Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Filtr oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekdl
A1



Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 14:38, 12 Gru 2016    Temat postu: Filtr oleju

Panowie jak dokręcacie filtr oleju?
Kluczem czy rękami do oporu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Pon 15:06, 12 Gru 2016    Temat postu:

Rękami do oporu. Filtru nie dokręca się żadnym kluczem! Przez założeniem nowego filtra, warto posmarować świeżym olejem jego uszczelkę. Niektóre filtry są już fabrycznie posmarowane np HifloFiltro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekdl
A1



Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 17:58, 12 Gru 2016    Temat postu:

No właśnie pytam bo i w serwisówce i na youtube dokręcają filtr ręką, zaznaczają i później kluczem 2 obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 18:29, 12 Gru 2016    Temat postu:

Zawsze dokręcam nowy filtr ręką i tyle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trevor
Motocyklista



Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pon 18:57, 12 Gru 2016    Temat postu:

Zawsze tylko rączką. I w moto i w puszce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:11, 12 Gru 2016    Temat postu:

W kwestii filtrów HiFlo czy oni zmienili średnicę puchy bo klucz którym zawsze dokręcałem ostanimi czasy zdaję sie jakby za duży i przeskakuję troche mnie to zmartwiło bo musiłem filtr przebić aby go odkręcić nowy filtr który przykręcałem też jakby mniejszy był i miałem luz na kluczu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Pon 21:46, 12 Gru 2016    Temat postu:

Dokręcam rękami, uszczelka pokryta olejem.
Odkręcam kluczem, bo brudny Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pon 22:51, 12 Gru 2016    Temat postu:

hmm, mam dwa uchwyty/klucze/obejmy do filtrow i oba maja regulacje... sa jakies narzedzia tego typu tylko do filtrow o jednej srednicy?? Widywalem tez filtry oleju z nakretka (w miejscu jak antenka/petelka na berecie) i tam zwyklym plaskim albo oczkowym mozna bylo odkrecac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 20:08, 13 Gru 2016    Temat postu:

Ja mam coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zawsze pasował a teraz dupa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 22:10, 13 Gru 2016    Temat postu:

aa teraz rozumiem, jakos nie wpadlem na mysl, ze moga byc takie 'nasadowe' klucze do filtra, zawsze jakos myslalem o czyms bardziej uniwersalnym typu:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:01, 13 Gru 2016    Temat postu:

Ja wyszedłem z założenia, że skoro motor kupuje na kilka lat to klucz się przyda dedykowany teraz stwierdzam, że nie był to dobry pomysł i pewnie kupie sobie taki uniwesrsalny jedno co mi chodzi po głowie to filtry oleju K&N tam jest zwykły nasadowy potrzebny tylko jest droższy i zastanwiam się czy jest lepszy i co może on takiego zaoferować na przyszłość dla silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 23:21, 13 Gru 2016    Temat postu:

klucz do filtra oleju uzywa sie wlasciwie tylko do odkrecania, wiec nawet jesli powstanie lekka wgniota czy rysa to nie ma to zadnego znaczenia. Raz odkrecalem filtr przebijajac go srubokretem, no ale to juz raczej cos z pogranicza sportow ekstremalnych.
K&N moze Ci zaoferowac to, ze np. material filtrujacy pod koniec eksloatacji pozostanie w filtrze, a nie jak to juz sie zdarzalo np w hiflofiltro wciagniety/wyplukany do silnika Smile

Stosunkowo tani element eksploatacyjny, szkoda robic dziadowskie oszczednosci, gdy chodzi o serce moto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fatboy
Motonita



Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 9:30, 14 Gru 2016    Temat postu:

jacekdl napisał:
No właśnie pytam bo i w serwisówce i na youtube dokręcają filtr ręką, zaznaczają i później kluczem 2 obroty.


Wydaje mi się że to co oglądałeś to był filtr Suzuki a jego po dokręceniu ręką dokręca się kluczem obrót czy dwa.Gdzieś to chyba czytałem ale mogę sie mylić.Ajeżeli chodzi o klucz to taki co pokazał Szuja jest wystarczający.Ja dokręcam ręką ale potem leciutko jeszcze kluczem - wtedy jestem pewien że jest ok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Śro 9:41, 14 Gru 2016    Temat postu:

jacekdl napisał:
No właśnie pytam bo i w serwisówce i na youtube dokręcają filtr ręką, zaznaczają i później kluczem 2 obroty.


od siebie mogę dodać tyle,że owe dwa obroty książkowe to odpowiednik napotkania wyraźnego oporu, wiec tylko osoby o braku wyczucia muszą uważać i liczyć obroty Smile a w praktyce wystarczy jak ręcznie (suchy i czysty filtr i ręce) dokręcisz go (pierwszy raz sobie zaznacz na obudowie i przekonaj się że tak jest )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 15:18, 14 Gru 2016    Temat postu:

To faktycznie warto zainwestować w filtr K&N
Aby nie wykończyć silnika.
Problem tylko jest taki ztym filtrem, że trzeba go zamówić wcześniej no HiFlo kupisz nawet w "Biedronce" a K&N-ów jest jak na lekarstwo i trzeba wcześniej zamówić aby przyszedł na czas. Ale to kwestia logistyki Cool
Ostatnio miałem nawet przypadek z HiFlo taki, że podczas dokręcania nie obracał się centrycznie tylko maił tzw. bicie bałem się, że nie będzie przylegać do powierzchni podstawy filtra i będzie wyciek oleju na szczęście nie było ale wtedy dało mi to już do myslenia w kwesti zmiany producenta filtrów a teraz czara goryczy się przelała po problemach z kluczem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Śro 15:21, 14 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol
A2



Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chicago

PostWysłany: Śro 15:57, 14 Gru 2016    Temat postu:

Zaobserwowalem, ze kilku producentow faktycznie zmniejszylo srednice filtrow. Moj mimo ze regulowany, to i tak w najmniejszej pozycji sie slizgal. Nadspawalem go ok 3mm i teraz jest ok. Jesli chodzi o filtry z lebkiem na klucz nasadowy to osobiscie nie polecam. Lepek jest przyspawany/nitowany i w tym miejscu rdzewieje i paskudzi maszyne. Jesli czodzi o dokrecanie, to ja dokrecam recznie, ale dla spokojnosci sumienia niewprawionej osoby sposob z dwoma obrotami brzmi dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:43, 14 Gru 2016    Temat postu:

Jak dużo jeździsz to nie powinien zardzewieć raz miałem taki filtr i nie zaobserwowałem rdzy podczas kolejnej wymiany.
Może to też kwestia firmy z jakiej kupujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:15, 16 Gru 2016    Temat postu:

Niektórzy po prostu wbijaja śrubokręt w filtr i odkreacaja Smile ja mam taki jak na zdjęciu powyżej i jest bardzo ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:11, 16 Gru 2016    Temat postu:

Ja jednak będe kupować te K&N ze względu na wyśzą jakość bo skoro hiflo może silnik wykończyć to nie warto ryzykować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 15:19, 17 Gru 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
Ja jednak będe kupować te K&N ze względu na wyśzą jakość bo skoro hiflo może silnik wykończyć to nie warto ryzykować


Ile udokumentowanych przypadków zniszczenia silnika przez filtr widziałeś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Sob 15:19, 17 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 18:32, 17 Gru 2016    Temat postu:

nie znam żadnego przypadku ale nie chciałbym być pierwszym który tego doświadczy zwłaszcza, że:
1. Kupiony filtr był źle zmontowany i bił podczas dokręcania co mogło się skończyć nieszczelnością i wyciekiem oleju.
2. Klucz który zawsze używałem nagle okazuję się być za duży i bym musiał teraz kupić mniejszy do nowego rozmiaru filtra
3. Kto bogatemu zabroni przejść na wyższą półkę produktów Cool

ad.3 Potroaktuj to na wesoło z przymrużeniem oka, a tak na poważnie to w wiekiem człowiek zdobywa doświadczenie i pewne rzeczy stara się eleminować.
Mam filtr powietrza K&N i męczy mnie to rozkręcanie co wymianę oleju motocykla aby go umyć ale z drugiej strony widzę czy coś się nie rozkręca i luzuje a przy V-ce wszystko się może zdarzyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:34, 17 Gru 2016    Temat postu:

Całe życie jeżdżę na hiflo ( 3 motocykle) nigdy nie bylo żadnych problemów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 21:44, 17 Gru 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
nie znam żadnego przypadku ale nie chciałbym być pierwszym który tego doświadczy zwłaszcza, że:
1. Kupiony filtr był źle zmontowany i bił podczas dokręcania co mogło się skończyć nieszczelnością i wyciekiem oleju.
2. Klucz który zawsze używałem nagle okazuję się być za duży i bym musiał teraz kupić mniejszy do nowego rozmiaru filtra
3. Kto bogatemu zabroni przejść na wyższą półkę produktów Cool

ad.3 Potroaktuj to na wesoło z przymrużeniem oka, a tak na poważnie to w wiekiem człowiek zdobywa doświadczenie i pewne rzeczy stara się eleminować.
Mam filtr powietrza K&N i męczy mnie to rozkręcanie co wymianę oleju motocykla aby go umyć ale z drugiej strony widzę czy coś się nie rozkręca i luzuje a przy V-ce wszystko się może zdarzyć


Spoko Twój wybór.
Miałem K&N do oleju i nijak nie jest warty 2x więcej niż HF. Jedyna widoczna różnica była taka, miał wypustkę sześciokątna do odkręcania zwykłym kluczem (chyba 24), która i ta okazała się mało przydatna - skończyło się wbiciem śrubokręta w filtr celem odkręcenia.

Co do filtra powietrza: rozkręcanie jest to tak samo męczące jak wymiany zwykłego. Co do śrubki. I jakoś żadna mi sie tam nie poluzował do tej pory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 23:00, 17 Gru 2016    Temat postu:

Tylko rzadziej to robisz bo raz na rok a K&N co wymianę oleju tak mi mechanik zalecił czyli przy moich przebiegach 2-3 razy w roku Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 0:02, 18 Gru 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
Tylko rzadziej to robisz bo raz na rok a K&N co wymianę oleju tak mi mechanik zalecił czyli przy moich przebiegach 2-3 razy w roku Sad


To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że warto weryfikować/konfrontować to co mówią z wytycznymi producenta motocykla.

Instrukcja do motocykla mówi, że filtr powietrza należy sprawdzić co 6000 km, a wymienić co 18000 km. Dotyczy to standardowego filtra.

Co oznacza, że i tak za każdym razem jak zmieniasz olej (wg instrukcji co 6000 km) trzeba zajrzeć do filtra. Niezależnie jaki to filtr, bo brudzą sie dokładnie tak samo jako.

A moich własnych doświadczeń wynika ze filtr powietrza (mam KN) po 6000 km potrafi być tak brudny i zapchany (głownie owadami, piachem, donymi liiścmi, itp.), że koniecznie trzeba go wyczyścić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:45, 20 Gru 2016    Temat postu:

Pewnie przez to, że jest nasączony olejem i wszystko się do niego lepi Sad
A nie myślałeś nad powrotem do papierowego? Wiem skoro go się kupiło i ma się płyny do konserwacji to po co zmieniać. A z innej beczki widzisz różnicę między obydwoma filtrami?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 23:52, 20 Gru 2016    Temat postu:

przeszedlem droge od papierowego poprzez K&N z powrotem do papierowego. Po pierwsze, nalezy pamietac o gumowej uszczelce podczas zakupu filtra papierowego, bo nie we wszystkich takie uszczelki sa dokladane przez producentow.

Przy typowo miejskich przelotach (bez terenu) trafia mi sie pare robali i kilka paprochow.
Roznica podczas latania - jak dla mnie - nie jest wyczuwalna. Albo moje czujniki nie zanotowaly korzysci po stronie K&N albo jestem po prostu odporny na dzialanie bajerow typu 'naklejka mocy'.

Dlaczego - pomimo dozywotniej gwarancji dzialania K&N przeszedlem z powrotem na papier?
Konserwacja papierowego... nie ma, wymieniasz na nowy i tyle.

Konserwacja K&N - etap pierwszy czyszczenie - mycie i suszenie. Jak sie pierdykniesz z myciem to robala wbijesz glebiej, trzeba uwazac. Suszenie, no coz, zostawiasz na noc, zeby dobrze wyschlo. Jakos z suszarka mi sie nie widzialo siedziec, byc moze to bylby jakis pomysl na skrocenie tego etapu. Potem dopiero natrysk preparatem i montaz w motocyklu.

Nie wiem, przy braku zauwazalnej roznicy w dzialaniu moto wygoda w moim przypadku zwyciezyla.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Wto 23:53, 20 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 18:37, 23 Gru 2016    Temat postu:

Teraz kupiłem nowy zestaw do konserwacji filtra i chyba jak skończę to opakowanie to też pomyślę nad powrotem do papierowego to czekanie na wyschnięcie mnie dobija i blokuje dalszą pracę. A różnica jak dla mnie nie jest zauważalna Sad
Jak będę wymieniać filtr powietrza co 12 tyś to chyba i tak będzie git.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 19:17, 23 Gru 2016    Temat postu:

Jak to mówi reklama, skoro nie ma różnicy to po co sie narobic Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekdl
A1



Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 20:51, 27 Lut 2017    Temat postu:

Panowie odświeżę kotleta Smile
W sobotę planuję pojeździć ale wcześniej zmienić olej.
Moto z włoch i był lany chyba Motulem 5100 (taki wpis na 1 stronie książki serwisowej)
W poprzednim moto (honda varadero ) zmieniłem motula na castola i wydawało mi sie ze moto ciszej chodzi. Chciałbym zalać castrolem DL1a.
Pytam bo jest pare postów ze przy takiej wymianie jedynki nie wchodziły i jakieś inne dziwne historie.

Druga rzecz. Moto stało 2 miesiące nie odpalane. Pytanie czy przed wymianą zagrzać silnik?
Wpuścić do niego przepracowany olej? Czy może spuścić zimny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 21:10, 27 Lut 2017    Temat postu:

Zawsze gdy wymieniamy olej dobrze jest zagrzać silnik (olej).

jacekdl napisał:
Wpuścić do niego przepracowany olej? Czy może spuścić zimny?

Chcesz wlewać przepracowany olej do motocykla? Czy ja czegoś nie rozumiem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pon 21:13, 27 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prebenny
A2



Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:30, 27 Lut 2017    Temat postu:

Z doświadczenia powiem, że większych sików od castrola nie widziałem i nawet frytek bym na castrolu nie smażył.

Zaraz po zmianie oleju zawsze będzie ciszej chodził - efekt świeżego oleju. Za to w dieslu zlewałem castrola z silnika to po zalaniu płukanką, spuszczeniu do miski i ostygnięciu miskę musiałem skrobać. Także za castrola podziękuję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prebenny dnia Pon 21:32, 27 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekdl
A1



Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 21:31, 27 Lut 2017    Temat postu:

Jak odpalisz moto na starym oleju to pójdzie on w obieg silnika, o to mi chodziło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 22:15, 27 Lut 2017    Temat postu:

jacekdl napisał:
Jak odpalisz moto na starym oleju to pójdzie on w obieg silnika, o to mi chodziło.

Nie pójdzie - on już tam jest.
A rozgrzany łatwiej zleci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf76
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów Łódzki

PostWysłany: Sob 22:54, 04 Mar 2017    Temat postu:

Są dwie szkoły. Wymieniać olej przed zimą lub po zimie.
Każdy zwolennik danej techniki przedstawia niezbite dowody o swojej racji.
Ja zawsze robię to przed sezonem i ZAWSZE po dobrym rozgrzaniu silnika i nie będę dociekał co się stanie, gdy stary olej pozostanie w silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 7:57, 05 Mar 2017    Temat postu:

A ja rozważam taka praktykę: spuszczam olej na jesien a świeży zalewam wiosną. Wg mnie to chyba najlepsze rozwiazanie. Zalewajac jesienią przez cala zime swiezy olej wraz z resztkami starego lezakuje w silniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goddard
Motocyklista



Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 489
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z Krakowa i Zielonek

PostWysłany: Nie 11:54, 05 Mar 2017    Temat postu:

Ja zalalem w piatek motulem 5100, nie zauwazylem roznicy w dzwieku (byl motul lany ale nie jestem pewien jaki). Natomiast 500 km wczoraj peklo juz na nowym oleju i byla bajka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin