Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Głośne, wyjące hamulce

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hosik
A1



Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 11:06, 19 Lip 2017    Temat postu: Głośne, wyjące hamulce

Cześć,

Ruszam nowy temat, ponieważ nie dokopałem się do podobnego opisu.

Wymieniłem na nowe obie pary klocków hamulcowych z przodu. Robiłem to z kolegą, który kilka sezonów objeździł na DLce. Serwis bardzo prosty, więc nie potrzeba specjalnych kwalifikacji do wymiany samych klocków. Niemniej jednak, po dłuższej jeździe zauważyłem pewien niuans. Jak nacisnę mocniej klamkę i motor chwile się potoczy na zaciśniętych hamulcach, tarcze zaczynają po prostu wyć (hamowanie z dużej prędkości do zera lub zatrzymanie na zboczu). Nie wiem jak dokładnie opisać to zjawisko ale nie jest to dzwonienie, pisk ani harmoniczny dźwięk wyniający z krzywej tarczy itd. Tak jakby zapiekało klocki czy coś. Miał ktoś z Was taki problem? Hamulec działa ok i porównywalnie ostry jak przy starych klockach, przy których tkaiego problemu nie zauważyłem.

Z góry wielkie dzięki za jakiekolwiek rady.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hosik dnia Śro 11:07, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 11:48, 19 Lip 2017    Temat postu:

jakie moto, rocznik, z abs czy bez, jakiej marki klocki, czy tarcze oryginalne czy inne, jesli inne to jakie. I czy smarowales klocki olejem zeby nie piszczaly?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:52, 19 Lip 2017    Temat postu:

U mnie na oryginalych klockach dl z 2016 roku przy ostrym hamowaniu tez slychac taki tępy odgłos uuuuuuuu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 12:14, 19 Lip 2017    Temat postu:

podobny troche do takiego, ktory slychac przy hamowaniu starych autobusow?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 12:24, 19 Lip 2017    Temat postu:

Dokładnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 12:42, 19 Lip 2017    Temat postu:

wg mnie pomoze tylko odpowiedni dobor klockow do tarcz. Jesli samo hamowanie jest ok, a z tego co napisal autor - tak wlasnie jest, to reszta jest tylko kwestia, ze tak sie wyraze, przyzwyczajenia sie do takiej upierdliwosci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 550
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 17:42, 19 Lip 2017    Temat postu:

Przerażliwy zgrzyt może być jeżeli jeden z klocków jest założony odwrotnie lub coś jest w niego wbite pomiędzy tarczą a klockiem. Ja bym radził zajrzeć tam jeszcze raz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hosik
A1



Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 17:43, 19 Lip 2017    Temat postu:

Na szybko odpisując, jest to DL 650, rocznik 2010, tarcze oryginalne ale niestety nie jestem w stanie podać marki klocków, gdyż muszę się dokopać do faktury. Jutro napiszę dokładny model klocków. Ponoć ze średnio-dobrej półki.

Co do objawów, idealnie opisaliście te dźwięki. To jest takie Uuuuuuuuu jak przy starym Autosanie Smile

I fakt, nie smarowałem niczym klocków, jedynie prowadnice zacisków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hosik dnia Śro 19:02, 19 Lip 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:33, 19 Lip 2017    Temat postu:

No to ja mam takie właśnie uuuuu przy przebiegu na zegaracha 3,2 tys. Km wiec tyle co po dotarciu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hosik
A1



Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 12:57, 20 Lip 2017    Temat postu:

Klocki jakie założyłem to LUCAS TRW MCB681 i 682SV. Nie wiem czy dobre czy nie ale robią uuuuuuuuuu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 13:11, 20 Lip 2017    Temat postu:

poczytalem na forach o podobnych problemach. Wybralem ostatecznie takie dodatkowe sugestie/trop stamtad:
1) "zbyt cienkie tarcze i rozgrzewaja sie za mocno",
2) "zle dotarte klocki i przegrzanie ich"

Ja ww nie autoryzuje. Po wymianie klockow trzeba pare razy przyhamowac, zeby klocki ulozyly sie, ale o specjalnym docieraniu nie slyszalem.

Ostatecznie gosc z tamtego forum z takim problemem jak Twoj kupil zestaw naprawczy do zaciskow i poskladal wszystko od nowa... i pomoglo, nie ma juz uuuuuu Smile


edytowane, bo sobie cos przypomnialem:

Szuja napisał:
(...) I czy smarowales klocki olejem zeby nie piszczaly?


hosik napisał:
(...) I fakt, nie smarowałem niczym klocków, jedynie prowadnice zacisków.



To byl zart (mialem nadzieje, ze oczywisty), niczym nie smaruj klocow, nigdy. Nie chce miec Ciebie na sumieniu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 13:14, 20 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hosik
A1



Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 18:04, 20 Lip 2017    Temat postu:

Hehehe Smile Jestem nowicjuszem więc nie wyczułem żartu ale wydało mi się to conajmniej dziwne, nawet zaptytałem przy okazji w sklepie (trochę nieśmiało), czy są jekieś pasty do klocków czy coś takiego Very Happy

Idealnie się złożyło, bo dzisiaj odebrałem zestaw naprawczy i w weekend planuję zrobić czyszczenie zacisków. Jak rozbiorę komplet to posprawdzam wszystko dokładnie. Co do tego dotarcia, też ten tekst usłyszałem w serwisie i trochę uspokoili, żeby pojeździć i zobaczymy co będzie. Motor hamuje dobrze więc nie ma tragedi.

W pierwszej myśli jednak chodziło mi po głowie przegrzanie, bo zaczęły wyć jak się zatrzymałem po dłuższym hamowaniu z bardzo stromego podjazdu. Musiałem wyhamować z pasażerem przed skrzyżowaniem i na sam koniec trochę docisnąłęm. Wtedy pierwszy raz zazgrzytał układ. Zobaczymy co będzie po przemyciu, wymianie uszczelek i ponownym, bardzo ostrożnym założeniu całego zacisku.

Dam znać co i jak po niedzieli.

Dzięki wielkie za rady i za zaangażowanie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 20:00, 20 Lip 2017    Temat postu:

spoko, czekamy na info, czy to zaciski.

A zeby Ciebie pocieszyc to mialem kiedys ksywke 'RedBull'.
Gdy ww. energetyk dopiero co wchodzil na polski rynek, pojawialy sie pierwsze reklamy w tv (reklam, ktorych ja na moje owczesne nieszczescie nie ogladalem, net to tylko wdzwaniany Telekomunikacji 0202122, nie to co teraz Smile ) ja bylem na etapie wchodzenia w prawdziwa doroslosc dopiero po szkole sredniej. W firmie, w ktorej od niedawna pracowalem musialem jezdzic sluzbowym samochodem wraz z drugim pracownikiem. Po pracy trzeba bylo zatankowac na firmowej stacji paliw (same dystrybutory z paliwem, zadnego innego towaru), wiec tam pojechalismy. Pracownik stacji paliw zatankowal paliwo do mojego poloneza, a ten moj starszy stazem kolega, z ktorym jezdzilem - powiedzial mi, zebym o redbulla do samochodu zapytal. Myslalem, ze to jakas dolewka, dodatek do paliwa, wiec poszedlem i zapytalem sie... no i tak juz zostalo na lata, RedBull ]:--)>


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 20:02, 20 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henryk Kwinto
A1



Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:02, 30 Lip 2017    Temat postu:

Witam, wymieniłem klocki przód 2008, ABS, EBC Double (poprzednie zużyte były w 60-70%). Podczas wymiany przeczyściłem zaciski - bez rozbierania i wyciągania tłoczków. Po wymianie jest szum, jak podniosę i kręcę kołem słychać szum. Zrobiłem ok 80 kilometrów. Rozebrałem ponownie, dokładnie wyczyściłem i nadal występuje ten szum. Czyżby klocki za twarde? Jak myślicie, pojeździć, zrobić jeszcze z 200-300km i sprawdzić? Słychać to podczas jazdy i mnie denerwuje. Przebieg moto 35000

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Henryk Kwinto dnia Nie 20:03, 30 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hosik
A1



Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 10:50, 20 Sie 2017    Temat postu:

Cześć,

Wróciłem właśnie z małej wyprawy i chyba wyczaiłem o co chodzi. To uuuuuuuu jest na 99.99% efektem rezonansu tarczy, która ma luzy. Zrobiliśmy z kumplem mały test i wyszło Szydlo z worka. Na zaciśniętym hamulcu kumpel poruszał przednim kołem i okazało się, że obie tarcze mają luzy na "nitach" (to są chyba nity, te okrągłe tulejki Smile ). Wyszło, że tarcze poruszają się o jakieś 2-3 mm. Zakładm, że to właśnie przyczyna problemu. Możliwe, że jak dohamowałem ze stromej góry, na zagrzanych tarczach, dwie osoby na moto doszło do nadwyrężenia i się zrobił luz. Na razie objechałem 4k km na tym i nie ma większego problemu więc nie będę zmieniał tarcz, póki co.

Jeśli uważacie, ze to błędna teoria, dajcie znać. RedBull, co o tym sądzisz Very Happy ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hosik dnia Nie 10:51, 20 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KSD
Gość






PostWysłany: Nie 12:50, 20 Sie 2017    Temat postu:

hosik napisał:
Jeśli uważacie, ze to błędna teoria, dajcie znać.


IMHO to błędna teoria Razz
Opisywany problem jest moim zdaniem związany bezpośrednio z klockami które założyłeś. Niektóre mają tendencje do nadmiernej wibracji i hałasowania, szczególnie przy mocnym hamowaniu tak jak to opisałeś. Rozwiązania są dwa:

1) Rozebranie całości, dokładne wyczyszczenie prowadnic i klocków, a następnie ich przesmarowanie np pastą montażową ATE: [link widoczny dla zalogowanych] Pamiętaj oczywiście, iż w przypadku klocków, smarujesz tylko i wyłącznie ich plecki! Dodatkowo idealnie by było gdybyś dołożył na ów plecki specjalne blaszki tłumiące drgania w które wyposażone są klocki oryginalne. Może masz je na starych klockach i jeszcze ich nie wyrzuciłeś to można je przełożyć. Te zabiegi powinny całkowicie lub częściowo zniwelować problem.

2) Przyzwyczaić się i jeździć. Hałas co prawda jest upierdliwy ale nie wpływa na jakość hamowania, tak więc można z tym żyć Smile


Henryk Kwinto napisał:
Po wymianie jest szum, jak podniosę i kręcę kołem słychać szum. Zrobiłem ok 80 kilometrów. Rozebrałem ponownie, dokładnie wyczyściłem i nadal występuje ten szum.


Tak ma być. Można powiedzieć, że jest to "oznaka zdrowia" Smile Klocki nie odskakują od tarczy jak szczęki w rowerze, tylko po puszczeniu klamki hamulcowej, nadal w minimalnym stopniu mają kontakt z tarczą, co daje taki własnie dźwięk i to jest OK. W momencie kiedy pojeździsz w terenie i całość podsypie się jeszcze piachem i błotem, ów szum będzie nawet bardziej wyraźny i to też jest normalne. Różnica w dźwięku do poprzednich klocków może wynikać z różnicy materiału klocka (domyślam się, że wcześniej miałeś klocki innego producenta lub inny model). Dodatkowo jak piszesz, tamte były już prawie całkiem zjechane, a te mają na sobie nowy spory zapas "ciasta".


Ostatnio zmieniony przez KSD dnia Nie 12:56, 20 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin