie do adaptera. Wtedy będzie można sobie to samemu zrobić na pierwszej lepszej obrabiarce CNC Very Happy ...


Nie pokręciłeś czegoś? Wink 6-tłoczkowy zacisk od gixa 1000 przeszczepia się do SV1000 w miejsce fabrycznego 4-tłoczkowego i tylko do SV1000, bez żadnych adapterów, plug&play. 4-tłoczkowy zacisk od GSRa czy gixa 600 przeszczepia się poprzez adpater do SV650, DL650 i DL1000 w miejsce 2-tłoczkowego pływającego.

Co do rysunku adaptera, to pewnie mówisz o tym, który wziąłeś z SVforum, ale pamiętaj że tamten jest do zacisku nissin, nie tokico. A sądząc po hamerykańskich producentach, do różnych zacisków są różne adaptery...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 8:55, 12 Lut 2013    Temat postu:

lasooch napisał:
miotacztruskawek napisał:
Na ile rozkminiłem temat, to zrobienie adaptera naprawdę poszerza możliwości. Do malucha przejście na 4 tłoczki powinno w zupełności wystarczyć, ale jak tylko dostanę adaptery to się wypowiem z własnego doświadczenia...
Do tausena natomiast można przez ten adapter montować też 6 tłoczków od GSXR 1000. Dalej w rachubę wchodzi też wymiana pompy na radialną etc...
Jak wszystko się dobrze uda, to będę mógł udostępnić wszystkim chętnym rzeczony plik w AutoCadzie do adaptera. Wtedy będzie można sobie to samemu zrobić na pierwszej lepszej obrabiarce CNC Very Happy ...


Nie pokręciłeś czegoś? Wink 6-tłoczkowy zacisk od gixa 1000 przeszczepia się do SV1000 w miejsce fabrycznego 4-tłoczkowego i tylko do SV1000, bez żadnych adapterów, plug&play. 4-tłoczkowy zacisk od GSRa czy gixa 600 przeszczepia się poprzez adpater do SV650, DL650 i DL1000 w miejsce 2-tłoczkowego pływającego.

Co do rysunku adaptera, to pewnie mówisz o tym, który wziąłeś z SVforum, ale pamiętaj że tamten jest do zacisku nissin, nie tokico. A sądząc po hamerykańskich producentach, do różnych zacisków są różne adaptery...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Im bardziej zagłębiam się w temat, tym bardziej mnie to wszystko zadziwia, ale po kolei.

Ludzie w SV1000 w miejsce oryginalnych 4 tłoczków montują zaciski 6 tłoczkowe z GSXR1000 bez żadnych adapterów. Oba zaciski mają więc ten sam "standard" montażu. Z kolei ludzie na SV650 kupują zaciski od SV1000 (4 tłoczki Tokico) i zakładają je u siebie tylko, że z zastosowaniem adaptera.
Skoro więc adapter pozwala przejść na 4 tłoczki, to powinien pozwolić przejść również na 6 tłoczków. To samo powinno być w przypadku DL 1000 i DL650, jako, ze oba mają zaciski takie same jak SV650.

Co do rysunku adaptera to widziałem i czytałem, że autor zrobił go do zacisków Nissin, ale dopisał też, że pasuje to do Tokico (co widać zresztą na dole cytatu 5 postów wyżej). Żeby było ciekawiej wydziergałem w garażu adapter wg tych rozmiarów, czyli pod Nissina i pasowało to z Tokico, które sobie kupiłem. Czyżby więc jednak istniał tu znowu jakiś "standard" Question

Jestem więc niemal pewien, że ma to jakiś sens, ale plik udostępnię i głowę pod topór położę dopiero, jak sam u siebie to zmontuje i naocznie się przekonam, że to działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 9:52, 12 Lut 2013    Temat postu:

Mea culpa, nie połapałem się, że 4-tłoczkowe zaciski z GSRa i SV1000 to jest to samo Embarassed
Prośba do moderatora o wyrzucenie mojej poprzedniej wiadomości bo tylko niepotrzebnie sieje zamęt Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 10:33, 12 Lut 2013    Temat postu:

Miotacztruskawek, a jak ktoś nie ma CNC to będziesz wyrabiał za opłatą? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agentczor
Motocyklista



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 11:17, 12 Lut 2013    Temat postu:

Pewnie prędzej letko...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 12:14, 12 Lut 2013    Temat postu:

No ja mogę mieć problem z produkcją "masową" Sad . Brat pracuje przy projektowaniu statków, to jeden komplet spokojnie gdzieś upcha i nikt się nie domyśli, że to nie do statku Wink . To już prędzej Letko.

Natomiast CNC nie takie straszne. Wystarczy wpisać "cięcie wodą/laserem/plazmą i swoje miasto (np. Rzeszów)" i wyskakuje cała masa firm które to spokojnie zrobią... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Wto 13:08, 12 Lut 2013    Temat postu:

Czy mozna zastosowac adapter plus zmiane zaciskow od GSR600 do modelu z ABSem? Bo zastanawiam sie nad taka zmiana... Tylko ze mam DL650 z ABS. I jak sprawa wyglada z oryginalnym przewodami hamulcowymi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
folwar
A1



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:53, 12 Lut 2013    Temat postu:

Też mam ABS i zastanawiam się nad zmianą zacisków. Na forum VSRI wyczytałem że robią taki upgrade z tym że ABS w serii działa lepiej, szybciej reaguje na zablokowane koło. Generalnie jeśli w pełni kontrolujesz heble to warto. Jeśli ciśniesz klamkę do oporu i uaktywniasz ABS zdania są podzielone, ktoś nawet pisał że przy hamowaniu z 80 km/h droga hamowania wydłużyła się o 1-2 m. Trzeba przetrzepać amerykańskie fora, u nich ta modyfikacja jest popularna. Warto może tez napisać do kolesia z svracingparts, może coś podpowie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin