VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> ile oleju do DL 650
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
ile oleju do DL 650
PostWysłany: Sob 13:31, 04 Kwi 2009
powerarmor
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam!

Mam takie mało techniczne pytanie Smile ... Ile oleju wchodzi do 650tki? Kupić 3 czy 4 litry?? Przy wymianie w serwisie rok temu coś mi się kojarzy, że było 2,7 litra?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:19, 04 Kwi 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





Jeśli wymieniasz tylko sam olej to wlewasz 2,3 l .
Natomiast przy wymianie oleju wraz z filtrem należy wlać 2,7 l .
Tak czy inaczej jeśli ci zbytnio oleju nie ubywa podczas jazdy to 3 litry powinno wystarczyć Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iron dnia Nie 15:02, 01 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:32, 04 Kwi 2009
powerarmor
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





No właśnie taką dziwną rzecz zauważyłem po zimie- motocykl stał sobie w garażu, oleju było trochę ponad stan.. Niedawno, jak go odpaliłem i rozgrzałem, oleju było tyle, że nie było go nawet widać w wizjerku... Jak przechyliłem motocykl to olej bulgotał jak gotowana zupa Smile .. Pod deelkiem nie ma żadnej plamy. Wsiąkł?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:07, 06 Kwi 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tez to zauważyłem... dolałem niecały litr i jest ok. niech ktoś powie dlaczego serwis odradza zalewania pełnego syntetyka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:13, 06 Kwi 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Mi wlasnie serwis zalal pelnym syntetykiem.
Ponoc od 6 tys km przebiegu mozna juz lac pelny syntetyk.
Ale jestem ciekaw, czemu tak nie polecaja.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mradom dnia Pon 10:56, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:50, 06 Kwi 2009
powerarmor
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





kolego konra.dzik, leovince dokupiony w PL, czy motocykl z takim przyjechał ? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:44, 06 Kwi 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





cale moto kupione z wszystkimi dodatkami łącznie z leorurą w lipcu u ploskiego dystrybutora w łodzi Wink ale żeby nie robic OT zapraszam na dział "MÓJ DL"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 11:45, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:05, 06 Kwi 2009
ogi
A2

 
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Złotokłos





Na temat oleju warto zajrzeć do tego co zostało już tu powiedziane:

http://www.vstromclub.fora.pl/dl-technika,16/olej-silnikowy,844.html

pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:43, 06 Kwi 2009
Nowaczyk
A

 
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno





Obecnie mam po przegladzie zalane 10W50 choc widze ze zalecaja 10w40. Czym one sie roznia? Lepkoscia? Czy jest to "jeden pies"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:26, 06 Kwi 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





10W50 ma większą lepkość przy wyższych temperaturach niż 10W40 , generalnie warto go stosować w cieplejszym klimacie bo zapewnia wtedy nadal dobre smarowanie .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:17, 07 Kwi 2009
Nowaczyk
A

 
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno





Iron napisał:
10W50 ma większą lepkość przy wyższych temperaturach niż 10W40 , generalnie warto go stosować w cieplejszym klimacie bo zapewnia wtedy nadal dobre smarowanie .

Czy to znaczy ze przy nizszych temperaturach 10W50 jest gorszy od 10W40?
-5 stopni Celsjusza to juz nie dla tego oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:23, 07 Kwi 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





W niższych temperaturach ma właściwości identyczne - więc bez obaw .
-5oC czy nawet -10oC to dla 10W40 normalna temperatura pracy w której zbytnio jeszcze nie gęstnieją i zapewniają bezproblemowy rozruch zimnego silnika oraz dość szybko wystarczające smarowanie - przecież mnóstwo półsyntetyków stosowanych w samochodach jest właśnie o takich oznaczeniach .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:40, 12 Kwi 2011
SoA
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Iron:
"Jeśli wymieniasz tylko sam olej to wlewasz 2,7l .
Natomiast przy wymianie oleju wraz z filtrem należy wlać 2,9l ."

Chyba nie do końca.

Cytuję Instrukcję DL650 K5



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoA dnia Wto 21:42, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 6:19, 13 Kwi 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dokładnie tak jak pisze SoA


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:20, 13 Kwi 2011
SoA
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Warto też wyjaśnić proces sprawdzania poziomu oleju przy DL 650/1000, ponieważ z tego, co czytam wiele osób robi błędy w tej kwestii.


Olej sprawdzamy po rozgrzaniu silnika:

1. Uruchamiamy,
2. rozgrzewamy kilka minut,
3. wyłączamy silnik,
4. czekamy 3-5 min.
5. ustawiamy motocykl prosto na płaskiej powierzchni (nie na bocznej podstawce),
6. sprawdzamy poziom oleju w okienku (powinien znajdować się między „L” i „F”);

Popełniane błędy przy sprawdzaniu poziomu oleju:

1. sprawdzanie na bocznej podstawce - olej przelewa się na lewą stronę
2. sprawdzanie na zimnym silniku – olej będzie najczęściej w tym przypadku powyżej poziomu „F”
3. sprawdzanie na uruchomionym silniku – w wizjerze nie zobaczymy poziomu oleju ponieważ jest w obiegu,

Wiem, że niby banalna czynność, ale tak bardzo ważna, że warto o tym było napisać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:09, 01 Sty 2012
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





SoA napisał:
Iron:
Natomiast przy wymianie oleju wraz z filtrem należy wlać 2,9l ."


Dzięki SoA za sprostowanie - wyedytowałem powyższe błędne dane - sam nie wiem skąd mi się wtedy wzięło te 2,9l Rolling Eyes

PS.
Swoją drogą to nikt tego nie zauważył przez 2 lata , czyżby mało kto wymieniał olej sam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ile oleju do DL 650
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin