VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Jak wymienić kości w celu obniżenia DL650 ?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jak wymienić kości w celu obniżenia DL650 ?
PostWysłany: Nie 14:47, 14 Gru 2014
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Czy ktoś z Was obniżał DL 650 przez wymianę kości pod tylnym amorem?
Mam już kości , i jutro chciałbym podjechać do garażu i je wymienić.
Ale że z mechaniką motocyklową nie miałem za wiele do czynienia - zastanawiam się czy damy radę to sami zrobić?
Wygląda że wszystko jest na wierzchu, że da się odkręcić stare i przykręcić nowe dłuższe.
Tylko.. czy moto stojąc na bocznej stopce po odkręceniu starych kości dalej będzie stało ? Smile Może ktoś z Was mógłby napisać jak to zrobić?
Może jakieś wskazówki, uwagi itd?
Mój mechanik jest na L4 i nie wiadomo kiedy będzie dostępny a pogoda taka że wstyd nie wykorzystać takich ładnych dni Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:51, 14 Gru 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Na bocznej po odkręceniu moto zapadnie się Smile
Najlepiej daj na boczną + coś pod środek tak, aby tylne koło było w powietrzu, wtedy ogarniesz. Odkręcasz stare, dajesz nowe i po robocie.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:02, 14 Gru 2014
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Dzięki Kojot85. Podniosę lekko na środku może podnośnikiem hydraulicznym i spróbujemy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:07, 14 Gru 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Tylko uważaj aby moto nie przewrócić i nie dawaj podnośnika pod filtr oleju Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:18, 14 Gru 2014
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





To może lepiej położyć go na np. Styropianie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:38, 14 Gru 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Będzie gorzej Ci zamontować nowe kości, a tak to jest prosta operacja Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:53, 14 Gru 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin







Wielkiej filozofii nie ma. Na zdjęciu widać kości. Potrzebne są klucze (o ile dobrze pamiętam 2x14). Niestety może być ciężko z odkręceniem. Dobrze do tego podejść we 2 osoby.

I tak jak pisze Kojot. Daj coś pod środek silnika, ale tak, żeby tylne koło było lekko w powietrzu. Najlepsza do tego mieć centralkę ale z braku laku może poradzić sobie inaczej. Najpierw stawiasz na stopce bocznej, potem przechyl go mocniej tak, żeby moto stało tylko na stopce bocznej i przednim kole. Następnie pod silnik podstaw coś znacznego, np. klocek drewna i stawiaj moto z powrotem. Klocek powinien być na tyle znaczny, żeby po swobodnym ustawieniu tylne koło było w powietrzu. Styropian niekoniecznie wytrzyma taki ciężar. Apotem już tylko wymiana Wink


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:05, 14 Gru 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





ja bym go podwiesił do góry za dupę bo konstrukcja podpierana zawsze może się osunąć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:09, 14 Gru 2014
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 650
Przeczytał: 161 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Podłącze się pod temat. Ja planuje podnieść dl'a za pomocą kości i tu moje pytanie. Jak podniosę moto o ok 3cm to będzie stał bez problemu na centralce czy pozostaje tylko boczna? Czy któryś z kolegów posiada centralkę + kości podwyższające? Jak to z tym jest?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:17, 14 Gru 2014
nita
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 369
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska





Ja mam podniesione (tylko nie wiem o ile ) i na centralce stoi .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:23, 14 Gru 2014
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 650
Przeczytał: 161 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Dzięki. To w takim razie zrobię sobie prezent pod choinkę Wink
A koło opiera się o podłoże jak stoi na centralce?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bzyku dnia Nie 20:27, 14 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:18, 14 Gru 2014
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mój poprzedni DL był podniesiony o 3cm i stojąc na centralce dotykał kołem do podłoża przez co był niestabilny. Drugi raz bym nie podwyższał, więcej minusów niż plusów biorąc pod uwagę zmianę geometrii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:50, 14 Gru 2014
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 650
Przeczytał: 161 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Mógłbyś rozwinąć te minusy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:16, 14 Gru 2014
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





To może jednak 4 płyty styropianowe i go do tej operacji położyć wygodnie na boczek Smile Podrzemie trochę i wstanie wyspany jak nowy SmileSmile[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:21, 14 Gru 2014
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bez podnoszenia przodu na lagach nie ma co ruszać tyłu, który będzie stał wyżej niż przód. Poza tym różnicę odczujesz tylko podczas postoju na światłach. Ja bym poszedł w kierunku poprawy komfortu podczas jazdy i podniósł kanapę oraz obniżył podnóżki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:22, 14 Gru 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja podnosiłem o 4,5cm.
Koło dotykało podłoża. Chcąc cokolwiek robić przy moto na centralnej najpierw na ziemi podkładałem kawałek deski (ok 2 cm gruba) i tak rozkładałem centralną, żeby opierała się na tej desce. Inaczej nie miało to sensu.

Przy takim podnoszeniu mocno zmieniał się kąt główki ramy. Moto robiło się nadsterowne. Choć po kilku km. bez problemów już się jeździło.

Kolejnym negatywnym objawem było znaczne usztywnienie tylnego zawieszenia. Chcąc mieć w miarę przyzwoity komfort musiałem całkowicie obniżyć tłumienie amortyzatora (mowa o tej małej śrubce w stopce amortyzatora, a nie o pokrętle).

Ale dodam tylko, że gdzieś w necie znalazłem takie kości (podnoszące aż o 4,5cm) w dziale EXTREME.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:24, 14 Gru 2014
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 650
Przeczytał: 161 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





No to się wstrzymam jeszcze z zakupem. Przemyśle temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:54, 14 Gru 2014
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja mam podwyższone o jakieś 3 cm. Moto bez problemu stawiam na centralce i tylne koło jest jakieś 2 cm nad ziemią.
Z tym co pisze miotacz i otzi coś jest na rzeczy, bo moja ukochana jest bardzo niezadowolona z komfortu z tyłu. Twardo i mocno dobija na każdej dziurze. Nie wiem o co chodzi, mieszam pokrętłem raz w górę, raz w dół - bez poprawy. Musze spróbować z napięciem wstępnym...

Montaż, jak już pisali, jest banalny, trzeba tylko uważać, jest tam chyba jakieś łożysko, które może się rozsypać, przy nieostrożnym wyciąganiu śruby. Robiłem to z kolegą i sam raczej bym się nie zabrał - lepiej mieć kogoś do pomocy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:00, 15 Gru 2014
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 650
Przeczytał: 161 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





A możesz zmierzyć kość od środka otworów? Ciekawe co ja mam tam pod spodem. Oczywiście na wolnym czasie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:04, 15 Gru 2014
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 636
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





bzyku, zagadaj do Letko. Brałem od niego kości do obniżenia. Będzie znał wymiary rożnych wariantów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:24, 15 Gru 2014
Seba71
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 388
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Po obniżeniu radzę skrócić boczną stopę, nóżkę czy jak to zwał bo motocykl lubi się położyć już na lekko pochyłym podłożu Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:46, 15 Gru 2014
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





Dla bzyka



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Pon 13:50, 15 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:27, 15 Gru 2014
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Operacja się udała a pacjent nadal żyje tylko trochę niższy Smile
Dzieki Kojot85 i Miotacztruskawek.Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:41, 16 Gru 2014
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 650
Przeczytał: 161 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Dzięki Creed. Jutro zaglądnę pod mojego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak wymienić kości w celu obniżenia DL650 ?
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin