Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konserwacja łożysk wahacza i kiwaczki w maluchu (DL 650)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 14:59, 02 Sie 2013    Temat postu: Konserwacja łożysk wahacza i kiwaczki w maluchu (DL 650)

Przekładając niedawno w swoim wynalazku kości do podwyższania/obniżania (dogbones) zauważyłem na jednym z ich końców rdzawy nalot od strony kiwaczki. W wolnej chwili postanowiłem więc przyjrzeć się temu bliżej i podsmarować. Chciałem zabrać się za wszystkie łożyska w tylnym zawieszeniu, przejrzeć je i nasmarować, ale aby dostać się do łożysk wachacza potrzebny jest specjalny klucz, więc skończyło się na przeglądzie łożysk w wachaczu i konserwacji reszty.



Zaczęło się od zdemontowania tylnego koła, a potem kiwaczki (do tej wystarczą podstawowe klucze płaskie). To co ujrzałem nie było najmilszym widokiem.



W kiwaczce są 4 łożyska igiełkowe.
1. trzymające kiwaczkę w ramie - 20X27X30 (nr katalogowy 09263-20073) - na powyższym zdjęciu u góry
2. mocujące w kiwaczce amortyzator - 17X24X26 (nr katalogowy 09263-17034) - na powyższym zdjęciu na dole po lewej
3. i dwa łożyska spinające kości (dogbones) do kiwaczki - 17X24X25 (nr katalogowy 09263-17037) - na powyższym zdjęciu na dole po prawej

W najgorszym stanie były łożyska będące najniżej w motocyklu czyli nr 3. Wewnątrz było dość sporo rdzy i niektóre igły same wypadły.



W te łożyska wchodzą tuleje dystansowe, które są zarazem bieżniami tych łożysk i też nie wyglądały najlepiej.
ad 1. nr kat 62684-12C00
ad 2. nr kat 62684-40A10
ad 3. nr kat 09180-12122

Do tego są jeszcze 2 pary łożysk w wachaczu.
Najważniejsze łożyska, czyli te trzymające wachacz w ramie, to łożyska o wyiarach 25X33X35 (nr kat 09263-25059) - bardzo popularne, stosowane w innych modelach Suzuki i Kawasaki. Chciałem je rozebrać, ale jak wspomniałem, bez specjalnego klucza nie dało rady, więc skończyło się tylko na inspekcji. Mając wszystko pozdejmowane z wachacza sprawdziłem jego luz boczny. Był minimalny, taki sam jak u kumpla w 3 letniej maszynie. Wg mechanika jest to normalny objaw.
Druga para łożysk w wachaczu to łożyska przez które są zamocowane kości (dogbones) z kiwaczką. Są to te same łożyska i tulejka co w zestawie nr 3 kiwaczki. Te były w całkiem dobrym stanie Smile.



Początkowo wszystko miało iść na wymianę, zwłaszcza w kiwaczce. Ale po konfrontacji z cenami (ponad dwie stówki za sam zestaw nr 3) i rozmowie z dwoma mechanikami skończyło się na porządnej rewitalizacji. Generalnie polecam zajrzeć w powyższe miejsca przy okazji jakichś przeglądów, bo któregoś razu może się okazać, że jest już po wszystkim. Tym bardziej, że serwisówka zaleca inspekcję i smarowanie powyższych łożysk (serwisówka do dl 650 k4, str. 7-49) tak samo jak wymiana oleju w zawieszeniu z przodu co 2 lata/12Kkm (serwisówka do dl 650 k4, str.2-3). U mnie jest to DL 650 04' przy przebiegu 65tyś (kupiłem jak każdą maszynę w tym kraju z przebiegiem 32tyś.).

PS:

1. Jak wygląda sprawa w przypadku lytra nie wiem, nie sprawdzałem zawieszenia.

2. Przepraszam, że nie podawałem dokładnych modeli łożysk, ale wszędzie gdzie o nie pytałem woleli ich wymiary.

3. Tulejek poza ASO nie uświadczyłem, stąd tylko ich numery katalogowe.

4. Jak by ktoś chciał bliżej pooglądać numery katalogowe poszczególnych części
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

5. Jak by ktoś chciał poczytać w ogólności o tylnym zawieszeniu i roli kiwaczki to polecam:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] Smile


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 21:27, 17 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cincian
A1



Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:06, 02 Sie 2013    Temat postu:

Cenna informacja.
U mnie jedno z łożysk w kiwaczce rozsypało się przy 70000 km (przebieg 100% prawdziwy). Do wymiany poszły wszystkie - część dostępna jest tylko w ASO, część dostępna jako zamienniki.

Ja osobiście przy okazji całej zabawy wymieniłem również łożyska wahacza - ale to znacznie więcej roboty.

Po wymianie wszystkich łożysk w zawieszeniu i oględzinach starych: poza jednym rozsypanym pozostałe jeszcze by chwilę działały ale na wszystkich było dużo rdzy więc warto wymienić wszystkie by mieć spokój na następne wiele tys km.

Jeśli dobrze pamiętam to wyszło jakieś ponad 300 zł za łożyska w kiwaczce, 170 zł (allegro) za łożyska wahacza plus wymiana wszystkiego ok 450 zł.
Nie wymieniono mi tej tulei, która jest bieżnią ale widać mechanik stwierdził, że nie jest źle...

Konkluzja jest jedna: jeśli motocykl zbliża się do 65kkm lub jeśli pojawiają się stuki w zawieszeniu, które na pierwszy rzut oka dochodzą z amortyzatora to należy się tematem zainteresować.

Ze względu na długi czas oczekiwania na łożyska zrobiłem na takim "strzelającym" ponad 2kkm ale pogarszało się z każdą setką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 12:38, 22 Sty 2015    Temat postu:

Czy ktoś kupował może: [link widoczny dla zalogowanych] ?

Szukam wszędzie 25x33x35 ale nie ma firmowych "skf, ntn, fsg itp)
z 17X24X25 znalazłem NTN za 65zł netto

Ktoś coś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Czw 12:40, 22 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 13:33, 22 Sty 2015    Temat postu:

Hermes napisał:
Czy ktoś kupował może: [link widoczny dla zalogowanych] ?

Szukam wszędzie 25x33x35 ale nie ma firmowych "skf, ntn, fsg itp)
z 17X24X25 znalazłem NTN za 65zł netto

Ktoś coś?


Tanio nie będzie Crying or Very sad . Pamiętaj , że te 17X24X25 są aż 4 sztuki (choć zakładam, że 2 sztuki w wahaczu mogą być w dobrym stanie). W ASO widzę za 23.28 €, więc trochę drożej.

Z kolei łożyska wahacza (25x33x35) jakoś dziwne widzę poznikały. Może w sezonie będzie tego więcej. O ile dobrze pamiętam, te łożyska znajdziesz też w kilku innych modelach Suzuki i chyba nawet Kawasaki. W brew pozorom w tym konkretnym przypadku ASO nie musi wyjść wcale tak drogo (33.17 €).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 14:36, 22 Sty 2015    Temat postu:

Zadzwonie do Larssona i zapytam, co to są za łożyska - 25x33x35 czy 17X24X25.
Jeśli te pierwsze to myślisz, że można je śmiało kupować? Czy lepiej z ASO


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 15:19, 22 Sty 2015    Temat postu:

Hermes napisał:
Zadzwonie do Larssona i zapytam, co to są za łożyska - 25x33x35 czy 17X24X25.
Jeśli te pierwsze to myślisz, że można je śmiało kupować? Czy lepiej z ASO


Te łożyska z larssona (25x33x35) kosztują 144pln. Jeżeli wierzyć temu co podaje [link widoczny dla zalogowanych], to u nich te łożyska kosztują 33.17 €, czyli 33.17€x4.3=142pln. Cena więc podobna, a te z ASO będą na pewno dobrej jakości.Możesz jeszcze popatrzeć na [link widoczny dla zalogowanych], albo w innych sklepach z łożyskami.

W łożyska na których biega wahacz warto zainwestować. Od nich w końcu zależy sztywność całej konstrukcji, a więc jak się będzie moto prowadzić. Z kolei łożyska kiwaczki nie muszą już być tak restrykcyjnie dobrane. Od nich zależy jedynie precyzja układu amortyzacji. Praktyka nawet pokazuje, że przy zajechanych łożyskach w kiwaczce zawieszenie będzie kichać, prychać, całe trzeszczeć, ale będzie działać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 15:23, 22 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:47, 22 Sty 2015    Temat postu:

Dzięki za szybką odpowiedź!

Napisałem do ponad 10 różnych sklepów z łożyskami i każdy sie pyta czy wymiar 25x33x35 jest prawidłowy bo takich nie mają...

Pozostaje w ASO kupić...

Przy okazje, jakim smarem "nawilżałeś" łożyska :>


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Czw 16:01, 22 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:37, 22 Sty 2015    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:

Te łożyska z larssona (25x33x35) kosztują 144pln. Jeżeli wierzyć temu co podaje [link widoczny dla zalogowanych], to u nich te łożyska kosztują 33.17 €, czyli 33.17€x4.3=142pln. Cena więc podobna, a te z ASO będą na pewno dobrej jakości.Możesz jeszcze popatrzeć na [link widoczny dla zalogowanych], albo w innych sklepach z łożyskami.


W Larssonie jest cena za komplet. W ASO za sztuke


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 21:11, 22 Sty 2015    Temat postu:

Wymiar jest poprawny, ale łożysko w przemyśle dość rzadkie. Stąd zdziwienie u jednych Wink , a cena u drugich Crying or Very sad .

Smarowałem zwykłym rowerowym [link widoczny dla zalogowanych]. Cały czas jestem zdania, że raz na rok dobrze tam zajrzeć i przesmarować. W najgorszym wypadku robić to razem z przednim zawieszeniem nie rzadziej niż co 2 lata Exclamation Exclamation Exclamation .

A tak w ogóle, to gdzie są zdjęcia twojego zawieszenia, kiwaczki i łożysk Razz Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 8:55, 23 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarone
A



Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 22:38, 22 Sty 2015    Temat postu:

U mnie przy prawie 62000km wygląda to podobnie.
Niestety poza łożyskami do wymiany kwalifikują się co najmniej dwie tuleje ze względu na duże wżery. Ktoś się orientuje gdzie i za ile można je dostać.

Tak wyglądają tuleje



a tak reszta




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 8:54, 23 Sty 2015    Temat postu:

Ostro pojechane Rolling Eyes . U mnie po papierze ściernym nie było aż tak źle...

oskarone napisał:
Ktoś się orientuje gdzie i za ile można je dostać


Z tego co widzę, to potrzebujesz obu tulejek na których działają kości. Możesz poszukać w dobrych sklepach z łożyskami. Wymiary tulejki to 12X17X85 (śr. wew; śr. zew; szer.). Ale chyba najprędzej [link widoczny dla zalogowanych]. Patrz poz 10 i 15. Cena 14.77 € Crying or Very sad .

Od biedy tokarz, ale musiałby kombinować z twardej stali...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 9:52, 23 Sty 2015    Temat postu:

To ja jeszcze dołożę swoje trzy grosze.

-Łożyska w wahaczu przebieg ponad 200tyś nigdy nie wymieniane, dwa razy smarowane. Stan bd. Uważam, że łożyska wieczne.
- łożyska w kiwaku zupełnie inna bajka, wymieniałem ze 3 razy ale u mnie lekko nie miły.
Za pierwszym razem kupiłem zamienniki - tak udało się. To był błąd...
zamienniki nie mają uszczelniaczy i bardzo szybko (pomimo smaru wodoodpornego) zjadł je rudy.
Drugi błąd jaki popełniłem to zamówiłem oryginalne łożyska (te z uszczelniaczami w środku) ale uznałem że tuleje są "niezłe" i ich nie wymieniłem, oszczędność spora. Woda znowu zrobiła swoje.
Jak wymieniać to tylko w kompletach tuleja+łożysko. Brać w oryginale. Smar wodoodporny.
Wtedy jest szansa że to pochodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 11:48, 23 Sty 2015    Temat postu:

Podczas serwisu wakacyjnego, chłopaki z Raidersa powiedziały że łożyska wahacza i główki ramy do wymiany. Wobec tego, że zima w pełni Very Happy chce sie zabrać za wymianę.
Prawdopodobnie jutro zdejmę wahacz i kiwaczkę. Zobaczymy jak to wszystko się ma


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarone
A



Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 16:26, 23 Sty 2015    Temat postu:

Dzięki za informacje. Najlepsze jest to, że nie było żadnych objawów nic mi nie strzelało Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Sob 22:21, 24 Sty 2015    Temat postu:

U siebie też mam nakręcone ponad 60tys więc zaintrygowany waszymi postami postanowiłem dzisiaj zajrzeć do mojej. Okazało się, że wogóla nie przypomina waszych - tuleje i łożyska w bardzo dobrym stanie - dla pewności przesmarowałem tylko wszystko i pewnie drugie 60tys przejeździ. Widocznie niemiec jeździł tylko do kościoła jak nie padało Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 23:28, 24 Sty 2015    Temat postu:

Jak wygląda demontaż i montaż kiwaczki?jest z tym jakiś problem czy wystarczy odkręcić 3 śruby zdjąć,założyć i przykręcić 3 śruby?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Nie 1:02, 25 Sty 2015    Temat postu:

bez problemu zdejmiesz i zamontujesz - ja dzisiaj robiłem to na bocznej stopce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 9:05, 25 Sty 2015    Temat postu:

Hermes napisał:
Prawdopodobnie jutro zdejmę wahacz i kiwaczkę. Zobaczymy jak to wszystko się ma


Tylko pamiętaj, że do wahacza potrzebny jest specjalny klucz. W razie jak byś nie dał rady, to zdemontuj jak najwięcej rzeczy z wahacza i sprawdź czy swobodnie chodzi góra-dół i czy nie ma luzu na boki. Na boki możliwy jest minimalny luz. A przynajmniej tak mi mówił mój mechanik i tak było mnie i u kupla w 3 letniej maszynie Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarone
A



Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 20:10, 03 Lut 2015    Temat postu:

Koledzy jak wyciągnąć łożyska przy połączeniu wahacza z kościami. Ciężko tam podejść bez demontażu całego wahacza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 20:23, 03 Lut 2015    Temat postu:

Najlepiej narzędziem
.

A jak nie, to jakiś śrubokręt, młotek i duuużo cierpliwości Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarone
A



Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 21:03, 03 Lut 2015    Temat postu:

Zakupiłem dokładnie ten sam ściągacz ale niestety mam wrażenie że ma za krótkie łapki brakuje dosłownie 5mm. Co do wybicia to czy można wybić oba łożyska na jedną stronę czy tylko na zewnątrz. Jak Ty sobie z tym poradziłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:09, 03 Lut 2015    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Hermes napisał:
Prawdopodobnie jutro zdejmę wahacz i kiwaczkę. Zobaczymy jak to wszystko się ma


Tylko pamiętaj, że do wahacza potrzebny jest specjalny klucz. W razie jak byś nie dał rady, to zdemontuj jak najwięcej rzeczy z wahacza i sprawdź czy swobodnie chodzi góra-dół i czy nie ma luzu na boki. Na boki możliwy jest minimalny luz. A przynajmniej tak mi mówił mój mechanik i tak było mnie i u kupla w 3 letniej maszynie Wink .


Chciałem zdemontować wahacz, miałem dorobiłem wkładkę do śruby od prawej strony, ale przekręcić jej sie nie dało...

Jak chwycę za wahacz to ruszając na boki czuję delikatny luz. Delikatny tzn. jest wyczuwalny. miotacztruskawek, prawisz, że może być on obecny?

Gdy byłem w Suzuki na akcji "Bezpieczne wakacje z Suzuki" wyszło mi, że łożyska wahacza są do wymiany. W związku z tym zastanawiam się co dalej... Hmmm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 22:08, 03 Lut 2015    Temat postu:

Hermes napisał:
miotacztruskawek napisał:
Hermes napisał:
Prawdopodobnie jutro zdejmę wahacz i kiwaczkę. Zobaczymy jak to wszystko się ma


Tylko pamiętaj, że do wahacza potrzebny jest specjalny klucz. W razie jak byś nie dał rady, to zdemontuj jak najwięcej rzeczy z wahacza i sprawdź czy swobodnie chodzi góra-dół i czy nie ma luzu na boki. Na boki możliwy jest minimalny luz. A przynajmniej tak mi mówił mój mechanik i tak było mnie i u kupla w 3 letniej maszynie Wink .


Chciałem zdemontować wahacz, miałem dorobiłem wkładkę do śruby od prawej strony, ale przekręcić jej sie nie dało...

Jak chwycę za wahacz to ruszając na boki czuję delikatny luz. Delikatny tzn. jest wyczuwalny. miotacztruskawek, prawisz, że może być on obecny?

Gdy byłem w Suzuki na akcji "Bezpieczne wakacje z Suzuki" wyszło mi, że łożyska wahacza są do wymiany. W związku z tym zastanawiam się co dalej... Hmmm


Jestem raczej pasjonatem niż fachowcem w tych sprawach, więc mogę się mylić i nie mam zamiaru uchodzić za autorytet.
Natomiast wciąż będę wracał do tego, co napisałem, o mechaniku i maszynach mojej i kumpla. 3 różne "źródła" mówią o tym ledwo wyczuwalnym luzie i tego się trzymam jako normy. Czy słusznie Question nie wiem.

Zaciągnij może języka gdzieś u jakiegoś lokalnego fachowca, a może nawet zaciągnij go do siebie na oględziny. Ew popatrz jak to wygląda u innych.
Nie chcę oczerniać chłopaków z Suzuki, ale oni obok fachowej wiedzy i doświadczenia mają jednak też interes w tym, żebyś te łożyska wymienił...

Tak na odległość to trudno coś więcej pomóc Crying or Very sad .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:10, 03 Lut 2015    Temat postu:

Dzięki za szybką odpowiedź. Jutro metodą chałupniczą spróbuję zrobić specjalny klucz i ściągnąć wahacz. Zobaczymy czy mi sie uda, bo mam pewien pomysł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:37, 04 Lut 2015    Temat postu:

Wahacz zdjęty. Wszystkie łożyska w dobrym stanie. Żadnych ubytków.
Tulejki wręcz w dziewiczym stanie Very Happy
Nasmarowałem wszystko i poskładałem do kupy.

Wkrótce zdjęcia pokażę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 20:11, 04 Lut 2015    Temat postu:

Czyli minimalny luz powinien być Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:17, 04 Lut 2015    Temat postu:

Na to wychodzi!

Fotki:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Na początku przeraziłem się, że tam mnóstwo rdzy jest... Okazało się, że smar który tam był, miał odcień brązowawy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 21:00, 14 Kwi 2015    Temat postu:

Tak wygląda sytuacja w kiwaczce przy 90 000km przebiegu
Zainteresowałem się tymi łożyskami po tym co zobaczyłem w tym temacie, jednak sytuacja nie jest zła.

Na wahaczu wyczuwalny jest minimalny luz, rozbiorę jutro i zobaczę jak to wygląda.



1. Łożysko trzymające kiwaczkę w ramie - 20X27X30 - Dobre






2. Łożysko mocujące w kiwaczce amortyzator - 17X24X26 - Dobre



3. i dwa łożyska spinające kości (dogbones) do kiwaczki - 17X24X25 -
Do wymiany











Tulejki
1 i 2 taj jak łożyska - dobre
3 tak jak łożyska - do wymiany



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 21:01, 14 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo528
A2



Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Buska Zdroju

PostWysłany: Czw 9:10, 16 Kwi 2015    Temat postu:

Cześć

Ja rozebrałem przy przebiegu 61 tys, łożyska i tuleje w stanie idealnym, przesmarowałem i złożyłem, na wahaczu brak luzu.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 19:23, 17 Kwi 2015    Temat postu:

Przy okazji kontroli luzów zaworowych oraz konserwacji i wymiany łożysk w kiwaczce postanowiłem pójść niewiele dalej i zbadać sytuację na łożyskach wahacza.



Mając już zdjęte koło i kiwaczkę, przy pomocy odpowiednich narzędzi:
- specjalny klucz do odkręcenia nakrętki kontrującej na wahaczu
(średnica wew 28mm, zew 40mm, 4 zęby co 90* 6x6mm, wysokość zęba 5mm)
- klucz wewnętrzny 19 - do odkręcenia ośki wahacza
- do konserwacji użyłem smaru grafitowego -nie reaguje z wodą



Z lewej strony odkręcamy nakrętkę z osi wachacza


Z prawej najpierw specjalnym kluczem odkręcamy nakrętkę kontrującą, a następnie kluczem wewnętrznym wykręcamy ośkę (do siebie - kręcimy w lewo )


Wyciągamy przewód hamulcowy z dwóch obejm plastikowych, żeby wahacz był całkiem wolny.



Żeby całkowicie zdemontować wahacz należy odkręcić również wydech. Końcówka trzyma się w dwóch miejscach.
Są jeszcze dwie obejmy:
- koło filtra oleju na przednim cylindrze,
- za amortyzatorem na tylnym cylindrze.

Jednak zanim weźmiemy się za odkręcanie wydechu, można go lekko przekosić i zobaczyć stan łożysk, jeśli są dobre, wystarczy wyczyścić, posmarować i składać. Jak do wymiany to wtedy ściągamy wydech i wahacz.







Zdemontowałem amortyzator żeby nie plątał mi się w wahaczu i tym samym można zwiększyć dostęp do obejmy. Razem z amortyzatorem odkręcamy regulator z prawej strony ( dwie śrubki regulatora )





Z lewej strony jest sporo miejsca, przekręcamy lekko wahacz i patrzymy jak wygląda łożysko.


Stary smar miał odcień brązowy.


Z prawej strony miejsca trochę mniej więc odkręciłem pompkę hamulca tylnego. Przekręcamy sobie wahacz tak żeby zobaczyć łożysko. U mnie oba łożyska w porządku.



Czyścimy, smarujemy i wkładamy tulejki do łożysk.



Składamy wszystko tak jak było i pamiętamy że warto tam co jakiś czas zaglądać. Jedni mówią że podczas robienia zawieszenia z przodu, inni jak cos zacznie sie tłuc... a ja jestem ciekawy co na to mówie instrukcja obsługi Suzuki ?

Przed konserwacją na wahaczu wyczuwalny był minimalny luz na wachaczu. Luz zlikwidowałem całkowicie dokręcając trochę mocniej ośkę wahacza. Wahacz w dalszym ciągu pracuje bardzo lekko góra dół.


Przy okazji można skontrolować stan ślizgu łańcucha



Nie taki diabeł straszny panowie, dobre narzędzia to podstawa i można to zrobić samemu nawet jak ktoś nie ma dużej wiedzy na ten temat.

PS. Motocykl brudny, ale sprawny Razz wracałem po deszczu do garażu i później już nie było jak pojechać na myjkę Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Sob 7:26, 18 Kwi 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 21:27, 17 Kwi 2015    Temat postu: Re: Konserwacja wachacza i kiwaczki w maluchu (DL 650)

Ostro pojechałeś Smile . Rozebrałeś na całego.

Co do tytułu tematu to mam nadzieję, że będzie już bardziej czytelny, choć i tak musiałem skracać, bo nie może być za dużo znaków Wink .

Co zaś do interwałów serwisowych, to jest w tabeli coś takiego jak REAR SUSPENSION i na moje oko chodzi o wachacz z kiwaczką. Gdzieś tam w pierwszym poście można znaleźć Wink .
miotacztruskawek napisał:
Tym bardziej, że serwisówka zaleca inspekcję i smarowanie powyższych łożysk (serwisówka do dl 650 k4, str. 7-49) tak samo jak wymiana oleju w zawieszeniu z przodu co 2 lata/12Kkm (serwisówka do dl 650 k4, str.2-3).


A tak swoją drogą, to ktoś już rozbierał litrowego Smile Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 21:29, 17 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 7:25, 18 Kwi 2015    Temat postu:

Co 12tyś, niby dużo i nie dużo biorąc pod uwagę ile z tym zabawy Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 17:53, 19 Kwi 2015    Temat postu:

Suszny napisał:
Co 12tyś, niby dużo i nie dużo biorąc pod uwagę ile z tym zabawy Razz


Jak chcesz zwiększyć interwał serwisowy, to montuj kalamitki Razz (to te zasłonięte pomarańczowymi kapslami)



Znalazłem to akurat przy okazji LC4. Tam też są bywają podobne problemy Wink





A tak na poważnie, to o ile pamiętam te kalamitki mogły by znaleźć zastosowanie jedynie przy łożyskach kości... Do reszty nie podejdą Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 18:28, 19 Kwi 2015    Temat postu:

W Yamaszce TDR 125 na zawieszeniu z tylnym też mam kalamitki. Ułatwia serwisowanie, nie trzeba wszystkiego rozbierać żeby nasmarować.
No ale serwis mniej zarobi... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 19:06, 19 Kwi 2015    Temat postu:

No tak, ale montując kalamitki w kiwaczkę będziesz samarował...obudowę łożyska, a nie jego wnętrze. Jedynie łożyska kości można by tym smarować wprowadzając smar POMIĘDZY łożyska. Może by to coś dało. Swoją drogą, to są te najbardziej narażone łożyska... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 20:32, 19 Kwi 2015    Temat postu:

Poruszyłeś bardzo ciekawą kwestię Smile Trzeba będzie nad tym pomyśleć Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 17:44, 06 Maj 2015    Temat postu:

Poruszyłem temat kontroli zużycia ślizgu łańcucha. Mój wówczas nadawał się do wymiany i tak też uczyniłem.

Tak wygląda zużyty ślizg łańcucha:







Ślizg został przetarty w miejscu gdzie znajduje się najmniej materiału, jednak wahacz nie ucierpiał.




Tak wygląda nowy ślizg łańcucha:







Ślizg z K7 jest taki sam jak w K5.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 17:45, 06 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bober
Administrator



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa i okolice

PostWysłany: Nie 20:35, 15 Maj 2016    Temat postu:

Mam pytanie czy ślizg łańcucha występuje w zamienniku ? czy tylko zakup w ASO Suzuki wchodzi w grę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 21:23, 15 Maj 2016    Temat postu:

Niestety tylko ASO, lub używka w dobrym stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolfcbr
A1



Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świdwin

PostWysłany: Sob 22:13, 04 Mar 2017    Temat postu:

Odgrzebię trochę temat. W czasie zimowego grzebania naprawiłem regulator tylnego zawieszenia. Niestety okazało się, że zawieszenie strasznie stwardniało. Po bliższych oględzinach okazało się, że jest zablokowane. Odkręciłem dogbone'a a tam igły luzem i już niezłe wyżłobienie.
Po poszukiwaniach udało mi się znaleźć łożyska w dobrej cenie, z uszczelniaczami i made in japan więc zostawiam link:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 21:03, 11 Cze 2018    Temat postu:

Dziś cena ślizgu w ASO 148zł, w Larssonie ślizg dostępny za 125zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 21:28, 01 Sie 2018    Temat postu:

Ma ktoś na zbyciu klucz koronkowy do śruby osi wahacza? albo wie gdzie nabyć nie drogo? może jest ktoś w okolic Bydgoszczy i może pożyczyć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MErfi
A1



Dołączył: 23 Sie 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Komorniki k. Poznania

PostWysłany: Czw 13:17, 18 Paź 2018    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MErfi dnia Czw 13:17, 18 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 20:53, 18 Paź 2018    Temat postu:

Witam!
Chodzi o sklep z łożyskami i tulejami, jak ma ktoś jakieś doświadczenie to proszę o podpowiedź! Chodzi o sklepy z Gdańska.
Firma "Kulka" czy "Bimet"-sklep firmowy na Gdańskim Przymorzu??
Jak już to wolałbym zakupić w komplecie łożyska kół, łożyska do wahacza i kiwki oraz tuleje!
Jakieś sugestie... z góry dzięki! Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 9:54, 31 Paź 2018    Temat postu:

Zapytałem o smar do łożysk w hurtowni do tej kiwaczki i sprzedawca zaproponował smar silikonowy, sugerując że ma największą odporność na wypłukiwanie i w tym miejscu sprawdzi się najlepiej, co o tym sądzicie? Ja myślałem raczej o grafitowym...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Śro 9:55, 31 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skvrnsk
A



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 10:16, 31 Paź 2018    Temat postu:

Ja do kołyski i wahacza mam Molykote BR2+ do łożysk wolnoobrotowych pod duże obciążenia. Jest mega odporny na wypłukanie. Używany m.in. na okrętach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:28, 22 Lis 2018    Temat postu:

Łukaszu!
Jeśli chodzi o smar, to ja zaproponowałbym Tobie następujący smar, mianowicie wysokowydajny do łożysk tocznych i kulkowych ogólnego zastosowania, a także do eksploatacji w skrajnych warunkach obciążenia, wysoce wydajny przed wodą i innymi chemicznymi substancjami, czyli Smar Shell "GADUS S-2 V22O/AC"! Smar z rodziny silikonowatych...
A wracając do głównego tematu wziąłem się również za demontaż wahacza i kiwki i wygląda to następująco!
Do demontażu osi głównej, na której "wisi" wahacz użyłem specjalistycznego klucza do odkręcenia kontry (bez tego nie odkręci się głównej osi!) czyli Klucz JMP koronkowy 30 mm , a także klucz imbusowy nr 19!

po lewej stronie u góry jest w/w klucz koronkowy, obok leży zawleczka kontrująca, a w dolnej części zdjęcia jest imbus o rozmiarze 19, niezbędny do wykręcenia osi wahacza!
a tu mamy prawą stronę osi oraz tuleję i nakrętkę blokującą
przednia część wahacza po demontażu
oraz łożysko, które się okazało być w dobrym stanie (po obu stronach)!
oraz kiwka, w której w efekcie wymieniłem dwa łożyska spinające kości "dogbones" do kiwaczki : 17X24X25
o dziwo sama tuleja była w dobrym stanie, bez śladów zarysowań czy rdzy!
podgląd od strony tylnego koła
a tak wygląda sam ślizg, zdezelowany kompletnie-- do wymiany!!!
i widok od spodu.
A tak ma się nowy ślizg do modelu K-7 DL1000

Sam ślizg nabyłem przez internet w Allegro, kwota 159,00 PLN, w ASO Suzuki Gdynia proponowali mi cenę już z rabaciczkiem (hihihihi) 295,00 PLN!
Teraz czeka mnie montaż tego całego bałaganu, ale sprawy zawieszenia i łożysk (w tym oba koła) mam za sobą i FAKT warto co jakiś czas tam zajrzeć, aby potem nie było problemów w np. w dalekiej trasie!
A przy okazji wyczyściłem to i owo:
+ obie zębatki, zwłaszcza zdawczą (była nie miłosiernie zajebana smarem i piachem)!
PS. Aha, w/g mej wiedzy i umiejętności sam demontaż osi i tylnego wahacza, może nastręczyć w jednym momencie trudności dla jednej osoby, albo znajdziecie patent dla ułożenia równolegle do podłoża wahacza przy wykręceniu osi, albo będzie potrzebna druga osoba, ale to taki niuansik!
Pzdr Żółw


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Czw 22:35, 22 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pią 10:13, 23 Lis 2018    Temat postu:

Andrzeju jak to poskładasz do qpy, będę się do Ciebie szeroko uśmiechał o klucze 😁😁😁. Qrcze ale jajca, Twój łańcuch jest złoty 😁😁😁😂🤣, wiedziałeś o tym? 😜

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 14:17, 23 Lis 2018    Temat postu:

No widzisz przy zakupie to jeszcze coś pamiętałem Wink
A dopiero teraz na nowo szeroko wytrzeszczyłem oczyska, że on ma się świecić, nie napiszę już jak...hihihi! Razz Shocked


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Pią 14:19, 23 Lis 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WiolettaMi
A1



Dołączył: 07 Wrz 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 21:33, 27 Sie 2023    Temat postu:

Odgrzeje kotleta czy łożyska kupowaliście OEM czy zamienniki ?? z tego co widzę to OEM maja uszczelniacze a na allegro zamienniki jakie znalazłam nie maja ich

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin