VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> czym samrujecie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
czym samrujecie
PostWysłany: Nie 18:21, 04 Maj 2014
dzikus
A2

 
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





szanowni forumowicze czym smarujecie łańcuch czy używacie preparatów w sprayu castrola, motula lub innego producenta czy też olejem traktujecie łańcuch?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:29, 04 Maj 2014
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Olejarka by konta.dzik, olej by scotoiler. Podobno wystarczy hipol, albo inny o podobnych parametrach (to przy olejarkach) Wcześniej bialy spray do łańcuchacha, ale marki nie pamietam,( taki misio o krotkim rozumku). Jak ci bardzo zależy mogę sprawdzić.😉.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Nie 18:34, 04 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:36, 04 Maj 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Jak coś to mam castrola do sprzedania (bo teraz mam olejarkę). Jak mało latasz to nie ma sensu się bawić w olejarki ale jak - zwłaszcza - robisz duże dzienne przebiegi i dłuzsze wycieczki, to z mojego aktualnego doświadczenia olejarka rządzi!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:36, 04 Maj 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Dobrym smarem jest Bel-Rey (bialy).
Generalnie jesli duzo jezdzisz,to lepiej zainwestowac w olejarke.
Tam mozna lac albo Hipol (przekladniowy), albo Scottoilera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:48, 04 Maj 2014
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Ja nie mam olejarki. Dlatego muszę pamiętać o smarowaniu. Używałem (i używam) Motula Road i Road Plus w sprayu. Biały i bezbarwny. Chyba dobre. Dobrze trzymają się łańcucha i nie uwalają felgi. Używałem też shellowskiego oleju Spirax 85W-140. To jest ciężki olej przekładniowy i też nie chlapał. O smarowaniu łańcucha i olejarkach jest trochę tematów na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:06, 04 Maj 2014
dzikus
A2

 
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





generalnie chodzi mi o to co jest lepsze, bo jak narazie używam castrola w sprayu i wszystko jest brudne fega wachacz. Nie wiem czy za dużo go daje czy co


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:16, 04 Maj 2014
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Jak napisałem, w moim przypadku felga czysta. Nie czuję się spracowany od czyszczenia. Napęd w dobrym stanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 19:17, 04 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:18, 04 Maj 2014
masi69
Motonita

 
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna





Matt napisał:
Jak coś to mam castrola do sprzedania (bo teraz mam olejarkę). Jak mało latasz to nie ma sensu się bawić w olejarki ale jak - zwłaszcza - robisz duże dzienne przebiegi i dłuzsze wycieczki, to z mojego aktualnego doświadczenia olejarka rządzi!

To wszystko pewnie kwestia wygody. Ja korzystam z olejarki i jestem zadowolony (patrz:miś o krótkim rozumku, nie musze pamiętać o smarowaniu, ale... Smar w sprayu zawsze wożę awaryjnie w kufrze).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:42, 04 Maj 2014
dzikus
A2

 
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





Dziekuje Panowie popróbuje tego i owego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:20, 04 Maj 2014
Radek_Pastuszka
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Grochów





Ja mam olejarkę Scottoilera i ichni olej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:39, 05 Maj 2014
jaster81
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 336
Przeczytał: 49 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielbark/Szczytno





Potwierdzam według mnie Bel-Ray Super Clean jest najlepszy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:22, 05 Maj 2014
TOMALA
A

 
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





IPONE Spray Chain biały, 750ml starcza na około 5 tyś. km przy smarowaniu co około 400 km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:12, 05 Maj 2014
jardek
A

 
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SND (100-lica)





Mały S100 w kuferku a w olejarce Hipol.
Mimo, że nie robiłem jeszcze długich tras to olejarkę by konra.dzik mam z czystego lenistwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:13, 05 Maj 2014
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 126 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Bel-Ray faktycznie był dobry, dopóki nie zacząłem używać Wurth Drylube. Dla mnie smar numer jeden Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:30, 05 Maj 2014
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





hehehehehehe Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:36, 05 Maj 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Motul Road+.
Mając centralną stopkę nie widzę problemu, by co jakis czas psiknąć sprajem. I tak warto przyjrzeć się oponie i łańcuchowi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:54, 05 Maj 2014
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





dzikus napisał:
generalnie chodzi mi o to co jest lepsze, bo jak narazie używam castrola w sprayu i wszystko jest brudne fega wachacz. Nie wiem czy za dużo go daje czy co

Podejrzewam, że za dużo tego smaru dajesz.
Lepiej częściej ale mniej.

Ważne jest też by odczekać minimum 20 minut od smarowania tak by składnik odpowiedzialny za płynność smaru zdążył wyparować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:57, 14 Maj 2014
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dzikus napisał:

Ważne jest też by odczekać minimum 20 minut od smarowania tak by składnik odpowiedzialny za płynność smaru zdążył wyparować.


Słusznie prawisz. Ja używam S100, po jeździe pryskam na rozgrzany łańcuch i na drugi dzień spoko, spisuje się jak dla mnie- doskonale Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:59, 15 Maj 2014
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





miszalak napisał:
dzikus napisał:

Ważne jest też by odczekać minimum 20 minut od smarowania tak by składnik odpowiedzialny za płynność smaru zdążył wyparować.


Słusznie prawisz. Ja używam S100, po jeździe pryskam na rozgrzany łańcuch i na drugi dzień spoko, spisuje się jak dla mnie- doskonale Very Happy


Rozgrzany łańcuch? :-/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:44, 15 Maj 2014
miszalak
A2

 
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tak mi się napisało, chodzi temperaturę łańcucha, po jeździe zawsze jest cieplejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:21, 15 Maj 2014
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





A ja smaruję jak smar przestaje się błyszczeć a że dzieje się to co najmniej po 1k km robię to jakieś 5-6 razy w roku. Używam Motula On Road, jak zmienię wkrótce napęd spróbuję innego smaru, Motul brudzi motocykl (wahacz, nadkole itp.), mam nadzieję że znajdzie się taki co nie brudzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:39, 02 Wrz 2014
soulsick
A1

 
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Olejarka i Hipol. Łańcuch zawsze pokryty tłustą warstewką.
Po tych sprajach z puszki pokryty kurzem i piaskiem :/.
Zdecydowanie łatwiej utrzymać czystość napędu przy hipolu..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:50, 14 Wrz 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





u mnie w użyciu jest Motul ROAD+ i nie brudzi Smile a jeżeli chodzi o brudzenie to raz na rok warto więcej czasu poświęcić dla napędu i go umyć ( kolega psy wieszał na brudzącym smarze a po umyciu napędu problem znikł - efekt nadmiaru smaru)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:45, 14 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 117 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





zastanawia mnie jedna kwestia - kupujac firmowy smar do lancuchow w sprayu, trzeba wybierac taki aby byl przeznaczony do lancuchow z oringami. Czyli zakladam, ze jest tez taka firmowka w sprayu, ale do lancuchow bez oringow.

Jaka jest roznica pomiedzy takimi sprayami? Przypuszczam, ze ma to zwiazek z jakas ochrona gumowych oslonek (oringow) na lancuchu. No i teraz kwestia uzywania teraz smarow domowej roboty... czy one maja negatywny wplyw na oringi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:00, 14 Wrz 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





Szuja napisał:
...... ze ma to zwiazek z jakas ochrona gumowych oslonek (oringow) na lancuchu. No i teraz kwestia uzywania teraz smarow domowej roboty... czy one maja negatywny wplyw na oringi?


ja zakładam że mają negatywny wpływ...... ale mniejszym złem jest smarowanie czymkolwiek niż jazda na sucho Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:40, 14 Wrz 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 117 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





hmm, a moze olejarka typu 'smarbike' zalany smarem ze scottoilera? Nie bedzie jakos mega tanio, no ale...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czym samrujecie
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin