VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Centralna stopka czy olejarka?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Scottoiler czy centralna stopka dla ułatwienia smarowania łańcucha?
Scottoiler
23%
 23%  [ 6 ]
Centralna stopka
76%
 76%  [ 20 ]
Wszystkich Głosów : 26

Centralna stopka czy olejarka?
PostWysłany: Wto 7:45, 06 Maj 2014
pecha
A

 
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pabianice





Witam,
planując następny dłuższy wyjazd zadałem sobie pytanie co mi bardziej potrzebne olejarka czy stopka centralna.
Jedno i drugie ma ułatwić smarowanie łańcucha.
Co wy byście zakupili przed długą, parudniową (kilka tys. km) trasą?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:11, 06 Maj 2014
jardek
A

 
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SND (100-lica)





I jedno i drugie.
Olejarka to wygoda, pod warunkiem, że działa dobrze. (Konra.dzikowa spisuje się bez zarzutu)
Stopka centralna przydaje się również innych czynności niż tylko do smarowania.

Proponuję dodać 3 opcję do ankiety Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:14, 06 Maj 2014
pecha
A

 
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pabianice





Czynnik ekonomiczny mnie ogranicza :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:33, 06 Maj 2014
jardek
A

 
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SND (100-lica)





No to stopka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:54, 06 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Brakuje 3 odpowiedzi Wink
Jedno drugiego nie wyklucza. Warto miec i stopke,i olejarke. Natomiast na pierwszy zakup wybralbym centralke,a olejarke dokupil pozniej lub zrobil samodzielnie (koszt ok 50zl).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:55, 06 Maj 2014
Spokrob
Motonita

 
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 618
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Stopka:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:58, 06 Maj 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Zdecydowanie olejarka!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:13, 06 Maj 2014
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Zdecydowanie stopka i olejarka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:32, 06 Maj 2014
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





zdecydowanie opcja trzecia ale skoro mus wybierać to centralka, zawsze można zdjąć koło w razie potrzeby albo stanąć ładnie pozując do zdjęcia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:29, 06 Maj 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





jednak olejarka, nie chcialoby mi sie pamietac, ze co 200 - 300 km trzeba lancuch przesmarowac. Poza tym jak juz ktos w innym watku pisal, przy sprayu stan nasmarowania lancucha zmienia sie z przesmarowanego na odpowiednio nasmarowany do niedosmarowanego Smile Nie wiem tylko czy akurat scoota, bo stosunkowo drogo wychodzi samo urzadzenie i olej (wiec przy alternatywie bylo by juz troche kasy na centralke)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:34, 06 Maj 2014
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Ankieta wymusza zafałszowane odpowiedzi... nie można zaznaczyć 2 pozycji, a taki jest optymalny wybór... centralna stopka ma wiele funkcji... ja mam ito ito.

Ostatecznie w 1wszej kolejności centralka... bo wielofunkcyjna. A olejarka zwraca się po 1 sezonie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaciejW dnia Wto 12:36, 06 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:34, 06 Maj 2014
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





MaciejW napisał:
Ankieta wymusza zafałszowane odpowiedzi... nie można zaznaczyć 2 pozycji, a taki jest optymalny wybór... centralna stopka ma wiele funkcji... ja mam ito ito.

Dla tego nie oddałem głosu Wink .Jak będzie możliwość wyboru stopka+olejarka to wtedy się dopiszę. Najpierw miałem stopkę, po jakimś czasie dodałem olejarkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Wto 14:35, 06 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:23, 06 Maj 2014
Misiek
A

 
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 124
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp





Szuja napisał:
jednak olejarka, nie chcialoby mi sie pamietac, ze co 200 - 300 km trzeba lancuch przesmarowac. Poza tym jak juz ktos w innym watku pisal, przy sprayu stan nasmarowania lancucha zmienia sie z przesmarowanego na odpowiednio nasmarowany do niedosmarowanego Smile



Pamiętaj tylko o tym , że kiedyś będziesz musiał łańcuch wyczyścić , może po drodze w trasie naciągnąć łańcuch , a bez stopki tego nie zrobisz i wtedy zrozumiesz dlaczego większość w pierwszej kolejności poleca stopkę.
A osmarowaniu przypomina tankowanie - co 300km tankujesz i smarujesz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:43, 06 Maj 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





Misiek, przy olejarce nie trzeba czyscic lancucha, poza tym na dalsza traske zabierasz nafte i pedzel, klucz do kol (o ile dobrze pamietam '27') ?

Nie chodzi tu o zwykle codzienne uzytkowanie wokol kominowe.

Lancuch naciagnie sobie przed, a olejarka jest wygodniejsza niz targanie dodatkowych gratow typu spray, klucze, nafta, pedzel.

Osobiscie mam i centralke i olejarke, i nadal w pierwszej kolejnosci wybralbym olejarke.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Wto 16:44, 06 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:31, 06 Maj 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





nie chce być "dziwny" ale zawsze można pod siodło wsadzić najtańszy podnośnik np.

http://allegro.pl/podnosnik-trapezowy-1-5t-1500kg-profi-gwarancja-i4212517760.html

i już koło zdejmieszi łańcuch naciągniesz...

Sam stoję przed tym dylematem bo fundusz zakupowo-remontowy się skończył, a doposażyć się nie udało...

Ale chyba wybrałbym (wybiorę) olejarkę i podnośnik (do czasu odbudowania rezerw na koncie)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Setniew dnia Wto 18:34, 06 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:41, 06 Maj 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja bym sobie jeszcze zadał pomocnicze pytanie, ile będę grzebał w moto...
Jak dużo, to centralka, bo faktycznie pozwoli rozszerzyć i ułatwić wachlarz garażowych możliwości serwisowych (łącznie z montażem olejarki Razz ).
Jeżeli zaś raczej nie dotykałbym moto, to olejarkę, bo jeszcze bardziej zmniejszy moją pracę przy maszynie Very Happy , a profesjonalny mechanik i tak sobie poradzi, bo przecież bierze za to kasę i ma jakieś tam dziwne wynalazki do podnoszenia moto Razz ...

W moim osobistym wypadku olejarka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:32, 06 Maj 2014
sobek
A

 
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Centralka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:49, 06 Maj 2014
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Olejarka. Litr Hipola kosztuje 12 zł i starczy na dwa sezony. Zaoszczędzone na smarach pieniądze możesz dołożyć do centralki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:24, 07 Maj 2014
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1904
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





Misiek napisał:
Szuja napisał:
jednak olejarka, nie chcialoby mi sie pamietac, ze co 200 - 300 km trzeba lancuch przesmarowac. Poza tym jak juz ktos w innym watku pisal, przy sprayu stan nasmarowania lancucha zmienia sie z przesmarowanego na odpowiednio nasmarowany do niedosmarowanego Smile



Pamiętaj tylko o tym , że kiedyś będziesz musiał łańcuch wyczyścić , może po drodze w trasie naciągnąć łańcuch , a bez stopki tego nie zrobisz i wtedy zrozumiesz dlaczego większość w pierwszej kolejności poleca stopkę.
A osmarowaniu przypomina tankowanie - co 300km tankujesz i smarujesz Smile

Da się naciągnąć i nasmarować bez centralki, oczywiście zawsze trochę jest z tym kłopotu i zachodu. Jeśli chodzi o smarowanie trzeba poprosić żeby ktoś przepchał ale puki co jeszcze nie posiadam troszkę się trzeba jeszcze pomęczyć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:28, 07 Maj 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Centralka, w dłuższej trasie może się przydać nie tylko do smarowania. Nigdy nie zabierałem żadnych innych akcesoriów (ba nawet takich w garażu nie używam) do łańcucha niż smar i przebiegi na napędach miałem podobne jak koledzy z olejarkami. Olejarkę też miałem, jakoś się od niej nie uzależniłem i póki co w nowym nie planuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:16, 21 Lis 2014
Siv
A2

 
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





Moje zdanie olejarka mam Smarbike pierwszy sezon i jednym słowem Bomba na dalekie wypady deszcz czy sucho ... lepsza niż grawitacyjna ...

stopka centra najbardziej potrzebna na przezimowanie Suzi ... wiem bo nie mam i się rozglądam ...

Jeśli ktoś coś proszę o Cynk

Z poważaniem Siv


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 2:26, 21 Lis 2014
bankier
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 228
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Olejarka, dla mnie wynalazek, który powinien bym montowany do moto w fabryce! Genialne w swej prostocie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:02, 21 Lis 2014
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Zdecydowanie olejarka. Ja stopki nigdy nie mialem i nie brakowalo mi jej jakos specjalnie (moze raz, czy dwa). Olejarka to blogoslawienstwo, co zreszta potwierdzil Szuja, wiec cos w tym musi byc Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Centralna stopka czy olejarka?
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin