VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> 1000 - demontaż kosza sprzęgłowego - wskazówki
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
1000 - demontaż kosza sprzęgłowego - wskazówki
PostWysłany: Wto 19:46, 23 Paź 2012
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Przymierzam się do zimowego demontażu kosza i jego regeneracji - mam manual Smile

Ma ktoś jakieś patenty żeby bezproblemowo go zdemontować - wykręcić nakrętke? Czym zablokować kosz? Czy demontaż pokrywy alternatora jest konieczny?

Z góry dzięki za pomoc i sugestie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:43, 24 Paź 2012
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





gdzieś na forum było sporo na temat modyfikacji takiego kosza krok po kroku, może warto to od razu zrobić skoro i tak się będziesz do niego dobierał Smile

ps. jak znajdę temat to dokleję


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:42, 28 Lis 2012
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Na paru forach znalazłem info, że do zablokowania kosza wystarczy wrzucenie biegu i naciśnięcie hamulca?
Możliwe? Który bieg?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:45, 05 Gru 2012
lomax
A1

 
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





ja tak robiłem w thundercat-cie
trzeba uważać na klucz bo jak masz lipną nasadkę przekosisz to możesz ułamać bolec od kosza
najlepiej klucz pneumatyczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:16, 20 Lut 2013
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Najlepiej najwyższy bieg.
I nie myśleć, żeby blokować piastę sprzęgła przez unieruchomienie tych wystających kominków do przykręcania sprężyn sprzęgła!!! Dziadostwo strasznie kruche jest...
A tu dokładnie pokazują, co i jak:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=7089.0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:38, 20 Lut 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





No ja już dawno po wymianie więc napiszę...

Klucz pneumatyczny bądź elektryczny udarowy, drugi bieg, noga na hamulcu - 5 sekund i kosz na wierzchu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:48, 20 Lut 2013
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





A montaż? Jakieś problemy? Na coś szczególnego zwracać uwagę?
Zauważyłem, że przy montażu kosza może być pewien kłopot ze zgraniem zębów, bo koło zębate na wale składa się jakby z dwóch kół, które trochę sprężynują wzajemnie, kasując luz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:51, 20 Lut 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Montaż hmm - ja dodatkowo pozbyłem się pilniczkiem nierówności na styku tarcz z koszem...

Problemy ze zgraniem - tak - nie chciało mi wejść ale jak już obczaiłem o co chodzi z tymi kołami to wszystko weszło idealnie... Później dokręcenie kluczem dynamometrycznym odpowiednim momentem...

Oczywiście nie pomylić kolejności tarcz i przekładek bo są różne...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:56, 20 Lut 2013
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





No i ta ostatnia tarcza założona w innym rowku, niż pozostałe Smile
Ech, zachciało mi się regeneracji Smile

A u Ciebie przynajmniej stuki puki ucichły?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:58, 20 Lut 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Darayavahus napisał:
No i ta ostatnia tarcza założona w innym rowku, niż pozostałe Smile
Ech, zachciało mi się regeneracji Smile

A u Ciebie przynajmniej stuki puki ucichły?


Oczywiście! Teraz to inny moto - najlepiej wydane pieniądze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:46, 21 Lut 2013
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Nooo, to zobaczymy, jak będzie u mnie Smile
Do tego będę miał nową piastę sprzęgła... Czyli ten wewnętrzny koszyk Smile
Chociaż, jakby pogłówkować, to może by się dało to naprawić...
Na zasadzie śruby wkręconej od strony silnika, można by na gwincie polać klejem, a łeb dodatkowo "cyknąć" TIGiem, żeby się na pewno nie odkręcało przy następnym demontażu.
No i żeby nie było różnic w wyważeniu, to trzebaby wyłamać też te dobre mocowania, i zrobić tak samo...
A potem tylko jakiś odważny, co sobie to zamontuje w silniku... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:11, 21 Lut 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Tutaj jest fajna prezentacja krok po kroku:
http://www.vstrom.info/forum/forum_files/Clutch_Basket_Replacement.pps


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:02, 23 Lut 2013
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Tylko nie radzę sugerować się zdjęciem z płaskownikiem blokującym piastę sprzęgła...
Bo na tamtym forum gdzieś jest takie...
Żeby odkręcić nakrętkę, wystarczy bieg i tylny hamulec!
Ta wiedza będzie mnie kosztować ~ 400 zł... Smile
Ale będę miał przynajmniej nową piastę, bo w starej już tarcze zrobiły sobie małe rowki...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darayavahus dnia Sob 23:10, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:19, 07 Mar 2013
kaliw
A1

 
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 29
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin





Witam, potrzebuje w trybie pilnym uszkodzony, połamany zniszczony kosz, lub same spręzyny


Temat nie aktualny, dzięki bardzo za odpowiedzi na poczte. Kosz zakupiony cały.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaliw dnia Nie 22:04, 17 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:12, 15 Mar 2013
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





kaliw napisał:
Witam, potrzebuje w trybie pilnym uszkodzony, połamany zniszczony kosz, lub same spręzyny

Obecnie dysponuję jedynie uszkodzoną piastą (wewnętrzny kosz)...


Niemniej, sprzęgło naprawione, pierwsze jazdy spowodowały, że banan jeszcze większy pojawił się na mojej facjacie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1000 - demontaż kosza sprzęgłowego - wskazówki
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin